spot_img

GP Αυστρίας Race: Νίκη Verstappen, καταστροφή για Mercedes και στη κορυφή της βαθμολογίας ο Vettel

O Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Αυστρίας για το 2018, σε έναν αγώνα γεμάτο από ανατροπές και λάθη στρατηγικής.

Ο Ολλανδός έκανε μια καθαρή εκκίνηση και βρέθηκε μέχρι και στην 3η θέση στο τέλος του πρώτου γύρου. Αρχικά, η εγκατάλειψη του Bottas και η λάθος στρατηγική της Mercedes τον έφερε στη κορυφή, όπου έπρεπε να διατηρήσει μέχρι τέλους. Παρά τη πίεση των δύο Ferrari, o Verstappen άντεξε και πήρε τη πρώτη του φετινή νίκη και τρίτη για την Red Bull μέσα στο 2018 και τι καλύτερο από τον εντός έδρας αγώνα της ομάδας. Απόλυτη ανατροπή σε έναν αγώνα όπου κανένας δεν περίμενε να εξελιχθεί έτσι. Στην 2η θέση τερμάτισε ο Kimi Raikkonen με την Ferrari, o οποίος προσπάθησε αλλά για κάτι παραπάνω από ένα δευτερόλεπτο δεν κατάφερε να πάρει τη νίκη, όμως έφυγε με το νέο ρεκόρ πίστας. Στην 3η θέση ολοκλήρωσε ο Sebastian Vettel με την δεύτερη Ferrari, o οποίος θα γεύτηκε την πιο γλυκιά 3η θέση στη καριέρα του, καθώς πέρασε και πάλι στη κορυφή της βαθμολογίας για έναν βαθμό. Μάλιστα, η Ferrari προσπέρασε την Mercedes στη βαθμολογία των κατασκευαστών για 10 ολόκληρους βαθμούς.

Στην 4η θέση ολοκλήρωσε ο Romain Grosjean παίρνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της Haas και τους πρώτους του βαθμούς φέτος, με τον Kevin Magnussen να ολοκληρώνει πίσω του. Εξαιρετικό αποτέλεσμα για την Force India στις θέσεις 6 και 7 στον 200ο αγώνα της ομάδας, ενώ ο Fernando Alonso πήρε την 8η θέση στον αγώνα, εκκινώντας από το pit-lane. Την 10άδα έκλεισαν οι δύο Sauber, με τον Charles Leclerc να είναι μπροστά από τον Marcus Ericsson.

Καταστροφικό Grand Prix για την Mercedes, με τους Vallteri Bottas αρχικά και στη συνέχεια με τον Lewis Hamilton, γνώρισε τη διπλή εγκατάλειψη. Για πρώτη φορά από το GP Ισπανίας του 2016 δεν θα πάρουν βαθμούς τα ασημί μονοθέσια, με τον Βρετανό να χάνει και τη πρωτοπορία στο πρωτάθλημα. Πολύ κακό αποτέλεσμα και για τον Daniel Ricciardo, o oποίος ανήμερα των γενεθλίων του εγκατέλειψε τον αγώνα.

Ο Αγώνας

Στην εκκίνηση, ο Hamilton πετάχτηκε καλύτερα από όλους, με τον Raikkonen να γίνεται σάντουιτς ανάμεσα στις  δύο Mercedes. O Βρετανός έστριψε στην 1η θέση, με τον Οδηγό της Ferrari να τον ακολουθεί, ενώ ο Verstappen ήταν 4ος. Στη στροφή 3, ο Kimi πήγε από την εξωτερική και βγήκε εκτός πίστας, με τον Verstappen να μπαίνει στην εσωτερική. Μέχρι την στροφή 4 όμως, ο Bottas με ένα εντυπωσιακό slipstream φρέναρε από την αγωνιστική γραμμή και ανέκτησε την 2η θέση. Την ίδια στιγμή οι Verstappen και Raikkonen έδωσαν εκπληκτική μάχη, με τον Ολλανδό να περνά στην 3η θέση.

Ο Vettel δεν είχε και τη πιο καθαρή εκκίνηση, καθώς είχε πέρασει στην 8η θέση, όμως γρήγορα ξεμπέρδεψε με τις δύο Haas, αρχικά του Magnussen και έπειτα του Grosjean.

Στη στροφή 3 στον πρώτο γύρο, ο Vandoorne είχε επαφή με τον Gasly και έσπασε για τέταρτη φορά μέσα στο τριήμερο την αεροτομή του και μέχρι τον 7ο γύρο, είχε δει τον Hamilton να τον ντουμπλάρει. Ο Βρετανός μπροστά είχε ξεκινήσει να ανοίγει τη διαφορά από τον teammate του, ενώ ο Raikkonen δεν έδειχνε να απειλεί τον Verstappen, ενώ ο Vettel ήταν 1.8s πίσω από τον Ricciardo.

Οι Hulkenberg και Ocon είχαν βρεθεί στις θέσεις 9 και 10 πίσω από τις δύο Haas, ενώ πολύ καλή εκκίνηση είχαν κάνει οι δύο Williams των Stroll & Sirotkin στις θέσεις 13 και 14.

Στον 13ο γύρο, ο κινητήρας του Hulkenberg άρχισε να χάνει δύναμη και στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, ο κινητήρας της Renault έσπασε, γεμίζοντας τη πίστα με καπνό και έγινε η πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα. Στον επόμενο γύρο όμως, είχαμε και τη δεύτερη εγκατάλειψη, με τον Bottas να βλέπει την W09 να τον προδίδει μένοντας στη δεύτερη ταχύτητα και είδε τον αγώνα του να τελειώνει.

Στον επόμενο γύρο, βγήκε το Virtual Safety Car, με τις δύο Red Bull και τις δύο Ferrari να μπαίνουν για αλλαγή ελαστικών, περνώντας στην soft γόμα. Μόνο ο Hamilton είχε μείνει εκτός, με την Mercedes να μην επιλέγει αυτή τη στρατηγική. Ο Vettel έχασε λίγο χρόνο και ήταν 5.8s πίσω από τον Ricciardo που ήταν κολλημένος και πάλι πίσω από τον Raikkonen.

Στον 20ο γύρο, ο Raikkonen έκανε λάθος στη στροφή 3 και επέτρεψε στον Ricciardo να κολλήσει πίσω του και με τη βοήθεια του DRS στη στροφή 4 έκανε το προσπέρασμα και ανέβηκε στη 3η θέση. Με το παράθυρο του pit-stop να είναι κατά του Hamilton λόγω του VSC, οι δύο οδηγοί της Red Bull είχαν το θεωρητικό 1-2.

Η διαφορά ήταν στα 13.2 από τον Verstappen, παρέμενε σταθερή και πλέον είχαμε φτάσει στον 23ο γύρο. Στον 26ο, η Mercedes τράβηξε τον Βρετανό στα pit για να περάσει στην soft γόμα και βγήκε στην 4η θέση μπροστά ακριβώς από τον Vettel.

Αμέσως ξεκίνησε το κυνήγι του Kimi, ο οποίος μπορούσε να κρατηθεί κοντά στον Ricciardo, ενώ ο Verstappen ήταν μπροστά 5 δευτερόλεπτα. Ο Vettel από τη μεριά του πλησίαζε σιγά σιγά και κρατούσε απόσταση από τον Hamilton, o οποίος δεν μπορούσε να επιτεθεί στον Raikkonen.

O Ricciardo είχε πρόβλημα με τα πίσω ελαστικά του, με τον Raikkonen να επιτίθεται και να περνά στη στροφή 4, με την Red Bull να τον φέρνει για αλλαγή ελαστικών στον 39ο γύρο.

Την ίδια στιγμή, ο Vettel είχε κολλήσει πίσω από τον Hamilton και με το DRS κατάφερε στη στροφή 3 με μια πολύ ωραία κίνηση από την εσωτερική να περάσει στην 3η θέση, με τον Βρετανό να χάνει συνεχώς έδαφος.

O Βρετανός δεν το έβαζε κάτω και προσπαθούσε όντας στο DRS του Vettel να μείνει κοντά του, ενώ ταυτόχρονα πλησίαζαν και τον Raikkonen. H διαφορά από τον Verstappen ήταν στα 6.9s και δεν έδειχνε να μειώνεται. Όμως όταν έφτασαν τον Gasly, o Hamilton έχασε 2 δευτερόλεπτα από τον Vettel, ενώ τα πίσω του ελαστικά ήταν σε κακή κατάσταση.

Στην Mercedes, έφεραν ξανά τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος για αλλαγή ελαστικών και πέρασε στην super-soft γόμα. Όμως, είχε βγει ακριβώς πίσω από τον Ricciardo στην 5η θέση. Όμως, ο Αυστραλός είχε κι εκείνος με τη σειρά του πρόβλημα, με λευκό καπνό να βγαίνει από το πίσω μέρος. Στον 55ο γύρο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, δυστυχώς για τον ίδιο στην ημέρα των γενεθλίων του.

Όσο το μονοθέσιο του Ricciardo απομακρυνόταν, πρόβλημα είχε και ο Hartley, ο οποίος έγινε η τέταρτη εγκατάλειψη στον σημερινό αγώνα. Ο Hamilton έκανε τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο, όμως δεν μπορούσε να μειώσει αρκετά τη διαφορά από τον Vettel.

Την ίδια στιγμή, τα κόκκινα μονοθέσια είχαν ξεκινήσει το κυνήγι του Verstappen, με τη διαφορά να πέφτει στα 4 δευτερόλεπτα στον 61ο από τους 71 γύρους του αγώνα. Ο Vettel ήταν 2.3s πίσω και για την ώρα δεν υπήρχε το παραμικρό σημάδι για team orders.

Στον 64ο γύρο όμως, ο Hamilton έχασε δύναμη από τον κινητήρα και  το δράμα της Mercedes συνεχίστηκε, με τον Βρετανό να εγκαταλείπει για πρώτη φορά από το GP Ισπανίας το 2016. Αυτό έδωσε μήνυμα στη Ferrari να πιέσει, με τον Raikkonen να είναι πλέον κάτω από 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen.

Ο Ολλανδός κάνοντας ταχύτερα προσωπικά περάσματα προσπαθούσε να κρατήσει όσο πιο μακριά τον Raikkonen που έσπαγε το ρεκόρ πίστας σε κάθε γύρο. Όμως, φτάνοντας στον 71ο, ο οδηγός της Ferrari ήταν 1.7s πίσω του και ο Verstappen πήρε μια πολύ μεγάλη και απρόσμενη νίκη στην Αυστρία μπροστά από τον Raikkonen και τον Vettel, ο οποίος ανέκτησε τη πρωτοπορία στο πρωτάθλημα.

Αποτελέσματα Αγώνα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles