Τα αποτελέσματα της έρευνας γύρω από το φρικιαστικό ατύχημα του Romain Grosjean στο Μπαχρέιν θα αξιοποιηθούν για την εφαρμογή νέων λύσεων ασφάλειας στα μελλοντικά μονοθέσια της F1.
Ο άτυχος οδηγός της Haas συγκρούστηκε στις μπαριέρες με πάνω από 240 km/h, δεχούμενος συνολικά 53G πλευρικών δυνάμεων. Ο Γάλλος τελικά απεγκλωβίστηκε και αποκόμισε σοβαρά εγκαύματα και πληγές στα χέρια του. Οι αρχικές του προσπάθειες να βγει από το μονοθέσιο είχαν αποδειχθεί μάταιες, καθώς το headrest είχε αποκοπεί και μπλόκαρε την βασική δίοδο του halo, ενώ το αριστερό πόδι του Grosjean είχε κολλήσει στα παραμορφωμένα πλέον πεντάλ.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 24 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Ορισμένα στοιχεία της έρευνας προωθήθηκαν στην αρμόδια επιτροπή συμβουλευτικής και ο βασικός προβληματισμός στράφηκε γύρω από τρεις παράγοντες: την αιτία πρόκλησης της φωτιάς, τον λόγο που αποκόπηκε το ειδικό headrest και τους τρόπους προστασίας του συνόλου των πεντάλ και των ποδιών των οδηγών.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #40 με όλες τις τελευταίες εξελίξεις της F1.
Αρχικά, η FiA σκοπεύει να εξετάσει εξονυχιστικά τη συμφωνία των ρεζερβουάρ καυσίμων των ομάδων με τους κανονισμούς κατά το 2021. Ακόμη, κατά την συνάντηση της επιτροπής κατέστη αναγκαία η εφαρμογή απαιτητικότερων τεστ στα headrests, ώστε να αποτρέπεται αποκοπή όπως στην περίπτωση του Grosjean. Παρόμοιο περιστατικό σημειώθηκε και στο GP Βελγίου του 2016, όταν ο Kevin Magnussen έπεσε άσχημα στις μπαριέρες στην έξοδό του από τη Raidillon. Επίσης, δεν αποκλείεται να έχουν ξεκινήσει ήδη συζητήσεις γύρω από τον τρόπο αναδιαμόρφωσης του συνόλου των πεντάλ και της πλαισίωσης των ποδιών των οδηγών ενόψει 2022.
Οι απαιτούμενες αλλαγές στους σχετικούς κανονισμούς αναμένεται να εγκριθούν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ), το οποίο έχει την ευχέρεια να προβεί σε τροποποιήσεις που αποσκοπούν στην ασφάλεια, ερήμην των ομάδων. Οι τροποποιήσεις αυτές μπορούν να ενσωματωθούν στους κανονισμούς της F1 για τα μονοθέσια του 2022, αλλά και να επισπευσθούν για το 2021.