Το φετινό πρωτάθλημα της F1 όπως όλα δείχνουν θα κριθεί στις λεπτομέρειες, με τη Mercedes να κάνει προς ώρας τα περισσότερα λάθη.
Αναμφίβολα η φετινή μάχη Τίτλου αποτελεί μια από τις πιο συναρπαστικές των τελευταίων ετών. Η χρονιά θυμίζει σε πολύ αυτές του 2017 και του 2018, όμως μένει να αποδειχθεί εάν μια ομάδα θα πάρει κεφάλι όπως τότε ή θα συνεχιστεί να υφίσταται η μικρή διαφορά.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 22 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Οι πρώτοι επτά αγώνες έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα συναρπαστικοί, γεμάτοι με μάχες και προσπεράσματα νίκης. Το Μπαχρέιν μοιάζει πλέον τόσο μακριά, όπως επίσης και η τελευταία νίκη της Mercedes στο φετινό πρωτάθλημα.
Αψυχολόγητοι Πρωταθλητές
Η τάση των τελευταίων αγώνων είναι επαναλαμβανόμενη. Η Red Bull έχει κυρίαρχο ρόλο και η Mercedes καταφέρνει να καταστρέψει τον αγώνα των οδηγών της. Παράλληλα βλέπουμε έναν εκπληκτικό Max Verstappen να δίνει ρεσιτάλ εντός πίστας, με μια Red Bull όπου έχουν την ταχύτητα για Τίτλο.
Η αρχή έγινε στο Μονακό με το κακό set-up στον Lewis Hamilton και το καταστροφικό pit-stop στον Valtteri Bottas. Επιπρόσθετα, στον αγώνα επέλεξαν τη χειρότερη δυνατή στρατηγική για τον Βρετανό, ο οποίος έχασε τη πρωτοπορία στο Πρωτάθλημα έπειτα από τρεις σερί νίκες.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Γαλλίας.
Το έργο συνεχίστηκε στο Αζερμπαϊτζάν, με την Mercedes να παραδέχεται πως δεν έχει δώσει ένα μονοθέσιο ικανό για αποτελέσματα στους οδηγούς της. Τα μαγικά του Hamilton τον έφεραν στην 2η θέση στις κατατακτήριες, όμως και πάλι η στρατηγική ήταν κακή, βάζοντάς τον σε λάθος χρονικό σημείο.
Στη Γαλλία είδαμε και πάλι την W12 σε φόρμα, αλλά η Red Bull κατάφερε να κερδίσει τη μάχη τόσο στις κατατακτήριες αλλά και στον αγώνα. Ο Verstappen έκανε δώρο στον Hamilton στην εκκίνηση με το λάθος του. Ο Βρετανός έκανε ένα εκπληκτικό πρώτο stint, ανοίγοντας τη διαφορά από τον Verstappen στα 3 δευτερόλεπτα.
Αντί να διασφαλίσουν στη Mercedes την πρωτοπορία του Hamilton, πήγαν για το 1-2 κάνοντας undercut με τον Bottas. Επιπλέον έφεραν τον Hamilton δύο γύρους αργότερα και όχι την ίδια στιγμή με τον Verstappen. Αυτό αποδείχθηκε καταστροφικό, καθώς έχασε την 1η θέση.
Παράλληλα, οι δύο οδηγοί της φώναζαν –ιδιαίτερα ο Bottas- πως η ιδανική στρατηγική είναι δύο pit-stop, στο pitwall της ομάδας «κοιμόντουσαν». Άφησαν τη Red Bull να τους πληρώσει με το ίδιο νόμισμα της Ισπανίας και παράλληλα ο Sergio Perez να πάρει τη τελευταία θέση στο βάθρο.
Η στάση της Mercedes μόνο Πρωταθλήτρια ομάδα δεν έδειξε, με τα λάθη να είναι επαναλαμβανόμενα. Οι οδηγοί άντλησαν το μέγιστο από το μονοθέσιο που είχαν στα χέρια τους.
Μην χάσετε απόψε στις 21:00 την εκπομπή “Slipstream” με την ανασκόπηση του GP Γαλλίας.
Η Mercedes δεν μας έχει συνηθίσει σε καμία περίπτωση σε τέτοιες αψυχολόγητες κινήσεις. Η στρατηγική της ήταν στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ιδανική. Στους τελευταίους αγώνες, υπάρχει παράλληλα κακή επικοινωνία με τους οδηγούς, οι οποίοι είτε στην περίπτωση του Hamilton, είτε του Bottas έκαναν τις σωστές προβλέψεις και κινήσεις, αλλά η στρατηγική και οι επιλογές της ομάδας με το set-up έχουν κοστίσει βαθμούς.
Μπορεί ό,τι έγινε στην επανεκκίνηση του GP Αζερμπαϊτζάν να ήταν συμβάν που συμβαίνει μία στις χίλιες, όμως πρέπει να έχεις και την τύχη με το μέρος σου για να πάρεις Τίτλο. Αυτήν τη στιγμή η Mercedes χάνει μόνη της όχι μόνο αγώνες αλλά και το Πρωτάθλημα, με τη διαφορά στη βαθμολογία να μεγαλώνει αγώνα με τον αγώνα.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε εάν θα αλλάξει το σκηνικό αυτό, διότι μοιάζει αδιανόητο να μην δούμε αναβαθμίσεις από τους Πρωταθλητές σε μια τόσο κλειστή σεζόν.
Προς το παρόν η Red Bull έχει το πάνω χέρι, έχει το ταχύτερο μονοθέσιο, έναν οδηγό έτοιμο να γίνει Πρωταθλητής και η Mercedes βυθίζεται στα λάθη της.
Εμείς γινόμαστε μάρτυρες μιας τεράστιας μονομαχίας και αν κάποια ομάδα μπορεί να επιστρέψει δριμύτερη, αυτή είναι η Mercedes. Το κοντέρ γράφει πως απομένουν ακόμα 16 αγώνες για το τέλος μιας μαραθώνιας σεζόν.
Ποιος θα κατακτήσει το Πρωτάθλημα;
Δείτε το μεγάλο τελικό του Ελληνικού Πρωταθλήματος F1.