spot_img

Πώς η Red Bull RB18 έγινε ο «βασιλιάς» του grid

Η Red Bull Racing κατάφερε να κυριαρχήσει στο Πρωτάθλημα της Formula 1 το 2022 από τη στιγμή που κατάφερε να βελτιώσει σημαντικά το μονοθέσιό της, την RB18.

Η σεζόν του 2022 στη Formula 1, με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς, αναμενόταν συναρπαστική. Οι πρώτοι αγώνες έδωσαν μία αρχική ένδειξη, με τις Red Bull Racing και Ferrari να ξεχωρίζουν από το υπόλοιπο grid και να θέτουν σοβαρή υποψηφιότητα για τους Παγκόσμιους Τίτλους. Στη συνέχεια, η αυστριακή ομάδα και ο Max Verstappen απέκτησαν μεγάλο προβάδισμα, παρόλο που η Scuderia, κυρίως με τον Charles Leclerc, έδειχνε να είναι υπολογίσιμος αντίπαλος.

Όλα άλλαξαν στο Grand Prix Γαλλίας. Ο Leclerc εγκατέλειψε από την πρώτη θέση και ο Verstappen ξεκίνησε ένα σερί 5 νικών το οποίο «τρέχει» μέχρι σήμερα. Στους επόμενους 4 αγώνες ο Ολλανδός πέτυχε ισάριθμες νίκες, καταφέρνοντας να ανατρέψει την οποιαδήποτε εις βάρος του κατάσταση με χαρακτηριστική άνεση. Στον αγώνα που έπεται, μάλιστα (GP Σιγκαπούρης), μπορεί να εξασφαλίσει και μαθηματικά το δεύτερο συνεχόμενο Πρωτάθλημα οδηγών στην καριέρα του.

Το μυστικό της επιτυχίας της Red Bull Racing κρύβεται στην προσπάθεια των μηχανικών να βελτιώσουν την RB18 σε ένα συγκεκριμένο τομέα. Το γεγονός πως αύξησαν το «παράθυρο» λειτουργίας του έχει φέρει αυξημένα επίπεδα κάθετης δύναμης στις στροφές. Το τελευταίο βοηθάει τους οδηγούς, καθώς εφόσον το μονοθέσιο αποσταθεροποιείται λιγότερο, τα ελαστικά φθείρονται λιγότερο όσο προχωράει η διάρκεια «ζωής» τους. Σε αντίθεση με τη Ferrari, η αυστριακή ομάδα βελτιώθηκε θεαματικά στη διαχείριση ελαστικών. Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα του GP Ιταλίας, όπου ο Leclerc σχεδόν «αναγκάστηκε» να ακολουθήσει στρατηγική δύο pitstop, καθώς υπήρχε στις τάξεις της Ferrari η αίσθηση πως σε διαφορετική περίπτωση ο Verstappen θα προσπερνούσε το Μονεγάσκο εντός πίστας.

Ακούστε την εκπομπή για τη Formula 1, Slipstream

Εκτός του τομέα των ελαστικών, η Red Bull Racing άλλαξε το σχεδιασμό της RB18, κάτι που έφερε μεγάλη βελτίωση στην απόδοσή της. Το μονοθέσιο φαίνεται να είναι το μοναδικό που δεν «υποφέρει» από αναπηδήσεις, αλλά η αξιοσημείωτη εξέλιξη έχει να κάνει με άλλο τομέα. Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας Auto Motor Und Sport (AMUS), η RB18 από την αρχή της φετινής σεζόν έχει γίνει ελαφρύτερη κατά περίπου 20 κιλά. Αυτό μεταφράζεται μέσα στην πίστα σε 0,6s-0,7s στον ένα γύρο. Σε διάφορες κουβέντες στα paddock λέγεται πως, πλέον. το μονοθέσιο της Red Bull Racing κυμαίνεται το πολύ μέχρι 5 κιλά πάνω από το ελάχιστο όριο που έχει θέσει η FIA (798 κιλά). Κατά συνέπεια, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που είχε μέχρι τώρα η Ferrari σε αυτόν τον τομέα φαίνεται πως έχει εξαφανιστεί. Χαρακτηριστικό  είναι το σχετικό σχόλιο του Max Verstappen.

«Δεν ήταν μόνο το βάρος, η κατανομή βάρους ήταν σε λάθος μέρος. Αυτό προκαλούσε περισσότερη υποστροφή στο μονοθέσιο».

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Η Red Bull Racing αναμένεται να έχει μικρότερες αναβαθμίσεις στο GP Σιγκαπούρης, παρόλο που αυτή τη στιγμή στα χέρια του Max Verstappen είναι το δυνατότερο μονοθέσιο. Ο Ολλανδός είναι θέμα χρόνου να εξασφαλίσει το Πρωτάθλημα οδηγών, όμως κυνηγάει δύο μεγάλα ρεκόρ. Το ένα είναι οι 13 νίκες σε μία σεζόν, το οποίο έχουν πετύχει οι Michael Schumacher και Sebastian Vettel το 2004 και 2013 αντίστοιχα. Επίσης, το 2013 ο Vettel είχε σημειώσει 9 σερί νίκες, κάτι που μπορεί να ισοφαρίσει, αλλά και να καταρρίψει, ο Verstappen μέχρι το φινάλε της φετινής σεζόν στη Formula 1.

Δείτε το πρώτο μέρος της σειράς μας στο F1 Manager 2022.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles