Αρκετά νωρίς το 2025 η Scuderia Ferrari πήρε μία μεγάλη απόφαση που επηρέασε σημαντικά όλη τη φετινή της χρονιά.
Σε μια περίοδο όπου οι ομάδες κινούνται με περιορισμούς budget cap και αυστηρά όρια στις ώρες αεροδυναμικών δοκιμών, η Scuderia Ferrari προχώρησε σε μια από τις πιο ριψοκίνδυνες επιλογές. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της, Fred Vasseur, το Μαρανέλο μετέφερε το σύνολο των πόρων του στο μονοθέσιο του 2026 ήδη από τα τέλη Απριλίου.
Η Ferrari ολοκληρώνει μια δύσκολη σεζόν μόλις στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος, όμως ο επικεφαλής της ομάδας, Fred Vasseur, επιμένει ότι η στρατηγική στροφή της Scuderia προς τους κανονισμούς του 2026 αποτελεί μια επένδυση που θα αποδώσει. Παρά την πτώση στην κατάταξη, ο Γάλλος πιστεύει ότι η Ferrari πήρε τη σωστή μακροπρόθεσμη απόφαση.
Η απόφαση αυτή φαίνεται πλέον να κόστισε την παγίωση στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Οι τρεις τελευταίοι αγώνες ήταν καταστροφικοί: η Ferrari έχασε ρυθμό, σταθερότητα και ανταγωνιστικότητα, με την εικόνα στο Κατάρ να επιβεβαιώνει ότι η SF-25 είχε φτάσει στα όριά της.
«Αν αποφασίσαμε από τόσο νωρίς να επικεντρωθούμε στο ’26, σημαίνει ότι δεν βλέπαμε ρεαλιστικό δρόμο για να προλάβουμε τη McLaren. Με βάση τα δεδομένα, ήταν το λογικό βήμα».
Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την πλήρη ανάλυση του GP Κατάρ και την αυτοκαταστροφική στρατηγική της McLaren με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο
Ο Vasseur απέδωσε την πρόσφατη κατάρρευση απόδοσης σε παράγοντες set-up. Με το grid φέτος να είναι εξαιρετικά συμπαγές, ακόμα και μικρές απώλειες στον ρυθμό αρκούν για να καταδικάσουν μια ομάδα στο πίσω μέρος.
«Το παράθυρο είναι τόσο στενό που δύο ή τρία δέκατα σε βγάζουν εκτός. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί σε όλους. Το είδαμε και με τον Verstappen στο Σάο Πάουλο, που κινδύνευσε με αποκλεισμό από το Q1 μόνο λόγω set-up. Παλιά αυτά δεν συνέβαιναν, οι διαφορές ήταν τεράστιες».
Η απόφαση αυτή είχε εμφανές ψυχολογικό κόστος. Charles Leclerc και Lewis Hamilton εμφανίστηκαν από τους πιο απογοητευμένους οδηγούς στο Κατάρ. Το μονοθέσιο είχε γίνει απρόβλεπτο, με πολύ μικρό λειτουργικό παράθυρο, ενώ η ομάδα δεν διέθετε πλέον τα εργαλεία να το βελτιώσει. Ο Vasseur εξήγησε ότι υπάρχει απόσταση ανάμεσα στη λογική της διοίκησης και στο συναίσθημα των οδηγών:
«Όταν παίρνεις μια απόφαση στο τραπέζι, βασίζεται σε δεδομένα. Όταν μιλάς μετά τον αγώνα, μιλάς με συναίσθημα. Το καταλαβαίνω. Ο Charles πίεζε στο 100% από το FP1 μέχρι το τέλος του αγώνα για να τερματίσει 8ος. Για έναν οδηγό, αυτό είναι πολύ δύσκολο να το αποδεχτεί».



