Ο Marc Marquez ήταν ο μεγάλος νικητής στο GP Τσεχίας κάνοντας έναν εντυπωσιακό αγώνα με εξαιρετική στρατηγική.
Ο Ισπανός αναβάτης της Honda, είχε το λάθος ελαστικό βροχής στην αρχή του αγώνα και έχανε πολλές θέσεις. Όμως η γρήγορη αλλαγή σε στεγνά ελαστικά του έδωσε τη δυνατότητα να κινηθεί ταχύτερα και να πάρει μια μεγάλη νίκη. Η στρατηγική της Honda δούλεψε εξαιρετικά, με τον Dani Pedrosa να παίρνει την 2η θέση κάνοντας ένα ονειρικό 1-2 για την ιαπωνική ομάδα. Στην 3η θέση ολοκλήρωσε ο Maverick Vinales για λογαριασμό της Yamaha. O Ισπανός ήταν ο πρώτος από τους δύο εργοστασιακούς οδηγούς που μπήκε στα pit και από την 13η θέση που είχε πέσει, κατάφερε να πάρει το τελευταίο σκαλί του βάθρου, παίρνοντας σημαντικούς βαθμούς.
Ο Valentino Rossi πήρε τελικά την 4η θέση μετά από έναν τρομερό αγώνα ανάκαμψης, περνώντας τον Cal Crutchlow στον τελευταίο γύρο, με τον Dovizioso να ακολουθεί πίσω του. Απογοητευτικό αγώνα από τον Jorge Lorenzo, ο οποίος χαντακώθηκε από την ομάδα του στα pit, χάνοντας πάνω από 10 θέσεις.
Στην εκκίνηση, ο Marquez έκανε εξαιρετική εκκίνηση και κρατήθηκε στην 1η θέση, με τον Lorenzo να ανεβαίνει στην 2η θέση, με τον Dovizioso να ακολουθεί στην 3η. Ο Rossi είχε χάσει 2 θέσεις, ενώ πολλές ήταν οι μάχες και στις πιο πίσω θέσεις.
Ο Lorenzo δεν έχασε χρόνο και επιτέθηκε στην στροφή 5 και ανέβηκε στην 1η θέση, ενώ ο Pedrosa από την 5η θέση έπεσε στην 7η, όταν οι Vinales και Zarco τον προσπέρασαν.
Ο Marquez είχε κάνει λάθος επιλογή πίσω ελαστικού, καθώς είχε μαλακό βροχής, ενώ όλοι ήταν στο μεσαίο. Ο Rossi προσπέρασε και τον Ισπανό, αλλά και τον Dovi και ανέβηκε 2ος, με τον αναβάτη της Honda να πέφτει από την 2η θέση στην 6η.
Όμως, η ομάδα του, τον κάλεσε αμέσως στα pit για αλλαγή μοτοσυκλέτας με ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα.
Κανένας από τους πρωτοπόρους δεν μπήκε στον επόμενο γύρο, με την πίστα να στεγνώνει συνεχώς και πολλές μοτοσυκλέτες δεν ήταν έτοιμες. Η Honda φαίνεται πως έπιασε στον ύπνο και πάλι τους αντιπάλους της, μιας και ο Marquez ήταν πιο γρήγορος.
Στα pit έγινε ένας πραγματικός χαμός στους επόμενους γύρους, μιας και όλοι μπήκαν για αλλαγή σε στεγνά ελαστικά. Ο Lorenzo ήταν εκείνος ο πιο άτυχος, μιας και έχασε τις περισσότερες θέσεις. Η ομάδα του δεν είχε ετοιμάσει την μοτοσυκλέτα και έπεσε στην 18η θέση.
Ο Marquez κέρδισε 9 δευτερόλεπτα στον γύρο από τον Rossi που είχε ανέβει στην 1η θέση, με τον Zarco και τον Dovizioso να είναι πίσω του. Τελικά, ο “Γιατρός” και ο “Dovi” μπήκαν, αλλά ήταν πολύ αργά. Ο Marquez είχε κάνει τη σωστή κίνηση να μπει από νωρίς στα pit και πλέον ήταν μόνος του μπροστά και κανένας δεν ήταν κοντά του να τον απειλήσει.
Με 15 γύρους να απομένουν, ο Marquez ήταν στη 1η θέση, πίσω του ήταν ο Aleix Espargaro, με τους Redding, Abraham, Pedrosa, Petrucci, Crutchlow, Rins, Miller και Vinales να κλείνουν τη πρώτη 10άδα.
Ο Rossi είχε πέσει 13ος, ο Dovizioso ήταν 14ος και ο Lorenzo στην 19η θέση, ενώ πριν λίγους γύρους ήταν στη πρωτοπορία.
O Pedrosa άρχισε να πιέζει και περνούσε τον ένα μετά τον άλλο στη πίστα και γρήγορα ανέβηκε στην 2η θέση. Όμως, ήταν το καλύτερο που μπορούσε να κάνει, μιας και ο teammate του ήταν σχεδόν 20 δευτερόλεπτα μπροστά. Με τις πρώτες δύο θέσεις να φαίνεται πως είχαν ξεκαθαρίσει, η μάχη για την τελευταία θέση του βάθρου ήταν μεγάλη.
Όσο περνούσαν οι γύροι, η μάχη ήταν πιο ξεκάθαρη, με τους Petrucci, Vinales και Crutchlow να μάχονται για το τελευταίο σκαλί του βάθρου, ενώ κοντά τους ήταν και οι Rossi, Dovizioso. Ο Ισπανός αναβάτης της Yamaha προσπέρασε γρήγορα τον Ιταλό της Aspar Ducati και έμοιαζε αποφασισμένος να μείνει εκεί. Μάλιστα σε έναν γύρο, είχε ανοίξει τη διαφορά πάνω από 1 δευτερόλεπτο.
O Rossi έφτασε και πέρασε γρήγορα τον Petrucci έχοντας και περισσότερη πρόσφυση και είχε 5 γύρους να φτάσει τον Crutchlow. Ο Ιταλός μάζευε συνεχώς τη διαφορά και στον προ-τελευταίο γύρο είχε κολλήσει πίσω του, ενώ την ίδια στιγμή ο Dovizioso ανέβηκε στην 6η θέση.
Ο Vale ήταν αποφασισμένος και έκανε την κίνηση στον τελευταίο γύρο και με μια τρομερή βουτιά από την εσωτερική στη στροφή 5, πέρασε στην 4η θέση και έσωσε όσους περισσότερους βαθμούς ήταν δυνατό.
Ο Marquez μπροστά και άνετος, έκανε αυτό που έπρεπε και οδήγησε με άνεση μέχρι το τέλος, πήρε τη καρό σημαία και κατέκτησε και το Brno σε μια φανταστική νίκη για τον Ισπανό, με τρομερή στρατηγική από την ομάδα και οδήγηση από τον ίδιο. Ο Dani Pedrosa ολοκλήρωσε ένα μαγικό 1-2 για την Honda, με τον Maverick Vinales να κλείνει το βάθρο σε ένα εξαιρετικό GP Τσεχίας.
Αποτελέσματα αγώνα