spot_img

Ποιο είναι το μέλλον του WEC για το 2018;

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, περνάει μία δύσκολη περίοδο, καθώς αναμένονται κρίσιμες αποφάσεις τις επόμενες ημέρες.

Η αποχώρηση της Porsche από την LMP1 έχει ταράξει τα νερά και έχει φέρει κρίση στο πρωτάθλημα με τις ζημιές να είναι ενδεχομένως ανεπανόρθωτες. Η αποχώρηση της Audi ξεκίνησε ένα ντόμινο, του οποίου βλέπουμε σήμερα τα αποτελέσματα.

Αβεβαιότητα για το μέλλον, αλλά ταυτόχρονα ελπίδα για κάποια καλή εξέλιξη. Βρισκόμαστε στα πλαίσια των 6H του Μεξικό, όπου θα δούμε όχι μία, αλλά τέσσερις τιτανομαχίες στις τέσσερις κατηγορίες του θεσμού. Porsche εναντίον Toyota στην LMP1, θα δώσουν μια μεγάλη μάχη, πολύ διαφορετική από το Nurburgring, με το πρωτάθλημα να παίρνει σιγά σιγά μια διαφορετική τροπή.

Την Παρασκευή όμως πριν τον αγώνα, η ACO έχει προγραμματίσει συνέντευξη Τύπου αναφορικά με το μέλλον του πρωταθλήματος. Πολλά έχουν ακουστεί και γραφτεί τις τελευταίες ημέρες και τώρα ήρθε η ώρα να δούμε πως έχουν τα δεδομένα.

Αρχικά, η μεγαλύτερη αλλαγή ενδέχεται να γίνει στον τρόπο διεξαγωγής του πρωταθλήματος. Εδώ και μερικά χρόνια, το WEC θέλει να μεταφέρει το καλεντάρι στη χειμερινή περίοδο. Να ξεκινάει δηλαδή το πρωτάθλημα τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο και να ολοκληρώνεται με τις 24H του Le Mans. Όμως, το ενδεχόμενο το Le Mans να είναι ο τελευταίος αγώνας δεν ενθουσιάζει την FiA. Όμως είναι πολύ πιθανό να το δούμε. Οι αλλαγές όμως, θα είναι μεγάλες.

Είναι πολύ πιθανόν, να δούμε ξεχωριστούς αγώνες την επόμενη σεζόν που να περιλαμβάνουν το Le Mans, με το πρωτάθλημα να ξεκινάει στο τέλος της χρονιάς. Οπότε, πολύ πιθανό είναι να δούμε Spa, Le Mans και έναν με δύο ακόμα αγώνες πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα. Επιπλέον, το καλεντάρι της σεζόν 2018/2019 αναμένεται να έχει λιγότερους από 9 αγώνες. Το άλλο σενάριο και λιγότερο πιθανό, είναι το πρωτάθλημα να ξεκινήσει με τις 24H του Le Mans και να συνεχιστεί μέχρι και την επόμενη σεζόν.

Επιπλέον, αναμένεται να μάθουμε και τι αλλαγές θα έχουμε όσον αναφορά την LMP1. Θα διαφέρουν οι κανονισμοί του 2021; Θα έχουμε προσωρινή αλλαγή, ώστε να μείνει η Toyota και να πειστεί η Peugeot και ενδεχομένως BMW ή το VW Group; Πάντως, το μόνο σίγουρο είναι πως δύσκολα θα δούμε την DPi πλατφόρμα, τουλάχιστον σύντομα.

Εάν υιοθετηθεί η DPi πλατφόρμα ως LMP1, τότε τα σχέδια των Ginetta, Dallara-SMP και ByKolles θα δεχθούν τεράστιο πλήγμα για την επόμενη σεζόν. Έχουν επενδύσει πολλά χρήματα και περιμένουμε το πολύ 5 αγωνιστικά από αυτές τις ομάδες, Η επιλογή όμως της φθηνότερης DPi πλατφόρμας, θα τους βγάλει εκτός πλάνων και θα χαθούν γρήγορα από τον ορίζοντα. Τουλάχιστον αυτή τη στιγμή, το να γίνουν βιαστικές επιλογές δεν είναι η λύση. Εκτός εάν στην DPi πλατφόρμα, επιβάλεις κάποιου είδους καινοτομία από πλευράς κατασκευαστή.

Οι καιροί είναι δύσκολοι, όμως εάν γίνουν οι σωστές κινήσεις από την ACO, η FiA να μην κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια, τότε οι κατασκευαστές θα επιστρέψουν και το WEC θα γυρίσει στην κορυφή.

Για το 2018, η συμμετοχή της Toyota θα είναι δεδομένη, τουλάχιστον σε Spa, Le Mans και Fuji, ενώ νέα αγωνιστικά θα μπορούν να παλέψουν για το μεγάλο τρόπαιο.

Το WEC θα επικεντρωθεί πολύ στην GTE, καθώς θα δούμε έναν κατατακτήριο αγώνα που θα παίρνει μέρος το Σάββατο πριν εκείνον της Κυριακής, θα έχει διάρκεια 1 ώρα (το πιθανότερο) και έχει ως στόχο την αύξηση του ενδιαφέροντος. Και σίγουρα θα αυξηθεί.

Χρειάζεται υπομονή καθώς ανάλογες καταστάσεις έχουν ξαναγίνει και ακόμα και τώρα, υπάρχει φως στο τούνελ.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles