Τα πολυσυζητημένα shark-fins ενδέχεται να επιστρέψουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 το 2019, με τις ομάδες να έχουν τη πρώτη συνάντηση της χρονιάς.
Οι κανονισμοί των μονοθεσίων του 2017, επέτρεψαν στις ομάδες να επαναφέρουν τα shark-fins στην F1 μετά από απουσία έξι ετών. Αυτή η επιστροφή, συνδυάστηκε με γκρίνια από τους οπαδούς, μιας και η αισθητική των μονοθεσίων είχε υποστεί ζημιά.
Έπειτα από πολλές συζητήσεις μέσα στο 2017, οι ομάδες αποφάσισαν πως θα τα καταργήσουν το 2018. Σύμφωνα με πληροφορίες, η McLaren ήταν η μόνη ομάδα που διαφώνησε στη παραμονή τους και τη φετινή χρονιά.
Όμως, στο Strategy Group που πραγματοποιήθηκε στις 18 Ιανουαρίου, τα shark-fins έπεσαν πάλι στο τραπέζι των συζητήσεων. Αρκετές ομάδες είναι υπέρ της επιστροφής τους, καθώς πέραν από αεροδυναμικά οφέλη, βοηθά στη προβολή χορηγών, αλλά και στα διακριτικά των οδηγών, όπως ο αριθμός τους.
Επιπλέον, αποφασίστηκαν και ορισμένες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς για το 2019. Η πρόταση της McLaren, για διαφοροποίηση στον σχεδιασμό των πλαϊνών αεροδυναμικών βοηθημάτων (barge board) εγκρίθηκε. Ο στόχος είναι η μεγαλύτερη προβολή χορηγών και η βελτίωση της αισθητικής. Επίσης, η πρόταση της Ferrari για πιο απλοϊκό σχεδιασμό του “endplate” της πίσω αεροτομής, εγκρίθηκε επίσης.
Ωστόσο, υπήρξαν και προτάσεις, στις οποίες υπήρξαν και διαφωνίες. Η πρόταση του Ross Brawn για έναν διαφορετικό σχεδιασμό της εμπρός αεροτομής, με λιγότερα αεροδυναμικά στοιχεία, βρήκε έντονες αντιδράσεις. Όπως αναφέρει μάλιστα και το f1fanatic, η Ferrari απείλησε πως θα ασκήσει βέτο, εάν περνούσε ένα τέτοιο μέτρο, συνεχίζοντας να τίθεται αντίθετη με τις προτάσεις της Liberty Media.
Τέλος, η πρόταση για αύξηση του κατώτατου αριθμού κινητήρων που θα χρησιμοποιηθούν σε μια σεζόν, από τρεις σε τέσσερις, δεν πέρασε.