Αυτό δεν είναι Formula 1

Τα τελευταία 24ωρα κυκλοφορεί η πρώτη φωτογραφία της “Ασπίδας” που θα δοκιμαστεί στο Βρετανικό GP, όμως υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα.

To σχέδιο αυτό, μοιάζει αρκετά με την πρόταση της Red Bull που είχε κάνει και το είχε ονομάσει Aeroscreen. Η “Ασπίδα”, έχει ως στόχο τη προστασία του οδηγού σε περίπτωση σφοδρής σύγκρουσης, ειδικά στην περιοχή όπου το κεφάλι είναι εκτεθειμένο. Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα.

Αρχικά, γιατί να φτάσουμε στο σημείο να βλέπουμε τη την “Aσπίδα” να μπαίνει στον κόσμο της F1;

H απάντηση είναι απλή. Το 2014 που άλλαξαν οι κανονισμοί, χαμήλωσαν τα ρύγχη των μονοθεσίων για λόγους ασφαλείας, ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης να προστατεύεται το κεφάλι του οδηγού. Όμως αυτό δημιούργησε ένα άλλο πρόβλημα. Με αυτή τη σχεδίαση, εάν υπάρξει επαφή με ένα μονοθέσιο να έρχεται από πίσω, τότε δημιουργείται το φαινόμενο του υποβρυχίου και ως αποτέλεσμα, το εμπρός μονοθέσιο θα πήγαινε προς τα πάνω και κατευθείαν στο κεφάλι του οδηγού που έπεται.

Δηλαδή, μία τρύπα στο νερό.

Τώρα έρχονται με την “Ασπίδα”, για να μπαλώσουν την τρύπα που άνοιξαν με τους κανονισμούς που οι ίδιοι επέβαλαν. Δηλαδή, δημιουργούν οι ίδιοι το πρόβλημα και το διογκώνουν και αυτό δεν αρέσει καθόλου στους θεατές.

Όμως υπάρχει και κάτι άλλο που πρέπει να τονίσουμε. Πότε η F1 είχε προστατευτικό κράνους και γιατί να χρειαστούμε τώρα; Η F1 ήταν ανέκαθεν open wheel αγώνισμα και έτσι πρέπει να είναι ανά τα χρόνια. Ο κίνδυνος υπήρχε και θα υπάρχει πάντα. Μπορείς να βελτιώσεις την ασφάλεια, όμως ποτέ δεν θα κάνεις κάτι τελείως ασφαλές.

Εάν θέλουμε κλειστά ή ημί-κλειστά cockpit, τότε να πάμε στα sportscars ή σε αγώνες GT. Συγγνώμη αλλά αυτό δεν είναι Formula 1. Πέραν από το γεγονός πως αισθητικά δεν είναι ωραίο, χάνεται ένα μεγάλο μέρος από την αίσθηση του κινδύνου. Είναι σχεδόν το ίδιο με τις πίστες-πάρκινγκ σουπερμάρκετ, όπου και εκτός πίστας να βγεις, δεν έχασες τίποτα.

Πολλοί οδηγοί και στο παρελθόν, αλλά και στο σήμερα, ζουν για τον κίνδυνο. Ο κόσμος τους έβλεπε σαν Θεούς γιατί αψηφούσαν κάθε κίνδυνο και τα όρια. Ήταν ήρωες πέραν από οδηγοί θρύλοι. Τώρα, εάν μπει και η “Ασπίδα”, τότε η F1 χάνει ένα μεγάλο μέρος από την δόξα που έχτισε τόσες 10ετίες, πράγμα που θα κάνει και πολλούς θεατές να σταματήσουν να παρακολουθούν το καλύτερο μηχανοκίνητο σπορ του πλανήτη.

Ελπίζουμε να μην περάσει το σχέδιο της “Ασπίδας”, καθώς θα είναι ακόμα ένα χτύπημα στα τόσα που έχουμε δεχθεί τα τελευταία χρόνια.

Related Articles

O Steiner χαρακτήρησε τον κινητήρα της Ferrari του 2023 «βόμβα»

Ο Gunther Steiner αποκάλυψε έπειτα από συζήτηση που είχε με τον Mattia Binotto πως η μονάδα ισχύος που προετοιμάζει η Scuderia Ferrari για το...

Ανακοινώθηκαν οι Αγώνες Sprint στην F1 το 2023

Η Formula 1 ανακοίνωσε σε ποια από τα 24 Grand Prix του 2023 θα πραγματοποιηθούν οι έξι Αγώνες Sprint. Ένα ακόμα κομμάτι του παζλ σχετικά...

Coulthard: «Ο Verstappen θα σταματήσει να κυριαρχεί»

Ο πρώην οδηγός της Formula 1, David Coulthard, υποστηρίζει πως η περίοδος όπου ο Max Verstappen κυριαρχούσε στο πρωτάθλημα ενδέχεται να τελειώσει μετά της...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

O Steiner χαρακτήρησε τον κινητήρα της Ferrari του 2023 «βόμβα»

Ο Gunther Steiner αποκάλυψε έπειτα από συζήτηση που είχε με τον Mattia Binotto πως η μονάδα ισχύος που προετοιμάζει η Scuderia Ferrari για το...

Ανακοινώθηκαν οι Αγώνες Sprint στην F1 το 2023

Η Formula 1 ανακοίνωσε σε ποια από τα 24 Grand Prix του 2023 θα πραγματοποιηθούν οι έξι Αγώνες Sprint. Ένα ακόμα κομμάτι του παζλ σχετικά...

Coulthard: «Ο Verstappen θα σταματήσει να κυριαρχεί»

Ο πρώην οδηγός της Formula 1, David Coulthard, υποστηρίζει πως η περίοδος όπου ο Max Verstappen κυριαρχούσε στο πρωτάθλημα ενδέχεται να τελειώσει μετά της...

Ο Horner περίμενε την απομάκρυνση του Binotto από τη Ferrari

Ο Christian Horner αποκάλυψε πως η απόφαση του Mattia Binotto να παραιτηθεί από τη θέση του επικεφαλής της Scuderia Ferrari δεν του προκαλεί καμία...

Η Mercedes στέλνει μήνυμα ενόψει 2023

Στη Mercedes-AMG επικρατεί αισιοδοξία πως το 2023 θα είναι σε θέση να παλέψουν για το πρωτάθλημα σε αντίθεση με το κακό 2022, τη χειρότερη...