Στην επόμενη ανάλυση για το 2018, βλέπουμε το νέο μονοθέσιο των Γερμανών, που παρουσιάστηκε στο Silverstone πριν λίγες ημέρες.
Η Mercedes έχει κυριαρχήσει απόλυτα στην εποχή των V6 υβριδικών κινητήριων μονάδων, κατακτώντας όλα τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών από το 2014. Η περσινή χρονιά ήταν αρκετά δύσκολη, μιας και η Ferrari είχε ένα εξαιρετικό μονοθέσιο, όμως ο Lewis Hamilton έφτασε στον τέταρτο τίτλο του και μαζί με τον Bottas έδωσαν το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Για το 2018, η W09 είναι μια εξέλιξη της W08. Διαθέτει το ίδιο μεταξόνιο με την προκάτοχό της, ενώ μπορούμε να δούμε μια σχετικά μικρή γωνία rake. Ο συνολικός σχεδιασμός, θέλει το μονοθέσιο να γίνει ταχύτερο, αλλά και να έχει μεγαλύτερο παράθυρο λειτουργίας, ώστε να μην αντιμετωπίσουν τα περσινά προβλήματα στην ομάδα. H εμπρός ανάρτηση είναι τύπου push rod, ενώ η πίσω είναι pull rod.
Στην εμπρός ανάρτηση, η Mercedes έχει διατηρήσει το concept που παρουσίασε πέρυσι, με μικρές διαφορές σε σχέση με το 2017. Το κάτω ψαλίδι, φαίνεται να έχει παραμείνει μόνο ίδιο, ενώ τα πάνω έχουν μετατοπιστεί λίγο πιο ψηλά για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και ροή αέρα προς τα bargeboards και τα ψυγεία.
Το ρύγχος μπορεί να φαίνεται ίδιο με αυτό του 2017, όμως το πάνω μέρος είναι ελάχιστα πιο στενό και καλύτερα διαμορφωμένο, για τη βελτιστοποίηση της ροής αέρα. Επιπλέον, μειώνεται και η αντίσταση (drag), κάτι που βοηθάει στη τελική ταχύτητα. Τέλος, η οπή του S-Duct φαίνεται να έχει μετατοπιστεί ελάχιστα προς τα πάνω.
Άκρως ενδιαφέρον και το αεροδυναμικό στοιχείο στο πλαϊνό μέρος του ρύγχους. Κάτι ανάλογο είδαμε και στην W08, όμως πλέον έχει εξελιχθεί. Κάτι ανάλογο έχουμε δει και στη νέα Williams.
H εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού έχει αλλάξει σχήμα και πλέον είναι λίγο πιο οβάλ. Αυτό σημαίνει πως ενδέχεται να έχει μεγαλώσει, κάτι το οποίο προδίδει το γεγονός ότι η κινητήρια μονάδα της Mercedes χρειάζεται αρκετή ψύξη. Σημειώστε το ότι σχηματίζεται ένα Α στην εισαγωγή αέρα, με το κάτω μέρος να στέλνει αέρα στο ICE.
O εσωτερικός σχεδιασμός της ανάρτησης έχει ανασχεδιαστεί πλήρως. Έτσι, βελτιώνεται η αεροδυναμική απόδοση, μειώνεται το συνολικό βάρος και τα ελαστικά μπορούν να λειτουργήσουν σε μεγαλύτερο βαθμό.
Στο πίσω μέρος, βλέπουμε τον σχεδιασμό της πίσω ανάρτησης, η οποία είναι τύπου pull rod. Σημειώστε όμως την μικρή αεροτομή ή T-Wing που έχει βάλει η ομάδα στο μονό στήριγμα της πίσω αεροτομής.
Και μιλώντας για την πίσω αεροτομή, βλέπουμε πως προς το παρόν έχουμε μια μέσης κάθετης δύναμης και αναμένουμε περισσότερα στην Βαρκελώνη σε λίγες ώρες.
Συνολικά, το μονοθέσιο είναι μια πολύ καλή εξέλιξη του περσινού. Στις δοκιμές της Βαρκελώνης, περιμένουμε βελτιώσεις, κυρίως στα bargeboards και την εμπρός αεροτομή. Σίγουρα είναι ένα μονοθέσιο παρουσίασης και σίγουρα όπως όλα τα υπόλοιπα, δεν έχουν δείξει το 100%. Εάν η ομάδα διατηρήσει την αξιοπιστία και την ταχύτητα, τότε θα παλέψει για ακόμα μια χρονιά για το πρωτάθλημα.