Οι Porsche και Audi αναμένεται μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου να έχουν πάρει την απόφαση για το αν θα εισέλθουν στην F1, με τα δύο brand του Volkswagen Group να ξεκινούν ήδη τις προετοιμασίες τους.
Μετά τη φημολογία περί αγοράς της Red Bull από την Porsche το 2026, ένα νέο σενάριο διέρρευσε σχετικά με το μέλλον του Volkswagen Group. Πιο συγκεκριμένα, η Audi εξετάζει την αγορά της McLaren, στην προσπάθειά της να μπει στη Formula 1.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Οι φήμες για είσοδο του Volkswagen Group στη Formula 1 είναι ένα από τα πιο “καυτά” θέματα που συζητούνται στα paddock. Ο χρόνος, όμως, πιέζει όλο και περισσότερο τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Τόσο η Audi, όσο και η Porsche, θέλουν να πάρουν μία απόφαση μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου σχετικά με το αν και το πώς θα μπουν στη Formula 1. Οι επιλογές που έχουν είναι δύο: θα ξεκινήσουν μία ομάδα από το μηδέν, ή θα προχωρήσουν στην εξαγορά ομάδας που ήδη υπάρχει στο grid?
Σύμφωνα με πληροφορίες του Auto Motor und Sport (AMUS), η Audi και η Porsche βρίσκονται σε συζητήσεις για πιθανή συνεργασία με 4 ομάδες που βρίσκονται ήδη στη Formula 1 (McLaren, Red Bull, Williams, Sauber). Πρώτα απ’ όλα, βέβαια, πρέπει να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του το Volkswagen Group. Θέλει να συνεργαστεί απλά με μία ομάδα, ή να την εξαγοράσει; Και αν μπει στη Formula 1, θα είναι και με τα δύο brand του (Audi, Porsche) ή ένα από αυτά;
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Μεξικού.
Η τελική απόφαση θα παρθεί στο συμβούλιο του Volkswagen Group στις αρχές Δεκεμβρίου. Ο χρόνος τους πιέζει, καθώς στις 15 Δεκεμβρίου αναμένεται να παρθούν αποφάσεις για τους κανονισμούς σχετικά με τους κινητήρες του 2026 στο Συμβούλιο της FIA. Σύμφωνα, πάλι, με το AMUS, η κατάλληλη λύση που παρουσιάζεται στα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η παρακάτω: η Audi ν’ αγοράσει τη McLaren, είτε εξολοκλήρου είτε απλά την ομάδα της Formula 1. Σε ό,τι αφορά την Porsche, μοιάζει να “προκρίνεται” η λύση της συνεργασίας της με τη Red Bull, στο επίπεδο που έχει η αυστριακή ομάδα τα τελευταία χρόνια με τη Honda.
Μετά την εισαγωγή του ορίου χρημάτων που ξοδεύουν οι ομάδες (budget cap), η συμμετοχή στο πρωτάθλημα της Formula 1 με μία ομάδα αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρουσα προοπτική από οικονομικής άποψης. Μετά και τη φημολογία πως το άθλημα παρουσιάζει οικονομική άνθιση, όλοι θέλουν να έχουν μερίδιο από τα κέρδη που θα προκύψουν. Εδώ έρχεται και το εμπόδιο από τη μεριά της McLaren, η οποία δεν ενδιαφέρεται να πουλήσει την ομάδα της Formula 1 αυτή τη στιγμή. Μόλις τον Δεκέμβριο του 2020, η MSP Sports Capital (αμερικάνικος επενδυτικός όμιλος) αγόρασε το 15% της McLaren για 185 εκ. λίρες, ενώ σκοπεύει να διπλασιάσει το ποσοστό της μέχρι το 2022. Επιπλέον, η χρηματιστηριακή αξία των ομάδων μεγαλώνει όλο και περισσότερο και το έργο ομίλων εκτός Formula 1 για είσοδο στο άθλημα δυσκολεύει.
Ακόμα και το ενδεχόμενο συνεργασίας με μία ομάδα στο κομμάτι προμήθειας κινητήρων, όπως φημολογείται για Red Bull και Porsche, κοστίζει αρκετά. Γι’ αυτό η Porsche εξετάζει και άλλες εναλλακτικές, όπως για παράδειγμα τη Williams. Προς το παρών, πάντως, η Red Bull σχεδιάζει να φτιάξει τους δικούς της κινητήρες για το 2026, κάτι που έχει επιβεβαιώσει πρόσφατα και ο Dr. Helmut Marko (σύμβουλος της Red Bull). Σίγουρα θα ήθελε, όμως, να συνεργαστεί στον τομέα των κινητήρων και με άλλη εταιρεία και να πάρει επιπλέον τεχνογνωσία πάνω στην κατασκευή των κινητήριων μονάδων για το 2026.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Αυτό το ενδεχόμενο, όμως, δε βρίσκει σύμφωνους τους υπόλοιπους κατασκευαστές της Formula 1 (Mercedes, Ferrari, Renault). Για την ακρίβεια, θεωρούν πως δεν είναι δίκαιο να έχει η Red Bull διπλάσιες ώρες δοκιμών πάνω στους κινητήρες εάν δουλεύουν δύο group (Red Bull, Porsche) πάνω στο ίδιο project. Ισχυρίζονται, επίσης, πως θα υπάρξει παραβίαση του budget cap, εφόσον για ένα κινητήρα θα εργάζονται δύο εταιρείες με το διπλάσιο budget, συγκριτικά με τους υπόλοιπους.
Τα σενάρια για είσοδο του Volkswagen Group στη Formula 1 γίνονται όλο και πιο έντονα τους τελευταίους μήνες και η παρακολούθηση των εξελίξεων γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρουσα. Μια τέτοια αλλαγή στο grid του αθλήματος μπορεί ν’ αλλάξει σημαντικά τις ισορροπίες από το 2026 κι έπειτα. Φαίνεται πως, σύντομα, θα διαρρεύσουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο εγχείρημα.
Δείτε τις 3Η του Kyalami για το Πρωτάθλημα Αντοχής της Asxeto Corsa.