Το GP Μπαχρέιν ήταν πέρα για πέρα συναρπαστικό, όμως δημιουργήθηκε ένα τεράστιο θέμα για τα όρια της πίστας στην Τ4.
Ο Lewis Hamilton πραγματοποίησε έναν εξαιρετικό αγώνα για να φτάσει στην 96η νίκη της καριέρας του. Η μάχη που έδωσε μην έχοντας το ταχύτερο μονοθέσιο ήταν τρομερή, έχοντας και εξαιρετική στρατηγική. Κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον εκπληκτικό Max Verstappen, ο οποίος είχε απίστευτο ρυθμό στους τελευταίους γύρους.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 29 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Η πρώτη μεγάλη μάχη των διεκδικητών του Τίτλου είχε νικητή τον Βρετανό, με τον Ολλανδό στην 2η θέση λιγότερο από 1s πίσω του. Όμως, υπήρξαν δύο περιπτώσεις στον αγώνα όπου προκάλεσαν μεγάλη συζήτηση.
Η πρώτη ήταν η οδήγηση του Hamilton στην έξοδο της Τ4, όπου έβγαινε καθαρά εκτός πίστας. Η δεύτερη ήταν η προσπέραση του Verstappen εκτός πίστας, με την ομάδα να του λέει πως πρέπει να αφήσει την Mercedes να ξαναπεράσει.
Δείτε το GP ΗΠΑ της Κατηγορίας Pro για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.
Ας τα πάρουμε όμως ένα-ένα. Αρχικά, πρέπει να τονιστεί πως για τον αγώνα υπήρξε διαφορετική οδηγία από τους αγωνοδίκες σχετικά με τα όρια πίστας σε εκείνο το σημείο. Οι αγωνοδίκες, με επικεφαλής τον Michael Masi, είχαν ξεκαθαρίσει πως:
Τα όρια της πίστας στην έξοδο της στροφής 4 δεν θα ελέγχονται όσον αφορά την επίτευξη ενός γύρου, καθώς τα όρια αποτελούνται από το γρασίδι και την αμμοπαγίδα σε εκείνο το σημείο.
Βλέποντας όμως τις γραμμές του Hamilton, η Red Bull διαμαρτυρήθηκε στους αγωνοδίκες και παράλληλα έδωσε εντολή στον Verstappen να ακολουθεί ανάλογη γραμμή. Γιατί η Red Bull δεν ήξερε σχετικά με τα όρια πίστας είναι άγνωστο. Πολλοί οδηγοί, συμπεριλαμβανομένου των Charles Leclerc και Lando Norris δήλωσαν μετά τον αγώνα πως ακολουθούσαν ανάλογη γραμμή με του Hamilton και ήξεραν πως δεν υπήρχαν όρια πίστας. Η φράση κλειδί στο Director’s Note είναι το: «για την επίτευξη ενός γύρου».
Διαβάστε επίσης: Horner: «Ήταν σωστή η επιστροφή θέσης στον Hamilton»
Οπότε, ο Hamilton ακολουθούσε την οδηγία των αγωνοδικών και δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, μέχρι να διαμαρτυρηθεί η Red Bull. Από την ομάδα τον ενημέρωσαν πως αν το ξανακάνει θα δεχθεί λευκή/μαύρη σημαία και μετά δευτερόλεπτα ποινής. Ο λόγος είναι άγνωστος προς το παρόν, από τη στιγμή που οι ίδιοι οι αγωνοδίκες είχαν πει στις σημειώσεις τους πως δεν θα ερευνηθούν όρια πίστας στην Τ4.
Ο Masi τώρα έρχεται να ξεκαθαρίσει την όλη κατάσταση, λέγοντας πως οι οδηγοί ήταν ενήμεροι σχετικά από την Παρασκευή.
Είχε αναφερθεί ξεκάθαρα στη συνάντηση των οδηγών, όπως και στις σημειώσεις μας, πως δεν θα ερευνηθούν τα όρια πίστας για την επίτευξη ενός γύρου στον αγώνα. Ωστόσο, θα ελέγχουμε πάντα σχετικά με τους αγωνιστικούς κανονισμούς, καθώς ένα πλεονέκτημα διαρκείας δεν πρέπει να έχει οδηγός.
Οι αγωνοδίκες λοιπόν δεν εξέταζαν κανένα μονοθέσιο το οποίο έβγαινε εκτός πίστας στην στροφή 4. Η μόνη περίπτωση όπου ένας οδηγός θα έπαιρνε το «πλεονέκτημα διαρκείας» ήταν σε περίπτωση προσπεράσματος.
Ο Masi τώρα εξηγεί την όλη κατάσταση και αποκάλυψε πως ο ίδιος έδωσε οδηγία στην Red Bull να δώσει τη θέση πίσω ο Verstappen.
Αυτό που αναφέρθηκε και συζητήθηκε με τους οδηγούς στη συνάντηση που είχαμε ήταν πως, αν ένα μονοθέσιο προσπεράσει εκτός πίστας παίρνοντας αυτό το πλεονέκτημα, θα μιλήσω στον ασύρματο στην ομάδα και θα τους πω να δώσουν τη θέση πίσω. Ήμουν ξεκάθαρος σε αυτό. Η Red Bull πήρε αμέσως οδηγία από εμένα. Τους πρότεινα να δώσουν τη θέση πίσω, όπως προβλέπεται από τους αγωνιστικούς κανονισμούς. Δεν ήταν για παραβίαση ορίων πίστας. Ήταν επειδή πήρε πλεονέκτημα προσπερνώντας ένα μονοθέσιο εκτός πίστας. Εάν η ομάδα δεν έδινε την οδηγία, το συμβάν θα πήγαινε στους αγωνοδίκες. Το συμβάν είναι ποινή χρόνου που θα έδιναν, από αυτά που έχουμε δει θα ήταν 5 ή μπορεί και 10 δευτερόλεπτα.
Με τις δηλώσεις αυτές του Masi, βλέπουμε πως οι αγωνοδίκες ήταν σταθεροί με το πώς ήλεγχαν τα όρια της πίστας. Οι όλες συζητήσεις ήταν ξεκάθαρες στο Driver’s Briefing, με την ανάλογη ντιρεκτίβα από τους αγωνοδίκες να δίνεται από την Παρασκευή.
Το ζήτημα είναι όμως: γιατί η F1 δεν έκανε καλή δουλειά, ώστε να ξεκαθαρίσει στον κόσμο πως υπάρχει διαφορετική οδηγία για τις κατατακτήριες και διαφορετική για τον αγώνα; Οι αποφάσεις τους ήταν σταθερές και δεν μπορούμε να πούμε το αντίθετο εδώ, μιας και καμία ομάδα ή οδηγός δεν είναι αντίθετη με τις χθεσινές αποφάσεις.
Στάθης Κοκκορόγιαννης
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το F1 Quiz και το Season Preview 2021