Ο Carlos Sainz έκανε τις πρώτες του δοκιμές με τη Ferrari στο Fiorano ελάχιστες μέρες πριν, με τις προσδοκίες να δείχνουν δικαίως υψηλές.
Ο Ισπανός πήρε μια πρώτη γεύση πίσω από το τιμόνι ενός κόκκινου μονοθεσίου, οδηγώντας την SF71H του 2018. Οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν, αποτέλεσαν την αφετηρία της συνεργασίας μεταξύ Ferrari και Carlos Sainz, με τις γενικότερες συζητήσεις να στρέφονται κυρίως γύρω από τα πιθανά σενάρια διάστασης που μπορεί να πάρει η αγωνιστική προσέγγιση ανάμεσα στο δύο οδηγούς της ομάδας.
Εκτός του Sainz, αναφερόμαστε φυσικά και στον Charles Leclerc, ο οποίος δημιουργεί ένα δίδυμο, του οποίου η δυναμική σίγουρα θα μας απασχολήσει στο μέλλον. Εννοείται πως υπάρχουν και άλλα δίδυμα οδηγών που προκαλούν τη δική τους ίντριγκα, αλλά στην προκειμένη περίπτωση κάνουμε λόγο για δύο οδηγούς που προέρχονται από διαφορετικά υπόβαθρα. Ο καθένας τους, βάσει του ίχνους που έχει αφήσει έως τώρα με τις παρουσίες του, χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακά και σχεδόν αντιφατικά οδηγικά στυλ.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 1 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Θα ξεκινήσουμε από τον Leclerc. Είναι απολύτως εύλογο το γεγονός πως στο πρόσωπό του βλέπουμε ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα που έχει αναδείξει η F1 στη σύγχρονη εποχή της. Το οδηγικό του ρεπερτόριο αναδείχθηκε ιδιαίτερα στη σεζόν του 2020, καθώς ο Μονεγάσκος έπρεπε ουσιαστικά να κάνει πράγματα και θαύματα ώστε να πάρει αποτελέσματα με την μετριότατη SF1000. Οι καταπληκτικοί γύροι που σημείωσε στις κατατακτήριες δοκιμές του Silverstone, του Mugello και του Sakhir αποτελούν ίσως τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Ο Leclerc οδήγησε ένα μονοθέσιο που ήταν κάθε άλλο πέρα από βοηθητικό και κατόρθωνε να παίρνει υψηλά πλασαρίσματα, στα οποία θεωρητικά δεν είχε καμία θέση.
Βέβαια είναι σωστό να αναφέρουμε πως το επιθετικό στυλ οδήγησης του Leclerc, εκτός από εντυπωσιακές επιδόσεις, συχνά τον έφερνε και σε λάθη. Λάθη που προέρχονταν από εσφαλμένες προσεγγίσεις στην πίστα, αλλά και από την ιδιοτροπία του ίδιου του μονοθεσίου. Σε κάθε περίπτωση, το στυλ αυτό αποτελεί ένα σημαντικό θετικό στοιχείο για τον ίδιο τον Leclerc. Παρά τις όποιες αμφιβολίες που δημιούργησε η καλή πορεία του το 2019, η σεζόν του 2020 μάς απέδειξε πως ο Μονεγάσκος μπορεί να φέρει αποτελέσματα ακόμα και με «όπλα» που σίγουρα δεν τον εξυπηρετούν επαρκώς.
Από την άλλη, ο Carlos Sainz χαρακτηρίζεται από ένα πιο συντηρητικό, μα συνάμα πολύ αξιόπιστο και οπωσδήποτε εξελίξιμο οδηγικό στυλ. Ο Ισπανός έχει επιδείξει αξιόλογα στοιχεία σε αγώνες με μεικτές καιρικές συνθήκες, με τις επιδόσεις στο στεγνό να είναι λιγότερο εκκωφαντικές. Ο πρώτος γύρος του περσινού GP Πορτογαλίας αποτελεί ίσως το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα. Ωστόσο, έχει φανεί πως χρειάζεται ένα σταθερό μονοθέσιο για να μπορέσει να αποδώσει καλά με συστηματικότητα. Ειδικά αν ανατρέξουμε πίσω στο 2018 και τις επιδόσεις του στη Renault, θα παρατηρήσουμε πως ο Ισπανός δεν έβρισκε πάντα την αίσθηση που ήθελε και συχνά τα αποτελέσματα που έφερνε δεν εκτιμούνταν ιδιαίτερα.
Αν πάλι πάμε ακόμα πιο πίσω, στο 2015 όπου μας συστήθηκε, η προσοχή ήταν στραμμένη αλλού: στον 17χρονο Max Verstappen. Από εκείνη τη σεζόν μέχρι και τον προβιβασμό του Ολλανδού στην Red Bull, ο Sainz ήταν συνολικά ταχύτερος στις κατατακτήριες δοκιμές, με την πλάστιγγα να γέρνει ελαφρώς υπέρ του Verstappen στους αγώνες.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” #36 με όλες τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο της F1.
Όταν μεταφέρθηκε στη McLaren, ο Sainz βρήκε στο πλάι του τον νεοφερμένο και αγαπητό Lando Norris. Οι δυο τους είχαν μια τέλεια συνεργασία, με τον πιο έμπειρο Sainz φυσιολογικά να καθιερώνεται ως μπροστάρης της ομάδας με τη σταθερότητά του. Προφανώς δεν πρέπει να παραβλέψουμε και το γεγονός πως βρήκε την ευκαιρία να αναδειχθεί και εκτός πίστας, με το δίδυμο Sainz-Norris να μας προσφέρει απαράμιλλες δόσεις γέλιου. Αυτό οπωσδήποτε αποδεικνύει την ευελιξία που μπορεί να επιδείξει ο Ισπανός κάτω από υγιείς συνθήκες συνεργασίας.
Με βάση τα παραπάνω, μένει να δούμε αν η συνεργασία ανάμεσα σε Sainz και Leclerc θα κυμανθεί σε παρεμφερή πλαίσια. Με δεδομένη τη φιλοσοφία που θέλει να καθιερώσει η Scuderia ώστε να επιστρέψει και πάλι στις πρώτες θέσεις του grid, το ενδεχόμενο αυτό μοιάζει κάπως αμφίβολο, χωρίς βέβαια να συνεπάγεται αυτομάτως κάτι αρνητικό για τη σχέση μεταξύ των δύο.
Ωστόσο, υπάρχουν δύο στοιχήματα που καλείται ο Sainz να κερδίσει για να αναδειχθεί περισσότερο. Κατά πρώτον, είναι καθοριστικής σημασίας το ερώτημα γύρω από τη δυναμική που θα επιδείξει η Ferrari το 2021. Εφόσον έχουν διευθετηθεί κάποιες από τις κρίσιμες αδυναμίες που παρουσίασε το 2020, τότε μπορούμε να κάνουμε λόγο για μια μεγάλη ευκαιρία του Ισπανού. Κατά δεύτερον, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα χειριστεί τον υποστηρικτικό ρόλο που φυσιολογικά θα του ανατεθεί στα πρώτα στάδια της νέας χρονιάς.
Ο Sainz έχει αποδείξει μέχρι στιγμής πως έχει την ανάλογη ιδιοσυγκρασία ώστε να παίξει το ομαδικό παιχνίδι. Το αν θα καταφέρει να ακολουθήσει τα χνάρια του Leclerc, να κινηθεί σε κοντινούς ρυθμούς και να διαχειριστεί παράλληλα τις δυσκολίες που μοιραία αυτή η κατάσταση θα επιφέρει, είναι κάτι που σαφέστατα θα εξεταστεί και θα σχολιαστεί με προσοχή.
Δείτε τον φιλικό eSports αγώνα του GP Μεγάλης Βρετανίας του automotonews.gr.