spot_img

Crashgate: Η μαύρη μέρα στην ιστορία της F1

Η F1 έχει γνωρίσει αρκετά σκάνδαλα στην ιστορία της, όμως σαν σήμερα το 2008 έγινε κάτι πρωτόγνωρο που θα μείνει για πάντα χαραγμένο στη μνήμη των οπαδών.

Η ιστορία του Crashgate είναι πάνω κάτω γνωστή, όμως η σειρά των γεγονότων και το τι ακολούθησε, έδειξε την κακή οργάνωση της FiA.

Η F1 επισκέφθηκε για πρώτη φορά τη Σιγκαπούρη και την Marina Bay για τον πρώτο νυκτερινό αγώνα στην ιστορία της. Το γεγονός ήταν ιστορικό, καθώς δεν είχαμε δει ξανά τα μονοθέσια να αγωνίζονται υπό το φως των προβολέων. Επιπλέον, η μάχη ανάμεσα σε McLaren και Ferrari για το Πρωτάθλημα είχε ανάψει για τα καλά.

Η Renault πήγε στον αγώνα με πολλές προσδοκίες. Ο Fernando Alonso είχε εξαιρετικό ρυθμό στις ελεύθερες δοκιμές και μπορούσε να διεκδικήσει το βάθρο. Όμως ένα μηχανικό πρόβλημα στις κατατακτήριες δοκιμές τον περιόρισε στην 15η θέση. Η Renault ήθελε να αντιστρέψει την κατάσταση.

Οι Flavio Briatore και Pat Symonds δίνουν εντολή στον Nelson Piquet πριν τον αγώνα, να στείλει το μονοθέσιο στον τοίχο. Πράγματι, στον 15ο γύρο ο Βραζιλιάνος “έχασε τον έλεγχο” και διέλυσε την Renault σε σημείο όπου έπρεπε να βγει Safety Car.

Ο Alonso είχε ήδη μπει για αλλαγή ελαστικών στον 12ο γύρο και με τον κύκλο των pit-stop είχε βρεθεί σε πλεονεκτική θέση. Στο τελευταίο μέρος του αγώνα, πήρε τη πρωτοπορία και έφτασε στη πρώτη του νίκη εκείνη τη σεζόν. Μετά τον αγώνα, ο Briatore απέδιδε τη νίκη σε καθαρή τύχη και στην ικανότητα του οδηγού του.

Διαβάστε επίσης: Γιατί η Ferrari θα διεκδικήσει Πρωτάθλημα το 2022;

Έναν χρόνο μετά η ιστορία ανέδειξε την πιο βρώμικη στιγμή της σύγχρονης ιστορίας.

F1 Crashgate

26 Ιουνίου 2009. Η Renault αποδεσμεύει τον Piquet από το συμβόλαιο του. Υπήρχε ειδικός όρος στο συμβόλαιο του Βραζιλιάνου από την γαλλική ομάδα. Μπορούσε να τον απολύσει εάν δεν συγκεντρώσει ένα συγκεκριμένο αριθμό πόντων σε σύγκριση με τον Alonso. Τα αποτελέσματα του ήταν απογοητευτικά και έπρεπε να κάνει χώρο για άλλον οδηγό.

30 Ιουλίου 2009. Ο Piquet μεταφέρει τα πρώτα στοιχεία σχετικά με το GP Σιγκαπούρης του 2008 στην FiA.

30 Αυγούστου 2009. Η βραζιλιάνικη τηλεόραση μεταδίδει πως ο Piquet προκάλεσε επίτηδες το ατύχημα στη Σιγκαπούρη. Η FiA παράλληλα, ανακοινώνει έρευνα σχετικά με προηγούμενο GP για φερόμενες ύποπτες ενέργειες.

10 Σεπτεμβρίου 2009. Ο Piquet πραγματοποιεί δεύτερη κατάθεση στην FiA. Η αρχική του διαρρέει στα ΜΜΕ. Στη δεύτερη κατάθεση του, δηλώνει πως οι Briatore και Symmonds του είπαν να τρακάρει επίτηδες σε συγκεκριμένη στροφή.

11 Σεπτεμβρίου 2009. Η FiA μέσω του Προέδρου της, Max Mosley, ανακοινώνει πως ο Piquet δεν θα δεχθεί οποιαδήποτε μορφή ποινής. Η Renault από τη μεριά της, ασκεί νομικές κυρώσεις κατά του Βραζιλιάνου και του πατέρα του. Η κατηγορία ήταν για εκβιασμό προς την ομάδα ώστε να οδηγεί μέχρι το τέλος της σεζόν. Ο Piquet με ανακοίνωση του, δήλωσε.

Επειδή λέω την αλήθεια δεν έχω τίποτα να φοβηθώ από την Renault ή τον κύριο Briatore. Επειδή γνωρίζω την δύναμη και την επιρροή όσων είναι υπό έρευνα, ξεκαθαρίζω πως δεν θα δεχθώ μπούλινγκ ώστε να πάρω πάλι λάθος αποφάσεις.

14 Σεπτεμβρίου 2009. Ρεπορτάζ κάνουν τον γύρο των ΜΜΕ πως η FiA προσφέρει ασυλία στον Symonds, εάν παρουσιάσει λεπτομέρειες σχετικά με το Crashgate. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, είχε δηλώσει ότι η ιδέα του ατυχήματος είχε έρθει από τον Piquet.

15 Σεπτεμβρίου 2009. Οι “Times” δημοσίευσαν την ενδοεπικοινωνία ανάμεσα σε Alonso, Briatore, Symonds και Piquet. Οι συζητήσεις περιλάμβαναν και προσωπικό της ομάδας, πριν και μετά το GP Σιγκαπούρης.

16 Σεπτεμβρίου 2009. Σε μια στροφή 180 μοιρών, η Renault δεν θα εναντιωθεί στις κατηγορίες του ΠΣΜΑ μετά από 5 ημέρες, ανακοινώνοντας παράλληλα τη φυγή των Briatore και Symonds.

17 Σεπτεμβρίου 2009. Ο υπεύθυνος λειτουργίας της Renault, Patrick Paleta δήλωσε πως έχει γίνει ανθρώπινο λάθος. Πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και πως ο Briatore είναι ο ηθικός αυτουργός της υπόθεσης.

21 Σεπτεμβρίου 2009. Το ΠΣΜΑ συνεδρίασε και έπειτα από πολύωρες συζητήσεις, έβγαλε αποφάσεις για το σκάνδαλο F1 Crashgate.  Η Renault δέχθηκε αποκλεισμό από την F1 με δύο χρόνια αναστολής. Ο Symonds δέχθηκε ποινή αποκλεισμού 5 ετών. Ο Briatore δέχθηκε δια βίου αποκλεισμό από οποιαδήποτε διοργάνωση της FiA, όπως επίσης και να αποτελέσει μάνατζερ οδηγού. Ο Alonso αθωώθηκε από οποιαδήποτε κατηγορία.

19 Οκτωβρίου 2009. Ο Briatore ανακοίνωσε τη πρόθεση του να καταθέσει ένσταση για την απόφαση της FiA.

5 Ιανουαρίου 2010. Γαλλικό δικαστήριο αναίρεσε την απόφαση της FiA. Επέβαλε πρόστιμο όμως στον Briatore ύψους 15.000 ευρώ. Ωστόσο δεν απάλλαξε κάποιον από ευθύνες, όμως τόνισε πως η FiA πήγε ενάντια στους ίδιους της τους κανονισμούς.

11 Ιανουαρίου 2010. Η FiA ανακοίνωσε πως θα προβεί σε ένσταση κατά της απόφασης του δικαστηρίου για το σκάνδαλο της F1 Crashgate.

12 Απριλίου 2010. Η FiA ανακοίνωσε πως ήρθε σε συμβιβασμό με τους Briatore και Symonds. Όλες οι νομικές ενέργειες θεωρούνταν λήξαν. Αμφότεροι συμφώνησαν να μην δουλέψουν στην F1 μέχρι το τέλος του 2013, ή σε άλλο Πρωτάθλημα της FiA μέχρι το τέλος του 2011.

Το σκάνδαλο Crashgate παραμένει μια πολύ άσχημη περίοδος της F1, όπου έδωσε την αφορμή στην Renault να αποχωρήσει ως εργοστάσιο.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles