H McLaren Racing, μέσω του CEO της, Zack Brown, απέστειλε επίσημη επιστολή προς την FIA (η οποία διέρρευσε) και ζητά βαριές τιμωρίες για όσες ομάδες παρανομούν με το όριο δαπανών.
Το μεγάλο ζήτημα την τελευταία εβδομάδα στον κόσμο της Formula 1 δεν είναι άλλο από τη δημοσίευση της έκθεσης της FIA σχετικά με τις οικονομικές δαπάνες των ομάδων και το γεγονός πως η Red Bull Racing ξεπέρασε το budget cap. Η έκθεση αυτή αφορά το 2021, τη σεζόν όπου ο Μαξ Φερστάπεν αναδείχθηκε για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής.
Η παραβίαση του ορίου δαπανών έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τις υπόλοιπες ομάδες. Μάλιστα, στη Mercedes-AMG, υποστηρίζουν πως αν δεν υπάρξει παραδειγματική τιμωρία για τη Red Bull Racing, τότε η γερμανική ομάδα είναι έτοιμη να υπερβεί κι εκείνη με τη σειρά της το όριο δαπανών.
Πριν διαβάσεις τι ζητά η McLaren, άκου την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση της παραβίασης του Budget Cap από τη Red Bull και του GP Ιαπωνίας.
Η επιστολή της McLaren
Όμως δεν είναι η μοναδική ομάδα που είναι ενεργή σχετικά με την τιμωρία που πρέπει να αποδοθεί. Όπως αποκαλύπτει το BBC, στις 12 Οκτωβρίου, ο CEO της McLaren, Ζακ Μπράουν, έστειλε επιστολή στον πρόεδρο της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, και ζητάει να υπάρξει μεγάλη τιμωρία και διαφάνεια στην υπόθεση παραβίασης του Budget Cap.
«Οποιαδήποτε ομάδα ξεπέρασε το όριο δαπανών κέρδισε ένα αθέμιτο πλεονέκτημα στην τωρινή χρονιά αλλά και αυτή που ακολουθεί από πλευράς εξέλιξης. Η FIA πρέπει να είναι ανοικτή με τις επόμενες ενέργειές της και τις ποινές που θα εφαρμόσει, ώστε να διατηρήσει την ακεραιότητα της Formula 1. H παραβίαση του ορίου δαπανών, όπως επίσης και η πιθανή παραβίαση υποβολής εγγράφων, αποτελούν εξαπάτηση και προσφέρουν σημαντικό πλεονέκτημα σε τεχνικούς, αγωνιστικούς και οικονομικούς κανονισμούς».
H απάντηση στους ισχυρισμούς της Red Bull
Η Red Bull Racing αρνήθηκε την οποιαδήποτε παράβαση, όμως ο Μπράουν θέλησε να τοποθετηθεί σχετικά με τη θέση των «ταύρων».
«Η FIA διεξάγει μία εξαιρετικά διεξοδική και συνεργατική διαδικασία για την ανάλυση του ορίου δαπανών. Μας έδωσαν ένα χρόνο το 2020 ώστε να προετοιμαστούμε σχετικά και υπήρξαν άφθονες ευκαιρίες ώστε κάποιος να ζητήσει την οποιαδήποτε διευκρίνιση αν υπάρχει κάτι ασαφές. Οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος μια ομάδα να λέει πως έχει εκπλαγεί από τα αποτελέσματα».
Η ποινή που προτείνει η McLaren
Στην επιστολή του, ο Μπράουν μιλάει σχετικά με την ποινή που πρέπει να αποδοθεί στους παραβάτες
«Δεν πιστεύουμε πως ένα πρόστιμο μόνο είναι η σωστή ποινή για την παραβίαση του ορίου δαπανών ή μιας σοβαρής παραβίασης υποβολής των εγγράφων του budget cap. Πρέπει να υπάρξει κάποια ποινή που θα έχει αγωνιστικό αντίκτυπο. Προτείνουμε πως αν μια ομάδα υπερβαίνει το budget cap, πρέπει να της αποδοθεί μείωση στο όριο δαπανών ανάλογη με το μέγεθος της παρανομίας και επίσης ένα επιπλέον πρόστιμο. Για παράβαση κατά 2 εκατομμύρια το 2021 που ανακαλύπτεται το 2022, τότε αυτό πρέπει να αποφέρει μείωση κατά 4 εκατομμύρια στο budget της επόμενης σεζόν. Για παράδειγμα 2 εκατομμύρια δολάρια ισούται με το 25-50% του κόστους παραγωγής αναβαθμίσεων για ένα μονοθέσιο σε μία σεζόν κι αυτό θα επιφέρει ένα θετικό μακροπρόθεσμο πλεονέκτημα. Επιπλέον, πιστεύουμε πως πρέπει να υπάρξει μείωση κατά 20% στην έρευνα CFD και στην αεροδυναμική σήραγγα στο εργοστάσιο. Αυτά θα πρέπει να επιβληθούν την επόμενη χρονιά, για να μετριαστεί το αθέμιτο πλεονέκτημα από το οποίο έχει πάρει η ομάδα και θα συνεχίσει να επωφελείται».
Οι πιθανές ποινές
Σύμφωνα με τη FIA, οι πιθανές ποινές για «minor offence», είναι οι εξής:
-Επίπληξη
-Αφαίρεση βαθμών από το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών της σεζόν που έγινε η παράβαση (σ.σ. 2021)
-Αφαίρεση βαθμών από το Πρωτάθλημα Οδηγών της σεζόν που έγινε η παράβαση (σ.σ. 2021)
-Αποκλεισμός από ένα ή περισσότερα στάδια ενός αγωνιστικού 3ημέρου (όχι από τον αγώνα)
-Περιορισμοί σε αεροδυναμικές ή άλλου είδους δοκιμές
-Μείωση του ορίου δαπανών
Μιλάμε λοιπόν για μεγάλη απόκλιση στις πιθανές ποινές. Από το… χάδι της επίπληξης, μέχρι αφαίρεση βαθμών από το Πρωτάθλημα Οδηγών, πράγμα που θα μπορούσε να κοστίσει τον τίτλο από τον Φερστάπεν! Και είναι μεγάλο το λάθος της FIA να αφήνει θολό το τοπίο, αφού η επιβεβαιωμένη παραβίαση, μπορεί να είναι κατά 1 δολάριο, μπορεί να είναι κατά 7.249.999!
Οι μελλοντικές αλλαγές
Σε περίπτωση που μία ομάδα βρεθεί να υπερβαίνει το όριο δαπανών για δεύτερη χρονιά, ο Μπράουν προτείνει ακόμη πιο σοβαρές ποινές:
«Για να αποφευχθεί το οποιοδήποτε πλεονέκτημα από πολλαπλές μικρές παραβιάσεις, προτείνουμε πως η δεύτερη μικρή παράβαση πρέπει αυτόματα να μετατρέπεται σε σοβαρή παράβαση. Τέλος, με δεδομένο τα οικονομικά των ομάδων το όριο του 5% για μία μικρή παράβαση φαίνεται πως είναι ένα πολύ μεγάλο ποσό. Προτείνουμε να μειωθεί το όριο αυτό στο 2,5%, είναι πιο σωστό».
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
Πηγή: Gazzetta.gr