spot_img

F1: Πέντε αλλαγές που θα δούμε το 2021

Το 2021 είναι πλέον εδώ, με τις ομάδες της F1 να προετοιμάζονται για τις αλλαγές οι οποίες έρχονται μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Η περασμένη σεζόν ήταν μια από τις πιο συναρπαστικές των τελευταίων ετών. Η πανδημία του Covid-19 επηρέασε κατά πολύ τη διεξαγωγή του, με την F1 να καταφέρνει να προσφέρει συνολικά 17 αγώνες. Μπορεί μάχη για το Πρωτάθλημα να μην είχαμε, όμως οι γενικές μάχες ήταν έντονες, με το βαθμολογικό ενδιαφέρον να μαίνεται μέχρι τέλους.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 18 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Για το 2021 τώρα, θα υπάρξουν ορισμένες αλλαγές στην F1, τις οποίες θα αναλύσουμε παρακάτω. Αρχικά, ήταν προγραμματισμένοι οι νέοι Τεχνικοί Κανονισμοί να τεθούν σε ισχύ. Όμως ο οικονομικός αντίκτυπος του Covid-19 μαζί με όλα τα άλλα, έφερε την παράτασή τους για το 2022. Ας δούμε όμως παρακάτω τις πέντε πιο σημαντικές αλλαγές που θα έχουμε τη νέα σεζόν.

Budget Cap

Το Budget Cap θα εφαρμοστεί στην F1 για πρώτη φορά στην ιστορία της. Η πρόταση είχε πέσει στο τραπέζι πάνω από 10 χρόνια πριν, όταν ακόμα ο Max Mosley ήταν πρόεδρος της FiA. Μάλιστα, ήθελε να εφαρμόσει ένα Budget Cap το οποίο παραλίγο να οδηγήσει πολλές ομάδες εκτός F1.

Αρχικά, το Budget Cap είχε συμφωνηθεί στα 175 εκατομμύρια δολάρια. Όμως, μετά από αντιδράσεις μικρότερων ομάδων, μειώθηκε στα 145 εκατομμύρια. Για τα επόμενα δύο χρόνια θα μειώνεται κατά 5 εκατομμύρια, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο τις ομάδες. Μέσα σε αυτό δεν περιλαμβάνονται οι οδηγοί, τα μεγάλα στελέχη της ομάδας και το marketing.

Τέλος, υπάρχει όρος που προβλέπει την αύξηση του Burget Cap κατά 1.2 εκατομμύρια δολάρια για κάθε αγώνα πέραν των 21. Για το 2021 έχουν προγραμματιστεί 23 αγώνες, πράγμα που σημαίνει ότι οι ομάδες θα έχουν μέγιστο budget στα 147.2 εκατομμύρια δολάρια.

Διαβάστε επίσης: Η F1 αρνείται πως θα καθυστερήσουν τα μονοθέσια του 2022

Περιορισμός στη χρήση αεροδυναμικής σήραγγας

Με το Budget Cap να μπαίνει σε ισχύ, οι ομάδες έχουν έναν μεγάλο πονοκέφαλο στην εξέλιξη των μονοθεσίων τους. Πρέπει να δουλεύουν μέρα-νύχτα ώστε να βελτιώσουν τόσο αυτό του 2021, αλλά και να τελειοποιήσουν του 2022. Μέσα στη σεζόν θα δούμε ομάδες να παρατάνε και να θυσιάζουν το 2021 για το 2022.

Από φέτος λοιπόν έχουμε πολύ σημαντικές αλλαγές στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD. Στους κανονισμούς προβλέπεται ένας συγκεκριμένος χρόνος συνολικά χρήσης τους μέσα στο έτος.

Η Williams που τερμάτισε τελευταία στο 2020 θα έχει στη διάθεση της το 112% χρήσης. Αυτό σημαίνει 12% περισσότερο χρόνο από τον βασικό. Για κάθε θέση από πάνω, ο χρόνος μειώνεται κατά 2.5%. Η Mercedes που κέρδισε το Πρωτάθλημα το 2020, θα έχει στη διάθεσή της το 90% του συνολικού χρόνου, δηλαδή 22% λιγότερο χρόνο από την Williams.

Το σύστημα θα ισχύει μέχρι τις 30 Ιουνίου. Μετά από εκείνο το χρονικό σημείο θα γίνει αλλαγή και η σειρά θα κατανεμηθεί ανάλογα με τη βαθμολογία στις 30 Ιουνίου.

Για το 2022, ο χρόνος χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD θα μειωθεί ακόμα περισσότερο. Ο κανονισμός αυτός μπαίνει σε ισχύ ώστε να έρθουν πιο κοντά μεταξύ τους οι ομάδες σε ταχύτητα.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” για την F1 με συζήτηση γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις και ειδήσεις.

Αλλαγή στη διάρκεια των Ελεύθερων Δοκιμών

Το καλεντάρι του 2021 προς το παρόν αποτελείται από 23 αγώνες. Με τον Covid-19 να ταλαιπωρεί ακόμα παγκοσμίως, μπορεί να προκαλέσει επιπλέον αλλαγές.

Για τη νέα σεζόν, οι Ελεύθερες Δοκιμές της Παρασκευής θα έχουν μικρότερη διάρκεια. Από τα 90 λεπτά, θα μειωθεί ο χρόνος στα 60. Οι ομάδες αναμένεται να κρατήσουν τον ίδιο αριθμό σετ ελαστικών και ως αποτέλεσμα, δεν θα υπάρχει «νεκρή» ώρα όπου δεν θα έχει μονοθέσια η πίστα. Η μείωση της διάρκειας θα συμβάλει και στην καλύτερη διαχείριση των μηχανικών στα GP.

Ελαστικά

Η Pirelli θα φέρει στη νέα αγωνιστική χρονιά διαφοροποιημένα ελαστικά. Η φιλοσοφία θα παραμείνει ίδια με το 2020, με τα ελαστικά να είναι ίδια με αυτά του 2019. Όμως, θα δούμε αλλαγή στην κατασκευή τους.

Το εξωτερικό μέρος του ελαστικού θα είναι πιο σκληρό, δημιουργώντας μια τετραγωνική όψη, κυρίως στα εμπρός ελαστικά. Η Pirelli πιστεύει πως θα μπορούν οι ομάδες να τα λειτουργήσουν με μικρότερες πιέσεις. Αυτό οδηγεί σε αύξηση του παράθυρου λειτουργίας των ελαστικών σε διάφορες θερμοκρασίες, κάτι που δεν γινόταν μέχρι σήμερα. Πολλοί οδηγοί επιθυμούν τα ελαστικά να λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο, διότι βοηθάει στις μονομαχίες μεταξύ τους.

Όμως, η αλλαγή μεγέθους των ελαστικών φέρνει πονοκέφαλο στις ομάδες, καθώς αλλάζει το αεροδυναμικό προφίλ των ελαστικών.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Αεροδυναμική

Για το 2021 θα έχουμε ορισμένες αλλαγές στην αεροδυναμική των μονοθεσίων. Οι αλλαγές που θα γίνουν έχουν ως στόχο να μειωθεί κατά 10% η αεροδυναμική και οι πλευρικές πιέσεις που δέχονται τα ελαστικά.

Το πάτωμα των μονοθεσίων στο πίσω μέρος ακριβώς μπροστά από τα πίσω ελαστικά θα έχει αλλαγές. Το σημείο λοιπόν, όπου οι ομάδες το εκμεταλλεύονται αεροδυναμικά θα μειωθεί κατά 10cm. Παράλληλα, στοιχεία από τον διαχύτη θα μικρύνουν κατά 5cm, ενώ αεροδυναμικά στοιχεία στις εισαγωγές των πίσω φρένων θα έχουν μέγιστο πλάτος 4cm.

Δείτε τον αγώνα του automotonews.gr και το GP Ισπανίας με Έλληνες οδηγούς να ρίχνονται στη μάχη.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles