F1: Τα εύκαμπτα πατώματα προκαλούν αναταραχές ανάμεσα στις ομάδες

Οι παρασκηνιακές εξελίξεις στον κόσμο της F1 συνεχίζονται, με τα εύκαμπτα πατώματα να δημιουργούν πολεμικά σκηνικά και άγριες κόντρες μεταξύ των ομάδων, ενώ η τεχνική ντιβεκτίβα της FIA είναι πιο κοντά από ποτέ.

Με την εισαγωγή των νέων τεχνικών κανονισμών το 2022, η FIA είχε εκφράσει την πρόθεσή της να παρακολουθεί πιο στενά την εξέλιξη των μονοθεσίων των ομάδων της Formula 1. Στο GP Αζερμπαϊτζάν υπήρξαν παράπονα από μεγάλο πλήθος οδηγών για έντονες αναπηδήσεις, κάτι που οδήγησε την FIA στο να προσπαθήσει να βρει ένα τρόπο να περιορίσει, στο μέτρο του δυνατού, το εν λόγω φαινόμενο. Η Ομοσπονδία σκοπεύει να εφαρμόσει μία τεχνική ντιρεκτίβα, με την οποία θα προσπαθήσει να βρει ένα τρόπο να παρακολουθεί το μέγεθος των αναπηδήσεων λόγω αεροδυναμικής (porpoising). Αυτή θα εστιάζει στην ευκαμψία του πατώματος, καθώς και στη φθορά της ξύλινης σανίδας στο κάτω μέρος του μονοθεσίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας The Race, υπάρχει ένα σημείο της ξύλινης σανίδας που κάποιες ομάδες εκμεταλλεύονται, ώστε να κερδίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, αυτό αποτελεί μία «γκρίζα ζώνη», όπως συνηθίζεται να λέγεται. Ο Αυστριακός έκανε σχετικές δηλώσεις, τις οποίες μεταφέρει η ιστοσελίδα The Race, λέγοντας μεταξύ άλλων.

«Κανείς δεν είχε ιδέα, μέχρι που έθεσε το ζήτημα η FIA στην τελευταία συνάντηση της Τεχνικής Επιτροπής. Αυτό ήρθε προς έκπληξη όλων των ομάδων, καθώς οτιδήποτε υπάρχει μέσα στους κανονισμούς, αλλά και το σκεπτικό τους, είναι αρκετά ξεκάθαρο».

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Μ. Βρετανίας.

Ο επικεφαλής μηχανικός πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin, πρόσθεσε:

«Όταν ήρθαν στο φως (οι πληροφορίες για τα πατώματα), συνειδητοποιήσαμε πως υπήρχαν ευκαιρίες τις οποίες πιθανότατα δεν επιχειρήσαμε ή εκμεταλλευτήκαμε. Συνεπώς, δε θα επηρεάσει το δικό μας μονοθέσιο. Ίσως αυτό συμβεί με τους ανταγωνιστές μας και, κατά συνέπεια, θα τους πλησιάσουμε ελαφρώς».

Photo: Mercedes-AMG

Από την άλλη πλευρά, ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, ρωτήθηκε από την ιστοσελίδα The Race αν του προκαλεί εντύπωση πως η προσοχή όλων στράφηκε στην επιτήρηση της ευκαμψίας και αποκρίθηκε:

«Προφανώς είναι άκρως σημαντικός παράγοντας απόδοσης, επομένως μπορείτε να κατανοήσετε για ποιο λόγο το εξετάζουν. Εάν, όμως, ένα μονοθέσιο βγει εκτός στην έξοδο της Copse, είμαι σίγουρος πως το πίσω μέρος θα έχει αυξημένη θερμοκρασία από την ποσότητα ξύλου (από τη σανίδα) που θα αφήσει στο «επιθετικό» kerb εκεί. Συνεπώς, αυτό είναι κάτι που θα παρακολουθούν στενά, ώστε να μην υπάρξει κάποια κατάχρηση».

Σύμφωνα με την εν λόγω ιστοσελίδα, οι ομάδες που φημολογούνται να έχουν προσεγγίσει αυτή τη «γκρίζα ζώνη» είναι οι Red Bull Racing και Ferrari. Από το GP Γαλλίας, η οποιαδήποτε διαφορετική ερμηνεία δε θα είναι αποδεκτή και τα μονοθέσια που έχουν υιοθετήσει τη διαφορετική λύση στο πάτωμα θα χρειαστεί να κάνουν κάποιες μετατροπές, ώστε να συμμορφώνονται πλήρως με την τεχνική ντιρεκτίβα.

Δείτε το GP Κίνας για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.

Related Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Πως ο Vettel έστρεψε τη Ferrari εναντίων του

Ο πρώην υπεύθυνος τύπου της Ferrari, Alberto Antonini, εξήγησε το πως ο Sebastian Vettel όταν ήταν οδηγός της, κατάφερε με τις συνήθειές του να...

H Aston Martin θέλει να ανέβει επίπεδο το 2023

Με μια απογοητευτική σεζόν να μην παίρνει διαφορετική εξέλιξη προς το καλύτερο, στην Aston Martin έχουν ήδη επικεντρωθεί στο 2023 με στόχο να επιστρέψουν...