Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2022 δεν είναι ούτε στα μισά του, όμως ήδη αρκετές από τις θέσεις του grid θεωρούνται δεδομένες για το 2023.
Ο Ιούνιος σηματοδοτεί την άτυπη έναρξη της λεγόμενης «silly season» στη Formula 1, με τα μεταγραφικά σενάρια για τους οδηγούς που δεν έχουν συμβόλαιο για την επόμενη χρονιά να έχουν ήδη ξεκινήσει. Ενόψει του 2023, το grid είναι συμπληρωμένο κατά 50%, με 11 από τους 20 αγωνιζόμενους να έχουν συμβόλαιο και 9 θέσεις (τυπικά) να μην έχουν κάτοχο. Το Automotonews υπενθυμίζει ποιοι οδηγοί έχουν συμβόλαιο για την επόμενη χρονιά και ποιοι όχι.
Οι μεγάλες ομάδες δεν έχουν αλλαγές ενόψει του 2023. Η Red Bull Racing ανανέωσε φέτος τους Max Verstappen και Sergio Perez. Η Ferrari, επίσης, έχει συμβόλαιο με τον Charles Leclerc και επέκτεινε τη συνεργασία της με τον Carlos Sainz. Τέλος, η Mercedes εκτός απροόπτου θα έχει το ίδιο δίδυμο το 2023, δηλαδή τους Lewis Hamilton και George Russell.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Μονακό.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν 4 ομάδες με έναν «σίγουρο» οδηγό για την επόμενη χρονιά. Η McLaren διατηρεί το Lando Norris, ενώ συμβόλαιο έχει και ο Daniel Ricciardo. Ο Αυστραλός, όμως, δεν έχει αρκετές θετικές εμφανίσεις το 2022, με τη McLaren να μην είναι σίγουρη αν θέλει να τον διατηρήσει στις τάξεις της. Αναφορικά με την Alpine, ο Esteban Ocon έχει συμβόλαιο μέχρι το 2024, ενώ λογικά και ο Fernando Alonso θα παραμείνει, απομένει ουσιαστικά μόνο η ανακοίνωση. Έπειτα, στην Alfa Romeo μένει ο Valtteri Bottas, με τον Guanyu Zhou να μην έχει συμβόλαιο για το 2023 και να βρίσκεται σε διαδικασία «αξιολόγησης», όχι μόνο σε αγωνιστικό επίπεδο.
Σχετικά με τη Haas, ο Kevin Magnussen θα βρίσκεται στη θέση του και το 2023. Αντίθετα, το μέλλον του Mick Schumacher είναι δυσοίωνο, με τις εμφανίσεις του νεαρού Γερμανού να είναι κάτω του μετρίου έως τώρα το 2022. Το όνομά του, πάντως, ήδη έχει ακουστεί για την Aston Martin, εάν ο Sebastian Vettel αποχωρήσει. Ο λόγος που υπάρχει μόνο αυτό το σενάριο είναι πως ο Lance Stroll έχει, επί της ουσίας, σίγουρη θέση στη βρετανική ομάδα, ως ο υιός του ιδιοκτήτη της, Lawrence Stroll.
Τέλος, υπάρχουν δύο ομάδες που δε φαίνεται να έχουν κάποια σταθερά για το 2023. Στην Alpha Tauri, ο Pierre Gasly είναι πιθανό να αναζητήσει την τύχη του εκτός της Red Bull. Αναφορικά με τον Yuki Tsunoda, ο Ιάπωνας είναι βελτιωμένος το 2022 και υπάρχει η πιθανότητα να παραμείνει και του χρόνου.
Στη Williams υπάρχει ο «δανεικός» από τη Red Bull, Alex Albon, επομένως η παραμονή του στη βρετανική ομάδα δεν εξαρτάται από την ίδια. Ενδεχομένως να τοποθετηθεί το 2023 στην Alpha Tauri, εφόσον προκύψει κενή θέση. Τέλος, ο Nicholas Latifi βρίσκεται στη Williams ως «χορηγός», καθώς τα χρήματα που δίνει στην ομάδα με έδρα το Grove ανέρχονται στα 30 εκατομμύρια. Οι εμφανίσεις του είναι κάτω από τη «βάση» και υπάρχει σκέψη για αντικατάστασή του, με το όνομα του δοκιμαστή της Alpine, Oscar Piastri, να έχει ήδη ακουστεί.
Σταδιακά, όλο και περισσότερες θέσεις στο grid αναμένεται να «κλειδώνουν» για το 2023, ενώ αναζητείται ακόμα η πρώτη μεταγραφή.
With @SChecoPerez staying at @redbullracing until the end of 2024, next season’s line-up is starting to take shape 👀#F1 pic.twitter.com/JUdxsEWUzp
— Formula 1 (@F1) June 1, 2022
Δείτε το μεγάλο τελικό του ελληνικού πρωταθλήματος Formula G.