Γιατί δεν θα αποχωρήσει η Toyota από το WEC

To WEC περνάει μία δύσκολη περίοδο, καθώς από το 2018 θα έχουμε μόλις έναν κατασκευαστή στην LMP1, ο οποίος είναι εδώ για να μείνει.

Ο κόσμος των μηχανοκίνητων σπορ σοκαρίστηκε όταν η Porsche ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την LMP1 στο τέλος της φετινής σεζόν.

Αυτό δεν σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής όσον αναφορά την τεχνολογία, μιας και οι κανονισμοί θα αλλάξουν από το 2020. Όμως, είναι το τέλος μιας μεγάλης μάχης που ξεκίνησε το 2014, με τις Audi, Porsche και Toyota. Πέρυσι χάσαμε την Audi, ενώ φέτος αποχαιρετούμε την Porsche. Δεν θα ασχοληθούμε όμως αυτή τη φορά με τους Γερμανούς, αλλά με τους Ιάπωνες που παραμένουν στο σπορ και δεν πρόκειται να αποχωρήσουν.

Γιατί όμως η Toyota δεν θα αποχωρήσει από την LMP1; Μπορεί την επόμενη σεζόν να μην έχουν ανταγωνισμό, όμως υπάρχουν τρεις λόγοι που έχουν θέσει οι ίδιοι και δεν αλλάζουν.

Πρώτα απ’όλα, το πιο προφανές είναι η νίκη στις 24H του Le Mans. H μεγάλη ευκαιρία ήταν το 2016 και φέτος, όμως ο παράγοντας αξιοπιστία χτύπησε, σε συνδυασμό πάντα με την ατυχία. Μπορεί κάποιος να πει πως “Ποιος ο λόγος να τρέξουν εάν δεν υπάρχει ανταγωνισμός;”. Μπορούμε φυσικά να πούμε το ίδιο και για την Audi την προηγούμενη 10ετία και πιο πίσω την Porsche κλπ κλπ. Είναι λόγια του αέρα. Η νίκη στο Le Mans είναι κάτι που ζητάνε στην Ιαπωνία και στο TMG και η μεγάλη ευκαιρία δεν νομίζω να πάει χαμένη.

Δεύτερον, τα χρήματα έχουν ήδη κάνει φτερά. Και τι εννοώ; Η Toyota έχει ξοδέψει τα χρήματα που απαιτούνται και όχι μόνο για το 2017, αλλά μέχρι και το 2019. Η εξέλιξη δεν σταματάει ποτέ. Οπότε γιατί να σταματήσεις από τη στιγμή που αν το κάνεις θα πάνε χαμένα τόσα εκατομμύρια; Δεν συμφέρει τους Ιάπωνες να τα τινάξουν όλα στον αέρα. Η Oreca έχει επενδύσει που τρέχει την ομάδα, η Gazoo Racing ρίχνει επίσης χρήματα, οπότε η ανασύνταξη έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του μέλλοντος.

Τέλος, ο τρίτος και ίσως πιο σημαντικός λόγος είναι αυτός με τον οποίο μπήκε η Toyota εξ’αρχής στην LMP1. Ποτέ οι Ιάπωνες δεν ήρθαν στην LMP1 και στο Le Mans, λέγοντας πως θα κατακτήσουν τα πάντα και πρώτα απ’όλα το Le Mans. Η Toyota δεν είπε ποτέ, έχουμε ξοδέψει Χ εκατομμύρια για να κατακτήσουμε το Le Mans.

Από την πρώτη στιγμή, η εταιρία είχε δηλώσει πως η LMP1 θα χρησιμοποιηθεί ως R&D για τα αυτοκίνητα δρόμου. Και γιατί να τεθούμε απέναντι σε αυτό, μιας και τα LMP1 του σήμερα είναι τα κορυφαίο τεχνολογικά αγωνιστικά στον πλανήτη. Η Toyota το μεταφέρει και στα αυτοκίνητα παραγωγής. Η νέα Supra δεν θα είναι ηλεκτρική, αλλά υβριδική. Το μέλλον του R&D είναι στο WEC για τους Ιάπωνες και φαίνεται πουθενά στον χάρτη πως θα φύγουν στο σύντομο χρονικό διάστημα.

Related Articles

Verstappen: «Όσοι δεν εκτιμούν ότι κερδίζουμε, δεν είναι πραγματικοί φίλαθλοι»

Ο Max Verstappen μίλησε σε όσους δεν απολαμβάνουν την κυριαρχία της Red Bull Racing και εξέφρασε την άποψή του που θα συζητηθεί. Μπορεί στην Ιαπωνία...

MotoGP, Ινδία: Νίκη Bezzecchi, φωτιά στο πρωτάθλημα

Ο Marco Bezzecchi ήταν ο πρωταγωνιστής στον αγώνα του MotoGP στην Ινδία και μπήκε στο παιχνίδι του τίτλου έπειτα από την εγκατάλειψη του Pecco...

F1: Οι βαθμολογίες μετά το GP Ιαπωνίας

Δείτε πώς έχουν διαμορφωθεί οι βαθμολογίες της Formula 1 σε οδηγούς και κατασκευαστές μετά και το GP Ιαπωνίας στην πίστα της Σουζούκα. Διαβάστε επίσης: Τι...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Verstappen: «Όσοι δεν εκτιμούν ότι κερδίζουμε, δεν είναι πραγματικοί φίλαθλοι»

Ο Max Verstappen μίλησε σε όσους δεν απολαμβάνουν την κυριαρχία της Red Bull Racing και εξέφρασε την άποψή του που θα συζητηθεί. Μπορεί στην Ιαπωνία...

MotoGP, Ινδία: Νίκη Bezzecchi, φωτιά στο πρωτάθλημα

Ο Marco Bezzecchi ήταν ο πρωταγωνιστής στον αγώνα του MotoGP στην Ινδία και μπήκε στο παιχνίδι του τίτλου έπειτα από την εγκατάλειψη του Pecco...

F1: Οι βαθμολογίες μετά το GP Ιαπωνίας

Δείτε πώς έχουν διαμορφωθεί οι βαθμολογίες της Formula 1 σε οδηγούς και κατασκευαστές μετά και το GP Ιαπωνίας στην πίστα της Σουζούκα. Διαβάστε επίσης: Τι...

GP Ιαπωνίας: Ο Verstappen κέρδισε, η Red Bull Racing πήρε το πρωτάθλημα

Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο GP Ιαπωνίας κερδίζοντας με άνεση τον αγώνα, ενώ η Red Bull Racing εξασφάλισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών.  Σε...

O Piastri θέλει να περάσει τον Verstappen στην εκκίνηση

Έπειτα από το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές, ο Oscar Piastri βάζει στο μάτι τον Max Verstappen στη Σουζούκα. Στη Σουζούκα η...