Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Άμπου Ντάμπι στη Yas Marina και έκλεισε το 2019 με νίκη, σε μια εμφάνιση πρωταθλητή.
Ο Βρετανός έκανε τη τέλεια εκκίνηση και έκτοτε άνοιξε τη διαφορά αφήνοντας τους πάντες πίσω του σε μια εμφάνιση πρωταθλητή. Η νίκη του αυτή ήταν η 11η της σεζόν, την οποία ολοκλήρωσε σκοράροντας βαθμούς σε κάθε αγώνα, με Grand Chelem και ρεκόρ συγκομιδής βαθμών σε μία σεζόν η οποία ήταν ίσως η καλύτερη της καριέρας του. Στη 2η θέση έκλεισε τη χρονιά ο Max Verstappen, ο οποίος έκανε έναν πολύ δυνατό αγώνα, αλλά η διαφορά του από τον Hamilton δεν ήταν αυτή που θα περίμενε. Όμως κέρδισε στα ίσα τις Ferrari κάτι το οποίο είναι ένα πολύ καλό δείγμα αυτοπεποίθησης για το 2020. Ο Charles Leclerc έκλεισε το βάθρο των νικητών για λογαριασμό της Ferrari, όμως θα είναι υπό διερεύνηση, καθώς υπάρχει έλεγχος από τους αγωνοδίκες σχετικά με τα καύσιμα τα οποία δήλωσε η ομάδα του.
Ο Valtteri Bottas έκανε έναν πολύ καλό αγώνα τερματίζοντας στη 4η θέση και ήθελε έναν γύρο ακόμα για να ανέβει στο βάθρο, όμως η εμφάνισή του ήταν εντυπωσιακή. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε στη 5η θέση σε έναν μέτριο αγώνα, αλλά μπροστά από τον Alexander Albon. O Sergio Perez ήταν ο Best of the Rest τερματίζοντας στην 7η θέση με ένα προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο στον Lando Norris Που έκανε φοβερή εμφάνιση αλλά έμεινε 8ος. Εντυπωσιακός ήταν ο Daniil Kvyat στην 9η με έξοχη οδήγηση και στρατηγική, ενώ τη 10άδα έκλεισε ο Carlos Sainz για τη McLaren, επίσης με προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο στον Nico Hulkenberg.
Ο Αγώνας του GP Άμπου Ντάμπι
Στην εκκίνηση, ο Hamilton έκανε πολύ καλή εκκίνηση, με τον Verstappen να αμύνεται του Leclerc. Πίσω ο Stroll είχε επαφή με τον Gasly, o oποίος ακούμπησε τον Perez και έσπασε την εμπρός αεροτομή του. Βγαίνοντας στην πρώτη ευθεία, ο Leclerc πήρε τον αέρα και πέρασε τον Verstappen, ενώ πίσω οι δύο McLaren είχαν τις θέσεις 6 και 7 και έκαναν επίθεση στον Albon. O Vettel προσπάθησε να περάσει κι αυτός αλλά δεν τα κατάφερε, ενώ παραλίγο να είχαμε επαφή μεταξύ των Norris και Sainz, με τον Ricciardo πίσω τους και τον Magnussen μεγάλο κερδισμένο στη 9η θέση με έχοντας ανέβει 5.
Στον 4ο γύρο, ο Hamilton είχε τον ταχύτερο γύρο και 2.4s διαφορά από τον Leclerc ενώ ο Vettel ήταν κοντά στον Verstappen. Επιπλέον το DRS δεν ήταν ενεργό για τεχνικούς λόγους. Έστω όμως και δίχως τη κινητή πίσω αεροτομή, ο Bottas είχε ανέβει στη 12η θέση στον 7ο γύρο και είχε μπροστά του τον Magnussen που έχανε ρυθμό και θέσεις.
Ο Norris ήταν ο πρώτος που μπήκε για αλλαγή ελαστικών στη hard γόμα, όμως είχε αργό pit-stop και βγήκε πίσω από τις Williams, κάτι το οποίο σίγουρα δεν ήταν στο πρόγραμμα. Τρεις γύρους μετά μπήκε καιο Ricciardo κάνοντας το undercut στον Sainz, αλλά βγήκε πίσω από τον Norris, ενώ ο Bottas προσπέρασε τον Perez για την 8η θέση. Εκείνη τη στιγμή ήρθε η ώρα και για τη Ferrari να κάνει διπλή αλλαγή ελαστικών στους οδηγούς της στον 12ο γύρο. Ο Leclerc είχε καλό pit-stop, όμως του Vettel κράτησε 7s και τον έβγαλαν πίσω από τον Perez που προσπέρασε αμέσως και ήταν ευάλωτος στον Albon που μπήκε κι εκείνος για αλλαγή. H αλλαγή του ήταν στα 2.8s αλλά δεν κατάφερε να περάσει τον Vettel που ήταν πλέον πίσω από τους Bottas και Hulkenberg.
O Sainz μπήκε για αλλαγή και βγήκε πίσω από τον Ricciardo, με τους δύο να δίνουν μάχη στη στροφή 4 και ο Αυστραλός έμεινε για την ώρα μπροστά. Όμως στον 16ο γύρο ο Ισπανός επιτέθηκε και προσπέρασε για την 14η θέση. Ο Vettel είχε κολλήσει πίσω από τον Bottas που τον κρατούσε πίσω ο Hulkenberg δίχως το DRS. Μπροστά, ο Leclerc είχε κάνει τον ταχύτερο γύρο αλλά ήταν 17s πίσω από τον Verstappen, o οποίος με τη σειρά του ήταν 10s πίσω από τον Hamilton, με τους δύο να μην έχουν προβλήματα με τα ελαστικά.
Ο Vettel επιτέθηκε στον Bottas στον 18ο γύρο, αλλά ο Φινλανδός στη δεύτερη ευθεία έχοντας τη Ferrari δίπλα του, δεν αμύνθηκε και είχε το slipstream του Hulkenberg και παρέμεινε μπροστά. Το DRS όμως ενεργοποιήθηκε στον επόμενο γύρο και ο Bottas προσπέρασε τον οδηγό της Renault, με τον Vettel να παραμένει πίσω μέχρι το τέλος του γύρου που έφεραν τον Hulk για αλλαγή στη medium γόμα. Ο Γερμανός πέρασε τον Sainz αλλά όχι τον Norris, με τις McLaren και Renault να είναι μαζί στη πίστα.
Ο Kvyat στον 25ο γύρο ήταν στην 8η θέση πίσω από τον Perez, με τους δύο να έχουν εξαιρετικό ρυθμό και στο τέλος δεν αποκλείεται να έχουν μάχη στο τέλος για βαθμούς. Ταυτόχρονα, ο Hamilton είχε βρει κίνηση με ντουμπλαρίσματα και έχασε λίγο χρόνο, ενώ ο Bottas άνοιγε συνεχώς τη διαφορά από τους Vettel και Albon και από την ομάδα του είπαν πως η μάχη του είναι με τον Leclerc για το βάθρο. Ο Verstappen μπήκε για τη δική του αλλαγή στη hard και ήταν 5s μακριά από τον Leclerc, ενώ στον επόμενο γύρο ακολούθησε ο Hamilton με ένα μέτριο pit-stop, το οποίο όμως τον κράτησε στη κορυφή.
Ο Hamilton έκανε ταχύτερο γύρο και εκτόξευσε αμέσως τη διαφορά, με τον Verstappen να φτάνει τον Leclerc, με τον Bottas να μπαίνει για αλλαγή στη hard και ήταν 11.9s πίσω από τον Albon. H διαφορά κατέβαινε γρήγορα και σε λίγη ώρα θα είχαμε τριπλή μάχη, όπως είχαμε μπροστά. Ο Verstappen έπιασε τον Leclerc, ο οποίος έπαιξε μισή άμυνα, ακριβώς όπως στην Αυστρία, με τον Ολλανδό να τον περνά με ωραίο τρόπο από την εσωτερική στο πρώτο σικέιν. Στη δεύτερη ευθεία ο Μονεγάσκος απάντησε, αλλά η κίνησή του δεν ήταν αρκετή και παρέμεινε στη 3η θέση και πλέον έψαχνε τρόπους να αλλάξει τον αγώνα του.
Ο Perez δεν κινδύνεψε το undercut και μπήκε για hard γόμα, αλλά στη Ferrari επέλεξαν ακόμα μια αλλαγή. Ο Leclerc Μπήκε για τη soft γόμα και ο Vettel για τη medium, με τον πρώτο να παραμένει 3ος και ο δεύτερος έπεσε 6ος. Την ίδια στιγμή ο Bottas πήρε το DRS του Albon και τον προσπέρασε για τη 4η θέση με σχετική άνεση. Η στρατηγική της Racin Point ήταν άρτια, με τον Perez να περνά τον Ricciardo και να είναι 11ος, έχοντας τον Sainz μπροστά του και ο Kvyat μπήκε ως ο τελευταίος για την αλλαγή του. Όμως, τα pit-stop δεν είχαν τελειώσει με τους Sainz και Ricciardo να μπαίνουν αμφότεροι για αλλαγή και θα έχουμε αγώνα στο μέσον μέχρι το τέλος.
Ο Perez δυσκολεύτηκε αλλά κατάφερε να περάσει τον Hulkenberg και ένα γύρο αργότερα το έπραξε ο Kvyat και επόμενο θύμα ήταν ο Norris με πολύ πιο φθαρμένα ελαστικά και ο Sainz ερχόταν με αρκετά γρήγορο ρυθμό. Ο Leclerc την ίδια στιγμή είχε χτίσει διαφορά ασφαλείας από τον Bottas, ενώ ο Vettel δεν μπορούσε να πιάσει τον Albon με τη διαφορά τους να είναι στα 6.5s.
Με 5 γύρους να απομένουν, οι μάχες είχαν ανάψει για τη 3η θέση ανάμεσα σε Leclerc και Bottas, για την 5η θέση ανάμεσα σε Albon και Vettel, για την 7η και τη 10η θέση. H πρώτη αλλαγή έγινε από τον Vettel, o οποίος πέρασε τον Albon, ενώ ο Perez είχε κάνει την επίθεσή του στον Norris δίχως να τα καταφέρει στον 54ο γύρο.
Την ίδια στιγμή, ο Hamilton έχοντας κάνει και νέο ταχύτερο γύρο που ήταν το νέο ρεκόρ πίστας και είχε πλέον 18.2s διαφορά από τον Verstappen. O Βρετανός έκανε τον τέλειο αγώνα και πέρασε τη γραμμή του τερματισμού από τη 1η θέση, παίρνοντας τη νίκη στο GP Άμπου Ντάμπι. Ο Verstappen τερμάτισε στη 2η θέση με τον Leclerc να κλείνει το βάθρο, ενώ πιο πίσω ο Perez προσπέρασε τον Norris για την 7η θέση και ο Sainz τον Hulkenberg για τη 10η.