GP Αυστραλίας: Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι;

Ο αγώνας του GP Αυστραλίας στη Formula 1 μας χάρισε εντυπωσιακές στιγμές και επιδόσεις που θα μας μείνουν χαραγμένες στο μυαλό για αρκετό καιρό.

Η Formula 1 επέστρεψε στη χώρα των καγκουρό για πρώτη φορά μετά από το 2019, με το GP Αυστραλίας να διεξάγεται στο ανανεωμένο Albert Park. Το μοτίβο δεν άλλαξε ούτε στο τρίτο GP της σεζόν, με τις Ferrari και Red Bull να είναι ξανά οι βασικοί πρωταγωνιστές και τον Charles Leclerc να είναι ο μεγάλος θριαμβευτής του αγώνα τελικά. Ωστόσο, το τριήμερο στη Μελβούρνη μας χάρισε αρκετές στιγμές δράσης και έναν όμορφο αγώνα, με κάποιους να ξεχωρίζουν και κάποιους όχι.

Ας δούμε λοιπόν ποιοι μας εντυπωσίασαν με την επίδοση τους και ποιοι όχι στον αγώνα της Formula 1 στην Αυστραλία.

Ποιοι μας εντυπωσίασαν στο GP Αυστραλίας;

Photo: Scuderia Ferrari

Charles Leclerc

Πολλοί παρομοίασαν τον αγώνα του οδηγού της Ferrari με αυτούς που έκανε ο Michael Schumacher για την ιταλική ομάδα, και όχι άδικα. Ο Μονεγάσκος ήταν καταιγιστικός στην Αυστραλία και αν κάποιος ήθελε να περιγράψει τον αγώνα του με μια φράση, θα μπορούσε απλά να πει πως διέλυσε τον ανταγωνισμό. Στα χέρια του η F1-75 έμοιαζε να πετάει καθώς ο Leclerc πέρα από την άνετη pole, είχε δαιμονιώδη ρυθμό στον αγώνα, όπου κατάφερνε να ξεφεύγει από τους διώκτες του πολύ εύκολα. Οι δύο Red Bull δεν είχαν ποτέ απάντηση και αυτό φαίνεται και το ότι ο Leclerc δεν έχασε ποτέ την πρωτοπορία του αγώνα, χτίζοντας μάλιστα γρήγορα διψήφιες διαφορές μετά τα SC/VSC που εμφανίστηκαν στον αγώνα.

Κερασάκι στην τούρτα οι ταχύτεροι γύροι που έκανε ο οδηγός της Ferrari, κυριολεκτικά όποτε ήθελε. Ολοκλήρωσε έτσι ένα ονειρικό ΣΚ για την ομάδα του και τον ίδιο, κατακτώντας μάλιστα το πρώτο του Grand Chelem στη Formula 1. Πλέον απολαμβάνει την κορυφή της βαθμολογίας με μια διαφορά 34 βαθμών.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Αυστραλίας.

Alexander Albon

Ο αναγεννημένος Ταϊλανδός οδηγός της Williams, για πολλούς ήταν ο πραγματικός driver of the day στο Αυστραλιανό GP. Με αυτή την άποψη συμφωνούμε κι εμείς, καθώς ο Albon έκανε μια εμφάνιση που για την ομάδα του Grove μόνο ως ιστορική μπορεί να χαρακτηριστεί. Η FW44 είναι ίσως από τα χειρότερα μονοθέσια του grid, παρά ταύτα, ο Alex κατόρθωσε να βαθμολογηθεί μόλις στον τρίτο του αγώνα για την ομάδα. Η δέκατη θέση ίσως να μην λέει πολλά, ωστόσο είναι άθλος αν αναλογιστούμε πως ήρθε και δεδομένης της δυναμικής του μονοθεσίου.

Το Σάββατο, στις κατατακτήριες ο νεαρός οδηγός αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα, καθώς στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου υπήρχαν μόλις 300 ml καυσίμου από το υποχρεωτικό 1 λίτρο, αναγκάζοντας τον έτσι να ξεκινήσει τον αγώνα από την 20η θέση. Ο Albon εκκίνησε τον αγώνα των 58 γύρων με τη σκληρή γόμα και πραγματοποίησε με αυτή τους 57 γύρους του. Το αναγκαστικό pit stop ήρθε στον τελευταίο γύρο του αγώνα, με τον Ταϊλανδό να μπαίνει στα pits ευρισκόμενος στην 7η θέση και τελικά να βγαίνει 10ος, θέση την οποία κατέκτησε. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως στα τελικά στάδια του αγώνα δεν απειλούνταν από κανέναν παρά την κατάσταση των ελαστικών του και το αποτέλεσμα θα ήταν ακόμα καλύτερο αν δεν έπρεπε να σταματήσει λόγω κανονισμού. Ευχή μας είναι η συνέχεια να είναι ανάλογη για τον ίδιο και την ιστορική ομάδα.

McLaren

Μετά από δύο πολύ δύσκολα GP σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία, η McLaren είχε επιτέλους ένα θετικό ΣΚ, με την ομάδα να αποδίδει όπως περίμεναν όλοι στην αρχή της σεζόν. Το αυτοκίνητο έδειξε να βολεύεται ιδιαίτερα στο Albert Park με το ρυθμό του να είναι όλο το τριήμερο πολύ ανταγωνιστικός και ικανός για βαθμούς. Πράγμα που επαληθεύτηκε καθώς το Σάββατο η Βρετανική ομάδα προκρίθηκε για πρώτη φορά στο Q3 για φέτος με αμφότερα τα μονοθέσιά της και τον Norris σε απόλυτο ρυθμό να είναι ταχύτερος και από τις δύο Mercedes, καταλαμβάνοντας την 4η θέση, πίσω από τον Leclerc και τις Red Bull.

Την Κυριακή ο αγώνας κύλησε πολύ ομαλά, με μόνο ψεγάδι την όχι καλή εκκίνηση του Lando Norris που τον έριξε πίσω από τις Mercedes, ωστόσο η McLaren είχε το τέταρτο ταχύτερο μονοθέσιο, με τους δύο οδηγούς της να βρίσκονται συνεχώς στις θέσεις 6 και 7 και να τερματίζουν τελικά στην 5η και 6η θέση μετά την εγκατάλειψη του Verstappen. Πολύ θετικό τριήμερο, το οποίο απέφερε πολύτιμους βαθμούς, αλλά και τόνωση ηθικού στη McLaren που ξεκίνησε άσχημα την σεζόν.

Sergio Perez

Ένα πολύ σταθερό και μεστό θα λέγαμε Σαββατοκύριακο είχε ο Sergio Perez στη Μελβούρνη. Ο Μεξικανός το 2022 έχει δείξει εξαιρετική εικόνα, καθώς είναι πολύ πιο κοντά στον teammate του και παγκόσμιο πρωταθλητή Max Verstappen, αλλά είναι και συνεχώς στο παιχνίδι για τη διεκδίκηση κορυφαίων θέσεων σε κατατακτήριες και αγώνα. Έτσι, και στην Αυστραλία, οδήγησε πάρα πολύ καλά, πήρε τα μέγιστα από την RB18 η οποία σε καμία περίπτωση δεν ήταν αντάξια της F1-75 στον αγώνα και τελικά τερμάτισε στη δεύτερη θέση, μετά και την εγκατάλειψη του Verstappen.

Αυτό που χαρακτηρίζει το τριήμερό του είναι η σταθερότητα στην απόδοση, καθώς και το ότι έμεινε μακρυά από λάθη, ενώ στον αγώνα μας χάρισε πανέμορφα προσπεράσματα, ιδίως επί των Lewis Hamilton και George Russell. Η συμβολή του φέτος είναι πολύτιμη, καθώς με τις μηχανικές αστοχίες που αντιμετωπίζει η ομάδα του, η προσφορά όσο περισσότερων βαθμών είναι επιτακτική ανάγκη και φαίνεται πως ο Μεξικανός ανταποκρίνεται πολύ καλά σε αυτό. Με μια pole και ένα βάθρο ήδη, σίγουρα ο Checo στοχεύει σε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα στα επόμενα GP.

Η ταχύτητα του Fernando Alonso

Ο Ισπανός γερόλυκος πιστοποίησε στη Μελβούρνη πως δεν έχει χάσει το παραμικρό από το ταλέντο και την ταχύτητά του στα 40 του χρόνια. Μπορεί στο GP Αυστραλίας τα πράγματα να εξελίχθηκαν άσχημα λόγω στρατηγικής και φθοράς των ελαστικών, όμως ο Alonso είχε προλάβει στα προηγούμενα sessions και ιδίως στο Q3 να μας κάνει να σηκωθούμε από τις θέσεις μας. Ήδη από την Παρασκευή, τόσο ο ίδιος όσο και η A522 έδειξαν να βολεύονται στο Albert Park, γράφοντας ταχύτατους γύρους.

Ο ‘Nando’ ήρθε αποφασισμένος να εξορκίσει την κακοδαιμονία που έχει ως τώρα στο 2022, αντιμετωπίζοντας κάθε λογής μηχανικό πρόβλημα με το μονοθέσιό του και όλα έδειχναν πως θα το καταφέρει. Όντας ταχύτατος στα FP, ετοιμαζόταν να σοκάρει τον φίλαθλο κόσμο στο Q3, γράφοντας δύο ταχύτατα sectors στον πρώτο του γύρο (το δεύτερο μάλιστα ήταν μοβ) και όλα έδειχναν πως έρχεται μια μεγαλειώδης επίδοση, μόνο για να τον δούμε στιγμές μετά στις μπαριέρες. Αιτία ήταν η απώλεια υδραυλικής πίεσης από αστοχία μιας τσιμούχας του 1.5$, στερώντας έτσι μια εξαιρετική επίδοση από τον Alonso.

Μπορεί να βρίσκουμε τους μετέπειτα ισχυρισμούς του Ισπανού ότι μπορούσε να πάρει την pole με αυτόν τον γύρο κάπως υπερβολικούς, όμως πιστεύουμε σίγουρα πως θα ήταν αρκετός για να ανταγωνιστεί τις Mercedes και τον Norris. Ας ελπίσουμε την επόμενη φορά να μην σταθεί τόσο άτυχος και να μας χαρίσει ένα καλό αποτέλεσμα.

Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν στο GP Αυστραλίας;

Photo: Aston Martin

Carlos Sainz

Εφιαλτικό αποδείχτηκε το GP για τον Ισπανό της Ferrari. Την ώρα που ο teammate του οδηγούσε με κυρίαρχη εμφάνιση προς τη δεύτερη φετινή του νίκη, ο Sainz είδε τον αγώνα του να σταματά μόλις στον δεύτερο γύρο, στην αμμοπαγίδα της στροφής 10. Το χειρότερο είναι πως η εγκατάλειψη προήλθε εξ ολοκλήρου από δικό του λάθος, και έτσι στέρησε από τον ίδιο και την ομάδα του ένα σπουδαίο αποτέλεσμα (ίσως και 1-2), καθώς η F1-75 ήταν ασυναγώνιστη.

Αν και το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε καλά, τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν αρνητική τροπή στο Q3. Λόγω κόκκινης σημαίας, ένας πολύ καλός του γύρος που θα τον έφερνε σίγουρα στην τριάδα, δεν μέτρησε. Έτσι, ο Carlos είχε αρκετή δουλειά να κάνει. Ωστόσο ένα πρόβλημα με την ανάφλεξη του κινητήρα, καθώς και η μη σωστή προετοιμασία των ελαστικών μετά την περίοδο κόκκινης σημαίας, τον περιόρισαν μόλις στην 9η θέση του grid για τον αγώνα της Κυριακής.

Ο Ισπανός, που εκκινούσε με τη σκληρή γόμα, είχε κάκιστη εκκίνηση, πέφτοντας 14ος και ο αγώνας του διήρκεσε μόλις 1μιση γύρο. Με την απελπισία να τον έχει καταβάλει, προσπάθησε να προσπεράσει από την εξωτερική στην γρήγορη στροφή 9 τον Magnussen, ωστόσο λόγω των ελαστικών που δεν ήταν ακόμα στην ιδανική θερμοκρασία, έχασε το μονοθέσιο, βγήκε στο χορτάρι και ένα τετακέ τον έστειλε στην αμμοπαγίδα και την εγκατάλειψη μετά από σχεδόν 30 αγώνες. Σίγουρα Σαββατοκύριακο που ο Sainz θα θέλει να ξεχάσει γρήγορα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Sebastian Vettel

Ένας ακόμα οδηγός που είχε δραματικό τριήμερο ήταν ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός, στην επιστροφή του στο grid μετά από δύο αγώνες που έλειψε λόγω COVID-19, ουσιαστικά συμμετείχε στο πρώτο του GP για το 2022 και με τα νέα μονοθέσια. Η Aston Martin φέτος είναι η ομάδα που δυσκολεύεται περισσότερο απ’ όλες και αυτό το κατάλαβε για τα καλά ο τετράκις πρωταθλητής. Την Παρασκευή έχασε όλο το FP2 λόγω αλλαγής κινητήρα για τεχνικό ζήτημα που προέκυψε στο FP1, ενώ το Σάββατο σε FP3 και κατατακτήριες έκανε ουσιαστικά έναν μόνο γύρο. Μια έξοδος στη στροφή 10 στο FP3, στον πρώτο του γρήγορο γύρο, κατέστρεψε την AMR22 και οι μηχανικοί του έκαναν αγώνα δρόμου για να το επισκευάσουν. Τελικά κατάφερε να κάνει μόλις έναν γύρο στο Q1 που τον έφερε στη 18η θέση (17η στο grid).

Ο αγώνας του ήταν εξίσου δύσκολος και κακός, με τον Vettel να κάνει ένα λάθος στη στροφή 11 προσπαθώντας να πιέσει, βγαίνοντας εκτός πίστας, για να έρθει ένα ακόμα λάθος στη στροφή 4 στον 25ο γύρο, όπου ένα τετακέ τον έστειλε στις μπαριέρες και την εγκατάλειψη. Αν και έχει μια κάποια δικαιολογία λόγω της αποχής του και της ασθένειάς του, ώστε να μην έχει μάθει ακόμα τα όρια του μονοθεσίου (καθώς έχασε και τα FP ουσιαστικά), από τον επόμενο αγώνα τέτοια εμφάνιση δεν θα είναι αποδεκτή για έναν οδηγό σαν τον Vettel.

Aston Martin

Στη μεγαλύτερη εικόνα, πέρα από τον Vettel ατομικά, και η ίδια του η ομάδα έδειξε πολύ κακό πρόσωπο για άλλη μια φορά το 2022. Το μονοθέσιο δεν φαίνεται να έχει βελτιωθεί ούτε στο ελάχιστο, είναι αρκετά αργό και ασταθές, με αποτέλεσμα οι δύο οδηγοί του να μην μπορούν να αποδώσουν όπως θέλουν σε καμία περίπτωση. Και αν για τον Vettel ευθύνονται προσωπικά λάθη, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τον Lance Stroll. Ο Καναδός τα έδωσε όλα στο GP Αυστραλίας, προσπαθώντας με νύχια και με δόντια να κατακτήσει έστω τον έναν βαθμό της δέκατης θέσης, χωρίς ωστόσο να τα καταφέρει. Αλλάζοντας ελαστικά και τις τρεις φορές που εμφανίστηκε SC/VSC, βρέθηκε στα τελικά στάδια του αγώνα να είναι στην 8η θέση, έχοντας πίσω του ένα τρενάκι από πέντε μονοθέσια, ωστόσο η σαφής κατωτερότητα της AMR22 τον περιόρισε τελικά στη 12η θέση.

Έτσι, η Aston Martin είναι η μόνη ομάδα πλέον που δεν έχει βαθμολογηθεί και η εικόνα μάλλον θα είναι ίδια για τα επόμενα δύο με τρία GP, καθώς το εντελώς διαφορετικό μονοθέσιο που δηλώνει πως θα παρουσιάσει η ομάδα μάλλον δεν θα έρθει πριν την Ισπανία. Μέχρι τότε, ελπίζουμε η απόδοσή της να μην πέσει περαιτέρω.

Μονάδα ισχύος RBPT/HRC

Έχουν ήδη ολοκληρωθεί τρία GP για το 2022 και ο κινητήρας που κατασκευάζει η Honda για τις Red Bull και AlphaTauri έχει παρουσιάσει μηχανικό πρόβλημα και στα τρία μέχρι στιγμής. Και αν αυτό δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα να συμβαίνει για την AlphaTauri, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για την Red Bull και ιδίως για τον Max Verstappen. Ο Ολλανδός εγκατέλειψε για δεύτερη φορά μέσα σε τρεις αγώνες, πάλι λόγω προβλημάτων με τον κινητήρα του, στον 38ο γύρο του GP Αυστραλίας και ενώ βρισκόταν με άνεση στη δεύτερη θέση του αγώνα. Και αυτήν τη φορά το πρόβλημα, όπως όλα δείχνουν, έχει να κάνει με το σύστημα της αντλίας καυσίμου (αν και το είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό που εμφανίστηκε στο Μπαχρέιν) και οι μηχανικοί της Honda σπάνε τα κεφάλια τους για να βρουν τι φταίει, αλλά κυρίως για να αντιμετωπίσουν τα διάφορα ζητήματα, ώστε να μην εμφανιστούν ξανά.

Μετά την περσινή επιτυχία και την κατάκτηση του τίτλου από τον Verstappen, είναι ιδιαίτερα απογοητευτικό για όλους να χάνουν έδαφος στη μάχη έναντι της Ferrari λόγω τεχνικών αστοχιών, ιδίως αν αναλογιστούμε πως μέχρι στιγμής οι δύο βασικοί διεκδικητές είναι η Ferrari και η Red Bull. Θα καταφέρουν άραγε να στην RBPT/HRC να λύσουν τα προβλήματα που έχουν προκύψει πριν να είναι αργά; Μένει να το δούμε στους επόμενους αγώνες.

Haas F1 Team

Μετά από δύο εξαιρετικά αγωνιστικά τριήμερα για την αμερικανική ομάδα, στα οποία κατέκτησε σημαντικούς βαθμούς, το GP Αυστραλίας ήταν τουλάχιστον απογοητευτικό γι’ αυτούς. Η VF-22 δεν έδειχνε σε καμία περίπτωση να είναι ανταγωνιστικό μονοθέσιο που είδαμε σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία, μην έχοντας ποτέ τον ρυθμό για τη δεκάδα της κατάταξης. Επιπλέον, τόσο ο Mick Schumacher όσο και ο Kevin Magnussen ήταν απογοητευτικοί. Ο Δανός μάλιστα είχε πολύ κακό τριήμερο, χάνοντας σε κατατακτήριες και αγώνα από τον teammate του και μένοντας πολύ μακριά από το καλό πρόσωπο που μας έδειξε στους δύο πρώτους αγώνες.

Η πτώση της απόδοσης στη Μελβούρνη ήταν μη αναμενόμενη και μας ξάφνιασε δυσάρεστα, καθώς περιμέναμε από την Haas τουλάχιστον να μάχεται για βαθμούς. Αντ’ αυτού, στο GP ο ρυθμός δεν ήταν ποτέ αντάξιος δεκάδας και παρά το ότι ο Magnussen λόγω στρατηγικής βρέθηκε κάποια στιγμή στην 7η θέση, δεν μπορούσε σε καμία περίπτωση να διεκδικήσει ένα καλό αποτέλεσμα. Έτσι, η Haas τερμάτισε μόλις στην 13η και 14η θέση και στην Ίμολα είναι σίγουρο ότι θα θέλει να επιστρέψει στις καλές εμφανίσεις.

Δείτε το GP Κίνας για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula G.

Θωμάς Μανώλης

Related Articles

Ένταση στο εσωτερικό της Ferrari μετά το Silverstone

Παρά την επιστροφή στις επιτυχίες, η Scuderia Ferrari, δημιουργήθηκαν ορισμένες εντάσεις στο εσωτερικό της ομάδας, που χάλασαν προσωρινά το κλίμα. Το GP Μ. Βρετανίας του...

H McLaren εξηγεί το μεγάλο πρόβλημα με τους νέους κανονισμούς

Στην McLaren πιστεύουν πως οι νέοι Τεχνικοί Κανονισμοί που εφαρμόστηκαν φέτος δίνουν περισσότερες ευκαιρίες στους οδηγούς να μονομαχήσουν εντός πίστας, υπάρχουν όμως ακόμα προβλήματα...

Το ασυνήθιστο αρνητικό ρεκόρ του Hamilton

Ο Lewis Hamilton δεν αγχώνεται που για πρώτη φορά στην καριέρα του στην Formula 1 άρχισε να μετράει αρνητικά ρεκόρ σε μια αρκετά δύσκολη...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Ένταση στο εσωτερικό της Ferrari μετά το Silverstone

Παρά την επιστροφή στις επιτυχίες, η Scuderia Ferrari, δημιουργήθηκαν ορισμένες εντάσεις στο εσωτερικό της ομάδας, που χάλασαν προσωρινά το κλίμα. Το GP Μ. Βρετανίας του...

H McLaren εξηγεί το μεγάλο πρόβλημα με τους νέους κανονισμούς

Στην McLaren πιστεύουν πως οι νέοι Τεχνικοί Κανονισμοί που εφαρμόστηκαν φέτος δίνουν περισσότερες ευκαιρίες στους οδηγούς να μονομαχήσουν εντός πίστας, υπάρχουν όμως ακόμα προβλήματα...

Το ασυνήθιστο αρνητικό ρεκόρ του Hamilton

Ο Lewis Hamilton δεν αγχώνεται που για πρώτη φορά στην καριέρα του στην Formula 1 άρχισε να μετράει αρνητικά ρεκόρ σε μια αρκετά δύσκολη...

GP Αυστρίας: Το πρόγραμμα του αγωνιστικού τριημέρου

Δεύτερο συνεχόμενο τριήμερο με αγωνιστική δράση για τη Formula 1, η οποία παραμένει στην Ευρώπη και «κατηφορίζει» στο Red Bull Ring για το GP...

To Hypercar της Ferrari στην πίστα του Φιοράνο (vid)

To Le Mans Hypercar της Ferrari που θα αγωνιστεί στο WEC το 2023 πάτησε για πρώτη φορά πίστα και το πρώτο βίντεο είδε το...