Ο Max Verstappen ήταν ο πρωταγωνιστής του GP Αυστρίας και κατέκτησε με τεράστια άνεση τη νίκη, την έβδομη για τον Ολλανδό στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.
Ο Max Verstappen νίκησε στο Red Bull Ring για 5η φορά την καριέρα του κι έφτασε τις 42 συνολικά στη Formula 1, προσπερνώντας στη σχετική λίστα το θρυλικό Ayrton Senna.
Το GP Αυστρίας ήταν ένας ιστορικός αγώνας για το δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Max Verstappen. Ο Ολλανδός συνέχισε με κεκτημένη ταχύτητα, όντας ασταμάτητος στους 71 γύρους του Red Bull Ring, και έφτασε στην 7η νίκη του στη σεζόν του 2023 στη Formula 1. Αυτή ήταν, επίσης, η νίκη νούμερο 42 για το δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, με την οποία ξεπέρασε το αντίστοιχο ρεκόρ του Ayrton Senna. Ο Max Verstappen είναι μόνος πέμπτος, πλέον, στη σχετική λίστα και έχει μπροστά του τον Alain Prost (51 νίκες).
Ο Charles Leclerc με Scuderia Ferrari είχε έναν πολύ καλό αγώνα και επέστρεψε στις παρουσίες του στο podium με τη 2η θέση. Ο Sergio Perez ολοκλήρωσε ένα σχεδόν απόλυτο θρίαμβο για τη Red Bull Racing στην 3η θέση. Ο μαχητικός Carlos Sainz (Scuderia Ferrari) περιορίστηκε στην 4η θέση, έχοντας στο τελευταίο σκέλος μία συναρπαστική μάχη με τον «Checo» για την τελευταία θέση του podium. Πολύ καλός αγώνας και για το Lando Norris με McLaren, ο οποίος συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα.
Ο Fernando Alonso με Aston Martin έμεινε σε «ρηχά νερά», τερματίζοντας στην 6η θέση. Η Mercedes-AMG είχε μία μέτρια ημέρα, με τους Lewis Hamilton και George Russell να καταλαμβάνουν τις θέσεις 7 και 8 αντίστοιχα. Οι Pierre Gasly (9η θέση) με Alpine και Lance Stroll (10η θέση) με Aston Martin ήταν οι τελευταίοι οδηγοί που βαθμολογήθηκαν.
Η Williams είχε συμπαθητική εικόνα, με τον Alex Albon να μένει εκτός βαθμών στην 11η θέση και το Logan Sargeant να πλασάρεται στη 13η θέση. Ανάμεσά τους ο Esteban Ocon με Alpine περιορίστηκε στη 12η θέση. Οι υπόλοιποι οδηγοί που τερμάτισαν ήταν οι Zhou Guanyu (Alfa Romeo), Nyck De Vries (Alpha Tauri), Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Oscar Piastri (McLaren), Yuki Tsunoda (Alpha Tauri) και ο Kevin Magnussen (Haas). Ο μοναδικός οδηγός που εγκατέλειψε ήταν ο teammate του, Nico Hulkenberg.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #117 για τον κόσμο της Formula 1.
Αγώνας
Ο καιρός στο ξεκίνημα του GP Αυστρίας ήταν αίθριος, με τις θερμοκρασίες οδοστρώματος και αέρα στους 32 και 22 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα.
Αναφορικά με τις επιλογές ελαστικών, η πλειοψηφία είχε medium γόμα για το πρώτο σκέλος του αγώνα, με τους Alonso, Perez και Magnussen να επιλέγουν hard.
Εκκίνηση χωρίς απρόοπτα, αλλά με αυτοκίνητο ασφαλείας
Ο Verstappen διατήρησε την πρώτη θέση, παρά την πίεση του Leclerc, ενώ ο Sainz έμεινε τρίτος. Ο Hamilton πέρασε το Norris για την 4η θέση, οι Alonso και Hulkenberg ακολουθούσαν στις θέσεις 6 και 7 αντίστοιχα. Ο Stroll έπεσε στην 8η θέση, με τους Gasly και Albon να ολοκληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Στις πίσω θέσεις, ο Tsunoda είχε μία επαφή με τον Ocon στη στροφή 1 και η πίστα γέμισε με συντρίμμια από την εμπρός πτέρυγα του Ιάπωνα. Το συμβάν οδήγησε στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για πρώτη φορά στον αγώνα.
Υποψία «εμφυλίου» στη Ferrari
Οι πρώτοι 10 γύροι πέρασαν χωρίς ιδιαίτερες εξελίξεις, με τον Stroll να προσπερνά το Hulkenberg για τη 10η θέση. Παράλληλα, η Scuderia Ferrari είχε τους οδηγούς της σε κοντινή απόσταση στις θέσεις 2 και 3, ενώ ο Perez ξεπέρασε στο 10ο γύρο το εμπόδιο του Russell για την 11η θέση. Επιπλέον, ο Norris έκανε παράπονα στην ενδοεπικοινωνία για παραβίαση ορίων πίστας από το Hamilton μπροστά του.
Pitstop και εγκατάλειψη ο Hulkenberg
Ο Hulkenberg στο γύρο 11 μπήκε στα pit κι έβαλε τη hard γόμα, όντας ο πρώτος οδηγός που αλλάζει ελαστικά σε κανονική ροή αγώνα. Ο Γερμανός, λίγο αργότερα, εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα.
Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και πρώτα pitstop
Η πίστα τέθηκε σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, με τους Verstappen, Leclerc και Sainz να μην προλαβαίνουν να μπουν στα pit, αρχικά. Αντίθετα, οι Hamilton, Norris, Gasly, Albon, Russell, Ocon, Piastri και Sargeant έβαλαν hard ελαστικά. Στο τέλος του γύρου 15 ακολούθησαν την ίδια επιλογή και οι Leclerc, Sainz, Alonso και Stroll. Οι Hamilton και Norris πέρασαν το Sainz, που πλήρωσε την καθυστέρηση από το διπλό pit της Ferrari.
Ποινή για Hamilton, αντεπίθεση ο Sainz
Ο Hamilton πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων για επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις των ορίων πίστας. Παράλληλα, ο Sainz κατάφερε να ανακτήσει μέσα σε λίγους γύρους τις θέσεις που έχασε λόγω του pit από τους Norris και Hamilton. Ο Ισπανός στον 20ό γύρο ξεπέρασε και το εμπόδιο του Perez και επανήλθε στην 3η θέση.
Pitstop για Red Bull, επικεφαλής ο Leclerc
Ο Verstappen στο γύρο 24 μπήκε για το πρώτο του pitstop, βάζοντας hard ελαστικά. Ο Ολλανδός έπεσε στην 3η θέση, πίσω από το Sainz. Ο δύο φορές παγκόσμιος Πρωταθλητής ξεπέρασε γρήγορα το εμπόδιο της Ferrari του Ισπανού, ανεβαίνοντας δεύτερος. Ο Perez έκανε και αυτός το δικό του pitstop στον 25ο γύρο, αφήνοντας στην 4η θέση το Hamilton. Ο Μεξικανός έπεσε στη 10η θέση.
Ο Norris πέρασε το Hamilton, ποινή ο Sainz
Οι «μπελάδες» δεν ολοκληρώθηκαν για το Hamilton, με τη McLaren του Norris να τον προσπερνά στον 28ο γύρο. Ταυτόχρονα, ο Sainz ήταν ο επόμενος οδηγός που πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων για παραβίαση ορίων πίστας.
Εύκολα επανέρχεται στην κορυφή ο Verstappen
Η στιγμή που ο Verstappen βρέθηκε εκ νέου στην πρώτη θέση δεν άργησε να έρθει. Για την ακρίβεια, στο γύρο 35 ο Ολλανδός προσπέρασε το Leclerc με μεγάλη ευκολία και επέστρεψε στην κορυφή της κατάταξης. Παράλληλα, ο Perez ανέβηκε στην 7η θέση.
Δεύτερο pitstop ο Norris, εκτίει την ποινή του
Ο Norris μπήκε στα pit στον 41ο γύρο για δεύτερη φορά, βάζοντας hard ελαστικά. Ο Βρετανός «έσβησε» και την ποινή των 5 δευτερολέπτων που είχε, πέφτοντας στην 8η θέση. Το ίδιο έκανε, νωρίτερα, ο Ocon στις πιο πίσω θέσεις.
Pitstop για Hamilton, «σβήνεται» η ποινή του
Ο Hamilton έκανε και αυτός δεύτερο pitstop (medium), στο οποίο εξέτισε την ποινή των 5 δευτερολέπτων που είχε λάβει. Ο οδηγός της Mercedes-AMG έπεσε 8ος, ενώ ο Norris προσπέρασε τον Gasly για την 6η θέση. Ανάλογη ήταν και η αλλαγή σε medium ελαστικά του Γάλλου οδηγού της Alpine.
Pitstop ο Sainz και μάχη με Norris
Ο Sainz είχε και αυτός ποινή 5 δευτερολέπτων, την οποία εξέτισε στο δεύτερό του pitstop (hard). Ο Ισπανός βγήκε οριακά πίσω από το Norris, όμως τον προσπέρασε άμεσα στη στροφή 4 και ανέβηκε στην 4η θέση.
Τελευταία έκανε η Red Bull τα δεύτερα pitstop
Η Red Bull Racing ήταν η τελευταία από τις κορυφαίες ομάδες που έκανε δεύτερη αλλαγή ελαστικών. Οι Verstappen και Perez έβαλαν hard γόμα στους γύρους 49 και 50 αντίστοιχα. Ο Ολλανδός διατήρησε την πρώτη θέση, ενώ ο «Checo» έπεσε πέμπτος, πίσω από το Norris.
Επίδειξη δύναμης ο Perez, ανεβαίνει στο podium
Το πλεονέκτημα της Red Bull Racing εντός πίστας ήταν πολύ μεγάλο, με τον Perez να μην το αφήνει ανεκμετάλλευτο. Ο «Checo» ξεπέρασε εύκολα το Norris για την 4η θέση, όμως ο Sainz αποδείχτηκε δύσκολος αντίπαλος. Ο Μεξικανός κατάφερε να περάσει τη Ferrari στον 61ο γύρο και σκαρφάλωσε στην 3η θέση.
Pitstop στο τέλος για Verstappen και ταχύτερος γύρος
Ο Verstappen μπήκε στο τέλος για να βάλει soft ελαστικά και να πάρει τον ταχύτερο γύρο, χωρίς να χάσει την πρωτοπορία. Ο Leclerc ακολούθησε και ο Perez συμπλήρωσε το podium. Οι Sainz και Norris κατέλαβαν τις θέσεις 4 και 5 αντίστοιχα. Ο Alonso βρέθηκε μπροστά από τις Mercedes-AMG των Hamilton και Russell, με τους Gasly και Stroll να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Οι Albon, Ocon, Sargeant, Zhou, De Vries, Bottas, Piastri, Tsunoda και Magnussen τερμάτισαν, με το Hulkenberg να αποτελεί τη μοναδική εγκατάλειψη του GP Αυστρίας.