spot_img

GP Αζερμπαϊτζάν FP1: Στη κορυφή ο Bottas – Στον τοίχο ο Verstappen

O Valtteri Bottas ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στον 4ο αγώνα της χρονιάς, με τις εκπλήξεις να είναι αρκετές.

Ο Φινλανδός έγραψε το 1:44.242 με την ultra-soft γόμα λίγο μετά το μέσον της διαδικασίας και του εξασφάλισε την πρωτοπορία στο πρώτο 90λεπτο του τριημέρου. Στην 2η θέση βρέθηκε ο Daniel Ricciardo με την Red Bull. Ο Αυστραλός με την super-soft ήταν 0.035s πιο αργός από τον Φινλανδό και δείχνει ζεστός μετά τον θρίαμβο στη Κίνα. Ο Lewis Hamilton ολοκλήρωσε στην 3η θέση στο FP1, όμως ο χρόνος του ήταν σχεδόν 1 δευτερόλεπτο πιο αργός από τον teammate του με την ίδια γόμα.

Ο Esteban Ocon ξεκίνησε ιδανικά το τριήμερο για την Force India στην 4η θέση, ενώ ο Sergio Perez ήταν στη 5η θέση. Ο Max Verstappen είχε νωρίς έξοδο και έμεινε στην 6η θέση μόλις, ενώ ο Fernando Alonso ήταν η πρώτη McLaren στην 7η. Θετικό ξεκίνημα και για την Williams με τον Sergei Sirotkin στην 8η. Στην 9η ήταν ο Pierre Gasly για την Toro Rosso, με την κατάταξη να είναι πολύ ανακατεμένη.

Η πρώτη Ferrari ήταν ο Sebastian Vettel στην 10η, με τον teammate του να αντιμετωπίζει προβλήματα αξιοπιστίας. Μουντό ξεκίνημα για την Scuderia, όμως έχει αποδειχθεί πως δεν συνεχίζει σε αυτόν το ρυθμό στη συνέχεια.

Το FP1

Με την έναρξη της διαδικασίας, τα πρώτα μονοθέσια έκαναν την εμφάνισή τους στη πίστα, για τα καθιερωμένα installation laps. Αρκετές ομάδες επέλεγαν να κάνουν αεροδυναμικές δοκιμές. Η πίστα ήταν αρκετά σκονισμένη και όπως είναι λογικό, αυτό επηρεάζει πολύ την πρόσφυση, τουλάχιστον στα πρώτα λεπτά.

Οι δύο Mercedes βγήκαν στα πρώτα λεπτά και έγραψαν τους πρώτους χόνους στη διαδικασία, χρησιμοποιώντας την super-soft γόμα ελαστικών. Οι Hamilton και Bottas έκαναν αρκετούς γύρους στη πίστα, με τον Βρετανό να είναι ο ταχύτερος με το 1:46.465 και ο Φινλανδός να είναι 0.074s πιο αργός.

Σε εκείνο το σημείο, ακόμα περισσότερα μονοθέσια βγήκαν στη πίστα για να γράψουν γύρους, χρόνους και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση στην απαιτητική αυτή διαδρομή. Πριν τη συμπλήρωση 30 λεπτών, οι δύο Red Bull είχαν το 1-2, με τον Verstappen στο 1:46.267 και τον Ricciardo 0.069s πίσω του.

Ο Hamilton ξαναβγήκε στη πίστα και έγραψε τον ταχύτερο χρόνο για να έρθει ο Verstappen και να ξαναπάρει την 1η θέση. Όμως, ο Ricciardo ήταν αυτός που δάγκωσε στη συνέχεια και ανέβηκε στην 1η θέση στο 1:45.369. Και οι δύο οδηγοί της Red Bull ήταν με την soft γόμα ελαστικών. Οι δύο Ferrari είχαν βγει στη πίστα για να γράψουν χρόνους με την ultra-soft, όμως στα πρώτα στάδια ήταν στις θέσεις 16 και 17.

Όμως, με ακριβώς 57 λεπτά να απομένουν στη διαδικασία, ο Max Verstappen έχασε το πίσω μέρος της RB14 στη στροφή 5 και έπεσε στον τοίχο, βάζοντας τέλος στη προσπάθειά του. Εκεί βγήκε η Full Course Yellow και όχι η κόκκινη σημαία.

Όταν απομακρύνθηκε από το σημείο, κανένας δεν βγήκε στη πίστα, διότι οι ομάδες ήταν στη διαδικασία επιστροφής του πρώτου σετ ελαστικών, αλλά και ανάλυσης δεδομένων.

Οι δύο McLaren ήταν τα πρώτα μονοθέσια που έκαναν την επανεμφάνισή τους στη πίστα, με τον Alonso στην ultra-soft να είναι 2s πιο αργός και να μένει στην 7η θέση, ενώ ο Vandoorne ήταν πιο αργός.

Ο Raikkonen βγήκε με νέο σετ της ultra-soft γόμας, αλλά ήταν 1.4s πιο αργός και έμεινε στην 6η θέση για την ώρα. Ο Perez είχε κάνει μια καλή προσπάθεια, ανεβαίνοντας στην 4η θέση, με τον Sirotkin να είναι στην 6η, μπροστά από τον Raikkonen.

O Hamilton βγήκε με την ultra-soft γόμα για πρώτη φορά στη πίστα και ανέβηκε αμέσως στη κορυφή των χρόνων στο 1:45.200. Ο Ricciardo όμως, με μια γερή δόσς slipstream στη μεγάλη ευθεία, βελτίωσε τον ταχύτερο χρόνο κατά 0.050s για να ανέβει και πάλι στη κορυφή.

Όμως, άμεση απάντηση είχε ο Bottas, ο οποίος με το 1:44.242 βελτίωσε πάρα πολύ και ανέβηκε στη κορυφή των χρόνων. Ο Honey Badger όμως βελτίωσε και με την super-soft γόμα έφτασε 0.035s πίσω από τον Φινλανδό.

Ο Vettel βγήκε στη πίστα μετά από πάρα πολύ ώρα και με την ultra-soft γόμα, έγραψε τον 11ο χρόνο μόλις, μαρτυρώντας ίσως πως η Ferrari δεν πιέζει καθόλου. Οι δύο Force India ήταν εντυπωσιακές για την ώρα, με τον Ocon στην 4η θέση και τον Perez στην 6, ενώ και οι δύο είχαν την super-soft γόμα. Θετική εμφάνιση είχαμε και από την Williams, με τους δύο οδηγούς της να είναι στη πρώτη 10άδα, ενώ ο Alonso ήταν στην αγαπημένη του για φέτος 7η θέση και πάλι.

Οι δύο Renault αντιμετωπίσανε προβλήματα με το σύστημα πέδησης, καθώς τόσο ο Hulkenberg αλλά και ο Sainz είχαν έντονα μπλοκαρίσματα που τους στέρησαν σε χρόνο στη πίστα. Προβλήματα είχαμε και στην Ferrari, με τον Raikkonen να μένει για αρκετή ώρα στο γκαράζ με πρόβλημα στη κινητήρια μονάδα του. O Vettel όμως ήταν στη 10η θέση, 2.2s πίσω από τον Bottas.

Μερικοί οδηγοί όπως αυτοί της Mercedes έβαλαν πολλά καύσιμα στα τελευταία λεπτά και άλλοι δοκίμασαν να βελτιώσουν. Ο Grosjean ήταν ένας από αυτούς και ο Gasly ένας ακόμα και μάλιστα ο χρόνος του τον έφερε στη κορυφή.

Κανένας όμως δεν απείλησε τον Bottas, o οποίος ολοκλήρωσε στη κορυφή, μπροστά από τους Ricciardo και Hamilton.

Αποτελέσματα FP1

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles