Μετά τις δύο πρώτες περιόδους δοκιμών του GP Αζερμπαϊτζάν, η Red Bull αποτελεί και πάλι το σημείο αναφοράς – έκπληξη η Ferrari.
Στη σκιά της διαμάχης για τις εύκαμπτες αεροτομές ξεκίνησε το GP Αζερμπαϊτζάν. Με τα FP1 και FP2 να έχουν ολοκληρωθεί, η Red Bull δείχνει να έχει το πάνω χέρι. Ευχάριστη έκπληξη είναι για άλλη μια φορά η Ferrari που έδειξε ότι μπορεί να κινηθεί γρήγορα. Αντίθετα η Mercedes δείχνει συνεχίζει να δυσκολεύεται και εδώ μετά το Μονακό.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 4 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Στην επιστροφή στο Μπακού μετά από δύο χρόνια, το πρώτο σκέλος του FP1 χρησιμοποιήθηκε για εξοικείωση από τους οδηγούς. Στους πρώτους τους γύρους οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν σκληρή και μέση γόμα, προτού περάσουν σε μαλακή. Από νωρίς στη διαδικασία η ομάδα που τράβηξε τα βλέμματα ήταν η Ferrari. Οι κόκκινοι κατάφερναν να γράφουν πολύ ανταγωνιστικούς χρόνους, σε αντίθεση με όσα δήλωναν πριν το Σαββατοκύριακο. Τελικά ολοκλήρωσαν στις θέσεις 2 και 3, με τον Charles Leclerc μόλις 0.043 sec πίσω από τον ταχύτερο της διαδικασίας Max Verstappen. Τέταρτος ο Sergio Perez, ενώ στην πέμπτη θέση βρέθηκε ο Daniel Ricciardo.
Οι δύο Mercedes βρέθηκαν μόλις στην 7η και 10η θέση, με τους οδηγούς της να αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα και μικροεξόδους καθ’ όλη τη διάρκεια. Στην 6η θέση είδαμε τον πολύ καλό Pierre Gasly, ο οποίος έγραψε ανταγωνιστικούς χρόνους. Αντιθέτως ο teammate του, Yuki Tsunoda, δυσκολεύτηκε αρκετά, καταλήγοντας συχνά στις εξόδους διαφυγής. Μάλιστα είχε και μια μικροεπαφή με τον τοίχο στη στροφή 4. Ο Lando Norris τερμάτισε μόλις 8ος αν και αρχικά ήταν ταχύτατος. Είχε μάλιστα και την στιγμή του με ένα τετακέ στην στροφή 16.
Θετική εμφάνιση από τον Fernando Alonso και την Alpine στην 9η θέση. Αντιθέτως, η Aston Martin μετά την πολύ δυνατή εμφάνισή της στο Monaco, έδειξε να μην μπορεί να βρει τα πατήματα της στο Μπακού, με τους Stroll και Vettel να έχουν και κάποιες εξόδους. Στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας ο Nikita Mazepin είχε τη στιγμή του στη στροφή 16, πέφτοντας στην μπαριέρα μετά από έξοδο. Ευτυχώς για τον ίδιο δεν προκλήθηκε κάποια σοβαρή ζημιά.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Αζερμπαϊτζάν.
Επιστρέφοντας στη δράση στο FP2, η κατάσταση δεν άλλαξε πολύ από το πρωί. Ξανά στην κορυφή οι δύο Red Bull, αυτή τη φορά με τον Sergio Perez να οδηγεί τον Verstappen. Και οι δύο τους ήταν ταχύτατοι τόσο στον ένα γύρο όσο και σε race pace. Η Ferrari συνέχισε να είναι η μόνη ομάδα κοντά στους ταύρους. Οι δύο οδηγοί της βρέθηκαν για μεγάλο μέρος στο 1-2, δείχνοντας ικανοί να κινηθούν ταχύτατα. Μετά από 15 λεπτά στη διαδικασία βγήκε κόκκινη σημαία, διακόπτοντάς την.
Ο λόγος ήταν ο Nicolas Latifi, ο οποίος ανέφερε ότι έσβησε ο κινητήρας του στη στροφή 15. Στην επανεκκίνηση οι περισσότεροι οδηγοί βγήκαν για προσομοίωση κατατακτηρίων με μαλακή γόμα. Αρχικά οι δύο Ferrari πέρασαν μπροστά στην κατάταξη. Ωστόσο στο δεύτερο του γρήγορο γύρο ο Charles Leclerc μπλόκαρε τους τροχούς στη στροφή του με αποτέλεσμα να καταλήξει στην μπαριέρα. Το αποτέλεσμα ήταν να σπάσει την εμπρός αεροτομή του, γυρνώντας αναγκαστικά στα pit. Έκπληξη αποτέλεσε η Mercedes η οποία φαινόταν χαμένη, με τον Bottas να έχει αρκετές εξόδους και τον Hamilton να δηλώνει ότι δεν μπορεί να κινηθεί όσο γρήγορα θα ήθελε (τερματίζοντας μόλις 16ος και 11ος αντίστοιχα στους χρόνους). Μετά το πρώτο ημίωρο οι οδηγοί βγήκαν για προσομοίωση αγώνα.
Και εδώ η Red Bull έδειξε πολύ δυνατή, ενώ και ο ρυθμός της Mercedes έδειξε να είναι αυτός που ξέρουμε. Αντιθέτως η Ferrari στο long run δεν είχε τον ανάλογο ρυθμό, με τους δύο οδηγούς να παραπονιούνται για graining στα πίσω ελαστικά. O Pierre Gasly και ο Fernando Alonso συνέχισαν να είναι ανταγωνιστικοί, ενώ η Aston Martin εξακολούθησε να μην βρίσκει ρυθμό. Τέλος και η McLaren που αναμενόταν δυνατή εδώ είχε ένα μέτριο FP2 συνολικά.
H δράση συνεχίζεται αύριο, Σάββατο, με το FP3 και τις κατατακτήριες δοκιμές.
Αποτελέσματα FP2