spot_img

Σαν σήμερα, 4 Ιουνίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1921 γεννήθηκε ο Ettore Chimeri, γνωστός ως ο πρώτος οδηγός από τη Βενεζουέλα που συμμετείχε σε Grand Prix της F1. Ο Chimeri είχε αρκετές επιτυχίες στους τοπικούς αγώνες της χώρας του και απέκτησε απήχηση, επιλέγοντας έτσι να επεκταθεί στη διεθνή σκηνή των αγώνων οδηγώντας σπορ αυτοκίνητα και μονοθέσια. Το 1960 εμφανίστηκε στην Αργεντινή για το εναρκτήριο Grand Prix της σεζόν στην F1 και οδήγησε μια Maserati 250F, η οποία είχε χρησιμοποιηθεί παλαιότερα από οδηγούς όπως ο Paco Godia και ο Juan Manuel Fangio. Τελικά ήρθε αντιμέτωπος με υπέρμετρη κόπωση μετά από 23 γύρους και δεν τερμάτισε, αλλά είχε εκφράσει την επιθυμία να συνεχίσει να αγωνίζεται στη σεζόν. Τελικά σκοτώθηκε στην Havana της Κούβας σχεδόν τρεις εβδομάδες αργότερα, ύστερα από ένα μεγάλο ατύχημα στα πλαίσια ενός αγώνα με σπορ αυτοκίνητα. Η Βενεζουέλα έμεινε χωρίς οδηγό στην F1 μέχρι το 1983, όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά ο Johnny Cecotto.

Σαν σήμερα το 1950 πραγματοποιήθηκε το GP Ελβετίας στην πίστα του Bremgarten για τον τέταρτο αγώνα της σεζόν στην F1. Το event έμελλε να προσφέρει ακόμη μια μάχη ανάμεσα στις εργοστασιακές Alfa Romeo Alfetta και τις Ferrari. Τελικά οι Alfa Romeo αποδείχθηκαν καλύτερες σε όλον τον αγώνα, με τον Giuseppe Farina να ξεπερνά τον Juan Manuel Fangio για την πρωτοπορία ύστερα από τον ταχύτερο ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου του στη φάση των pit stops. Ο Αργεντινός εγκατέλειψε με τη σειρά του στον 33ο γύρο με προβλήματα στον κινητήρα, προβιβάζοντας έτσι τον Luigi Fagioli και την Talbot-Lago του Louis Rosier στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

Σαν σήμερα το 1965 γεννήθηκε ο θρύλος των αγώνων μοτοσικλετών, Mick Doohan. Ο Αυστραλός είχε εισέλθει στην κορωνίδα των δύο τροχών το 1989 και πολύ σύντομα έκανε αίσθηση στο κοινό, κερδίζοντας για πρώτη φορά το 1990 και κατακτώντας τον διάσημο 8ωρο αγώνα αντοχής της Suzuka την επόμενη χρονιά. Ωστόσο, το 1992 ήρθε αντιμέτωπος με μια μεγάλη δοκιμασία καθώς τραυμάτισε σοβαρά το δεξί του πόδι στις ελεύθερες δοκιμές του GP Ολλανδίας. Οι γιατροί ενήργησαν ώστε να αποτραπεί ο ακρωτηριασμός του και ο Doohan έπρεπε να διαφοροποιήσει με εναλλακτικούς τρόπους το οδηγικό του στυλ. Από το 1994 και για πέντε συνεχόμενα χρόνια, κατέκτησε τον τίτλο στα 500cc και έφτασε τις 54 νίκες στην καριέρα του, σημειώνοντας ρεκόρ που έχουν καταρριφθεί μόνο από αναβάτες όπως ο Valentino Rossi και ο Marc Márquez. Ένα δεύτερο μεγάλο ατύχημα, αυτή τη φορά στην Ισπανία το 1999, ανάγκασε τον Doohan να αποσυρθεί αισίως από την ενεργό δράση.

Σαν σήμερα το 1967, το GP Ολλανδίας είδε την θρυλική ομάδα του Colin Chapman να παρουσιάζεται για πρώτη φορά με την επαναστατική Lotus 49 που τροφοδοτούνταν από έναν κινητήρα DFV της Ford-Cosworth, τον πιο επιτυχημένο κινητήρα στην ιστορία της F1. Ο Graham Hill είχε προκριθεί στην pole position και ηγήθηκε με άνεση τους πρώτους γύρους του αγώνα, μέχρι να εγκαταλείψει λόγω αστοχίας σε έναν εκκεντροφόρο άξονα του κινητήρα του. Ο ομόσταυλος Jim Clark, ο οποίος είχε πολλά προβλήματα με το έτερο μονοθέσιο στις ελεύθερες δοκιμές, εκκίνησε μόλις 8ος αλλά δεν άργησε να αναρριχηθεί στην κατάταξη. Προσπέρασε τον πρωταθλητή Jack Brabham λίγο μετά την εγκατάλειψη του Hill, στο 16ο γύρο, και ολοκλήρωσε με άνεση τους υπόλοιπους 75 για να κατακτήσει μια ιστορική νίκη. Στην τρίτη θέση του βάθρου τερμάτισε ο ομόσταυλος του Brabham, Denny Hulme.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1972 το Βέλγιο φιλοξένησε ξανά αγώνα της F1, ύστερα από την αποκοπή του Spa-Francorchamps το 1970 εξαιτίας της πολύ υψηλής πλέον επικινδυνότητας της χάραξης των 14 χιλιομέτρων. Η δράση είχε μεταφερθεί στην πίστα Nivelles-Baulers, η οποία δεν διέθετε κάποιον ξεχωριστό χαρακτήρα και η χάραξή της ήταν υπερβολικά απλή, ξενίζοντας τους οδηγούς και τους θεατές. Ως εκ τούτου, ο αγώνας του 1972 ήταν ιδιαίτερα υποτονικός και είδε τον Emerson Fittipaldi να παίρνει πρώτος την καρό σημαία, πίσω από το τιμόνι μιας Lotus 72D. Ο Βραζιλιάνος ξεπέρασε την Tyrrell 002 του François Cevert, καθώς και την McLaren M19 του Denny Hulme.

Σαν σήμεραΔιαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 3 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1978, οι Mario Andretti και Ronnie Peterson αξιοποίησαν την υψηλή δυναμική της επαναστατικής Lotus 79 και προσέφεραν ακόμα ένα 1-2 στην ομάδα του Colin Chapman, για το GP Ισπανίας στη Jarama. Η εκκίνηση είχε δει τον James Hunt να κάνει καταπληκτικό πέταγμα από την 4η θέση και να στρίβει πρώτος, αλλά πολύ σύντομα ο Βρετανός της McLaren έχασε την πρωτοπορία από τον σαφέστατα ταχύτερο Andretti. Στο μεταξύ ο Peterson είχε ένα κακό ξεκίνημα και έπεσε 9ος, αλλά εκμεταλλεύτηκε τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν άλλοι οδηγοί με τα ελαστικά τους και σταδιακά έφτασε μέχρι τη δεύτερη θέση, την οποία και κατέκτησε. Οι δύο οδηγοί της Lotus πλαισιώθηκαν στο βάθρο από τον Jacques Laffite της Ligier.

Σαν σήμερα το 1981, ο Ari Vatanen κατέκτησε το Rally Ακρόπολις για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και σημείωσε τη δεύτερη νίκη του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC), οδηγώντας ένα Ford Escort RS1800 του David Sutton με συνοδηγό τον David Richards. Το δίδυμο αυτό ξεπέρασε για σχεδόν 5 λεπτά το Fiat 131 Abarth των Markku Alén και Ilkka Kivimäki, θέτοντας έτσι βασική υποψηφιότητα για τον τίτλο. Η κορυφαία ελληνική συμμετοχή του event σημειώθηκε στην 6η θέση και επρόκειτο για ένα Datsun Violet GT που οδήγησε ο Γιώργος Μοσχούς, μαζί με τον Αλέξανδρο “Simetra II” Κωνσταντακάτο.

Σαν σήμερα το 1989, το σιρκουί πόλης του Phoenix φιλοξένησε για πρώτη φορά το Αμερικανικό GP της F1, σε έναν αγώνα που αποτελέστηκε από πάρα πολλές εγκαταλείψεις. Ο Alain Prost πήρε πρώτος την καρό σημαία για την McLaren-Honda παρά τα μικροπροβλήματα που έπρεπε να διαχειριστεί στον κινητήρα του, με τον ομόσταυλο και πρωταθλητή Ayrton Senna να τίθεται εκτός με αστοχία στα ηλεκτρικά. Μεταξύ των εγκαταλείψεων περιλαμβάνεται και αυτή του Alex Caffi, ο οποίος έδειχνε να οδεύει προς ένα ανέλπιστο βάθρο με την μετριότατη Scuderia Italia πριν τελικά συγκρουστεί με τον ομόσταυλο Andrea de Cesaris. Τελικά το βάθρο έκλεισε με τον Riccardo Patrese της Williams και τον Eddie Cheever της Arrows, ενώ ο Christian Danner κατέγραψε μια φανταστική 4η θέση για την πολύ αδύναμη ομάδα της Rial.

Σαν σήμερα το 1996, ο αείμνηστος Colin McRae κατέκτησε την πρώτη του νίκη ως πρωταθλητής του WRC, κερδίζοντας στο Rally Ακρόπολις με ένα Subaru Impreza. Ο Σκωτσέζος άφησε 50 δευτερόλεπτα πίσω το Mitsubishi Lancer Evo του μαινόμενου αντιπάλου Tommi Mäkinen και το βάθρο έκλεισε ο Carlos Sainz Sr. της Ford. Ο Λεωνίδας Κύρκος και ο Ιωάννης Σταυρόπουλος σημείωσαν την καλύτερη επίδοση από τις ελληνικές συμμετοχές, τερματίζοντας στην 11η θέση με ένα ιδιωτικό Ford Escort RS Cosworth.

Σαν σήμερα το 2000, ο David Coulthard κέρδισε για πρώτη φορά στο Πριγκιπάτο του Μονακό ύστερα από τα μηχανικά προβλήματα που οδήγησαν σε εγκατάλειψη τον poleman Michael Schumacher. Παρά την ατυχία του Γερμανού άσσου της Ferrari ο κυριότερος αντίπαλός του, Mika Häkkinen, δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί τις συγκυρίες καθώς υπήρξε και εκείνος ένας εκ των άτυχων του αγώνα· μια μάζα καλωδίων είχε λυθεί και βρέθηκε μέσα στο cockpit, μπλοκάροντας έτσι το πεντάλ του φρένου κι οδηγώντας τον Φινλανδό σε ένα καταστροφικό pit stop. Ο Häkkinen τελικά έμεινε έναν γύρο πίσω και τερμάτισε μόλις 6ος, με τον Coulthard να πλαισιώνεται στο βάθρο από τους Rubens Barrichello και Giancarlo Fisichella. Ακόμα μία από τις αρνητικές εκπλήξεις του αγώνα ήταν η ομάδα της Jordan, με τα προβλήματα αξιοπιστίας και ένα ατύχημα στη στροφή Sainte Devote να στερούν στους Jarno Trulli και Heinz-Harald Frentzen μια μεγάλη ευκαιρία για τερματισμό στις θέσεις του βάθρου.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2006, η πίστα του Mugello φιλοξένησε το GP Ιταλίας για τον έκτο σταθμό της σεζόν στο MotoGP. Οι Valentino Rossi και Loris Capirossi υπήρξαν βασικοί πρωταγωνιστές σε μία εκ των πιο συναρπαστικών μονομαχιών της χρονιάς, προσφέροντας άπλετο θέαμα στους τελευταίους γύρους. Ο «Γιατρός» ήταν ο επικεφαλής για ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι του αγώνα, με τον Capirossi να τον καταδιώκει διαρκώς. Τελικά ο Rossi πήρε πρώτος την καρό σημαία και έβαλε τέλος σε ένα σερί τριών αγώνων χωρίς παρουσία στο βάθρο, το οποίο έκλεισε ο αείμνηστος Nicky Hayden συνεχίζοντας τους σταθερούς του τερματισμούς. Αυτή ήταν η 55η νίκη του Rossi στο MotoGP και πέμπτη συνεχόμενη στο Mugello.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2017, το GP Ιταλίας του MotoGP έμεινε στην ιστορία για την φανταστική νίκη του Andrea Dovizioso και της Ducati στο Mugello. Ο Ιταλός πάλεψε τόσο με τους υπόλοιπους αναβάτες στην πίστα όσο και με μια ίωση που τον ταλαιπωρούσε εκτός αυτής, ώστε να επικρατήσει του poleman Maverick Viñales και της δορυφορικής Pramac Ducati του μαχητικού Danilo Petrucci. Οι πρώτοι γύροι του αγώνα είδαν τους Valentino Rossi και Jorge Lorenzo να ανταλλάσσουν θέσεις για την πρωτοπορία, χάνοντας τελικά έδαφος ύστερα από την επίθεση των Dovizioso/Viñales/Petrucci. Ο «Γιατρός» τερμάτισε στην 4η θέση, ενώ ο Lorenzo αντιμετώπισε δυσκολίες με την πρόσφυση των ελαστικών στην Ducati του και κατετάγη μόλις 8ος.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles