Ο Sergio Perez ήταν ο νικητής στο GP Αζερμπαϊτζάν, κερδίζοντας στα ίσα τον teammate του, Max Verstappen και έβαλε φωτιά στο πρωτάθλημα οδηγών.
Ο Sergio Perez έγινε ο πρώτος οδηγός της Formula 1 που πέτυχε δεύτερη νίκη στο Grand Prix Αζερμπαϊτζάν και εύκολα θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε το Μεξικανό οδηγό ως το «βασιλιά» των circuit πόλης. Η Red Bull Racing ήταν κυρίαρχη στην πίστα του Μπακού και κλείδωσε για τρίτη φορά στο φετινό Πρωτάθλημα το 1-2 στο βάθρο με το Max Verstappen στη 2η θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Charles Leclerc, ο οποίος αν και εκκίνησε από την pole δεν κατάφερε να αμυνθεί στην ταχύτητα της RB19.
Ο teammate του Carlos Sainz ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 5η θέση. Με αρκετά ικανοποιητικό τρόπο εξελίχθηκε το αγωνιστικό τριήμερο για τις Mercedes-AMG και Aston Martin.
Οι Fernando Alonso και Lance Stroll με τρομερή συνεργασία τερμάτισαν στην 4η και 7η θέση, ενώ οι Lewis Hamilton και George Russell, ο οποίος σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, τερμάτισαν στην 6η και 8η. Την βαθμολογική δεκάδα συμπλήρωσαν οι Lando Norris και Yuki Tsunoda.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #111 για τον κόσμο της Formula 1.
Εκκίνηση
Καθαρή εκκίνηση είχαμε απ’ όλους τους οδηγούς με τον Leclerc να έχει ξανά την καλύτερη αντίδραση και προηγήθηκε μπροστά από τις δυο Red Bull. Ο Russell κέρδισε δυο θέσεις και ανέβηκε στην 9η θέση, όπως και ο Stroll στην 7η. Ο Verstappen άρχισε αμέσως να πιέζει το Μονεγάσκο με την διαφορά να είναι στο μισό δευτερόλεπτο.
Αγώνας
Στον 3ο γύρο του αγώνα το DRS ενεργοποιήθηκε και ο Ολλανδός στην ευθεία τερματισμού προσπέρασε τον Leclerc με απίστευτη ταχύτητα και πήρε τον έλεγχο του αγώνα. Άνοιξε αμέσως την διαφορά και έσπασε το DRS στον Leclerc, ο οποίος είχε τον Perez κολλημένο πίσω του. Στον 6ο γύρο και με τον ίδιο ακριβώς τρόπο ο Perez προσπέρασε τον Leclerc και οι δυο “Ταύροι” έκαναν το 1-2 στην κορυφή του grid με τις δυο Ferrari να ακολουθούν. Παράλληλα μάχη είχαμε ανάμεσα στους Hamilton και Alonso στην 5η και 6η θέση. Ο Βρετανός όμως κλήθηκε στα pits για αλλαγή ελαστικών και έπεσε στην 13η θέση. Με μεγάλη φθορά στα ελαστικά στα pits κλήθηκε και ο Verstappen.
Αυτοκίνητο ασφαλείας
Στον 11ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα όταν η ΑΤ04 του Nick De Vries σταμάτησε στη στροφή 6 με μηχανικό πρόβλημα μετά από επαφή με τον τοίχο. Όλοι οι οδηγοί μπήκαν στα pits για αλλαγή ελαστικών. Καταστροφή για τους Hamilton και Verstappen που μπήκαν προηγουμένως στα pits χάνοντας σημαντικό χρονικό πλεονέκτημα του δωρεάν pit-stop. Ο Verstappen έπεσε στην 3η θέση ενώ ο Hamilton στην 10η.
Συνέχεια αγώνα
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στο τέλος του 13ο γύρου και όλοι οι οδηγοί στο grid ήταν με τη σκληρή γόμα ελαστικών. Ο Perez έκανε καλή εκκίνηση και αμύνθηκε με κρύα ελαστικά στον Leclerc, ο οποίος δέχθηκε προσπέραση λίγο μετά από το Verstappen με τις Red Bull να έχουν ξανά τον έλεγχο του αγώνα στους δρόμους του Μπακού. Τρομερή προσπέραση έκανε και ο Alonso στη στροφή 4 στον Sainz για την 4η θέση. Ο Ισπανός άρχισε να πιέζει κυνηγώντας ακόμα ένα βάθρο στη σεζόν.
Στον 16ο γύρο το DRS ενεργοποιήθηκε ξανά και ο Perez είχε ανοίξει διαφορά 1.5 δευτερολέπτων από το Verstappen με τους δυο να ανταλλάζουν ταχύτερους γύρους. Στον 20ο γύρο ο Hamilton μετά από λάθος του Stroll τον προσπέρασε και ο Βρετανός ανέβηκε μέσα σε λίγους γύρους στην 6η θέση. Μάχη είχαμε για την 9η θέση ανάμεσα στους δυο οδηγούς που ανέκτησαν τις περισσότερες θέσεις από την εκκίνηση του αγώνα Esteban Ocon και Nico Hulkenberg. Η διαχείριση των ελαστικών αποδείχθηκε σημαντικό κομμάτι για την στρατηγική των ομάδων.
Σχεδόν στα μισά του αγώνα οι δυο Red Bull είχαν ανοίξει την διαφορά στα 12 δευτερόλεπτα από τον Leclerc στην 3η θέση με τον Perez σταθερά στην κορυφή. Με δέκα γύρους να απομένουν στην πίστα του Μπακού ο Μεξικανός ήταν σχεδόν στα 2.5 δευτερόλεπτα από τον Verstappen, ο οποίος παραπονέθηκε στους μηχανικούς του ότι η RB19 ήταν αρκετά ασταθής και διαφορά ολοένα αυξανόταν. Στον 38ο γύρο ο Zhou Guanyu εγκατέλειψε την προσπάθειά του στα pits της Alfa Romeo με μηχανικό πρόβλημα στο μονοθέσιό του.
Ο αγώνας συνεχίστηκε χωρίς διακοπές και στους τελευταίους τρεις γύρους ξεκίνησε η μάχη για τον επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου με τους οδηγούς να έχουν μεγάλη καταπόνηση στο σκληρό σετ ελαστικών. Ο Russell έχασε την ελπίδα να προσπεράσει τον Stroll για την 7η θέση μετά από επαφή που είχε με τον τοίχο στην πρώτη στροφή της πίστας και αναγκάστηκε να μπει στα pits.
Την καρό σημαία αντίκρισε πρώτος ο Perez τον επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρο όμως κέρδισε ο Russell. Η βαθμολογική διαφορά των δυο οδηγών της Red Bull στην κορυφή της κατάταξης του Πρωταθλήματος Οδηγών είναι τώρα στους 7 βαθμούς και ο Perez είναι έτοιμος να παλέψει για τον πρώτο τίτλο της καριέρας του.