O Valtteri Bottas έκανε τη μεγάλη έκπληξη και πήρε τη δεύτερη σερί pole position στη μεγάλη μάχη των κατατακτήριων δοκιμών σε ένα ακόμα 1-2 της Mercedes.
O Φινλανδός έκανε τη τέλεια προσπάθεια και έγινε ο πρώτος οδηγός με παραπάνω από μια pole position στη φετινή χρονιά, στις πιο επεισοδιακές κατατακτήριες δοκιμές της χρονιάς που σημαδεύτηκαν από δύο κόκκινες σημαίες. Ο οδηγός της Mercedes έγραψε με τη soft γόμα στη τελευταία του προσπάθεια το 1:40.495 και κέρδισε τον Lewis Hamilton για 0.059s και για δεύτερο σερί αγώνα θα έχει τον πρώτο λόγο στην εκκίνηση. Ο Βρετανός 5 φορές πρωταθλητής πρέπει να κατηγορεί τον εαυτό του για το κακό πρώτο κομμάτι που έκανε που του κόστισε τη pole position, όμως αύριο ξέρει πως είναι πολύ κοντά σε μια ακόμα νίκη. Πίσω του στη 3η θέση έκλεισε ο Sebastian Vettel με τη Ferrari, o oποίος ήταν 0.302s πιο αργός στη κατάταξη, επιλέγοντας να μην πάρει slipstream στη τελική του προσπάθεια, κάτι το οποίο ίσως του κόστισε σε αντίθεση με τις δύο Mercedes.
O Max Verstappen με διαφορετική στρατηγική στο Q3 έμεινε στη 4η θέση 0.5s μακριά από τη κορυφή και αύριο θα έχει σίγουρα μια καλή ευκαιρία για να βρεθεί στο βάθρο. Best of the Rest ήταν ο Sergio Perez που είναι σπεσιαλίστας σε αυτή τη πίστα και το αποδεικνύει συνεχώς. Πίσω του βρέθηκε ο Daniik Kvyat με τη Toro Rosso, ο Lando Norris και οι δύο Alfa Romeo.
O Charles Leclerc ήταν εκείνος όπου με δικό του λάθος κατέστρεψε το μονοθέσιο του στη στροφή 8 στο Q2 και αύριο θα εκκινήσει στη καλύτερη περίπτωση από τη 10η θέση της κατάταξης. Ατύχημα στην ίδια στροφή είχε και ο Robert Kubica, ο οποίος αν έχει κάνει ζημιά στο σασί, ενδέχεται η ομάδα του να μην έχει εφεδρικό ώστε να τρέξει στον αγώνα.
Q1
Οι ομάδες έβγαλαν αμέσως τους οδηγούς τους για χρονομετρημένη προσπάθεια, καθώς η πρόσφυση της πίστας γινόταν ολοένα και καλύτερη. Αυτό θα έδινε καλύτερους χρόνους στη συνέχεια της διαδικασίας, με τη θερμοκρασία να πέφτει συνεχώς. Ο Bottas είχε 0.2s ταχύτερο χρόνο από τον Leclerc, με τον Hamilton να κάνει λάθος στο πρώτο του γύρο, επηρεάζοντας και αυτόν το Vettel. O Γερμανός έκανε ακόμα ένα πέρασμα και ανέβηκε στη 1η θέση με το 1:42.348, με τον Hamilton να είναι μόλις στην 7η θέση και γρήγορα έπεσε στη 15η.
Ο Leclerc έγραψε το 1:41.426 για να ανέβει 1ος, με τον Bottas στη 2η θέση, με τον Hamilton να παίρνει τη 3η θέση και τον Vettel να ακολουθεί στη 4η. Καθαρό χρόνο εν είχε γράψει ο Hulkenberg, με τον Giovinazzi να είναι στην εντυπωσιακή 5η θέση με το καλύτερο τελευταίο κομμάτι.
Καθώς πλησιάζαμε στα τελευταία λεπτά, ο Gasly έκανε τον ταχύτερο χρόνο στο 1:41.335, με τις ανακατατάξεις να φέρνουν τις δύο Renault εκτός 15άδας, εκ των οποίων οι 14 πρώτοι είχαν διαφορά μεταξύ τους 1s.
Ο Stroll ήταν εκείνος που κινδύνευε να μείνει εκτός, με τον Hulkenberg να αποτυγχάνει να τον περάσει, όπως και ο Grosjean. Ο Ricciardo ήταν ο μοναδικός που είχε απομείνει, όμως ο Kubica στη πολύ στενή στροφή 8 είχε λάθος γραμμή και διέλυσε το μονοθέσιο του στον τοίχο.
Η κόκκινη σημαία εμφανίστηκε και την ίδια στιγμή ακριβώς, ο Ricciardo πέρασε τη γραμμή και ανέβηκε στη 15η θέση.
Από το Q1 αποκλείστηκαν οι Stroll, Grosjean, Hulkenberg, Russell και ο Kubica.
Q2
Έπειτα από αρκετή ώρα αναμονής, το Q2 ξεκίνησε με τον ήλιο να είναι σε ακόμα χαμηλότερη θέση, πράγμα που έδινε διαφορετική αίσθηση στη πίστα. Οι οδηγοί που θα προκριθούν στο Q3, θα εκκινήσουν τον αγώνα με τη γόμα που έγραψαν το ταχύτερο πέρασμα στο Q2.
Τα δύο μονοθέσια της McLaren βγήκαν πρώτα στη πίστα, ώστε να έχουν καθαρό δρόμο μπροστά τους. Άπαντες είχαν τη soft γόμα ελαστικών για το πρώτο τους πέρασμα στη δεύτερη περίοδο, εκτός από τις δύο Ferrari που είχαν τη medium.
Ο Sainz ήταν ταχύτερος από τον teammate του πριν τους ξεπεράσει ο Kvyat. O Bottas ήταν ταχύτερος του Hamilton, αλλά ταχύτερος όλων ήταν ο Verstappen με τη Red Bull στο 1:41.388. Ο Leclerc ήταν μόλις στη 5η θέση αλλά με πιο αργή γόμα, όμως ο Vettel έκανε κακό χρόνο και ήταν εκτός 10άδας για την ώρα. Στην Alfa Romeo έκαναν μια ιδιαίτερη στρατηγική έχοντας τον Raikkonen να παίρνει DRS από τον teammate του και πήρε τη προσωρινή 6η θέση.
Όμως το δράμα δεν είχε ολοκληρωθεί, με τον Leclerc να χάνει τα φρένα στη στροφή 8 και κατέληξε στον τοίχο, εκεί που πριν λίγο ώρα το είχε ρίξει ο Kubica. Όπως ήταν αναμενόμενο, η κόκκινη σημαία βγήκε με 7 λεπτά και 41 δευτερόλεπτα να απομένουν και τους Albon, Vettel, Ricciardo, Giovinazzi & Gasly να είναι στην επικίνδυνη ζώνη.
Έπειτα από σχεδόν μισή ώρα είχαμε και πάλι πράσινη σημαία, με αρκετά μονοθέσια να βγαίνουν στη πίστα. Ανάμεσα σε αυτά ήταν ο Vettel με φρέσκο σετ της soft γόμας. Ο Γερμανός έκανε τον 7ο χρόνο, πίσω του όμως τα πράγματα ήταν πολύ κλειστά.
Οι δύο McLaren και οι δύο Toro Rosso δεν βελτίωσαν, με τον Ricciardo να είναι 11ος και στο ίδιο δέκατο με τους Norris και Albon. O Magnussen ήταν 0.2s πιο πίσω και περιμέναμε χρόνο από τον Giovinazzi.
O Vettel έκανε και δεύτερο χρόνο, με τον Giovinazzi να ανεβαίνει στη 10άδα και τον Norris να πετά εκτός του teammate του και για πρώτη φορά φέτος και οι δύο Alfa Romeo ήταν στη 10άδα.
Από το Q2 αποκλείστηκαν οι Sainz, Ricciardo, Albon, Magnussen και ο Gasly που δεν πήρε μέρος.
Q3
Η τελευταία περίοδος ξεκίνησε και ο Verstappen βγήκε από νωρίς ώστε να έχει ελεύθερο πεδίο μπροστά του. Η θερμοκρασία της πίστας είχε πέσει πολύ και το παράθυρο ιδανικής προθέρμανσης ήταν δύσκολο. Απρόβλεπτη ήταν σίγουρα και η πρόσφυση και η αγωνία ήταν μεγάλη.
Ο Verstappen έγραψε το 1:41.447, με τον Bottas να τον ξεπερνά, όμως ο Hamilton πετούσε και με το 140.703 πήρε τη 1η θέση. Ο Vettel ήταν ο επόμενος και ήταν 0.421s πιο αργός από τον Βρετανό και έμεινε στη 2η θέση. Πιο πίσω, ο Perez ήταν 5ος, μπροστά από τους Norris, Giovinazzi, Raikkonen και Kvyat.
O Verstappen έκανε και δεύτερο γρήγορο γύρο και ανέβηκε στη 2η θέση, 0.366s πίσω από τον Hamilton. O Kvyat έκανε κι εκείνος χρόνο και πήρε την 6η θέση.
Μπαίνοντας στα τελευταία λεπτά, οι δύο Mercedes άφησαν τους πάντες να περάσουν ώστε να μπορούν να έχουν καλό πέρασμα στη πίσω ευθεία.
Ο Vettel ήταν πολύ γρήγορος, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον Hamilton, όμως ο Bottas έγραψε το 1:40.495 και πήρε τη pole position για 0.059s από τον Hamilton που έκανε κακό πρώτο κομμάτι και για δεύτερο σερί αγώνα η Mercedes κάνει το lockout στις κατατακτήριες.