O Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο GP Αζερμπαϊτζάν, παίρνοντας ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, εκτοξεύοντας τη διαφορά του στη βαθμολογία.
Η Red Bull Racing είδε τα μονοθέσια της Ferrari να εγκαταλείπουν, έκανε το 1-2 με τον Max Verstappen νικητή και «καλπάζει» στην κορυφή των Πρωταθλημάτων.
Το GP Αζερμπαϊτζάν αναμενόταν να εξελιχθεί σε μία αμφίρροπη μάχη για τη νίκη μεταξύ της Red Bull Racing και της Ferrari. Ωστόσο, η αυστριακή ομάδα νίκησε κατά κράτος τους Ιταλούς στο σημαντικότερο ίσως τομέα ενός αγώνα: την αξιοπιστία. Ο Carlos Sainz εγκατέλειψε μόλις στον 9ο γύρο και ο Charles Leclerc ολοκλήρωσε το εφιαλτικό κυριακάτικο απόγευμα για τη Scuderia στον 22ο γύρο. Η διπλή εγκατάλειψη της Ferrari άνοιξε διάπλατα το δρόμο στη Red Bull Racing για τη νίκη, με το Max Verstappen να επιστρέφει στις επιτυχίες.
Ο Ολλανδός ήταν φανερά ταχύτερος από τον teammate του, Sergio Perez και πήρε τη νίκη στο Baku City Circuit. Ο Μεξικανός τερμάτισε δεύτερος στα 20,8s πίσω του. Ο George Russell με Mercedes συμπλήρωσε το podium στην 3η θέση, μπροστά από τον teammate του, Lewis Hamilton (4η θέση). Την πρώτη πεντάδα ολοκλήρωσε ο Pierre Gasly με Alpha Tauri.
Ο Sebastian Vettel με Aston Martin ήταν στην 6η θέση και ο Fernando Alonso με Alpine στην 7η θέση. Οι McLaren των Daniel Ricciardo και Lando Norris ολοκλήρωσαν τον αγώνα στις θέσεις 8 και 9 αντίστοιχα, ενώ ο Esteban Ocon με Alpine πήρε τον τελευταίο βαθμό στη 10η θέση.
Εκτός δεκάδας βρέθηκε ο Valtteri Bottas στην 11η θέση, με τον Alex Albon με Williams να τερματίζει στη 12η θέση. Οι Yuki Tsunoda (Alpha Tauri), Mick Schumacher (Haas) και Nicholas Latifi με Williams συμπλήρωσαν την κατάταξη. Οι οδηγοί που δεν ολοκλήρωσαν το GP Αζερμπαϊτζάν ήταν ο Lance Stroll με Aston Martin, ο Kevin Magnussen με Haas, ο Guanyu Zhou με Alfa Romeo και οι Ferrari των Charles Leclerc και Carlos Sainz.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Μονακό.
Αγώνας
Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος στην εκκίνηση του αγώνα, όπως και όλο το τριήμερο, με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος να είναι στους 25 και 48 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα.
Στις επιλογές των ελαστικών, η πλειοψηφία του grid είχε τα medium ελαστικά για το ξεκίνημα, με τους Ricciardo, Ocon, Bottas, Stroll και Schumacher να επιλέγουν τη hard γόμα.
Αλλαγή στην πρωτοπορία στην εκκίνηση
Ο Perez εκκίνησε καλύτερα από τον Leclerc και στα φρένα της πρώτης στροφής τον πέρασε και τέθηκε επικεφαλής του αγώνα. Οι Verstappen και Sainz διατήρησαν πίσω τις θέσεις τους (3 και 4), με τη δεκάδα να συμπληρώνεται από τους Russell, Gasly, Hamilton, Vettel, Tsunoda και Alonso.
Ο Perez ήδη είχε ανοίξει τη διαφορά στην κορυφή, στη διάρκεια του 3ου γύρου ήταν ήδη στα 2s. Παράλληλα, ο Verstappen άρχιζε να πιέζει τον Leclerc για τη 2η θέση.
Καταστροφή για Sainz, VSC και πρώτα pitstop
Οι πρώτοι γύροι δεν είχαν αξιοσημείωτες αλλαγές, μόνο ο Magnussen πέρασε τον Albon για τη 15η θέση. Στον 9ο γύρο, ο Carlos Sainz είχε μηχανικό πρόβλημα, με την F1-75 να σταματά στην έξοδο διαφυγής της στροφής 4. Αμέσως η πίστα τέθηκε σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Η πλειοψηφία του grid έκανε την αλλαγή από τα medium στα hard ελαστικά, εκτός από τη Red Bull Racing και τους Alonso, Norris, Latifi.
Η κανονική ροή του αγώνα συνεχίστηκε στον 11ο γύρο, με τους Perez, Verstappen και Leclerc στην πρώτη τριάδα και τους Russell, Alonso, Norris, Ricciardo, Gasly, Ocon, Vettel να βρίσκονται μέσα στους βαθμούς.
Ο Vettel «φλέρταρε» με τον τοίχο
Στον 13ο γύρο ο Vettel, έχοντας περάσει στα pit τον Hamilton, επιχείρησε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Ocon. Ο Γερμανός τα κατάφερε, αρχικά, πριν τη στροφή 3, όμως φρενάροντας μπλόκαρε το εμπρός αριστερό ελαστικό του και πέρασε πολύ κοντά από τον τοίχο. Ο οδηγός της Aston Martin έπεσε στη 12η θέση, πίσω από τον Tsunoda.
Αλλαγή στην πρωτοπορία από τη Red Bull Racing
Στην έναρξη του 15ου γύρου, ο Verstappen πέρασε τον Perez για την κορυφή της κατάταξης στα φρένα για τη στροφή 1. Παράλληλα, ο Leclerc «ροκάνιζε» τη διαφορά του από τα μονοθέσια της αυστριακής ομάδας με τα hard ελαστικά του. Παράλληλα, αλλαγή έγινε ανάμεσα και στους οδηγούς της Alfa Romeo, με τον Zhou να περνά τον Bottas για τη 13η θέση.
Κακό pitstop για τον Perez
Στο 16ο γύρο, η Red Bull Racing έβαλε στα pit τον Perez για hard ελαστικά, όμως η αλλαγή του είχε διάρκεια 5,7s. Ο Μεξικανός βγήκε οριακά στην 3η θέση, μπροστά από τον Russell. Παράλληλα, ο Hamilton πέρασε επιτυχώς τον Ocon στο 18ο γύρο, στο σημείο που δεν τα κατάφερε ο Vettel, με το Βρετανό να ανεβαίνει στην 9η θέση.
Pitstop για Verstappen, διατηρείται μπροστά από Perez
Ο Verstappen έκανε, με τη σειρά του, τη δική του αλλαγή σε hard ελαστικά στο 18ο γύρο και βγήκε στη 2η θέση έχοντας διαφορά 3,5s από τον Perez που ήταν πίσω του. Ταυτόχρονα, ο Alonso που έκανε και αυτός την ίδια αλλαγή ελαστικών, βγήκε στη 16η θέση.
Τελειώνει άδοξα νωρίς ο αγώνας για τη Ferrari
Στον 22ο γύρο, ο κινητήρας του Leclerc είχε και αυτός πρόβλημα, με το Μονεγάσκο να εγκαταλείπει και τη Ferrari να έχει από νωρίς και τους δύο οδηγούς της εκτός αγώνα. Η Red Bull Racing έλεγχε, πλέον, πλήρως τον αγώνα, με τον Russell στην 3η θέση να είναι στα 13s πίσω από τον Perez που βρισκόταν στη 2η.
Ολοκληρώνονται τα pitstop, κερδίζει θέσεις η Alpha Tauri
Ο Norris ήταν ο τελευταίος που έκανε αλλαγή σε hard ελαστικά και έπεσε στη 16η θέση, πίσω από τον Albon. Η πρώτη δεκάδα, πλέον, είχε αρκετές μάχες, με τον Gasly να περνά το Ricciardo για την 4η θέση και τον Tsunoda τον Ocon για την 7η, με την Alpha Tauri να έχει ανοδική πορεία.
Συνεχίζει το comeback ο Hamilton
Οι αναποδιές για τα μονοθέσια με κινητήρα Ferrari συνεχίστηκαν, με τον Guanyu Zhou να είναι ο επόμενος που εγκαταλείπει το GP Αζερμπαϊτζάν, ενώ βρισκόταν στη 10η θέση.
Στον 26ο γύρο, ο Hamilton ολοκλήρωσε ακόμα ένα προσπέρασμα, αυτή τη φορά στον Ricciardo και ανέβηκε στην 5η θέση. Παράλληλα, οι Vettel και Alonso πέρασαν τον Ocon και «σκαρφάλωσαν» στις θέσεις 8 και 9 αντίστοιχα.
Η Red Bull Racing είχε τον απόλυτο έλεγχο
Στην κορυφή, η Red Bull Racing και ο Verstappen έλεγχαν πλήρως το ρυθμό του αγώνα. Μάλιστα, στον Ολλανδό μεταφέρθηκε στην ενδοεπικοινωνία να μειώσει ελαφρώς την ταχύτητά του, για να μη ρισκάρει το οποιοδήποτε απρόοπτο. Οι εγκαταλείψεις συνεχίστηκαν, με τον Kevin Magnussen να εγκαταλείπει για λογαριασμό της Haas από την 11η θέση.
Νέα εμφάνιση VSC, στα pit οι πρωτοπόροι
Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε για δεύτερη φορά, με τη Red Bull Racing και τη Mercedes να επιλέγει να κάνει pitstop για νέο σετ hard ελαστικών. Ταυτόχρονα, οι Ricciardo, Ocon και Bottas βρήκαν την κατάλληλη ευκαιρία για να πραγματοποιήσουν το υποχρεωτικό τους pitstop και να βάλουν medium ελαστικά. Η δεκάδα είχε, πλέον, ως εξής: Verstappen, Perez, Russell, Gasly, Tsunoda, Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Norris.
Δε σταμάτησε τα προσπεράσματα ο Hamilton
Ο Hamilton εκμεταλλεύτηκε το νέο σετ ελαστικών και πέρασε τον Tsunoda για την 5η θέση. Ο Ιάπωνας είχε και ένα πρόβλημα με το μηχανισμό του DRS του. Οι μηχανικοί του επιδιόρθωσαν την πίσω αεροτομή σε pitstop (αλλαγή σε soft ελαστικά). Ως συνέπεια αυτού, το DRS του δε θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια.
Στο τελευταίο στάδιο του αγώνα, ο Βρετανός είχε ήδη καλύψει τη διαφορά 10s από τον Gasly και, στον 44ο γύρο, πέρασε το Γάλλο για την 4η θέση, ανακάμπτοντας εντυπωσιακά στο GP Αζερμπαϊτζάν.
Ολοκλήρωση του θριάμβου για τη Red Bull Racing
Οι τελευταίοι γύροι ολοκληρώθηκαν χωρίς κάποια αξιοσημείωτη αλλαγή, παρόλο που υπήρχαν ορισμένες μάχες στην πρώτη δεκάδα. Οι Verstappen και Perez τερμάτισαν σε παράταξη στην κορυφή, με τη Red Bull Racing να παίρνει το μέγιστο των πόντων. Η Mercedes ακολούθησε, με τον Russell στην 3η και τον Hamilton στην 4η θέση. Ο Gasly συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα του αγώνα.
Οι Vettel και Alonso είχαν θετικά αποτελέσματα στις θέσεις 6 και 7 αντίστοιχα. Η McLaren είχε το Ricciardo στην 8η και το Norris στην 9η θέση, με τον Ocon να είναι ο τελευταίος οδηγός που βαθμολογείται. Οι Bottas, Albon, Tsunoda, Schumacher και Latifi συμπλήρωσαν την κατάταξη των οδηγών που τερμάτισαν. Οι εγκαταλείψεις αφορούσαν κυρίως μονοθέσια με κινητήρα Ferrari, με τους Stroll, Magnussen, Zhou, Leclerc και Sainz να μην ολοκληρώνουν το GP Αζερμπαϊτζάν.
Αποτελέσματα GP Αζερμπαϊτζάν