O Max Verstappen ηταν ο μεγάλος νικητής του GP Εμίλια-Ρομάνια στην πίστα της Ίιμολα με μία εντυπωσιακή επίδοση μέσα στο σπίτι της Ferrari.
Το GP Εμίλια-Ρομάνια εξελίχθηκε σε παράσταση για ένα ρόλο για λογαριασμό της Red Bull Racing και του Max Verstappen. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021 κατάφερε να νικήσει στην πίστα της Imola χωρίς να προβληματιστεί ιδιαίτερα, με τον Sergio Perez να ολοκληρώνει το θρίαμβο της αυστριακής ομάδας. Ο Μεξικανός κατάφερε να κρατήσει πίσω του τη Ferrari του Charles Leclerc και, μετά το λάθος του τελευταίου, πήρε εύκολα τη 2η θέση. Ο Lando Norris με McLaren εκμεταλλεύτηκε το λάθος του Μονεγάσκου στα τελευταία στάδια του αγώνα και βρέθηκε στο τελευταίο σκαλί του podium στην 3η θέση.
Ο George Russell με Mercedes πέτυχε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, τερματίζοντας στην 4η θέση, καθώς κράτησε πίσω του την Alfa Romeo του Valtteri Bottas. Ο Charles Leclerc με Ferrari γλίτωσε τα χειρότερα μετά από επαφή με τον τοίχο στον 53ο γύρο και τερμάτισε στην 6η θέση. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Yuki Tsunoda με Alpha Tauri (7η θέση), Sebastian Vettel με Aston Martin (8η θέση), Kevin Magnussen με Haas (9η θέση) και Lance Stroll με Aston Martin (10η θέση).
Ο Αγώνας
Το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο, όμως στην έναρξη του αγώνα δεν έβρεχε, προσωρινά τουλάχιστον. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 13 βαθμούς κελσίου και αυτή του οδοστρώματος στους 18 βαθμούς κελσίου. Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν intermediate ελαστικά.
Εκκίνηση με επαφές, εγκατέλειψαν οι δύο «ταυρομάχοι»
Στην εκκίνηση, οι Sergio Perez και Lando Norris προσπέρασαν τον Charles Leclerc και ανέβηκαν στις θέσεις 2 και 3, πίσω από τον Max Verstappen. Ο Ολλανδός εκκίνησε καλύτερα από όλους, με τον Leclerc να πέφτει στην 4η θέση. Λίγο πίσω, υπήρξε επαφή ανάμεσα στον Daniel Ricciardo και τον Carlos Sainz, με τη McLaren να συνεχίζει και να πέφτει στην τελευταία θέση, ενώ ο Ισπανός ακινητοποιήθηκε στην αμμοπαγίδα και δεν μπόρεσε να συνεχίσει τον αγώνα. Επαφή με τον Ricciardo είχε και ο Valtteri Bottas, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Τα συμβάντα έφεραν την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, με τον Daniel Ricciardo να μπαίνει στα pit στο τέλος του δεύτερου γύρου, χωρίς να χάσει θέση, για νέα intermediate. Ο αγώνας συνεχίστηκε στο ξεκίνημα του 5ου γύρου. Ο Fernando Alonso έχασε ένα πλαϊνό κομμάτι από το μονοθέσιό του, μετά από επαφή που είχε με τον Mick Schumacher στον πρώτο γύρο. Ο Ισπανός έχασε αρκετές θέσεις, πριν μπει στα pit για να εγκαταλείψει και αυτός.
Πρώτα προσπεράσματα για βαθμούς
Στον 8ο γύρο, ο Charles Leclerc προσπέρασε το Lando Norris για την 3η θέση. Η μεγάλη μάχη στους βαθμούς ήταν ανάμεσα στους Magnussen και Russell για την 5η θέση. Μετά από μία αποτυχημένη προσπάθεια, ο Βρετανός έφερε στην πρώτη πεντάδα τη Mercedes στο 12ο γύρο. Ένα γύρο αργότερα, το ίδιο κατάφερε και ο Valtteri Bottas που ανέβηκε στην 6η θέση.
Μετά τους πρώτους 15 γύρους, ο Perez είχε απόσταση 6,2s από την κορυφή, με τον Leclerc να έχει πλησιάσει τον Μεξικανό στα 1,3s.
Πρώτος στα pit για στεγνά ελαστικά ο Ricciardo
Στο τέλος του 16ου γύρου, ο Ricciardo πήρε το ρίσκο, όντας τελευταίος, καθώς μπήκε στα pit για να βάλει medium γόμα ελαστικών. Ένα γύρο αργότερα, το ίδιο έπραξαν οι Vettel, Gasly, Albon, επίσης για medium. Στο γύρο 18 ακολούθησαν οι υπόλοιποι οδηγοί, εκτός των Verstappen, Leclerc και Norris, οι οποίοι το πραγματοποίησαν στο γύρο 19. Με τα medium ελαστικά, ο Leclerc γρήγορα πλησίασε τον Perez, όμως δεν πέρασε και γρήγορα ο Μεξικανός έλεγχε τη μάχη.
Ο Verstappen, άνετος στην κορυφή, περνά τον… Hamilton
Στην κορυφή, ο Max Verstappen κινούταν ταχύτερα από όλους και είχε διαφορά 10,5s από τον Perez, ο οποίος με τη σειρά του κατάφερνε να κρατά εύκολα πίσω του τον Charles Leclerc.
Οι επόμενοι γύροι κυλούσαν χωρίς κάποια αξιοσημείωτη εξέλιξη. Ο Verstappen είχε απόσταση 12,4s από τη 2η θέση, ενώ στην έναρξη του 41ου γύρου, συνέβη κάτι εντελώς παράδοξο σε σχέση με το 2021: ο Lewis Hamilton που βρισκόταν στη 14η θέση, έκανε στην άκρη για να δεχθεί γύρο από τον πρωτοπόρο οδηγό της Red Bull Racing, με τον οποίο έδινε πέρυσι μάχη για το Πρωτάθλημα.
Η μόνη μάχη για θέσεις ήταν εκτός βαθμών για τις θέσεις 12 μέχρι 14, με τους Albon, Gasly και Hamilton να βρίσκονται πολύ κοντά, χωρίς ωστόσο να γίνεται κάποια αλλαγή θέσης.
Η Ferrari εφάρμοσε το «Plan B»
Στον 47ο γύρο, ο Yuki Tsunoda κατάφερε να προσπεράσει τον Kevin Magnussen και να ανέβει στην 8η θέση. Στον 49ο γύρο, ο Charles Leclerc μπήκε στα pit για να βάλει soft ελαστικά. Ο Μονεγάσκος βγήκε οριακά πίσω από τη McLaren του Lando Norris στην 4η θέση, με τον Sergio Perez να επαναλαμβάνει την ίδια κίνηση ένα γύρο αργότερα. Ο Leclerc κινούταν πολύ γρήγορα με την F1-75 και επανήλθε άμεσα στην 3η θέση, με τον Verstappen να ακολουθεί την ίδια στρατηγική στον 51ο γύρο. Η στρατηγική απέδωσε στη Ferrari, με το Μονεγάσκο να πλησιάζει τη Red Bull Racing του Perez.
Το παραλίγο μοιραίο λάθος του Leclerc
Στον 53ο γύρο, όμως, ο Charles Leclerc έκανε λάθος στην έναρξη του sector 3, ακούμπησε ελαφρώς στον τοίχο και μπήκε στα pit για να αλλάξει την εμπρός αεροτομή και να βάλει νέα soft ελαστικά. Αυτό έφερε το Μονεγάσκο στην 9η θέση. Παράλληλα, ο Yuki Tsunoda προσπέρασε τον Sebastian Vettel και ανέβηκε στην 6η θέση. Ο Leclerc το μόνο που κατάφερε μέχρι το τέλος ήταν να ανακάμψει μέχρι την 6η θέση, περνώντας τους Tsunoda, Vettel και Magnussen.
Ο Max Verstappen με τον Sergio Perez έκαναν εύκολα το 1-2, με το Lando Norris να συμπληρώνει το podium. Ο George Russell κράτησε πίσω του τον Valtteri Bottas και ο Charles Leclerc κατάφερε να σκαρφαλώσει ως την 6η θέση, μετά το λάθος του. Ο Yuki Tsunoda κατέκτησε την 7η θέση, με τους Vettel, Magnussen και Stroll να βαθμολογούνται επίσης.
Εκτός της δεκάδας τερμάτισαν οι Albon, Gasly, Hamilton, Ocon, Zhou, Latifi, Schumacher και Ricciardo, με τους Alonso και Sainz να μην τερματίζουν.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Αυστραλίας.
Οι Alex Albon (Williams), Pierre Gasly (Alpha Tauri) και Lewis Hamilton (Mercedes) έδιναν μάχη για πολλούς γύρους, όμως διατήρησαν τις θέσεις 11, 12 και 13 αντίστοιχα. Την κατάταξη του αγώνα συμπλήρωσε ο Esteban Ocon με Alpine, ο Guanyu Zhou με Alfa Romeo, ο Nicholas Latifi με Williams, ο Mick Schumacher με Haas και ο Daniel Ricciardo με McLaren. Οι μοναδικές εγκαταλείψεις ήρθαν στα πρώτα στάδια του αγώνα, με τους Ισπανούς Fernando Alonso με Alpine και Carlos Sainz με Ferrari να μην ολοκληρώνουν το GP Εμίλια-Ρομάνια.
Αποτελέσματα GP Εμίλια-Ρομάνια
Περισσότερα σε λίγο…