spot_img

GP ΗΠΑ: Νίκη Τίτλου για Verstappen

Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP ΗΠΑ, παίρνοντας μια άκρως σημαντική νίκη ενόψει της συνέχειας του Πρωταθλήματος, με 5 αγώνες να απομένουν.

Ο Ολλανδός ήταν ο νικητής του αγώνα, αυξάνοντας το προβάδισμά του στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών. Ο Lewis Hamilton και ο Sergio Perez συμπλήρωσαν το βάθρο.

Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό

Η Red Bull ολοκλήρωσε την πολύ καλή της απόδοση στο Circuit of the Americas με τη νίκη του Max Verstappen, σ’ ένα κομβικό σημείο του πρωταθλήματος. Ο Ολλανδός οδήγησε άψογα και σε συνδυασμό με την εξαιρετική στρατηγική της Red Bull, τερμάτισε τον αγώνα οριακά μπροστά από τον επίσης πολύ καλό αντίπαλό του στο πρωτάθλημα, Lewis Hamilton. Ο Sergio Perez τερμάτισε στην 3η θέση, με την αυστριακή ομάδα να έχει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα διπλή παρουσία στο βάθρο. Στην 4η θέση βρέθηκε ο Charles Leclerc με Ferrari, αρκετά μπροστά από τον Daniel Ricciardo με McLaren. 

Ο Valtteri Bottas με Mercedes ανέβηκε στην 6η θέση στο φινάλε, με τον Carlos Sainz με Ferrari να τερματίζει στην 7η θέση. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Lando Norris με McLaren, Yuki Tsunoda με AlphaTauri και Sebastian Vettel με Aston Martin.

Εκτός πόντων τερμάτισαν οι Antonio Giovinazzi, Lance Stroll, Kimi Raikkonen, George Russell, Nicholas Latifi, Mick Schumacher και Nikita Mazepin. Εγκατέλειψαν οι Fernando Alonso, Esteban Ocon και Pierre Gasly.

Ο Αγώνας

Ο καιρός ήταν αρχικά αίθριος, αν και υπήρχε μια ελαφριά συννεφιά στην πίστα. Η θερμοκρασία αέρα στην έναρξη του αγώνα ήταν στους 28 βαθμούς κελσίου, ενώ το οδόστρωμα είχε θερμοκρασία 36-38 βαθμούς κελσίου.

Εκτός των Carlos Sainz και Yuki Tsunoda που εκκινούσαν με soft ελαστικά, όλοι επέλεξαν στο ξεκίνημα τη medium γόμα. Στην εκκίνηση ο Lewis Hamilton προσπέρασε τον Max Verstappen και τέθηκε επικεφαλής του αγώνα. Ο Ολλανδός διατήρησε τη 2η θέση από τον Sergio Perez, ο Charles Leclerc διατηρήθηκε στην 4η θέση, ενώ ο Ricciardo προσπέρασε τον Sainz για την 5η θέση μετά από ασφυκτική πίεση. Με τη συμπλήρωση 2 γύρων ο Pierre Gasly πέρασε τον Valtteri Bottas για την 9η θέση, ενώ ο team-mate Yuki Tsunoda ανέβηκε στην 8η θέση από την εκκίνηση. Στο ξεκίνημα είχαμε μόνο μια μικρή επαφή του Stroll με τον Latifi, χωρίς περαιτέρω προβλήματα.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Τουρκίας.

Ο Esteban Ocon μπήκε στον 3ο γύρο για αλλαγή σε hard ελαστικά, αλλά και για ν’ αλλάξει την εμπρός αεροτομή του η οποία “πληγώθηκε” μετά από επαφή με τον Antonio Giovinazzi. Στην κορυφή, ο Verstappen έμενε κάτω από 1s πίσω από τον Hamilton, δεν μπορούσε όμως να βρει κάποιο σημείο για να επιχειρήσει προσπέρασμα. Την ώρα που οι δύο πρωτοπόροι έμεναν πολύ κοντά μεταξύ τους, η μοναδική μάχη στη 10αδα ήταν αυτή του Sainz με το Norris (6η και 7η θέση), εκτός από τις δύο AlphaTauri στις θέσεις 8 και 9. 

Στον 9ο γύρο μπήκε για pitstop ο Tsunoda, ενώ ένα γύρο αργότερα ήρθε η αλλαγή για τους Verstappen, Norris, Gasly. Ο Ολλανδός έκανε αλλαγή σε hard ελαστικά σε 2,9s και βγήκε πίσω από τον Daniel Ricciardo, όμως τον πέρασε κατευθείαν. Στον 11ο γύρο έκαναν pit οι Ricciardo, Sainz και στον επόμενο ήταν η σειρά των Perez και Leclerc, με τον Μεξικανό να βάζει νέο σετ medium ελαστικών και να καθυστερεί ελαφρώς (3,7s) και τον Μονεγάσκο να βάζει hard ελαστικά σε 2,7s. Ο τελευταίος από τους πρωτοπόρους που άλλαξε σε hard γόμα ήταν ο Lewis Hamilton, ο οποίος το πραγματοποίησε στον 14ο γύρο, βγαίνοντας πίσω από τον Verstappen και τη διαφορά τους να κυμαίνεται πάνω από τα 6s.

Ο Pierre Gasly αντιμετώπισε πρόβλημα στην ανάρτηση της AT02 και στον 14ο γύρο εισήλθε για δεύτερη φορά στα pits για να εγκαταλείψει. Στον 20ό γύρο, ο Valtteri Bottas κατάφερε ν’ απαλλαχτεί από το εμπόδιο του Yuki Tsunoda και, εφόσον όλοι οι οδηγοί έκαναν το πρώτο τους pit stop, ανέβηκε στην 8η θέση.

Ο Lewis Hamilton μείωνε ελαφρώς τη διαφορά του από τον Verstappen, όμως 10 γύρους μετά από την αλλαγή των δικών του ελαστικών η απόστασή τους ήταν λίγο πάνω από τα 4,3s. Ορισμένοι οδηγοί μπήκαν για 2η αλλαγή ελαστικών, ενώ με την ολοκλήρωση 27 γύρων βγήκε για λίγα δευτερόλεπτα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για μία απομάκρυνση ενός αντικειμένου από την πίστα. Η διαφορά των δύο πρωτοπόρων μειωνόταν συνεχώς και προμήνυε ενδεχόμενη μάχη για τη νίκη στο GP ΗΠΑ.

Στον 29ο γύρο μπήκε για δεύτερο pit stop ο Max Verstappen, μαζί με τον Sainz. Ο Ισπανός οδηγός της Ferrari είδε την αλλαγή του να καθυστερεί (5,6s), κάτι που το εκμεταλλεύτηκε ένα γύρο αργότερα ο Ricciardo με τη δική του αλλαγή και διατήρησε τη θέση του. Ο Lewis Hamilton απάντησε με ταχύτερο πέρασμα στον 30ό γύρο, ενώ μαζί με τον Ricciardo μπήκε και ο team-mate του, Norris, αλλά και ο Sergio Perez. Ο Leclerc πραγματοποίησε χωρίς προβλήματα τη 2η αλλαγή ελαστικών του, ενώ ο Hamilton καθυστερούσε και πάλι τη δική του είσοδο στα pits.

Στον 37ο γύρο ο Hamilton πραγματοποίησε και αυτός τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών του, βάζοντας και αυτός άλλο ένα σετ hard ελαστικών. Η διαφορά με την έξοδό του στην πίστα από τον Verstappen ήταν λίγο κάτω από τα 9s με το Βρετανό να έχει 8 γύρους πιο “φρέσκα” ελαστικά. Πίσω από τους πρώτους 4 οδηγούς, οι Ricciardo, Sainz, Bottas και Norris είχαν κοντινές αποστάσεις, με τον Sainz εκείνη τη στιγμή να ήταν πιο κοντά απ’ όλους στο προπορευόμενο μονοθέσιό του. Αρχικά, ο Hamilton δε φαινόταν να μαζεύει σημαντικά τη διαφορά από τον Verstappen, όμως ίσως με μεγαλύτερη φθορά να υπάρξει διαφορετική εξέλιξη. 

Στον 40ό γύρο, όμως, το μάζεμα της διαφοράς τους άλλαξε. Ο οδηγός της Mercedes πήρε τον ταχύτερο γύρο με 1:38.485 και μείωσε κατά 1,9s από τον Ολλανδό. Πιο πίσω, ο Sainz είχε κολλήσει πίσω από τον Ricciardo με τη μάχη τους να ξεκινάει για 2η φορά. Στον 41ο γύρο ο Esteban Ocon έγινε ο 2ος οδηγός που εγκαταλείπει τον αγώνα. Ένα γύρο αργότερα, στη μάχη Ricciardo-Sainz υπήρξε μία επαφή, με την εμπρός αεροτομή του Ισπανού να έχει μια μικρή ζημιά, ενώ τους έχει πλησιάσει και ο Bottas πίσω τους. Την ίδια ώρα, η διαφορά Verstappen και Hamilton είχε πέσει κάτω από τα 4s.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Με τη συμπλήρωση 49 γύρων, η διαφορά της κορυφής είχε πέσει στα 1,8s και υπήρχε η αίσθηση πως θα υπάρξει συναρπαστικό φινάλε. Το τρενάκι των θέσεων 5 έως 8 είχε “χαλαρώσει”, ενώ μόνο οι Giovinazzi και Vettel έδιναν μάχη εκτός δεκάδας για την 11η θέση. Στον 53ο γύρο είδαμε ένα τετακέ του Raikkonen, με τον Vettel να το εκμεταλλεύεται και να μπαίνει στη δεκάδα, έχοντας περάσει νωρίτερα τον Giovinazzi. Ο Hamilton είχε μειώσει τη διαφορά στο 1,3s χωρίς να είναι δεδομένο το πόσο θα μπορούσε ν’ απειλήσει.

Ο Hamilton βρέθηκε κοντά, όμως δεν κατάφερε να πιέσει ασφυκτικά ποτέ. Έτσι, ο Max Verstappen αναδείχθηκε νικητής στο GP ΗΠΑ με τον Hamilton πίσω του στα 1,333s και τον Perez να συμπληρώνει το βάθρο στα 40,890s πίσω από τον team-mate του. Στην 4η θέση ήταν ο Leclerc, που έκανε “αθόρυβη” δουλειά και ο Ricciardo διατηρήθηκε στην 5η θέση. Ο Valtteri Bottas πέρασε στο τέλος τον Carlos Sainz για την 6η θέση και άφησε τη Ferrari στην 7η. Η δεκάδα είχε επίσης τους Lando Norris, Yuki Tsunoda και Sebastian Vettel.

Στην 11η θέση έμεινε ο Antonio Giovinazzi έχοντας πίσω του τους Lance Stroll και Kimi Raikkonen. Την κατάταξη συμπλήρωσαν οι Williams των Russell και Latifi και οι δύο Haas των Schumacher και Mazepin.

Αποτελέσματα GP ΗΠΑ

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles