Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο GP Ισπανίας κερδίζοντας με άνεση και έφτασε τις πέντε νίκες στο 2023.
Μια ακόμα άνετη νίκη για το Max Verstappen στο Grand Prix Ισπανίας και το πρώτο του Grand Slam στη φετινή σεζόν. Ο Ολλανδός δεν έχασε ούτε στιγμή τον έλεγχο του αγώνα και η νίκη ήταν ξεκάθαρη από νωρίς. Με τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα ο Verstappen ανοίγει ακόμα περισσότερο την διαφορά στην κορυφή της κατάταξης στο Πρωτάθλημα Οδηγών.
Με πολλά χαμόγελα θα φύγει η Mercedes-AMG από την πίστα της Βαρκελώνης με τις αναβαθμίσεις στο αγωνιστικό πακέτο της W14 E-Performance να αποδίδουν καρπούς. Οι Lewis Hamilton και George Russell σημείωσαν το πρώτο τους βάθρο στο Πρωτάθλημα στην 2η και 3η θέση.
Προς απογοήτευση των συμπατριωτών τους οι Carlos Sainz και Fernando Alonso έμειναν εκτός βάθρου, καθώς δεν κατάφεραν να απαντήσουν στον ανανεωμένο ρυθμό της Mercedes. Μεγάλη απογοήτευση επίσης για τους Lando Norris και Charles Leclerc που έμειναν χωρίς βαθμούς.
Την βαθμολογική δεκάδα συμπλήρωσαν οι Sergio Perez, Carlos Sainz, Lance Stroll, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Zhou Guanyu και Pierre Gasly.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream για τον κόσμο της Formula 1.
Εκκίνηση
Παρά τι προβλέψεις και τα μαύρα σύννεφα που είχαν μαζευτεί πάνω από την πίστα της Βαρκελώνης, ο αγώνας ξεκίνησε χωρίς βροχή. Οι πρώτοι γύροι κρίθηκαν κρίσιμοι για την στρατηγική των pit stops. Οι Verstappen και Perez επέλεξαν την μεσαία γόμα σε αντίθεση με τους υπόλοιπους οδηγούς του grid με τα σλικ ελαστικά. Ο Charles Leclerc με αρκετές αλλαγές στο μονοθέσιό του εκκίνησε από το pit lane.
Τα πέντε κόκκινα έσβησαν και ο Verstappen παρά την επίθεση του Sainz κατάφερε να κρατήσει τον έλεγχο του αγώνα. Ο Hamilton βούτηξε στην πρώτη στροφή και ανέβηκε στην 3η θέση δέχθηκε όμως στην συνέχεια προσπέραση από τον Lance Stroll. Ο Lando Norris είχε επαφή με τον Hamilton μετά την προσπέραση και πλήγωσε την εμπρός αεροτομή με αποτέλεσμα να μπει στα pits. Ο οδηγός της McLaren από την 3η θέση έπεσε στην τελευταία, όλη η προσπάθειά του στις κατατακτήριες του Σαββάτου πήγε στράφι.
Αγώνας
Στον 3ο γύρο του αγώνα ενεργοποιήθηκε το DRS. Μετά από δέκα γύρους στην πίστα της Βαρκελώνης ο Verstappen διεύρυνε την διαφορά του από το Sainz στα πέντε δευτερόλεπτα. Οι δυο Aston Martin δυσκολεύτηκαν να βρουν ρυθμό και δεν κατάφεραν να αμυνθούν στις αναβαθμισμένες Mercedes. Οι Hamilton και Russell προσπέρασαν τους Stroll και Alonso για την 3η και 5η θέση.
Ο Leclerc από την τελευταία θέση ανέβηκε στην 10η θέση με πολλούς οδηγούς να μπαίνουν στα pits για αλλαγή ελαστικών. Στον 16ο γύρο ο Hamilton είχε μπει στην ζώνη DRS του Sainz, ο οποίος στην συνέχεια κλήθηκε στα pits. Παράλληλα, ο Hamilton στην 2η θέση έκανε πολύ καλή διαχείριση στα ελαστικά του. Οι δυο Mercedes είχαν πολύ καλό ρυθμό με τη μεσαία γόμα πίσω από το Verstappen στην κορυφή αν και η διαφορά έφτανε σχεδόν τα δέκα δευτερόλεπτα. Ο Perez που επίσης δεν είχε μπει ακόμα στα pits ανέβηκε στην 4η θέση.
Στον 25ο γύρο ο Hamilton μπήκε στα pits για αλλαγή στο μεσαίο σετ ελαστικών και βγήκε πίσω από τον Sainz. Ο Βρετανός όμως είχε το πλεονέκτημα με πιο φρέσκια γόμα. Ένα γύρο αργότερα στα pits μπήκαν οι Russell και Verstappen. Το pit stop της Red Bull ήταν ταχύτατο και ο Ολλανδός έκανε αλλαγή σε σκληρό σετ ελαστικών.
Ο Hamilton με καλύτερη πρόσφυση προσπέρασε το Sainz, ενώ ο Russell έκανε ταχύτερους γύρους και μείωνε γρήγορα την διαφορά με τον Ισπανό. Τα δυο “Μαύρα Βέλη” κυνηγούσαν πεινασμένα τον διπλό βάθρο.
Εκπληκτική ήταν η απόδοση του Yuki Tsunoda που σχεδόν στα μισά του αγώνα ήταν στην 7η θέση πίσω από τον Esteban Ocon. Αντίθετα, ο Alonso με την AMR23 να μην αποδίδει στο 100% των δυνατοτήτων της, έπειτα από την έξοδο που είχε στα χαλίκια στο Q1 των κατατακτηρίων όπου πλήγωσε το πάτωμα του μονοθεσίου, πάλευε να μείνει στην δεκάδα.
Στον 35ο γύρο ο Russell προσπέρασε το Sainz στην πρώτη στροφή της πίστα με τα ελαστικά της Mercedes να συμπεριφέρονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δύσκολα τα πράγματα για τον Ισπανό, ο οποίος σύντομα βρέθηκε υπό την πίεση του Perez που είχε ταχύτερο ρυθμό παρά την σκληρό γόμα στα ελαστικά του. Στον 42ο γύρο ο Sainz μπήκε ξανά στα pits για αλλαγή σε σκληρή γόμα με ένα αρκετά αργό όμως pit stop.
Με το μονοθέσιο να έχει ανταγωνιστικό ρυθμό οι μηχανικοί κάλεσαν τον Russell στα pits και ο νεαρός Βρετανός έκανε αλλαγή σε σλικ ελαστικά. Βγήκε στην πίστα πίσω από τον Perez και έπρεπε να καλύψει διαφορά 12 δευτερολέπτων για να κλειδώσει το βάθρο. Στον 51ο γύρο στα pits μπήκαν οι Hamilton και Perez, ενώ ο Verstappen παραπονέθηκε στους μηχανικούς του για την απόδοση της σκληρή γόμας. Ο Ολλανδός αμέσως μπήκε στα pits αλλά με ασφαλή διαφορά βγήκε στην πίστα και πάλι στην κορυφή του grid.
Ταχύτερος στην πίστα ήταν ο Perez που κυνηγούσε να σπάσει το διπλό βάθρο της Mercedes. Με δέκα γύρους να απομένουν ο Μεξικανός ήταν έξι δευτερόλεπτα πίσω από τον Russell. Ο Verstappen δέχθηκε λευκή/μαύρη σημαία για την παραβίαση των ορίων πίστας και κινδύνευσε με ποινή πέντε δευτερολέπτων. Με 19 δευτερόλεπτα διαφορά από το Hamilton στη 2η θέση ο Ολλανδός άρχισε να πιέζει σημειώνοντας ταχύτερους γύρους.
Η κατάσταση δεν άλλαξε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας με τον Verstappen και τις δυο Mercedes στο βάθρο.