Ο Charles Leclerc ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στo FP1 του GP Ιταλίας στην πίστα της Monza, με τη Scuderia Ferrari να κάνει το 1-2.
Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος στην πίστα της Monza, με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος στους 25 και 34 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα. Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών είχε δύο διαφορετικές συμμετοχές: ο De Vries οδηγούσε για την Aston Martin στη θέση του Vettel, ενώ ο Giovinazzi αντικαθιστούσε το Schumacher στη Haas.
Στα πρώτα λεπτά χρησιμοποιούταν, ως επί το πλείστον, η hard γόμα ελαστικών, παρόλο που ορισμένοι οδηγοί ξεκίνησαν τις προσπάθειές τους με medium ή soft. Η κατάταξη άλλαζε σε τακτά χρονικά διαστήματα και, με τη συμπλήρωση 10 λεπτών, ο Verstappen βρισκόταν στην κορυφή με χρόνο 1:23.449 με hard ελαστικά. Η Alpine είχε τους Ocon και Alonso στις θέσεις 2 και 4, ανάμεσά τους βρισκόταν ο Albon, ενώ ο Perez συμπλήρωνε την πρώτη πεντάδα.
Οι χρόνοι βελτιώνονταν διαρκώς, με το Verstappen να κατεβαίνει στο 1:22.853, παρόλο που ακόμα χρησιμοποιούσε hard ελαστικά. Πίσω του, αλλά αρκετά μακριά σε χρόνο, βρίσκονταν οι Alonso και Ocon. Ο Tsunoda ήταν από τους ελάχιστους οδηγούς που βγήκαν στην πίστα νωρίς με soft ελαστικά και σημείωσε το 2ο χρόνο, παρόλο που είχε απόσταση 1,104s από την κορυφή.
Πλησιάζοντας προς το μέσο της διαδικασίας, οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα με soft ελαστικά, σε μία πρώτη μαζική προσομοίωση των κατατακτηρίων. Ο Leclerc τέθηκε επικεφαλής της κατάταξης με χρόνο 1:22.410, ενώ εντυπωσιακός ήταν και πάλι ο χρόνος του Albon, που ανέβηκε στην 3η θέση. Ο Alonso σημείωσε τον 3ο χρόνο, όμως είχε απόσταση 0,852s από την κορυφή. Ο Verstappen ήταν ταχύτερος όλων στα δύο πρώτα sector, όμως στο τελευταίο είχε το εμπόδιο του Norris κι έμεινε στη 2η θέση, στα 0,430 πίσω από την πρώτη θέση.
Ο πρώτος γύρος του Russell με soft τον έφερε στην 3η θέση στα 0,580s πίσω από τον ταχύτερο χρόνο. Ο Βρετανός ανέβηκε, λίγο μετά, δεύτερος, μειώνοντας στα 0,279s την απόστασή του από το Leclerc. Ο teammate του Μονεγάσκου, Sainz, ανέβηκε στη 2η θέση, όντας μόλις 0,077s πιο αργός. Ο Leclerc, παράλληλα, δε βελτίωσε το χρόνο του σε μία προσπάθεια που είχε ταχύτερα sector 1 και 2. Ο Hamilton, με τη σειρά του, ανέβηκε στην 4η θέση. Αυτή ήταν και η τελευταία αξιοσημείωτη αλλαγή στην κατάταξη.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Ολλανδίας.
Η Ferrari βρισκόταν στις δύο πρώτες θέσεις τις κατάταξης στο FP1, με τον Charles Leclerc να σταματά τα χρονόμετρα στο 1:22.410 και τον Carlos Sainz να έπεται στα 0,077s πίσω του. Η Mercedes κατέλαβε τις θέσεις 3 και 4, με τον George Russell (+0,279s) να προηγείται του Lewis Hamilton (+0,421s). Την πρώτη πεντάδα έκλεισε ο Max Verstappen με Red Bull Racing, που είχε διαφορά 0,430s από την κορυφή.
Η Alpine είχε θετική παρουσία, έχοντας τους Fernando Alonso και Esteban Ocon στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα, ενώ ο Yuki Tsunoda με Alpha Tauri ήταν στην 8η θέση. Η πρώτη δεκάδα ολοκληρώθηκε από το Valtteri Bottas (Alfa Romeo) και τον Daniel Ricciardo (McLaren), που βρίσκονταν στις θέσεις 9 και 10 αντίστοιχα.
Ο Alex Albon με Williams κατέλαβε την 11η θέση στο FP1, μπροστά από τον Zhou Guanyu με Alfa Romeo που είχε τη 12η θέση. Ο Pierre Gasly με Alpha Tauri βρέθηκε στη 13η θέση, ενώ ο Sergio Perez με Red Bull Racing περιορίστηκε στη 14η θέση.
Την κατάταξη συμπλήρωσαν οι Lance Stroll (Aston Martin), Lando Norris (McLaren), Kevin Magnussen και Antonio Giovinazzi (Haas), Nyck de Vries (Aston Martin) και Nicholas Latifi (Williams). Το FP2 του GP Ιταλίας διεξάγεται στις 18:00 ώρα Ελλάδος.
Αποτελέσματα FP1 GP Ιταλίας