spot_img

GP Ιταλίας Race: Θρίαμβος της McLaren με 1-2!

Η McLaren επέστρεψε στις νίκες μετά από 9 ολόκληρα χρόνια στη Formula 1 με τον πλέον εμφατικό τρόπο, θριαμβεύοντας στο GP Ιταλίας με το 1-2. Με τους Hamilton-Verstappen εκτός μάχης από τον 26ο γύρο, ο Daniel Ricciardo πανηγύρισε την όγδοη νίκη της καριέρας του, με τους Lando Norris και Valtteri Bottas να συμπληρώνουν το βάθρο.

Σε αντίθεση με το sprint qualifying του Σαββάτου που δεν είχε ιδιαίτερες αλλαγές, ο αγώνας του GP Ιταλίας επιφύλασσε μεγάλες ανατροπές. Ο Max Verstappen είχε ένα καταστροφικό pit stop πέφτοντας πίσω και από τον Lando Norris, ενώ μικρή καθυστέρηση είχε και το pit stop του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός βγήκε οριακά μπροστά από τον Ολλανδό οδηγό της Red Bull, ο οποίος επιχείρησε να προσπεράσει τη Mercedes. Η προσπάθειά του όμως κατέληξε πολύ άσχημα, με τους δύο οδηγούς να συγκρούονται και να βγαίνουν εκτός αγώνα.

Οι οδηγοί της McLaren ήταν πολύ γρήγοροι και εκμεταλλεύτηκαν με τον καλύτερο τρόπο την απουσία των κορυφαίων μονοθεσίων από τις πρώτες θέσεις. Ο Ricciardo τερμάτισε μπροστά από τον Lando Norris, ενώ ο Valtteri Bottas “εκπροσώπησε” τη Mercedes στο βάθρο. Καλό αποτέλεσμα για τη Ferrari – στην 4η θέση ήταν ο Leclerc και 6η ο Sainz, με τον Sergio Perez με Red Bull να βρίσκεται ανάμεσά τους. Η υπόλοιπη δεκάδα είχε τους Stroll με Aston Martin, Alonso με Alpine, Russell με Williams και Ocon με Alpine.

Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ψηλά τερμάτισε και η δεύτερη Williams του Nicholas Latifi στην 11η θέση, πίσω του ήταν ο Sebastian Vettel με Aston Martin και την κατάταξη συμπλήρωσαν οι Giovinazzi, Kubica με Alfa Romeo και Mick Schumacher με Haas.

Ο Αγώνας

Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος με τη θερμοκρασία αέρα στους 28 και του οδοστρώματος στους 44 βαθμούς Κελσίου. Πριν την εκκίνηση, προβλήματα αντιμετώπισαν οι AlphaTauri – τόσο ο Yuki Tsunoda όσο και ο Pierre Gasly αναγκάστηκαν να εκκινήσουν από το pit lane. Τελικά το πρόβλημα του Ιάπωνα δεν επιλύθηκε, δεν κατάφερε να εκκινήσει τον αγώνα. Η επιλογή ελαστικών ήταν ελεύθερη, λόγω της ύπαρξης του sprint qualifying. Όλοι οι οδηγοί εκκινούσαν με medium ελαστικά, εκτός των Mercedes (Hamilton & Bottas), Kubica και Gasly που είχαν τη hard γόμα ελαστικών.

Η εκκίνηση είχε αρκετές αλλαγές, καθώς και επαφή του Giovinazzi με τον Carlos Sainz. Ο Daniel Ricciardo έστριψε πρώτος, ενώ ο Verstappen διατήρησε τη δεύτερη θέση μετά την πίεση του Lewis Hamilton στη Variante Della Roggia. Οι δύο διεκδικητές του πρωταθλήματος οδηγών είχαν μεγάλη μάχη στο chicane, δεν μπόρεσαν να στρίψουν μαζί, με τους τροχούς τους ν’ ακουμπάνε και τον Hamilton να βγαίνει εκτός πίστας για πολύ λίγο, χάνοντας την 3η θέση από τον Lando Norris.

Ο Giovinazzi είχε περάσει τον Sainz και πίεσε τον Leclerc, όμως μετά την Della Roggia οι δυο τους είχαν επαφή και ο Giovinazzi έπεσε με το εμπρός μέρος στις μπαριέρες. Ο Ιταλός έφτασε τελευταίος στα pits προχωρώντας σε αντικατάσταση εμπρός πτέρυγας και ελαστικών, βάζοντας τη hard γόμα. Η επαφή αυτή έφερε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Το race control ενημέρωσε πως θα εξετάσει το συμβάν ανάμεσα στους Sainz και Giovinazzi, δίνοντας λίγο αργότερα ποινή 5 δευτερολέπτων στον οδηγό της Alfa Romeo. Ταυτόχρονα, εγκατάλειψη είχαμε μετά από 3 γύρους για τον Pierre Gasly, με τον εντός έδρας αγώνα για την AlphaTauri να έχει πρόωρο τέλος.

Η πρώτη δεκάδα λοιπόν είχε ως εξής: Ricciardo, Verstappen, Norris, Hamilton, Leclerc, Sainz, Perez, Stroll, Alonso και Ocon. Ο Latifi σκαρφάλωσε στην 11η θέση ενώ ο Bottas ανέκτησε αρκετές θέσεις και με ορισμένα προσπεράσματα βρέθηκε μετά από 7 γύρους στην 13η θέση. Ο Καναδός οδηγός της Williams κινούταν με πολύ καλό ρυθμό και πέρασε τον Ocon για τη 10η θέση ενώ πίσω του βρέθηκε ο Bottas που πέρασε τους Vettel και Ocon.

Στις πρώτες θέσεις ο Hamilton πίεζε ασφυκτικά τον Norris, όμως δεν κατάφερε να περάσει τον οδηγό της McLaren. Στον 15ο γύρο, είχαμε επαφή ανάμεσα σε Vettel και Ocon στη Della Roggia με τον Γερμανό να παραπονιέται πως ο οδηγός της Alpine τον ώθησε εκτός πίστας, με το race control να εξετάζει το γεγονός. Ταυτόχρονα, ο Bottas είχε μπει στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Στην κορυφή, ο Ricciardo κρατούσε κοντά στο 1 δευτερόλεπτο πίσω του τον Verstappen, όμως ο Ολλανδός δεν μπορούσε να επιχειρήσει προσπέρασμα. Πίσω τους στα 5 δευτερόλεπτα ήταν ο Norris που κρατούσε ακόμα τον Hamilton στην 4η θέση. Οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 5 δευτερολέπτων και στον Ocon για την επαφή του με τον Vettel. Στον 22ο γύρο, ο Valtteri Bottas πέρασε και τον Lance Stroll, ανεβαίνοντας πλέον στην 8η θέση, παρότι είχε τη hard γόμα. Στο τέλος του γύρου ο Daniel Ricciardo άνοιξε τον «χορό» των pit stop αλλάζοντας από medium σε hard ελαστικά.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ολλανδίας.

Στον επόμενο γύρο (23) μπήκε ο Verstappen για αλλαγή ελαστικών. Υπήρξε, όμως, μεγάλη καθυστέρηση στο pitstop του Ολλανδού που διήρκεσε 11 δευτερόλεπτα. Βγήκε πίσω από τον Fernando Alonso στη 10η θέση. Ταυτόχρονα, στην έναρξη του γύρου 24, ο Hamilton πέρασε τον Norris και τέθηκε προσωρινά επικεφαλής του GP Ιταλίας.

Η McLaren έβαλε για αλλαγή ελαστικών τον Lando Norris και κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Verstappen, που πέρασε τον Alonso, στην 8η θέση. Στον 25ο γύρο, ο Hamilton μπήκε για pit stop και καθυστέρησε ελαφρώς, με τους μηχανικούς της Mercedes να κάνουν την αλλαγή σε 4,2 δευτερόλεπτα. Η έξοδος του Βρετανού από το pit lane αποδείχτηκε επεισοδιακή. Βγήκε οριακά μπροστά από τον Verstappen, όμως ο Ολλανδός είχε αρκετή φόρα και βούτηξε από την εξωτερική στη Variante del Rettifilo. Κανένας από τους 2 οδηγούς δεν «υποχώρησε», έτσι η μεταξύ τους σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη, με τους διεκδικητές του πρωταθλήματος οδηγών να τίθενται εκτός αγώνα. Ο Verstappen «καβάλησε» το μονοθέσιο του Hamilton, με τον Βρετανό να σώζεται από το halo. Το συμβάν, σύμφωνα με το race control, εξετάστηκε μετά το τέλος του αγώνα και αποφασίστηκε να τιμωρηθεί ο Verstappen με ποινή 3 θέσεων εκκίνησης στο grid του επόμενου Grand Prix.

Η σύγκρουση έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, με τους οδηγούς που δεν άλλαξαν ελαστικά να μπαίνουν στα pits. Κερδισμένος ήταν ο Charles Leclerc, που βρέθηκε μπροστά από τον Lando Norris, ενώ ο Bottas έβαλε τα medium ελαστικά και βρέθηκε στην 6η θέση. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε στον 30ο γύρο, με τον Lando Norris να πραγματοποιεί εκπληκτική προσπέραση στον Leclerc στην Curva Grande και να κάνει, προσωρινά, το 1-2 για τη McLaren. Στον επόμενο γύρο ο Perez πέρασε τον Leclerc και ο Bottas τον Sainz. Ένα γύρο μετά (33), ο Leclerc έδωσε τρομερή μάχη με τον Φινλανδό οδηγό της Mercedes. Ο Bottas πέρασε στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού με τον Μονεγάσκο να περνάει εκ νέου μπροστά στην επόμενη ευθεία. Τελικά, στον γύρο 34 ο Bottas πέρασε οριστικά τον Leclerc για την 4η θέση.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μετά από 37 γύρους, η πρώτη 6αδα αποτελούταν από τους Ricciardo, Norris, Perez, Bottas, Leclerc, Sainz. Τη δεκάδα έκλειναν οι Stroll, Alonso, Russell και Ocon. Οι δύο McLaren στην κορυφή είχαν δημιουργήσει ένα μίνι τρενάκι με τις διαφορές ανάμεσα σε οδηγούς να μην υπερβαίνουν τα 3 δευτερόλεπτα μέχρι και την 14η θέση!

Στον 43ο γύρο, ο Nikita Mazepin με Haas σταμάτησε στην έξοδο της Variante Ascari φέρνοντας το εικονικό ασφαλείας για δεύτερη φορά στον αγώνα. Οι διαφορές ήταν και πάλι μικρές, μάχες υπήρχαν παντού όμως τα προσπεράσματα ήταν ελάχιστα έως ανύπαρκτα.

Οι τελευταίοι 10 γύροι κύλησαν χωρίς απρόοπτα. Η McLaren πέτυχε το 1-2 με τον Ricciardo νικητή, ενώ κατάφερε να πάρει και τον ταχύτερο γύρο, ενώ πίσω του ήταν ο Lando Norris. Στο βάθρο ανέβηκε ο Valtteri Bottas μετά την ποινή του Perez, από την οποία επωφελήθηκε και ο Charles Leclerc που τερμάτισε στην 4η θέση. Ο Μεξικανός οδηγός της Red Bull κατέληξε στην 5η θέση, ο Sainz ήταν στην 6η, με τη δεκάδα να κλείνει με τους Stroll, Alonso, Russell και Ocon.

Αποτελέσματα GP Ιταλίας – Race

Δείτε το GP Ιταλίας για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα Formula 1.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles