O Max Verstappen ήταν ο πρωταγωνιστής στο GP Καναδά, κατακτώντας την 41η νίκη της καριέρας του με μία εξαιρετική εμφάνιση και ισοφάρισε έναν θρύλο της Formula 1.
Ιστορική και συναισθηματική η νίκη του Max Verstappen στο Grand Prix Καναδά. Ο Ολλανδός Πρωταθλητής σημείωσε την 41η νίκη της καριέρας του στη Formula 1 ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του θρύλου Ayrton Senna. Για μια ακόμα φορά ο Verstappen είχε τον απόλυτο έλεγχο σε όλη την διάρκεια του αγώνα και κλείδωσε εύκολα μια ακόμα νίκη. Παράλληλα, η νίκη αυτή χάρισε στην Red Bull Racing την 100η νίκη στην ιστορία της.
Απολαυστική ήταν η μάχη ανάμεσα στους Fernando Alonso και Lewis Hamilton στην 2η και 3η θέση. Οι δυο Παγκόσμιοι Πρωταθλητές δεν σταμάτησαν λεπτό να πιέζουν ο ένας τον άλλο και συμπλήρωσαν το βάθρο χωρίς αλλαγές στο front row της εκκίνησης.
Ο επιπλέον βαθμός πήγε στον Sergio Perez που στο τέλος μπήκε στα pits και με την μαλακή γόμα ελαστικών σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Την βαθμολογική δεκάδα συμπλήρωσαν οι Charles Leclerc, Carlos Sainz, Sergio Perez, Alexander Albon, Esteban Ocon, Lance Stroll και Valtteri Bottas.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream για τον κόσμο της Formula 1.
Εκκίνηση
Τα πέντε φώτα έσβησαν και ο Verstappen εκκινώντας από την pole position κράτησε την πρωτοπορία του αγώνα. Ο Hamilton είχε πολύ καλύτερη αντίδραση και πρόσφυση στα ελαστικά με αποτέλεσμα να προσπεράσει τον Alonso πριν την πρώτη στροφή της πίστας.
O Αγώνας
Οι τρεις πρώτοι Verstappen, Hamilton και Alonso είχαν πολύ μικρές διαφορές στους πρώτους γύρους και ήταν εντός ζώνης DRS. Ο Ισπανός πίεζε ασφυκτικά τον Hamilton για να ανακτήσει την 2η θέση. Στον 8ο γύρο ο Logan Sargeant εγκατέλειψε τον αγώνα στην έξοδο της στροφής 6. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας τέθηκε σε εφαρμογή για λιγότερο από ένα γύρο ο Verstappen όμως κέρδισε ένα δευτερόλεπτο στην κορυφή.
Από την 7η θέση και μετά είχαμε ένα τρενάκι DRS το οποίο έφτανε μέχρι την 17η θέση του grid, ενώ σιγά οι οδηγοί έμπαιναν στα pits.
Αυτοκίνητο ασφαλείας
Στον 12ο γύρο ο Russell πάτησε άτσαλα στο κέρμπ και είχε επαφή με τον τοίχο στην έξοδο της στροφής 9 πληγώνοντας την εμπρός αεροτομή. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα και οι πρωτοπόροι του αγώνα μπήκαν στα pits για αλλαγή ελαστικών. Το pit stop του Hamilton ήταν πολύ αργό, ο οποίος έκλεισε τον Alonso κατά την έξοδό του από τα pits και παραλίγο να είχαν επαφή. Το συμβάν ανάμεσα στους δυο οδηγούς σημειώθηκε υπό έρευνα για “unsafe release” στα pits από τους αγωνοδίκες εντέλει όμως δεν δόθηκε ποινή.
Ο νεαρός Βρετανός της Mercedes αν και κατάφερε να συνεχίσει τον αγώνα έπεσε στις τελευταίες θέσεις με πληγωμένο μονοθέσιο.
Συνέχεια αγώνα
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε από την πίστα στο τέλος του 16ου γύρο και ο Verstappen ξεκίνησε καθαρά διατηρώντας τον έλεγχο του αγώνα. Ο ρυθμός της RB19 ήταν καταιγιστικός και ο Ολλανδός άνοιξε πολύ εύκολα την διαφορά. Ο Alonso δεν σταμάτησε λεπτό να ασκεί πίεση στον Hamilton ενώ σημείωνε ταχύτερους γύρους.
Τα δυο Ferrari είχαν ανέβει στην 4η και 5η θέση και με την μεσαία γόμα ελαστικών ο Leclerc ήταν μόλις δυο δευτερόλεπτα πίσω από τον Alonso. Ο Ισπανός όμως στον 22ο γύρο εκμεταλλεύτηκε το DRS και στο τέλος της ευθείας τερματισμού με πλεονέκτημα την ταχύτητα της AMR23 προσπέρασε τον Hamilton και βρέθηκε ξανά στην 2η θέση. Σκληρό αγώνα έδιναν και οι δυο οδηγοί της McLaren που πάλευαν να παραμείνουν εντός δεκάδας. Στην 6η θέση είχε ανέβει και ο Perez ο οποίος εκκίνησε τον αγώνα από τη 12η θέση.
Ο Verstappen μετά από 30 γύρους είχε αυξήσει την διαφορά του από τον Alonso σχεδόν στα 4 δευτερόλεπτα παραπονέθηκε όμως στους μηχανικούς για έλλειψη πρόσφυσης στα ελαστικά. Παρ΄ όλα αυτό ο ρυθμός του στην πίστα γινόταν ολοένα και ταχύτερος.
Στον 36 γύρο οι Nick De Vries και Kevin Magnussen είχαν επαφή στα φρένα της 1ης στροφής και βγήκαν εκτός πίστας. Την επαφή εκμεταλλεύτηκε ο Russell κερδίζονταν δυο θέσεις, ενώ οι δυο οδηγοί επέστρεψαν με όπισθεν στην πίστα.
Λίγους γύρους αργότερα ο Ocon μπήκε στα pits προκαλώντας ένα ντόμινο pit-stop για τους πρώτους έξι οδηγούς του αγώνα. Οι δυο οδηγοί της Ferrari μπήκαν στα pit για αλλαγή στο σκληρό σετ ελαστικών. Δυο γύρους αργότερα οι Hamilton και Alonso μπήκαν στα pits για αλλαγή στο μεσαίο και σκληρό σετ με στόχο να φτάσουν μέχρι το τέλος και έσπασαν το undercut της Ferrari. Στο μεσαίο σετ ελαστικών πέρασε και ο Verstappen με σταθερή διαφορά στην κορυφή.
Ο Leclerc άρχισε να πιέζει κυνηγώντας τον Hamilton και το δεύτερο του βάθρο στη σεζόν. Αμέσως όμως, ο 7-φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής απάντησε στην πίεση σημειώνοντας ταχύτερους γύρους και άνοιγε σταδιακά την διαφορά του από το Μονεγάσκο οδηγό.
Με 20 γύρους να απομένουν στην πίστα του Μόντρεαλ ο Hamilton μετά από λάθος του Alonso άρχιζε να ροκανίζει την διαφορά, οι οποίος στο υπόλοιπο grid είχαν αρχίσει να σταθεροποιούνται. Στον 55ο γύρο παρά τις προσπάθειές του και ενώ είχε καταφέρει να μπει εντός βαθμολογικής δεκάδας, ο Russell αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα. Οι θερμοκρασίες είχαν ανεβεί επικίνδυνα στο μονοθέσιό του Βρετανού και παραλίγο να πάρουν φωτιά τα εμπρός φρένα.
Μετά την συμπλήρωση 60 γύρων ο Hamilton κυνηγούσε τον Alonso σαν μανιακός, ενώ υπήρχε ενημέρωση ότι ο Ισπανός αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα στα φρένα. Αν και ο Hamilton συνέχιζε να είναι ο ταχύτερος οδηγό στην πίστα για αρκετούς γύρους δεν κατάφερε στο τέλος να απειλήσει τον Alonso.
Την καρό σημαία αντίκρισε και πάλι ο Max Verstappen σημειώνοντας μια ιστορική νίκη.