Ο Max Verstappen ήταν ο πρωταγωνιστής στο GP Κίνας του 2024 και έφτασε τις τέσσερις νίκες σε πέντε αγώνες με μια κυρίαρχη εμφάνιση.
Το GP Κίνας, ο πέμπτος αγώνας της Formula 1 στο 2024 εξελίχθηκε σε τυπική διαδικασία για τον Max Verstappen. O Ολλανδός οδηγός της Red Bull Racing εκκίνησε από την 1η θέση, δεν επηρεάστηκε από τη στρατηγική και τα δύο Αυτοκίνητα Ασφαλείας και έφτασε με άνεση στην τέταρτη φετινή του νίκη. Ως αποτέλεσμα διεύρυνε ακόμη περισσότερο το προβάδισμά του στη βαθμολογία.
Στη δεύτερη θέση του αγώνα τερμάτισε ο Lando Norris της McLaren Racing, 14 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen. O Βρετανός πραγματοποίησε την καλύτερη φετινή του εμφάνιση και εκμεταλλεύτηκε τη στρατηγική της ομάδας του για να πάρει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα στην Κίνα. Μάλιστα, κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Sergio Perez με τη δεύτερη RB20, με τον Μεξικανό να είναι κατώτερος των περιστάσεων.
Οι Charles Leclerc και Carlos Sainz τερμάτισαν στις θέσεις 4 και 5, με τη Scuderia Ferrari να έχει το χειρότερο αγωνιστικό της τριήμερο στη φετινή αγωνιστική χρονιά.
Ακούστε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την ανάλυση του GP Ιαπωνίας και τις προβλέψεις μας για τον αγώνα της Κίνας. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πατήσετε play στο παρακάτω βίντεο.
Ο Αγώνας
Ο καιρός πάνω από την πίστα της Σαγκάης ήταν άστατος την Κυριακή και οι ομάδες είχαν να ανησυχούν για τις χαμηλότερες θερμοκρασίες λόγω της συννεφιάς. Τα 19 μονοθέσια πήραν κανονικά τις θέσεις τους στο grid (o Sargeantξεκίνησε από το pit lane) με την πλειονότητα των οδηγών να έχει επιλέξει τα μεσαία ελαστικά της Pirelli για το πρώτο stint. Οι Hamilton, Stroll και Tsunoda είχαν τα μαλακά ελαστικά ενώ ο Magnussen ήταν ο μοναδικός με τα σκληρά.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο poleman Verstappen δεν είχε πρόβλημα να κρατήσει την πρώτη θέση. Το πρόβλημα το είχε ο Perez , ο οποίος είδε τον αποφασιστικό Alonso να τον περνάει από την εξωτερική στην πρώτη στροφή και να παίρνει τη 2η θέση. Πίσω από τον Μεξικανό ακολουθούσαν οι δύο Mclaren των Norris και Piastri και ο Russell.
Ο Hulkenberg με τη Haas έκανε τρομερή εκκίνηση και πέρασε τις δύο Ferrari, αλλά προτού ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος οι Leclerc και Sainz τον ξαναπέρασαν για να πάρουν τις θέσεις 7 και 8 αντίστοιχα. Ο Hamilton δεν ξεκίνησε καλά και δεν έκανε πρόοδο, παραμένοντας στις τελευταίες θέσεις, ενώ ακόμα χειρότερα τα πήγαινε ο τοπικός ήρωας Zhou.
Ο Alonso στη 2η θέση προφανώς δεν είχε την ταχύτητα να κρατήσει πίσω του τον Perez για όλο τον αγώνα, ωστόσο τα κατάφερε για τους πρώτους πέντε γύρους, μέχρι να καταφέρει ο Μεξικανός να περάσει. Το ρεσιτάλ της αμυντικής οδήγησης του Ισπανού ήταν η μεγαλύτερη βοήθεια που μπορούσε να ζητήσει ο Φερστάπεν -όχι ότι τη χρειαζόταν- γιατί μέχρι να ξαναπάρει τη 2η θέση ο Perez, ο Ολλανδός πρωταθλητής είχε ήδη φτιάξει διαφορά 5 δευτερολέπτων.
Ο Alonso δεν έμεινε ούτε στην 3η θέση για πολύ, αφού λίγο αργότερα τον πέρασε και ο Norris. Ο Πιάστρι και ο Russell όμως δεν έδειχαν να αποτελούν άμεση απειλή για την Aston Martin, είχαν όμως να ανησυχούν για τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος της Ferrari πέρασε -δύσκολα- τον Russell και ανέβηκε στην 6η θέση, βάζοντας στο στόχαστρο τον Piastri.
Στο μεταξύ, ο hamilton είχε αρχίσει επιτέλους να κερδίζει θέσεις αλλά είχε φτάσει μόνο μέχρι τη 15η, όταν μπήκε στα pit για να αλλάξει ελαστικά στο 10 γύρο του αγώνα. Ο Βρετανός της Mercedes άλλαξε τα μαλακά ελαστικά και έβαλε τα μεσαία, ελπίζοντας σε καλύτερη απόδοση. Σε εκείνο περίπου το σημείο έκανε pit stop και ο Gasly, ωστόσο ξεκίνησε προτού μπουν όλοι οι τροχοί στο μονοθέσιο και κινδύνευσε -άθελά του φυσικά- να τραυματίσει ένα μηχανικό της Alpine, χωρίς ωστόσο άλλα παρατράγουδα.
Ο Leclerc ανέβασε ρυθμό και πέρασε τον Πιάστρι, ενώ ο Sainz έκανε την επίθεσή του στον Russell. Ο Leclerc αφού «απαλλάχτηκε» από τον Αυστραλό της McLaren είχε μπροστά του τον Alonso, αλλά δεν χρειάστηκε να του επιτεθεί, αφού ακριβώς σε εκείνο το σημείο ο Ισπανός «βούτηξε» στα pit, όπως έκανε στον ίδιο γύρο και ο Russell . Έτσι οι Ferrari βρέθηκαν στις θέσεις 4 και 6 με καθαρή πίστα μπροστά τους.
Η διαφορά του Verstappen από τον Perez είχε φτάσει πια σε διψήφιο νούμερο και η Red Bull, ίσως για να δώσει λίγο ενδιαφέρον, κάλεσε τους δύο οδηγούς της στον ίδιο γύρο. Το διπλό pit stop δεν αποτέλεσε κανένα απολύτως πρόβλημα για τους «ταύρους» και οι δύο οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα χωρίς να χάσουν καθόλου χρόνο.
Ο Verstappen με τα φρέσκα ελαστικά ήταν πραγματικός πύραυλος και μέσα σε λίγους γύρους πέρασε τον Λεκλέρ, ο οποίος δεν είχε κάνει ακόμα pit stop, ενώ πλησίαζε με ταχύ ρυθμό τον Norris. Ταυτόχρονα, ο Perez είχε φτάσει τον Sainz και τον πέρασε, λίγο πριν ο Ισπανός της Ferrari μπει στα pit. Οι Norrisκαι Leclerc δεν έδειχναν διάθεση να μπουν στα pit και άρχισαν τα σενάρια ότι οι δυο τους θα επιχειρούσαν να εκτελέσουν στρατηγική ενός pit stop.
Η εμφάνιση του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας στον 22ο γύρο λόγω της εγκατάλειψης του Bottas από κινητήρα, ήταν η ευκαιρία του Leclerc να κάνει ένα «φθηνό» pit stop και να αλλάξει ελαστικά. Το ίδιο έκανε και ο Norris στον επόμενο γύρο. Ο Leclerc επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Alonso ενώ ο Norris μπροστά από τον Ισπανό και αμφότεροι πίσω από τον Perez.
Η αδυναμία των ανθρώπων της πίστας να μετακινήσουν τη Sauber του Μπότας σπρώχνοντας το μονοθέσιο, αναβάθμισε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας σε «κανονικό» Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Αυτό ήταν το έναυσμα για τη Red Bull -και για τους υπόλοιπους- να φωνάξουν τους οδηγούς τους στα pit για αλλαγή ελαστικών.
Η τράπουλα ανακατεύτηκε λίγο, με τον Verstappen όμως να παραμένει στην πρώτη θέση. Δεύτερος ήταν ο Νόρις και 3ος ο Leclerc, μπροστά από Perez, Sainz και alonso, με τον Ισπανό της Aston Martin να κάνει την έκπληξη και να βάζει μαλακά ελαστικά, σε αντίθεση με όλους γύρω του που είχαν τα σκληρά. Οι Russell, Piastri, Ricciardo και Stroll συμπλήρωναν τη 10άδα.
Όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα απέμεναν ακόμα 29 γύροι για το τέλος και οι 7 οδηγοί της πρώτης 8άδας δεν θα σταματούσαν ξανά για ελαστικά, εκτός φυσικά από τον Alonso. Όταν δόθηκε το σύνθημα, ο Φερστάπεν απλώς εξαφανίστηκε στον ορίζοντα και όσοι ήταν πίσω του κράτησαν τις θέσεις τους.
Πιο πίσω όμως έγινε ένας μικρός χαμός. Ένα μπλοκάρισμα του Alonso προκάλεσε μια αλυσιδωτή αντίδραση, στο τέλος της οποίας ο Stroll έπεσε πάνω στον Ρικάρντο και έσπασε την εμπρός πτέρυγα. Σε άλλο συμβάν, ο Magnussen είχε επαφή με τον Tsunoda, που έστειλε τον Ιάπωνα της RB εκτός πίστας με κλαταρισμένο πίσω ελαστικό, ενώ και ο Δανός έπαθε ζημιά.
Η επανεμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας ήταν αναπόφευκτη, αλλά πριν από αυτό ο Αλόνσο είχε προλάβει να περάσει τον Sainz, σε μια κίνηση που δεν είχε πραγματικό αντίκρισμα, αφού θα έπρεπε να ξανασταματήσει αργότερα. Όλα αυτά τα συμβάντα βοήθησαν τον Χάμιλτον, που είχε ανέβει στην 11η θέση.
Όταν απομακρύνθηκαν τα ακινητοποιημένα μονοθέσια και τα θραύσματα, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα και ο αγώνας ξαναξεκίνησε. Για άλλη μία φορά ο Verstappen απλώς εξαφανίστηκε, φτιάχνοντας διαφορά άνω του ενός δευτερολέπτου προτού καν ολοκληρωθεί ένας γύρος. Κάτι παρόμοι έκανε και ο Norris στη 2η θέση με τον Leclerc , ο οποίος αμέσως άρχισε να δέχεται πίεση από τον Perez.
Πιο πίσω, ο Ricciardo είχε πάθει ζημιά από την σύγκρουση με τον Stroll και έχανε συνεχώς θέσεις, κάτι που ανέβασε τον Χούλκενμπεργκ στην 9η θέση και τον Hamilton στη 10η και μέσα στους βαθμούς. Η μεγαλύτερη μάχη στην πίστα έγινε για την τελευταία θέση του αγώνα, ανάμεσα στους Stroll και Magnussen, που πήγαν τροχό με τροχό για αρκετούς γύρους, μέχρι να επικρατήσει ο Καναδός. Και οι δύο επίσης είχαν ποινή 10” για τα συμβάντα που προηγήθηκαν. Στο μεταξύ, ο Ricciardo εγκατέλειψε, βγάζοντας και τη δεύτερη RB εκτός αγώνα.
Με τον Verstappen να μην απειλείται στην πρώτη θέση ούτε τον Norrisστη δεύτερη, το ενδιαφέρον στράφηκε στη μάχη ανάμεσα στον Leclercκαι τον Perez για την εναπομείνασα θέση του βάθρου. Ο οδηγός της Ferrari προσπαθούσε να διατηρήσει την 3η θέση αλλά ο Μεξικανός της Red Bull βρισκόταν διαρκώς μέσα στο DRS και απειλούσε με προσπέραση σε κάθε ευκαιρία. Λίγο αργότερα το «αναπόφευκτο» ήρθε και ο Perez πέρασε μπροστά.
Απέμεναν 17 γύροι για το τέλος και ο Norris βρισκόταν περίπου 6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Perez, διαφορά που έμοιαζε ασφαλής για τον Βρετανό της McLaren σε εκείνο το σημείο. Ο Verstpapen έλεγχε με απόλυτη άνεση τη διαφορά από την πρώτη θέση και όδευε προς άλλη μία νίκη. Πολύ πιο πίσω, ο πάλαι ποτέ μεγάλος του αντίπαλος, ο Hamilton, έδινε μάχη για την 9η θέση με τον Χούλκενμπεργκ, την οποία τελικά κέρδισε.
Όταν ήρθε η ώρα του Alonso να βγάλει τα μαλακά ελαστικά και να βάλει τα μεσαία για τους τελευταίους 12 γύρους του αγώνα, ο Ισπανός επέστρεψε στην πίστα στη 12η θέση. Ο Alonso ωστόσο είχε φρέσκα ελαστικά και αρκετούς γύρους μπροστά του για να προσπαθήσει να μπει στους βαθμούς, κάτι που όντως έκανε πολύ γρήγορα, προσπερνώντας τους Άλμπον και Ocon.
Επόμενος στόχος ήτσν ο Hulkenberg, που δεν αποτέλεσε πρόβλημα και αμέσως μετά έφτασε πίσω από τον Hamilton. Οι δύο «άσπονδοι» φίλοι μονομάχησαν ελάχιστα και ο Alonso, αφού με εντυπωσιακό τρόπο έσωσε μια έξοδο στην τελευταία στροφή, πέρασε τον Βρετανό, όπως έκανε στον αμέσως επόμενο γύρο στον Πιάστρι. Ο Alonso ήταν πλέον 7ος και πλησίαζε τον Russell .
Υπήρχε και ένας οδηγός τον οποίο καθόλου δεν απασχολούσαν όλα αυτά. Ήταν φυσικά ο Max Verstappen, ο οποίος με τη γνωστή του πλέον άνεση έφτασε σε άλλη μία νίκη, την 4η φετινή σε 5 αγώνες και 58η στην καριέρα του. Ο Norris τελικά δεν απειλήθηκε από τον PErez και πήρε τη 2η θέση, με τον Μεξικανό να συμπληρώνει το βάθρο στην 3η. Ο Leclerc ήταν η καλύτερη Ferrari στην 4η θέση, με τον Sainz στην 5η. Ακολούθησαν οι Russell, Alonso, Piasrti, Hamilton και Hulkenberg.
Αποτελέσματα GP Κίνας
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
- Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy