spot_img

GP Μ. Βρετανίας: O Sainz κέρδισε έναν επικό αγώνα

Ο Carlos Sainz ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο GP Μ. Βρετανίας, κερδίζοντας έναν αγώνα που είχε εκπληκτικές μάχες, ίντριγκα και team orders.

Ο Carlos Sainz πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του στο GP Μεγάλης Βρετανίας, με τους οδηγούς πίσω του να δίνουν συναρπαστικές μάχες μέχρι το τέλος του αγώνα.

Το GP Μεγάλης Βρετανίας τα είχε όλα, από τρομακτικά ατυχήματα, μέχρι ανατροπές στην κορυφή και άκρως θεαματικές μάχες στο τέλος του αγώνα. Η Ferrari φαινόταν να έχει τον έλεγχο του αγώνα, όμως η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας έφερε «σύγχυση» στο στρατόπεδο της ιταλικής ομάδας. Ο Carlos Sainz μπήκε εγκαίρως για νέο σετ soft ελαστικών και κατάφερε να ανακτήσει την πρωτοπορία, όμως ο Charles Leclerc δεν είχε την ίδια τύχη. Η Ferrari επέλεξε να τον αφήσει εντός πίστας με φθαρμένα hard ελαστικά, με το Μονεγάσκο να καταλήγει στην 4η θέση από την πρώτη που βρισκόταν 10 γύρους πριν το τέλος.

Ο Carlos Sainz, λοιπόν, με Ferrari πήρε τη νίκη στο Silverstone Circuit, με το Sergio Perez με Red Bull Racing να πραγματοποιεί εκπληκτικό comeback και να τερματίζει στη 2η θέση. Ο Lewis Hamilton με Mercedes συμπλήρωσε το podium στην 3η θέση, μπροστά από τον Charles Leclerc με Ferrari στην 4η θέση. Οι τρεις οδηγοί έδωσαν εκπληκτικές μάχες μεταξύ τους στους τελευταίους γύρους. Την πρώτη πεντάδα ολοκλήρωσε ο Fernando Alonso με Alpine. 

Ο Lando Norris με McLaren ήταν στην 6η και ο Max Verstappen με Red Bull Racing στην 7η θέση. Ο Mick Schumacher και ο Kevin Magnussen ολοκλήρωσαν τον αγώνα στις θέσεις 8 και 10 αντίστοιχα για τη Haas, με το Γερμανό να παίρνει τους πρώτους πόντους στην καριέρα του. Ανάμεσά τους στην 9η θέση βρέθηκε ο Sebastian Vettel με Aston Martin.

Εκτός δεκάδας τερμάτισε ο Lance Stroll με Aston Martin στην 11η θέση, με το Nicholas Latifi με Williams να έπεται στη 12η θέση. Οι Daniel Ricciardo με McLaren και Yuki Tsunoda με Alpha Tauri συμπλήρωσαν την κατάταξη στις θέσεις 13 και 14 αντίστοιχα. 

Οι οδηγοί που δεν ολοκλήρωσαν το GP Μεγάλης Βρετανίας ήταν οι Valtteri Bottas με Alfa Romeo, George Russell με Mercedes, Guanyu Zhou με Alfa Romeo και Alex Albon με Williams.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Καναδά.

Αγώνας

Ο καιρός στο ξεκίνημα του GP Μεγάλης Βρετανίας ήταν ηλιόλουστος, με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος στους 17 και 27 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα. Αναφορικά με τις επιλογές ελαστικών, οι Verstappen, Latifi, Albon, Magnussen, Vettel ξεκίνησαν με soft γόμα, ο Russell είχε hard και το υπόλοιπο grid επέλεξε τα medium ελαστικά στο πρώτο σκέλος του αγώνα.

Εκκίνηση με πολλαπλές συγκρούσεις

Στην εκκίνηση ο Verstappen πέρασε τον Sainz για την πρώτη θέση, ενώ ο Hamilton έφυγε επίσης πολύ καλά και πέρασε στην 3η θέση, μπροστά από τον Leclerc. Ωστόσο, στις πιο πίσω θέσεις υπήρξαν δύο μεγάλες συγκρούσεις. Αρχικά ο Russell έκλεισε με τον Gasly, με τον πρώτο να φεύγει ανεξέλεγκτα πάνω στον Zhou, ο οποίος και διέσχισε αρκετά μέτρα με αναποδογυρισμένο μονοθέσιο και κατέληξε στις μπαριέρες, επίσης ανάποδα.

Λίγο πιο πίσω, ο Vettel έχασε τα φρένα για τη στροφή 1 και χτύπησε τον Albon, με τη Williams να πέφτει στον τοίχο. Ο Ταϊλανδός έκανε μία περιστροφή και χτύπησε τους Tsunoda και Ocon, οι οποίοι κατάφεραν να επιστρέψουν καθυστερημένα στα pit. Όπως ήταν προφανές, τα συμβάντα έφεραν άμεσα την κόκκινη σημαία και τη διακοπή του αγώνα. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μη δώσουν κάποια ποινή σε οποιονδήποτε οδηγό, με τους Russell, Zhou και Albon να μη συνεχίζουν το GP Μεγάλης Βρετανίας.

Επανεκκίνηση μετά από σχεδόν μία ώρα χωρίς απρόοπτα

Η συνέχιση του αγώνα πραγματοποιήθηκε μετά από περίπου 55 λεπτά. Οι Latifi, Gasly, Tsunoda, Ocon και Vettel είχαν soft ελαστικά, με τους υπόλοιπους οδηγούς να χρησιμοποιούν medium. Η Διεύθυνση Αγώνα αποφάσισε να πραγματοποιηθεί στατική εκκίνηση.

Ο Sainz αμύνθηκε με δυσκολία και κράτησε τη θέση του από τον Verstappen. Ο Leclerc κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά από τον Perez στην 3η θέση, με τους δύο να έχουν μία μικρή επαφή. Τη δεκάδα συμπλήρωναν οι Norris, Hamilton, Gasly, Alonso, Tsunoda και Ocon. Ο Perez μπήκε για pitstop, βάζοντας medium ελαστικά και άλλαξε την εμπρός αεροτομή του από την επαφή νωρίτερα. Παράλληλα, ο Hamilton προσπέρασε το Norris για την 4η θέση και ο Alonso τον Gasly, ανεβαίνοντας στην 6η θέση.

Πλησιάζει και περνά ο Verstappen στην κορυφή

Ο Verstappen κατάφερε να μειώσει την απόσταση από τον Sainz κάτω από το δευτερόλεπτο και άρχισε να πιέζει τον Ισπανό. Στο δέκατο γύρο, ο Sainz έκανε ένα λάθος στο τέλος του συμπλέγματος των γρήγορων στροφών, με το Verstappen να το εκμεταλλεύεται και να τίθεται επικεφαλής της κατάταξης. Στις πιο πίσω θέσεις, οι δύο Alpha Tauri έχασαν θέσεις στην προσπάθεια του Tsunoda να περάσει τον Gasly, με τους δυο τους να πέφτουν εκτός δεκάδας.

Απρόοπτο για Verstappen, στην κορυφή η Ferrari

Στο 12ο γύρο, ο Verstappen αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα με τα ελαστικά του και μπήκε στα pit για να βάλει νέο σετ medium ελαστικών. Ο Ολλανδός έπεσε στην 6η θέση, πίσω από τον Alonso. Ωστόσο, ο Verstappen ανέφερε και μετά το pit πως είχε κάποιο πρόβλημα με την RB18. Ο Leclerc έμενε διαρκώς στο δευτερόλεπτο πίσω από τον Sainz μπροστά, με το Hamilton να πλησιάζει σταδιακά στα 4s πίσω από το Μονεγάσκο. Παράλληλα, ο Perez είχε ανέβει μέχρι τη 12η θέση.

Πρώτο pitstop για Sainz

Οι Latifi και Schumacher έκαναν τα πρώτα τους pitstop, βάζοντας medium και hard ελαστικά αντίστοιχα. Στον 20ό γύρο, ο Sainz μπήκε για τη δική του αλλαγή σε hard ελαστικά, βγαίνοντας οριακά στην 3η θέση, μπροστά από το Norris. Ο Hamilton είχε μειώσει, πλέον, στα 2,3s τη διαφορά από τον Leclerc στην κορυφή. Παράλληλα, ο Bottas εγκατέλειψε, με την Alfa Romeo να μην έχει μονοθέσιο στην κατάταξη.

 

Συνεχίζουν τα pitstop

Οι Ocon και Magnussen ήταν οι επόμενοι οδηγοί από τη δεκάδα που έκαναν το δικό τους pitstop, βάζοντας hard και medium ελαστικά αντίστοιχα. Ο Verstappen στον 23ο γύρο έκανε δεύτερο pitstop, βάζοντας hard ελαστικά. Ο Ολλανδός βγήκε οριακά πίσω από το Vettel στην 8η θέση. 

Pitstop για Leclerc

Ο Hamilton πλησίασε ακόμα περισσότερο, μειώνοντας στο 1s την απόσταση από την κορυφή προς το τέλος του 25ου γύρου. Ο Leclerc μπήκε στο τέλος εκείνου του γύρου για αλλαγή σε hard ελαστικά. Ο Hamilton έμεινε στην πίστα, χωρίς να έχει παράπονα για την κατάσταση των δικών του ελαστικών, όντας επικεφαλής του αγώνα. Ο Gasly ήταν η επόμενη εγκατάλειψη στον 27ο γύρο. Ο Leclerc στον 27ο γύρο σημείωσε το ταχύτερο πέρασμα, ωστόσο κινήθηκε μόλις 0,4s ταχύτερα από τον Hamilton.

Αλλαγή θέσεων στη Ferrari, pitstop Hamilton

Η Ferrari αποφάσισε να επιτρέψει την αλλαγή θέσεων ανάμεσα στους Sainz και Leclerc, με το Μονεγάσκο να περνά στη 2η θέση. Στο τέλος του 33ου γύρου, ο Hamilton μπήκε στα pit για hard ελαστικά, με την αλλαγή να καθυστερεί ελαφρώς (4,3s). Ο Βρετανός βγήκε στην 3η θέση, πίσω από τις Ferrari, με τη διαφορά να ανεβαίνει μέχρι και τα 4,5s. Λίγο μετά, ο Norris έκανε το δικό του pitstop για hard ελαστικά, βγαίνοντας πίσω από τον Perez στην 5η θέση. Ο Μεξικανός αναρριχήθηκε από τις τελευταίες θέσεις, έχοντας για πολλούς γύρους τα medium ελαστικά.

Ο Verstappen χάνει κι άλλη θέση (προσωρινά)

Τα προβλήματα για το Verstappen συνεχίζονταν, ο Ολλανδός δεν είχε αρκετά γρήγορο ρυθμό, με τον Ocon να τον πιέζει για την 8η θέση. Στον 36ο γύρο, ο οδηγός της Alpine πραγματοποίησε το προσπέρασμα στην πίσω ευθεία, με τη βοήθεια του DRS, με το Verstappen να πέφτει στην 9η θέση. Ωστόσο, ένα γύρο αργότερα, ο Γάλλος είχε μηχανικό πρόβλημα και ο Verstappen επανήλθε στη θέση που βρισκόταν νωρίτερα.

Αυτοκίνητο ασφαλείας και νέα δεδομένα

Ο Ocon ακινητοποίησε την Α522 στην ευθεία πριν τη στροφή Copse, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνισή του. Ο Leclerc έμεινε με τα hard ελαστικά που είχε, ενώ οι Sainz, Hamilton και Perez πίσω του έβαλαν soft. Ανάλογη επιλογή είχαν και οι Alonso, Norris, οι Vettel και Magnussen συνέχισαν με medium, με τη δεκάδα να έχει και τους Verstappen και Schumacher με soft ελαστικά.

Φινάλε ακατάλληλο για «καρδιακούς»

Η συνέχιση της κανονικής ροής του αγώνα πραγματοποιήθηκε στον 43ο γύρο, με το Sainz να περνά τον Leclerc για την κορυφή, ενώ ο Perez πέρασε, με τη σειρά του, τον Hamilton για την 3η θέση. Ο Verstappen είχε ανέβει μέχρι την 7η θέση, με τους Vettel, Schumacher και Magnussen να συμπληρώνουν τη δεκάδα.

Οι Perez, Leclerc και Hamilton έδιναν απίστευτη μάχη για τη 2η θέση, με το Βρετανό να περνά προσωρινά μπροστά, αλλά λίγα μέτρα αργότερα ο οδηγός της Red Bull Racing τον πέρασε, μαζί με το Leclerc. Κοντά τους βρίσκονταν και οι Alonso, Norris στις θέσεις 5 και 6 αντίστοιχα. Ο Hamilton πέρασε, προς ώρας το Leclerc, όμως ο Μονεγάσκος ανέκτησε τη θέση του από την εξωτερική στην Copse! Ο Βρετανός, εν τέλει, κατάφερε να πάρει πίσω την 3η θέση στα φρένα για τη στροφή Club, με τη βοήθεια του DRS.

Πρώτη νίκη του Sainz στη Formula 1

Ο Sainz δεν απειλήθηκε μέχρι το τέλος, παίρνοντας την παρθενική του νίκη στην καριέρα του στη Formula 1 στον αγώνα νούμερο 150 για τον ίδιο. Οι Perez και Hamilton συμπλήρωσαν το podium, με το Leclerc να μένει στην 4η θέση, μετά από εκπληκτικές μάχες των τριών οδηγών.

Οι Alonso και Norris διατηρήθηκαν στις θέσεις 5 και 6, με το Verstappen να απειλείται στο τέλος από το Schumacher, αλλά να κρατά την 7η θέση. Ο οδηγός της Haas συγκέντρωσε τους πρώτους του βαθμούς στη Formula 1. Οι Vettel και Magnussen συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα, με τους Stroll, Latifi, Ricciardo και Tsunoda να ολοκληρώνουν την κατάταξη. 

Οι Ocon, Gasly, Bottas, Russell, Zhou και Albon ήταν οι οδηγοί που εγκατέλειψαν στο GP Μεγάλης Βρετανίας.

Αποτελέσματα GP Μ. Βρετανίας

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles