Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Μαϊάμι, κερδίζοντας τον αγώνα από την 9η θέση με μία αξιοθαύμαστη εμφάνιση.
Παρά τις απογοητευτικές κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου ο Max Verstappen έκανε έναν απίστευτο αγώνα και ήταν ο νικητής του Grand Prix Μαϊάμι. Ο Ολλανδός αν και εκκίνησε 9ος, έκανε πολύ καλή διαχείριση στα ελαστικά του με πολύ συστηματικό ρυθμό και κυριολεκτικά αλάνθαστος στους 57 γύρους του αγώνα κλείδωσε την 4η νίκη του για φέτος. Ο 2-φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής πήρε και τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Η Red Bull Racing έκανε ξανά το 1-2 στο βάθρο με τον Sergio Perez που εκκίνησε τον αγώνα από την pole position. Η κυριαρχία της αυστριακής ομάδας συνεχίζεται! Το podium συμπλήρωσε μ’ έναν ακόμα εκπληκτικό αγώνα ο Fernando Alonso.
Ο αγώνας στην πίστα του Μαϊάμι ξεκίνησε όχι και τόσο καλά για την Mercedes-AMG, αλλά τα δυο “Ασημένια Βέλη” κατάφεραν να σημειώσουν πολύ σημαντικούς βαθμούς στην κατάταξη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Οι George Russell και Lewis Hamilton τερμάτισαν στην 4η και 6η θέση. Αρκετά δύσκολο αγώνα είχε και η Scuderia Ferrari παρά τις αναβαθμίσεις στο πάτωμα της SF-23. Οι Carlos Sainz με ποινή 5 δευτερολέπτων κατάφερε να κρατήσει την 5η θέση και ο Charles Leclerc τερμάτισε 7ος. Την βαθμολογική δεκάδα συμπλήρωσαν οι Pierre Gasly, Esteban Ocon και Kevin Magnussen.
Ακούστε την εκπομπή/podcast, Slipstream #112, με την ανάλυση του GP Αζερμπαϊτζάν.
Αγώνας
Ο Μεξικανός οδηγός της Red Bull είχε ανοίξει σταθερή διαφορά, ενώ ο teammate του Verstappen με την βοήθεια του DRS σημείωνε διαρκώς ταχύτερους γύρους. Σε μόλις δέκα γύρους αγώνα ο Ολλανδός ανέβηκε στην 4η θέση. Ο Hamilton είχε μείνει κολλημένος σ’ ένα τρενάκι DRS στην 13η θέση, απ’ όπου και εκκίνησε. Επίσης κολλημένος ήταν και Leclerc πίσω από τον Magnussen με τον οδηγό της Haas να αμύνεται σκληρά και τον Esteban Ocon να παραμονεύει πίσω τους.
Στον 14ο γύρο είχαμε επίσης τριπλή μάχη και ο Verstappen με μεγάλη ευκολία προσπέρασε τους Sainz και Alonso. Η διαφορά του με τον Perez ήταν περίπου στα 4 δευτερόλεπτα, ο οποίος είχε αρχίσει να έχει φθορά στο μεσαίο σετ ελαστικών του. Ο Hamilton σταδιακά ανέβαινε θέσεις και με πολλούς οδηγούς να μπαίνουν στα pits για αλλαγή ελαστικών βρέθηκε στην 6η θέση.
Στο πρώτο γύρο των pit stops μπήκαν οι οδηγοί που εκκίνησαν με το μεσαίο σετ ελαστικών και έκαναν αλλαγή στην σκληρή γόμα μέχρι το τέλος του αγώνα. Στον 20ο γύρο ο Perez επίσης κλήθηκε στα pits και ο Verstappen πήρε τον έλεγχο του αγώνα. Το μεγαλύτερο stint με την μεσαία γόμα έκανε ο Alonso που συμπλήρωσε 24 γύρους. Ο Sainz δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για παραβίαση του ορίου ταχύτητας στο pit-lane.
Στον 26ο γύρο η διαφορά Verstappen και Perez ήταν στα 16.5 δευτερόλεπτα και ο Μεξικανός κέρδιζε σχεδόν μισό δευτερόλεπτο σε κάθε γύρο. Ο Leclerc ήταν στην 13η θέση με πολύ απογοητευτικό ρυθμό, ενώ οι δυο Mercedes βρίσκονταν στην 6η και 7η θέση στα μισά του αγώνα. Ο Russell όμως είχε ταχύτερο ρυθμό και ο Hamilton τον άφησε να περάσει, σημαντική τακτική απόφαση της γερμανικής ομάδας στο κυνήγι βαθμών. Η στρατηγική απέδωσε με τον Russell να προσπερνά τον Ocon λίγο μετά για την 5η θέση πίσω από τον Sainz ο οποίος είχε ποινή.
Στους επόμενους γύρους η διαφορά των δυο Red Bull στην κορυφή είχε σταθεροποιηθεί και ο Verstappen δεν είχε μπει ακόμα στα pits μετά από 40 γύρους. Ο Ολλανδός άρχιζε να πιέζει θέλοντας να κλειδώσει τη νίκη. Παράλληλα, ο Hamilton μπήκε στα pits για αλλαγή στο μεσαίο σετ ελαστικών και ξανά από την 13η θέση άρχισε την μάχη να βρεθεί ψηλά εντός βαθμολογικής δεκάδας.
Μια πολύ δυνατή εμφάνιση εντός πίστας είχε και ο Alonso που με σταθερή διαφορά από τον Russell στην 4η θέση και λιγότερο από 15 γύρους μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Ισπανός ήταν καθοδόν για ένα ακόμα βάθρο στο Πρωτάθλημα. Αντίθετα, ο Lance Stroll βρίσκονταν στην 15η θέση και μάχονταν για τους τελευταίους βαθμούς.
Στον 45ο γύρο ο Verstappen μπήκε στα pits για αλλαγή στο μεσαίο σετ ελαστικών και βγήκε πίσω από τον Perez με 1.2 δευτερόλεπτα διαφορά. Με καλύτερη πρόσφυση ο Ολλανδός τρεις γύρους μετά στην ευθεία τερματισμού προσπέρασε τον Perez και βρέθηκε ξανά 1ος. Οι δυο Mercedes δεν σταμάτησαν να πιέζουν μέχρι τους τελευταίους γύρους παρά το δύσκολο ξεκίνημα στον αγώνα.
Στο τέλος όμως ο Verstappen είχε τον απόλυτο έλεγχο του αγώνα και αντίκρισε πρώτος την καρό σημαία με τον Perez στην 2η θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε π Alonso που μετράει 4 βάθρα στους 5 αγώνες της σεζόν έως τώρα.
Αποτελέσματα GP Μαϊάμι