Η Mercedes ήταν η ταχύτερη ομάδα στο FP1 του GP Μεξικού, με τον Valtteri Bottas στην κορυφή και τον Lewis Hamilton πίσω του. Ακολούθησαν οι Red Bull των Verstappen και Perez.
Στην έναρξη του FP1, το θερμόμετρο έδειχνε 18 βαθμούς Κελσίου στον αέρα, 38 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα και μια Mercedes που έσπασε τα προγνωστικά – για την ώρα. Ο καιρός ήταν αίθριος. Η παρουσία σκόνης ήταν, επίσης, έντονη στην πίστα στα πρώτα λεπτά της διαδικασίας.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Ποικιλία στις επιλογές ελαστικών είχαμε στο ξεκίνημα των ελεύθερων δοκιμών. Μετά από 7 λεπτά, ο Perez βρέθηκε προσωρινά στην κορυφή, όμως ο Bottas ανέκτησε το προβάδισμα με χρόνο 1:20.459, χρησιμοποιώντας τα soft ελαστικά, σε αντίθεση με τον Μεξικανό που είχε τη hard γόμα. Ο Hamilton βρισκόταν στην 3η θέση με soft ελαστικά, επίσης, ενώ στην 4η ήταν ο Ricciardo με medium ελαστικά.
Περίπου με τη συμπλήρωση 10 λεπτών, ο Leclerc “τραυμάτισε” την πίσω αεροτομή χάνοντας τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην τελευταία στροφή, ενώ παρόμοιο λάθος έκανε λίγο αργότερα στο ίδιο σημείο και ο Sergio Perez. Αυτό ανάγκασε και αρκετούς οδηγούς να φρενάρουν στο τρίτο sector, ενώ βγήκε και εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για ν’ απομακρυνθούν τα θραύσματα από τις μικρές συγκρούσεις τους με τα προστατευτικά ελαστικά.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με τις προβλέψεις του GP Μεξικού.
Λίγα λεπτά μετά, μικροπροβλήματα με τα φρένα τους αντιμετώπισαν οι Mercedes, χωρίς να έχουν κάποιο ατύχημα, απλά “χάλασαν” κάποιες γρήγορες προσπάθειές τους. Μετά το πρώτο 15λεπτο, η κατάταξη άλλαξε ελαφρώς, με ορισμένους οδηγούς να σημειώνουν γρήγορους γύρους με τα soft ελαστικά. Ο Pierre Gasly έγινε προσωρινά επικεφαλής της κατάταξης με χρόνο 1:20.316, με τον Verstappen ν’ ανεβαίνει στην 3η θέση, όμως είχε τα hard ελαστικά, όμως λίγο μετά να πηγαίνει στην πρώτη θέση με 1:20.214.
Η απάντηση του Hamilton ήταν άμεση και ανέβηκε αυτός στην κορυφή με 1:20.085, με τα soft ελαστικά. Ο team-mate του, Valtteri Bottas, έμεινε στην 4η θέση κάνοντας λάθος στο 3ο sector, ενώ τα 2 πρώτα ήταν τα ταχύτερα, εκείνη τη στιγμή, της διαδικασίας. Ο Verstappen, λίγο πριν τη συμπλήρωση 24 λεπτών, ήταν ο πρώτος που πήγε κάτω από το 1:20 και πιο συγκεκριμένα στο 1:19.826 ενώ είχε ακόμα τα hard ελαστικά. Ο Yuki Tsunoda έκανε χρόνο που τον έφερε στην 3η θέση, ενώ ταυτόχρονα ο Hamilton έπαιρνε και πάλι το προβάδισμα με 1:19.781, αμφότεροι με soft ελαστικά.
Η πίστα συνέχιζε να αποκτά πρόσφυση, ενώ πλέον όλοι οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν soft ελαστικά. Ο Kimi Raikkonen βρέθηκε, προσωρινά, στην 4η θέση, ενώ λίγο μετά ο Sainz βρέθηκε στην κορυφή με 1:19.470. Αυτό δεν κράτησε πολύ, με τον Bottas να σταματάει τα χρονόμετρα στο 1:18.834 και να παίρνει αυτός την κορυφή εκ νέου. Ο Hamilton τον ακολούθησε στη 2η θέση, όντας πιο αργός κατά 0,142s. O Verstappen σύντομα πήρε αυτός την πρώτη θέση με 1:18.464, ενώ ο Gasly ανέβηκε στην 4η θέση, λίγο πίσω από τον 3ο, πλέον, Lewis Hamilton.
Με τη συμπλήρωση 38 λεπτών, ο Sergio Perez επανήλθε στην πίστα, μετά την μικρή του σύγκρουση στα πρώτα λεπτά του FP1. Λίγο μετά, τον ακολούθησε και ο Charles Leclerc. Ο Valtteri Bottas βρέθηκε ξανά στην κορυφή, κάνοντας χρόνο 1:18.341, ενώ ο Perez έκανε γρήγορο γύρο και σκαρφάλωσε στην 5η θέση. Ο Leclerc δυσκολευόταν να σημειώσει έναν καθαρό “γύρο” κι έμενε πίσω στην κατάταξη.
Μπαίνοντας στα τελευταία λεπτά, ο Lewis Hamilton ανέβηκε στη 2η θέση, στα 0,076s πίσω από τον Bottas, χάνοντας χρόνο στο δεύτερο sector. Ο Charles Leclerc ανέβηκε στην 7η μόλις θέση, στα 0,204s πίσω από τον team-mate του, Carlos Sainz. Το τελευταίο δεκάλεπτο δεν είχε αξιοσημείωτες αλλαγές στην κατάταξη.
Οι δύο Mercedes παρέμειναν στην κορυφή, με τον Bottas ταχύτερο και τον Hamilton στα 0,076s πίσω του. Ο Max Verstappen ακολουθούσε στην 3η θέση στα 0,123s από τον Φινλανδό οδηγό της Mercedes, ενώ στην 4η θέση βρισκόταν ο Sergio Perez στα 0,269s από την κορυφή. Στην 5η θέση ήταν ο Pierre Gasly, ενώ πιο πίσω βρίσκονταν οι Ferrari και οι Alpine. Ο Carlos Sainz ήταν στην 6η θέση και ο Charles Leclerc στην 8η, ενώ οι Fernando Alonso και Esteban Ocon κατέλαβαν τις θέσεις 7 και 9.
Ο Sebastian Vettel ολοκλήρωσε το FP1 στη 10η θέση, έχοντας πίσω του τους Yuki Tsunoda και Kimi Raikkonen. Ο team-mate του Vettel, Lance Stroll, βρέθηκε στην 13η θέση, ενώ οι McLaren ήταν πολύ πίσω στις θέσεις 14 και 15, με τον Ricciardo μπροστά από το Norris. Η τελική 5αδα είχε τους Giovinazzi με Alfa Romeo, τις Williams των Russell και Latifi και τις Haas των Schumacher και Mazepin.