Ο Max Verstappen αναδείχθηκε νικητής στο GP Μονακό, σε έναν αγώνα που η βροχή και οι στρατηγικές έπαιξαν μεγάλο ρόλο στο αποτέλεσμα.
Ο Max Verstappen αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής στον ιστορικό αγώνα της Formula 1 στους δρόμους του Μονακό. Ο Ολλανδός έκανε τρομερή διαχείριση στα ελαστικά του με αποτέλεσμα όταν η βροχή έφερε την ανατροπή στην στρατηγική των pit stops κράτησε παρά τις δύσκολες συνθήκες την κυριαρχία του αγώνα.
Ο Fernando Alonso με μια ακόμα εκπληκτική εμφάνιση σημείωσε το 5ο του βάθρο στη σεζόν και τερμάτισε στη 2η θέση. Το πρώτο του βάθρο στο Πρωτάθλημα, και το 3ο στην καριέρα του σημείωσε μετά από πολύ καιρό ο Esteban Ocon που κλείδωσε την τριάδα των νικητών.
Ο Γάλλος έδωσε σκληρές μάχες με τους Carlos Sainz και Lewis Hamilton αλλά κατάφερε να κρατηθεί στην 3η θέση. Την βαθμολογική δεκάδα συμπλήρωσαν οι Hamilton, George Russel, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Carlos Sainz και οι δυο οδηγοί της McLaren Lando Norris και Oscar Piastri. Τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα κέρδισε ο Hamilton.
Ακούστε την εκπομπή/podcast, Slipstream, για τον κόσμο της Formula 1.
Εκκίνηση
Καθαρή εκκίνηση είχαμε στον αγώνα και ο Verstappen με καλύτερη πρόσφυση στα ελαστικά παρέμεινε στην κορυφή του grid με τους υπόλοιπους οδηγούς να ακολουθούν χωρίς αλλαγές. Ο Lance Stroll είχε επαφή με τον Logan Sargeant και μπήκε στα pits για αλλαγή ελαστικών. Στα pits μπήκε και ο Perez, που εκκίνησε από την τελευταία θέση μετά από ένα καταστροφικό Q1 το Σάββατο, για την υποχρεωτική αλλαγή γόμας στο σκληρό σετ ελαστικών με σκοπό να ολοκληρώσει τον αγώνα χωρίς επιπλέον pit stop. Ο Μεξικανός όμως είχε να αντιμετωπίσει αρκετή κίνηση μπροστά του στην πίστα.
Αγώνας
Ο Ολλανδός άρχισε γρήγορα την διαφορά του από τον Alonso, ενώ ο Esteban Ocon στην 3η θέση έχανε σταδιακά χρόνο και με την συμπλήρωση δέκα γύρων ήταν πίσω πάνω από δέκα δευτερόλεπτα μαζί με τους Carlos Sainz και Lewis Hamilton στην 4η και 5η θέση. Ήταν ξεκάθαρο πως οι περισσότεροι οδηγοί προσπαθούσαν να κάνουν καλή διαχείριση στα ελαστικά τους στο παιχνίδι στρατηγικής.
Ο Sainz ενώ άρχισε να πιέζει τον Ocon φρέναρε καθυστερημένα στο σικέιν Νουβέλ και πλήγωσε την εμπρός αεροτομή της SF-23. Ο Ισπανός όμως δεν μπήκε στα pits για να μην θυσιάσει την στρατηγική του αφού εκκίνησε τον αγώνα με το σκληρό σετ ελαστικών. Οι Hamilton και Leclerc πάτησαν τα θραύσματα της αεροτομή στην πίστα ευτυχώς όμως χωρίς να υποστούν ζημιά. Παράλληλα, ο Alonso παραπονέθηκε στην ενδοεπικοινωνία για ασυνήθιστη συμπεριφορά στα εμπρός ελαστικά της AMR23 και άρχισε να χάνει σχεδόν ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο σε κάθε γύρο από τον Verstappen. Ο Perez σημείωνε συνεχόμενα ταχύτερους χρόνους και μετά από 21 γύρους είχε ανέβει στην 16η θέση. έμεινε
Πολλοί οδηγοί παραπονέθηκαν ότι τα ελαστικά παρουσίαζαν μεγαλύτερη φθορά απ’ ότι περίμεναν, ενώ στον 27 γύρο είχαμε ενημέρωση για πιθανή βροχόπτωση περίπου σε 45 λεπτά δηλαδή προς το τέλος του αγώνα.
Στον 31ο γύρο ο Verstappen έριξε γύρο στον teammate του, που ήταν κολλημένος πίσω από ένα τρενάκι των Kevin Magnussen, Valtteri Bottas και Nick De Vries.
Πρώτος στα pits για αλλαγή ελαστικών μπήκε ο Hamilton και με ένα αρκετά αργό pit stop βρέθηκε 8ος πίσω από τον teammate του George Russell. Πολύ κακό pit stop είχαμε και στην Alpine με τον Ocon, για καλή του τύχη όμως κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από το Sainz που μπήκε στα pits ένα γύρο μετά.
Καταστροφή για τον αγώνα του Perez στον 35ο γύρο, όταν είχε επαφή με το Magnusen στην έξοδο του σικέιν μετά το τούνελ και η εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου έχει μεγάλη ζημιά με αποτέλεσμα να μπει ξανά στα pits. Μετά από 40 γύρους και χωρίς αλλαγή ελαστικών με το μεσαίο σετ ο Verstappen παρέμενε σταθερά στην κορυφή. Για μια ακόμα φορά επιβεβαιώνεται πως το Μονακό είναι ένας αγώνας στρατηγικής, όχι απαραίτητα προσπερασμάτων.
Στον 45ο γύρο ο Leclerc μπήκε στα pits και βγήκε στην πίστα δέκα δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton. Παράλληλα είχαμε νέα ενημέρωση για βροχή στους επόμενους 15 γύρους. Ο Russell ήταν επίσης χωρίς αλλαγή ελαστικών στην 3η θέση.
Στον 51ο γύρο έπεσαν οι πρώτες ψιχάλες στην πίστα. Λίγους γύρους αργότερα είχαμε σκληρή μάχη ανάμεσα στους Sainz και Ocon για την 4η θέση με τη βροχή να δυναμώνει σε κάποια σημεία της πίστας με τον Ισπανό να έχει έξοδο εκτός πίστας. Ο Alonso μπήκε στα pits επέλεξε όμως το μεσαίο σετ ελαστικών και το ρίσκο για τα intermediate πήραν πρώτοι τα δυο “Ασημένια Βέλη” και ο Ocon. Αμέσως όλοι οι οδηγοί μπήκαν για αλλαγή σε intermediate με μεγάλο χαμένο τον Alonso. Ο Stroll εγκατέλειψε τον αγώνα, ο οποίος χτύπησε το μονοθέσιο σε τρεις διαφορετικές μπαριέρες.
Πίσω από τους Verstappen, Alonso και Ocon βρέθηκαν οι δυο οδηγοί της Mercedes με τον Hamilton να πιέζει. Οι δρόμοι του Μονακό όμως γίνονταν ολοένα και πιο γλιστεροί. Με πολύ χαμηλή πρόσφυση οι οδηγοί είχαν συνεχώς είτε επαφή με τον τοίχο είτε έξοδο. Παρ΄ όλα αυτά, ο αγώνας συνεχίστηκε χωρίς καμία διακοπή ούτε και με αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Ο Russell δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για την αλλαγή ελαστικών στα pits.
Στους επόμενους γύρους η βροχή άρχισε να εξασθενεί οι δρόμοι όμως παρέμειναν βρεγμένοι για αρκετή ώρα. Ο Hamilton συνέχιζε να πιέζει τον Ocon για την 3η θέση στο βάθρο. Εκτός αγωνιστικής γραμμής όμως το οδόστρωμα είχε πολύ χαμηλή πρόσφυση κάνοντας δύσκολο το προσπέρασμα. Στον 71ο γύρο το πίσω δεξί ελαστικό του Verstappen είχε επαφή με τον τοίχο ευτυχώς όμως δεν προκάλεσε ζημιά στο μονοθέσιο.
Μια ανάσα πριν το τέλος ο Magnussen εγκατέλειψε τον αγώνα. Τα πράγματα συνεχίστηκαν χωρίς περεταίρω ανατροπές και ο Verstappen πέρασε πρώτος την γραμμή τερματισμού ανοίγοντας την βαθμολογική του διαφορά στην κατάταξη οδηγών.
Αποτελέσματα GP Μονακό