Το GP Μονακό μπορεί να έχει ολοκληρωθεί, όμως ποιοι είναι αυτοί που μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στον έβδομο αγώνα της F1 στο 2022; Οι απαντήσεις παρακάτω.
Ο Μάιος σημαίνει μόνο ένα πράγμα για την Formula 1: επιστροφή στο Πριγκιπάτο του Μονακό για τη διεξαγωγή του – θρυλικού θα λέγαμε – Grand Prix Μονακό. Το κλασικό circuit στους δρόμους της συγκεκριμένης πόλης έχει χτίσει έναν μύθο γύρω από το όνομά του, χαρίζοντάς μας ανεπανάληπτες στιγμές στο πέρασμα των χρόνων. Το «κόσμημα» του πρωταθλήματος, όπως χαρακτηρίζεται, και μέρος του triple crown στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ήταν ένας πολυαναμενόμενος αγώνας φέτος.
Από τη μία, όλοι είχαν την περιέργεια να δουν πως θα λειτουργήσουν τα φετινά μονοθέσια με τους νέους κανονισμούς και από την άλλη, αν η τύχη θα επιστρέψει αυτά που χρωστάει στον Charles Leclerc στον αγώνα της πατρίδας του. Μεγάλος πρωταγωνιστής η βροχή, η οποία ανακάτεψε για τα καλά την τράπουλα και έφερε στη θέση του μεγάλου νικητή τον Sergio Perez, ενώ για τον Μονεγάσκο οδηγό της Ferrari, ήταν άλλο ένα εφιαλτικό Grand Prix εντός έδρας, με τη νίκη να ξεγλιστράει κυριολεκτικά από τα χέρια του εξαιτίας της ομάδας του. Πάμε να δούμε λοιπόν τι και ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στη φετινή μας επίσκεψη στο στολίδι της Γαλλικής Ριβιέρας.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Μονακό.
Ποιοι μας εντυπωσίασαν;
Sergio Perez: Ο συμπαθής Μεξικανός οδηγός της Red Bull ήταν ο μεγάλος νικητής του φετινού αγώνα στο Μονακό και όχι άδικα. Σε ένα Σαββατοκύριακο που ήταν σαφώς καλύτερος του Max Verstappen, έκανε (σχεδόν) τα πάντα τέλεια και, εκμεταλλευόμενος την ανεπάρκεια της Ferrari στον τομέα της στρατηγικής, κατέκτησε πανάξια την νίκη. Ήδη από τις ελεύθερες δοκιμές έδειξε να βολεύεται καλύτερα από τον team-mate του, ενώ και στις κατατακτήριες ήταν ταχύτερος, κατακτώντας την τρίτη θέση. Βέβαια, αυτό το αποτέλεσμα ήρθε παρέα με μια σύγκρουση του με τις μπαριέρες στην έξοδο της Portier στα τελευταία δευτερόλεπτα, επιφέροντας έτσι της κόκκινες σημαίες και τη λήξη της διαδικασίας.
Την Κυριακή ωστόσο, ήταν άψογος, διαχειριζόμενος εκπληκτικά τόσο τη βροχή στην αρχή του αγώνα, όσο και τις μεταβαλλόμενες συνθήκες έπειτα. Καταφέρνοντας να κρατηθεί στην τρίτη θέση και κοντά στις δύο Ferrari αρχικά, με τα βρόχινα ελαστικά, κινήθηκε ταχύτατα έπειτα όταν η Red Bull πήρε την απόφαση να περάσει σε ενδιάμεσα και έτσι πήρε την πρωτοπορία όταν οι κόκκινοι τα έκαναν θάλασσα με τη στρατηγική και τα pit stops τους.
Το πέρασμα σε σλικ μεσαία ελαστικά τον βρήκε να οδηγεί τον αγώνα εμπρός από τον Carlos Sainz και παρά την ασφυκτική πίεση του Ισπανού για πάνω από μισή ώρα και το graining που αντιμετώπισε, άντεξε και έφτασε πρώτος στην καρό σημαία. Σημείωσε έτσι την τρίτη του νίκη και χάρη στην εκπληκτική του φόρμα φέτος, βρίσκεται στην 3η θέση, μόλις 15 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Max Verstappen. Λέτε να δούμε τον Checo να διεκδικεί με αξιώσεις τον φετινό τίτλο; Εμείς πάντως το ευχόμαστε.
Sebastian Vettel: Ο Γερμανός στο Μονακό απέδειξε γιατί εξακολουθεί να είναι ένας από τους καλύτερους οδηγούς του grid. Η φετινή σεζόν για τον ίδιο και την Aston Martin είναι δύσκολη, με την ομάδα του να μην έχει παρουσιάσει ένα ιδιαίτερα καλό μονοθέσιο, Οι αναβαθμίσεις στην Ισπανία έδειξαν να αλλάζουν κάπως την κατάσταση και στους δρόμους του Πριγκιπάτου ο τετράκις πρωταθλητής μπορούμε να πούμε πως πήρε το 110% της AMR22. Όπως αναφέραμε ήδη, το πράσινο μονοθέσιο δεν είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, ωστόσο ο Vettel ήδη από την Παρασκευή, έγραφε χρόνους μέσα στη δεκάδα, επιδεικνύοντας μάλιστα και πολύ ανταγωνιστικό ρυθμό. Η εμφάνισή του στις κατατακτήριες ήταν σχεδόν συγκινητική, αφού κατάφερε να προκριθεί στο Q3, αναμετρούμενος μάλιστα στα ίσα με τις δύο Mercedes.
Ο αγώνας της Κυριακής ήταν πρόκληση για όλους, με τον Vettel να κάνει το καλύτερο που μπορούσε και να κατακτά τελικά την 10η θέση και έναν πολύτιμο βαθμό, έχοντας εκκινήσει 9ος. Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι καλύτερο αν η Aston Martin ήταν κάπως πιο τολμηρή με τη στρατηγική της, ωστόσο δεν παύει να είναι συνολικά μια εξαιρετική εμφάνιση από τον Γερμανό.
Fernando Alonso: Ο «γερόλυκος» του grid ήταν ένας ακόμα οδηγός που ξεχώρισε με τις επιδόσεις του στο Μονακό. Η σεζόν μέχρι τώρα είναι δύσκολη για τον Ισπανό, με τα μηχανικά προβλήματα να εμφανίζονται σχεδόν σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο. Στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου όμως, έδειξε για άλλη μια φορά την κλάση του. Όπως και ο Sebastian Vettel, ήταν ταχύτατος από την έναρξη του τριημέρου, καταφέρνοντας μάλιστα να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τις δύο Mercedes. Κάνοντας εκπληκτικές κατατακτήριες δοκιμές, εκκίνησε το Grand Prix από την 7η θέση, όπου και τερμάτισε εν τέλει, παίρνοντας 6 πολύτιμους βαθμούς.
Αυτό που προκάλεσε βέβαια αίσθηση είναι η απόφαση (τόσο του ίδιου, όσο και της ομάδας), να καθυστερήσει τον Lewis Hamilton μετά την επανεκκίνηση από την κόκκινη σημαία, κίνηση που δεν καταλάβαμε ποτέ με ποιο σκεπτικό έγινε. Ωστόσο ο Alonso κατόρθωσε να κρατήσει πίσω πάνω από το μισό grid, το οποίο είχε συγκεντρωθεί σε ένα τεράστιο «τρενάκι». Σαφώς η ιδιαίτερη φύση της πίστας του Μονακό συνετέλεσε σε αυτό, δεν αναιρεί όμως το ότι ο Ισπανός είχε συνολικά ένα εξαιρετικό Σαββατοκύριακο.
Lando Norris: Ο νεαρός Βρετανός έχει πάρει κυριολεκτικά στις πλάτες του την McLaren και την οδηγεί. Με τον Daniel Ricciardo να έχει σχεδόν μόνιμα πλέον επιδόσεις γύρω από τις θέσεις 13-15, ο Norris είναι αυτός που προσφέρει βαθμούς στην ομάδα του Woking, στην προσπάθειά της για την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα. Στο Μονακό ήταν ξανά εντυπωσιακός και από την Παρασκευή έδειξε ότι μετά τις δύο Red Bull και τις δύο Ferrari, είναι ο καλύτερος, αφού ήταν σταθερά ταχύτερος σε χρόνους από τις δύο Mercedes. Η 5η θέση στις κατατακτήριες του Σαββάτου αποτέλεσε ένα φανταστικό αποτέλεσμα, και τελικά ο αγώνας του Lando ολοκληρώθηκε στην 6η θέση.
Η Mercedes με τον George Russell κατάφερε μέσω της στρατηγικής στο πρώτο τρίτο του αγώνα να ανεβάσει εν τέλει τον οδηγό της στην 5η θέση, ωστόσο και οι 8 βαθμοί της 6ης θέσης είναι υπερπολύτιμοι. Ο Βρετανός δεν απειλήθηκε και δεν απείλησε μετά την επανεκκίνηση του αγώνα και κάνοντας ένα pit stop ακόμα, κατέκτησε και τον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Σαφώς ένα δυνατό Σαββατοκύριακο για τον Norris, που συνεχίζει να παλεύει μόνος του για την McLaren.
Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν;
Το pit wall της Ferrari: Η ιταλική ομάδα παρέδωσε μαθήματα για το «πώς να χάσετε έναν αγώνα που είναι δικός σας». Η F1-75 ήταν με διαφορά το ταχύτερο μονοθέσιο στο Μονακό, παρά ταύτα η Ferrari δεν κέρδισε. Leclerc και Sainz έκαναν τα πάντα σωστά, με τον Μονεγάσκο ιδιαίτερα να έχει εξωπραγματικό ρυθμό. Το Σαββάτο η pole και η δεύτερη θέση ήρθαν εύκολα (μάλιστα ο Charles πήγαινε ίσως και για τον γύρο της χρονιάς στα τελευταία δευτερόλεπτα) και όλα έδειχναν ότι η επικράτηση την Κυριακή θα είναι εύκολη. Ακόμα και η βροχή την ημέρα του αγώνα δεν άγχωσε τους οδηγούς της, που ήταν αλάνθαστοι, ιδίως ο Leclerc που άνοιγε άνετα τη διαφορά του μπροστά και φαινόταν ότι θα σπάσει επιτέλους την κατάρα στον αγώνα της πατρίδας του.
Το pit stop του Perez όμως ήταν, όπως φάνηκε, κομβικό και εξέθεσε την ανεπάρκεια του pit wall της Ferrari. Με τον Μεξικανό να κόβει έως και πέντε δευτερόλεπτα στον γύρο από τον Leclerc, απόφαση να τον καλέσουν για ενδιάμεσα 3 γύρους μετά ήταν πέρα για πέρα λανθασμένη, καθώς μοιραία βγήκε στην πίστα πίσω από τον οδηγό της Red Bull. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Leclerc κλήθηκε στα pits ταυτόχρονα με τον Sainz για σλικ ελαστικά, κάτι που σήμαινε επιπλέον καθυστέρηση. Έτσι ο Μονεγάσκος βρέθηκε από πρώτος, τέταρτος μέσα σε λίγους γύρους, χωρίς να ευθύνεται πουθενά. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία και αν η Ferrari θέλει το πρωτάθλημα, σκηνικά σαν αυτά του Μονακό δεν πρέπει να επαναληφθούν στο μέλλον.
Η συμπεριφορά των οδηγών της Williams: Κάτι το οποίο μας προκάλεσε αρνητική εντύπωση είχε να κάνει με το κατά πόσο οι Alexander Albon και Nicholas Latifi ακολούθησαν τους κανόνες που διέπουν το racing. Η βρετανική ομάδα ήταν η χειρότερη του grid στο Μονακό και τα δύο της μονοθέσια βρέθηκαν πολύ σύντομα να είναι ένα γύρο πίσω από τους πρωτοπόρους. Μετά τα pit stop των δύο Ferrari, ο Charles Leclerc βγήκε στην πίστα ακριβώς πίσω από τον Ταϊλανδό, ενώ ο Carlos Sainz πίσω από τον Καναδό. Φυσιολογικά και οι δύο οδηγοί της Williams αντίκρισαν άμεσα την μπλε σημαία. Κανείς τους όμως δεν ενήργησε ως όφειλε, να αφήσει δηλαδή το μονοθέσιο που είναι ένα γύρο μπροστά το πολύ μετά από τρεις διαδοχικές ενδείξεις της σημαίας αυτής.
Αντ’ αυτού, ο Latifi άφησε τον Sainz να τον περάσει στην Portier (ενώ έβλεπε τη σημαία από την St Devote), ενώ ο Albon κράτησε πίσω του για πάνω από έναν γύρο τον Charles Leclerc (είδε περίπου 16 φορές την μπλε σημαία). Σύμφωνα με την Ferrari, ο χρόνος που χάθηκε ήταν υπερπολύτιμος, στην περίπτωση δε του Ισπανού, του κόστισε πιθανά την πρωτοπορία. Αυτό σίγουρα αποτελεί ένα πολύ σοβαρό ατόπημα από πλευράς των οδηγών της Williams, ιδίως όταν γίνεται σε μια πίστα όπως του Μονακό και ευελπιστούμε στο μέλλον να τηρούν πιο προσεκτικά τους κανόνες του σπορ στο οποίο αγωνίζονται.
Ο χειρισμός διάφορων θεμάτων από τους αγωνοδίκες: Ο αγώνας στο Πριγκιπάτο σαφώς δεν ήταν μια καλή ημέρα για τους αγωνοδίκες του Grand Prix. Ποινές που δεν δόθηκαν, συμβάντα που δεν εξετάστηκαν και ανεπαρκείς δικαιολογίες είναι λίγα μόνο από αυτά που έκαναν (ή δεν έκαναν) οι κριτές σε αυτό το Κυριακάτικο απόγευμα. Αλγεινή εντύπωση προκάλεσαν οι αποφάσεις τους σχετικά με την έναρξη του αγώνα λόγω της βροχόπτωσης που ήρθε λεπτά πριν την εκκίνηση, καθώς οι εξηγήσεις που δόθηκαν δεν ήταν πειστικές, αν και κατανοούμε απόλυτα την ανάγκη για τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας. Ακόμα πιο σοβαρά ωστόσο κρίνουμε ότι είναι τα περιστατικά με τις δύο Williams, τα οποία αναφέραμε παραπάνω. Αν και πρόκειται για ξεκάθαρη παράβαση κανονισμού που επιφέρει ποινή, οι εν λόγω φάσεις δεν εξετάστηκαν καν, κάτι το οποίο είναι άκρως απαράδεκτο κατά τη γνώμη μας.
Ακόμα μια φάση που υπέπεσε στην αντίληψή μας και μάλλον αγνοήθηκε από τους κριτές, συνέβη στον 19ο γύρο μεταξύ Ocon και Hamilton, όπου ο ο Γάλλος στριμώχνει παραπάνω από όσο θα έπρεπε τον Βρετανό στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Η δουλειά των αγωνοδικών είναι σίγουρα δύσκολη, όμως η υψηλή ευθύνη που φέρουν κάθε φορά, πρέπει να τους κάνει να είναι ακριβής και αποτελεσματικοί και στο Μονακό κάθε άλλο παρά αποτελεσματικοί ήταν.
Daniel Ricciardo: Η κατρακύλα του Αυστραλού δεν έχει τελειωμό το 2022. Για άλλο ένα τριήμερο ήταν σκιά του Ricciardo που ξέρουμε και δη σε μια πίστα όπου έχει κερδίσει και έχει πάρει pole στο παρελθόν. Αντίθετα με τον Lando Norris που όπως ήδη αναφέραμε ήταν ίσως ο best of the rest μετά τις Red Bull και Ferrari, ο Danny Ric έλαμψε δια της απουσίας του. Περιορίστηκε ξανά σε θέσεις από 13 έως 15, την ώρα που η άλλη McLaren προκρινόταν πανηγυρικά στο Q3, με 7 δέκατα καλύτερο χρόνο.
Φυσικά στο Grand Prix δεν άλλαξε τίποτα, με τον Αυστραλό να έχει κακό ρυθμό τόσο στη βροχή, όσο και αργότερα σε στεγνή πίστα με τα σλικ ελαστικά. Ενώ ο Norris τερμάτιζε 6ος, παίρνοντας τον ταχύτερο γύρο και μόλις 12 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Sergio Perez, ο Ricciardo θα ήταν μόλις 13ος, σχεδόν ένα λεπτό μακρυά από την κορυφή. Και αν σε αυτό έπαιξε ρόλο ο Alonso, κάτι το οποίο θα μείνει κυρίως, είναι η μηδενική επιδραστικότητα του Αυστραλού στον αγώνα, όπου σε κανένα σημείο δεν φάνηκε ικανός να πετύχει κάτι καλύτερο. Σαφώς αυτή η κατάσταση μας στεναχωρεί, καθώς πριν μερικά χρόνια ο Ricciardo ήταν ένας από τους ταχύτερους οδηγούς στο grid και πλέον τα σχόλια περί επικείμενης αποχώρησής του στο τέλος της χρονιάς, όλο και πληθαίνουν.