Ο Sergio Perez ήταν ο μεγάλος θριαμβευτής του GP Μονακό, τον έβδομο αγώνα της Formula 1 στο 2022, κατακτώντας την πέμπτη νίκη της Red Bull Racing στο 2022.
Η Red Bull Racing ανέτρεψε το μειονέκτημά της στην έναρξη του GP Μονακό, με τον Sergio Perez να είναι ο μεγάλος νικητής και τον Max Verstappen να συμπληρώνει το podium. Ανάμεσά τους στη 2η θέση ήταν ο Carlos Sainz με Ferrari.
Οι απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες και η βροχή που ξεκίνησε ελάχιστα πριν την έναρξη του αγώνα, άλλαξαν τα δεδομένα στο GP Μονακό. Οι οδηγοί εκκίνησαν με καθυστέρηση περίπου μίας ώρας, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, φορώντας ελαστικά βροχής. Σταδιακά πέρασαν στα intermediates και σε ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα.
Σε εκείνο το σημείο, η Red Bull Racing εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις αλλαγές ελαστικών και πήρε την πρωτοπορία, με τη Ferrari να χάνει το πολύ μεγάλο πλεονέκτημα που είχε αρχικά. Οι Perez και Verstappen ανέβηκαν στην πρώτη και τρίτη θέση αντίστοιχα, την οποία και διατήρησαν ως το τέλος. Από την άλλη πλευρά, ο Charles Leclerc έπεσε εκτός podium και έμεινε απογοητευμένος, παρόλο που τερμάτισε για πρώτη φορά στον αγώνα της πατρίδας του.
Συνοψίζοντας, ο Sergio Perez με Red Bull Racing πήρε τη νίκη στο Circuit de Monaco, με τον Carlos Sainz με Ferrari να τερματίζει στη 2η θέση. Ο Max Verstappen με Red Bull Racing συμπλήρωσε το podium στην 3η θέση, μπροστά από τον Charles Leclerc με Ferrari στην 4η θέση. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί είχαν απόσταση μεταξύ τους περίπου 3 δευτερολέπτων, έχοντας μεγάλη μάχη μέχρι το τέλος.
Ο George Russell με Mercedes τερμάτισε στην 5η θέση, συνεχίζοντας το σερί του με τερματισμούς στην πρώτη πεντάδα. Ο Lando Norris με McLaren διατήρησε την 6η θέση, μπροστά από τον Fernando Alonso με Alpine. Ο Lewis Hamilton με Mercedes έμεινε στην 8η θέση, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Valtteri Bottas με Alfa Romeo και Sebastian Vettel με Aston Martin.
Εκτός δεκάδας βρέθηκε ο Pierre Gasly στην 11η θέση, με τον Esteban Ocon με Alpine να τερματίζει στη 12η θέση. Ο Γάλλος οδηγός είχε ποινή πέντε δευτερολέπτων από επαφή που είχε με τον Hamilton κι έπεσε εκτός δεκάδας. Την κατάταξη συμπλήρωσαν οι Daniel Ricciardo με McLaren, Lance Stroll με Aston Martin, Nicholas Latifi με Williams, Guanyu Zhou με Alfa Romeo και ο Yuki Tsunoda με Alpha Tauri.
Οι οδηγοί που δεν ολοκλήρωσαν το GP Μονακό ήταν ο Alex Albon με Williams και οι δύο Haas (Mick Schumacher, Kevin Magnussen).
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Ισπανίας.
Ο Αγώνας
Η βροχή που ξεκίνησε λίγο πριν την έναρξη του αγώνα έκανε αρκετά περίπλοκη την κατάσταση για τους οδηγούς. Οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος ήταν στους 23 και 32 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα, πολύ χαμηλότερα από τις δύο προηγούμενες ημέρες.
Εκκίνηση με καθυστέρηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας
Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με full wet ελαστικά. Η έναρξη του αγώνα πραγματοποιήθηκε περίπου μία ώρα μετά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Στο γύρο σχηματισμού, οι Latifi και Stroll είχαν μικρές επαφές με τις μπαριέρες και μπήκαν στα pit για αλλαγή ελαστικών, όπως και οι Gasly, Schumacher. Όλοι τους έβαλαν την intermediate γόμα για βροχή. Η κατάσταση του οδοστρώματος απέτρεπε τους οδηγούς από το να επιχειρήσουν το οποιοδήποτε προσπέρασμα.
Ελέγχει ο Leclerc τον αγώνα από την κορυφή
Την επιλογή των intermediates ακολούθησαν οι Vettel και Tsunoda στον 6ο γύρο, ενώ η κατάταξη δεν άλλαζε. Ο Leclerc είχε απόσταση 3,6s από τον teammate του, Sainz, ο οποίος με τη σειρά του κρατούσε σταθερά λίγο κάτω από τα 2s τον Perez στην 3η θέση. Ο Μονεγάσκος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο 1:35.323 στον 11ο γύρο, έχοντας λίγο πάνω από 5s διαφορά, πλέον, από τον Sainz.
Πρώτα προσπεράσματα στον αγώνα ο Gasly
Ο Gasly φαινόταν να έχει ένα ελαφρύ πλεονέκτημα με τα intermediate ελαστικά και στο 12ο γύρο πέρασε τον Zhou στα φρένα της στροφής Mirabeau Haute. Ο Γάλλος άρχισε να πιέζει άμεσα και τον Ricciardo, τον οποίο πέρασε στο πρώτο chicane της πισίνας, ανεβαίνοντας στη 12η θέση. Σταδιακά, οι οδηγοί σκέφτονταν την αλλαγή σε διαφορετική γόμα ελαστικών από τα full wet, καθώς η κατάσταση της πίστας βελτιωνόταν.
Ξεκίνημα των αλλαγών σε intermediates
Στο τέλος του 15ου γύρου, ο Hamilton μπήκε στα pit για να αλλάξει σε intermediate ελαστικά, πέφτοντας στην 9η θέση. Στον επόμενο γύρο ακολούθησε ο Perez, με το Μεξικανό να μένει οριακά μπροστά από το Russell στην 5η θέση. Στο 17ο γύρο, ο Norris έκανε τη δική του αλλαγή σε intermediates και βγήκε στην 7η θέση, ανάμεσα στις δύο Alpine. Παράλληλα, οι Ocon και Hamilton είχαν μία επαφή στη στροφή 1, με τον Βρετανό να μην καταφέρνει να περάσει. Στο γύρο 18, οι Leclerc και Verstappen έκαναν τη δική τους αλλαγή σε intermediate ελαστικά, με τον Sainz να προηγείται στον αγώνα.
Αλλαγή σε ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα
Ο Schumacher ήταν ο πρώτος οδηγός που επιχείρησε να βάλει hard ελαστικά στο 18ο γύρο, με τον Albon να ακολουθεί ένα γύρο αργότερα. Όλο και περισσότεροι οδηγοί επιχείρησαν την ίδια κίνηση. Παράλληλα, ο Verstappen πλησίασε τον Leclerc στα 3,8s, με τη Ferrari να βάζει ταυτόχρονα τους οδηγούς της στον 21ο γύρο για hard ελαστικά. Ο Sainz διατηρήθηκε μπροστά από τον Leclerc, ο οποίος και καθυστέρησε, διότι η Ferrari εφάρμοσε λανθασμένη στρατηγική. Ο Μονεγάσκος διαμαρτυρήθηκε για τη στρατηγική της ιταλικής ομάδας στην ενδοεπικοινωνία.
Στην κορυφή ο Perez μέσω των pitstop
Η Red Bull Racing έκανε το δικό της διπλό pitstop στο γύρο 22, με τον Perez να βγαίνει μπροστά από τις δύο Ferrari και τον Verstappen στην 3η θέση, μπροστά από τον Leclerc. Παράλληλα, ο Magnussen (Haas) αποτέλεσε την πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα, ενώ στον 26ο γύρο, όλοι οι οδηγοί είχαν αλλάξει σε hard ελαστικά. Η πρώτη δεκάδα είχε, κατά σειρά, τους Perez, Sainz, Verstappen, Leclerc, Russell, Norris, Alonso, Hamilton, Ocon και Bottas.
Ατύχημα για τον Mick Schumacher
Στον 27ο γύρο, ο Schumacher έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του μετά το πρώτο chicane της πισίνας, με τη Haas να προσκρούει στα προστατευτικά ελαστικά και την αμερικάνικη ομάδα να έχει και τα δύο μονοθέσιά της εκτός αγώνα. Σύντομα, υποδείχθηκε το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, προκειμένου να καθαριστεί η πίστα και να γίνουν επιδιορθώσεις στα προστατευτικά ελαστικά.
Στον 30ό γύρο, η πίστα τέθηκε σε καθεστώς κόκκινης σημαίας, ώστε να μη συνεχίζεται άσκοπα η συμπλήρωση των γύρων.
Συνέχιση του αγώνα μετά από 20 λεπτά
Ο αγώνας συνεχίστηκε μετά από 20 λεπτά, με μη-στατική εκκίνηση (rolling start). Από την πρώτη δεκάδα, τα hard ελαστικά διατήρησαν οι δύο Ferrari, ο Norris και ο Bottas, οι υπόλοιποι έβαλαν medium γόμα. Στους πρώτους γύρους, οι διαφορές ανάμεσα στους τέσσερις πρώτους οδηγούς ήταν ίδιες, ενώ πλέον ήταν βέβαιο πως ο αγώνας δε θα συμπληρωθεί στους 77 γύρους, αλλά στις δύο ώρες, όπως υποδείκνυε και η ένδειξη στο ταμπλό.
Μάχη ανάμεσα σε Alonso και Hamilton
Η μοναδική ενδιαφέρουσα μάχη στη βαθμολογούμενη δεκάδα ήταν αυτή ανάμεσα στον Alonso και τον Hamilton στις θέσεις 7 και 8 αντίστοιχα. Ο Βρετανός έμενε κολλημένος πίσω από την Alpine, χωρίς να επιχειρεί προσπάθεια για προσπέρασμα. Στην κορυφή, η Red Bull Racing διατηρούσε τις διαφορές της από τα μονοθέσια της Ferrari.
Ελάχιστες αλλαγές ως το τέλος
Το μόνο αξιοσημείωτο γεγονός μέχρι τη λήξη του αγώνα ήταν μία αποτυχημένη απόπειρα του Zhou για να περάσει τον Tsunoda, με τον Κινέζο να πέφτει στη 17η θέση. Παράλληλα, ο Albon μπήκε στα pit και εγκατέλειψε. Επίσης, ο Norris έβαλε νέο σετ medium ελαστικών και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Ο Perez αναδείχθηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του νικητής στο GP Μονακό, με τους Sainz και Verstappen να συμπληρώνουν το podium. Ο Leclerc ήταν τέταρτος, όντας απογοητευμένος που έχασε τη νίκη στον εντός έδρας αγώνα του.
Ο Russell συνέχισε τους τερματισμούς στην πρώτη πεντάδα, με το Norris στην 6η θέση. Ο Alonso κρατήθηκε μπροστά, από τον Hamilton, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Bottas και Vettel.
Ο Ocon με την ποινή 5 δευτερολέπτων που είχε έπεσε από την 9η στη 12η θέση, πίσω και από τον Gasly. Την κατάταξη συμπλήρωσαν οι Ricciardo, Stroll, Latifi, Zhou και Tsunoda, με τους Albon, Schumacher και Magnussen να εγκαταλείπουν.
Αποτελέσματα GP Μονακό