Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στον εναρκτήριο αγώνα του 2021, δίνοντας εκπληκτική μάχη για την νίκη στο GP Μπαχρέιν.
Ο Βρετανός έκανε ένα εξαιρετικό ξεκίνημα στο πρωτάθλημα του 2021, με μια φοβερή στρατηγική. Έχοντας 10 γύρους πιο φθαρμένα ελαστικά, άντεξε στην τεράστια πίεση του Max Verstappen και πήρε ακόμα μια νίκη στην καριέρα του. Η μάχη των δύο ήταν εκπληκτική και θα μας δώσουν μια φοβερή μάχη στο φετινό Πρωτάθλημα. Η Red Bull πρέπει να χτυπιέται, καθώς ήταν στη 1η θέση στις ελεύθερες δοκιμές, στις κατατακτήριες, όχι όμως τη στιγμή που έπρεπε στον αγώνα. Ο Ολλανδός πέρασε εκτός πίστας τον Hamilton στην Τ4 και οι αγωνοδίκες έδωσαν εντολή να αφήσει τον Hamilton μπροστά. Όμως δεν έφτασε ποτέ ξανά κοντά ώστε να πάρει τη νίκη. Στην 3η θέση έκλεισε ο Valtteri Bottas κάνοντας έναν ήσυχο αγώνα και πήρε τον επιπλέον βαθμό με τον ταχύτερο γύρο.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 28 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Ο Lando Norris ήταν εξαιρετικός στο ξεκίνημα της σεζόν παίρνοντας την 4η θέση για την McLaren σε ένα δυναμικό ξεκίνημα. Πίσω του ολοκλήρωσε ο Sergio Perez, o οποίος έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα ανάκαμψης εκκινώντας από το pit-lane. Στην 6η θέση έκλεισε ο Charles Leclerc με την Ferrari, o οποίος δεν κατάφερε να κρατήσει τον Μεξικανό πίσω του. Ακολούθησε στην 7η θέση ο Daniel Ricciardo με την δεύτερη McLaren, κάνοντας επίσης έναν δυνατό αγώνα στο ντεμπούτο του με τα πορτοκαλί. Στην 8η θέση ολοκλήρωσε ο Carlos Sainz, ο οποίος σίγουρα δεν είχε τη σωστή στρατηγική, αλλά βαθμολογήθηκε. Στην 9η θέση έκλεισε ο Yuki Tsunoda με την Alpha Tauri, o οποίος ήταν εξαιρετικός. Μάλιστα πέρασε στο τέλος τον Lance Stroll, o οποίος έμεινε από ελαστικά αλλά πήρε τον έναν βαθμό.
Δείτε το GP ΗΠΑ της Κατηγορίας Pro για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.
Το GP Μπαχρέιν
Στον γύρο σχηματισμού, ο Perez σταμάτησε στην πίσω ευθεία. Τα μονοθέσια στήθηκαν στην σχάρα εκκίνησης, με το Race Control να δίνει την εντολή για δεύτερο γύρο σχηματισμού. Ο Perez βρήκε ταχύτητα και θα εκκινούσε από το pit-lane το GP Μπαχρέιν.
Στην εκκίνηση, οι Verstappen και Hamilton είχαν το τέλειο πέταγμα και ο Ολλανδός αμύνθηκε αμέσως στην Τ1. Ο Hamilton δεν κατάφερε στην έξοδο να τον πλησιάσει. Ο Sainz είχε κάνει κακή εκκίνηση και έχασε θέση από τους Alonso και Stroll. Στην έξοδο της Τ3 ο Mazepin έχασε τον έλεγχο της Haas και κατέληξε στις μπαριέρες συνεχίζοντας το σερί εξόδων από χθες. Στην Τ4 όμως ο Leclerc έκανε το switchback στον Bottas και ανέβηκε στην 3η θέση. Οι δύο McLaren έδιναν μάχη μέχρι την στροφή 10 και το SC έκανε την εμφάνιση του.
Οι διαφορές μηδενίστηκαν, με τον Perez να μπαίνει στα pit για νέο σετ της medium γόμας στον τρίτο γύρο. Το SC αποχώρησε στον ίδιο γύρο με τον Verstappen να παίζει εξαιρετικά το παιχνίδι και να κρατά πίσω του τους Hamilton και Leclerc με εξαιρετικό τρόπο. Στην έξοδο της 4 και προς το σύμπλεγμα 5-6-7 και 8, ο Gasly έχασε θέση από τις McLaren και έσπασε αμέσως η εμπρός αεροτομή του. Παράλληλα πίσω ο Schumacher είχε κι εκείνος έξοδο. Το VSC έκανε την εμφάνιση του για σχεδόν έναν γύρο με τον Γάλλο να αλλάζει αεροτομή.
Όταν είχαμε και πάλι πράσινη σημαία, ο Verstappen άνοιξε τη διαφορά πάνω από δευτερόλεπτο, με τον Bottas να προσπερνά τον Leclerc για την 3η θέση. Μπαίνοντας στον 8ο γύρο, ο Norris έδινε μια πολύ όμορφη μάχη με τον Leclerc, δίχως όμως να καταφέρνει να περάσει. Την ίδια στιγμή ο Perez είχε ανέβει στην 13η θέση. Στον επόμενο γύρο όμως ο Norris μαζί με το DRS ανέβηκε στην 4η θέση έχοντας μπροστά του τον Bottas. Πίσω τους, ο Stroll κατάφερε να προσπεράσει τον Alonso για την 7η θέση.
Μπροστά ο Verstappen είχε τον ίδιο ρυθμό με τον Hamilton όντας στο 1.8s. Πίσω τους ο Bottas έχανε σε κάθε πέρασμα, με τη μάχη για την 4η θέση να είναι μεγάλη. Ο Leclerc ήταν στο DRS του Norris, όμως δεν έκανε κίνηση και ο Stroll ήταν οριακά εκτός του δευτερολέπτου από τον Ricciardo. Στον 12ο γύρο όμως, ο Ricciardo έκανε τη πρώτη του κίνηση προς τη Ferrari, με την Alpine να φέρνει τον Alonso για αλλαγή στη medium γόμα ελαστικών. Οι McLaren, Ferrari και Aston Martin αντέδρασαν αμέσως με τους Norris, Leclerc και Stroll, με τον Alonso να περνά μπροστά από τον Καναδό.
Η Mercedes όμως έφερε τον Hamilton στον 13ο γύρο και έβαλε την hard γόμα με ένα αργό pit-stop κάνοντας το undercut. O Ricciardo μπήκε επίσης αλλά βγήκε πίσω από τον Alonso. H Red Bull δεν έφερε τον Verstappen για αλλαγή ελαστικών, ενώ ούτε ο Bottas μπήκε με τον Hamilton να περνά τον Sainz που είχε διαφορετική στρατηγική. Ο Ισπανός μπήκε για αλλαγή στη medium γόμα, ενώ μπήκε και ο Bottas.
Διαβάστε επίσης: Πώς αλλάζει η οδήγηση σε έντονα καιρικά φαινόμενα;
Οι αλλαγές στη κατάταξη ήταν πολλές, με τον Alonso Να χάνει δύο θέσεις από τους Ricciardo και Stroll, ενώ ο Vettel είχε πέσει πίσω από τον Leclerc Στην 7η θέση. Ο Verstappen μπήκε για αλλαγή στη medium γόμα και βγήκε στην 2η θέση πίσω από τον Hamilton στον 18ο γύρο. Στον ίδιο γύρο, ο Bottas προσπέρασε τον Perez για την 3η θέση.
Το σημαντικό σε αυτό το σημείο ήταν πως η Mercedes είχε 5 γύρους περισσότερους την hard γόμα του Hamilton από τη medium του Verstappen. Από τα pit-stop μεγάλος χαμένος ήταν ο Giovinazzi που έχασε τρεις θέσεις, ενώ στη τελευταία είχε πέσει ο Schumacher.
O Perez μπήκε για τη hard γόμα και στον 20ο γύρο είχαμε μια εντυπωσιακή μάχη. Ο Stroll πέρασε τον Vettel στην Τ1, με τον Alonso να βουτά επίσης. Όμως μέχρι την Τ4 ο Γερμανός έχοντας το DRS ξαναπέρασε. Στον επόμενο γύρο όμως η μάχη συνεχίστηκε όταν μαζί με τον Sainz πέρασαν στην Τ1. Όμως μέχρι την Τ4 η Ferrari είχε καλύτερη έξοδο, με την Alpine να μην έχει DRS και αμφότεροι τον πέρασαν. Ο Perez έχοντας φρέσκο σετ πέρασε και τους δύο και στον επόμενο γύρο ο Vettel είχε πέσει στην 12η θέση. Ο Raikkonen έχοντας φρέσκο σετ επίσης, είχε κολλήσει πίσω από τον Alonso σε έναν εντυπωσιακό μέχρι στιγμής αγώνα. Η Alfa Romeo πέρασε την Alpine στην Τ1, με τον Alonso να είναι πλέον εκτός βαθμών.
Στη κορυφή, ο Verstappen είχε μειώσει τη διαφορά στα 3.8s από τον Hamilton, έχοντας στην ίδια απόσταση τον Bottas πίσω. Μέχρι τον 28ο γύρο, είχε πλησιάσει στα 2s τη διαφορά κάνοντας ένα σερί γρήγορων γύρων. Ο Hamilton δεν μπορούσε να αντιδράσει, χάνοντας 0.8s στον γύρο. Ο Perez είχε ανέβει στην 7η θέση πλέον και κοιτούσε σε ένα ασφαλές πλασάρισμα στην 4η.
Η Mercedes κάλεσε τον Βρετανό για φρέσκο σετ της hard γόμας και βγήκε στην 3η θέση. Το ίδιο έπραξε και η Aston Martin με ένα κακό pit-stop στον Stroll. Ο Bottas είχε ένα καταστροφικό pit-stop στα 10.9s όταν δεν ξεκούμπωσε το εμπρός δεξί ελαστικό και βγήκε στην 5η θέση. Ο Verstappen ήταν μπροστά και είχε διαφορά σχεδόν 20s από τον Hamilton και ήξερε πως στο τέλος θα πρέπει να τον προσπεράσει στη πίστα.
Οι Leclerc και Ricciardo μπήκαν για το τελευταίο τους pit-stop, ενώ ο Alonso εγκατέλειψε τον αγώνα με προβλήματα στα φρένα της Alpine. H McLaren έκανε δύο κακά pit-stop αλλά δεν έχασε θέση στη περίπτωση του Norris. Στον 35ο γύρο, ο Verstappen ήταν 17.7s μπροστά από τον Hamilton, με τους Bottas, Perez, Sainz, Norris, Leclerc, Ricciardo, Stroll και Russell να αποτελούν τη 10άδα του GP Μπαχρέιν. Ο Sainz μπήκε για το τελευταίο του pit-stop και βγήκε στην 9η θέση.
O Perez μπήκε για νέο σετ της medium και βγαίνοντας από τα pit έδωσε μια πανέμορφη μάχη με τον Stroll, o οποίος τον πέρασε από την εξωτερική στην Τ4. Ο Verstappen μπήκε επίσης και ήταν πλέον 8.7s μακριά από τον Hamilton και είχε 17 γύρους να τον φτάσει και να τον περάσει. Είχε 10 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά και μείωνε αμέσως τη διαφορά. Η διαφορά έπεφτε με καταιγιστικό ρυθμό και μέχρι τον 43ο γύρο ήταν ήδη 5.8s πίσω του.
Ακόμα μια εντυπωσιακή προσπάθεια ήταν του Perez που είχε φτάσει τον Ricciardo και μπορούσε να φτάσει μέχρι και τον Norris Στην 4η. Ο Tsunoda είχε ανέβει στην 10η θέση έχοντας περάσει τον Raikkonen. Στον 45ο γύρο είχαμε επαφή στην T1 ανάμεσα σε Ocon και Vettel, με τους δύο να έχουν έναν κάκιστο αγώνα. Αμφότεροι συνέχισαν δίχως να έχουν μεγάλες ζημιές.
Με 10 γύρους να απομένουν, η διαφορά ήταν στα 3.3s, με την κίνηση να είναι έντονη. Ο Sainz προσπέρασε τον Stroll για την 8η θέση της κατάταξης. Ο Perez ήταν στα 4.2s από τον Leclerc, η διαφορά στη κορυφή ήταν στα 2.5s και είχαμε ακόμα 8 γύρους για το τέλος. Στον 51ο από τους 56 η διαφορά ήταν στα 1.4s. Όμως ο Hamilton έκανε λάθος στην Τ10 και ο Verstappen μπήκε στο DRS.
Στην αρχή του 53ου γύρου, ο Verstappen πέρασε εκτός πίστας στην έξοδο της Τ4 και τον άφησε αμέσως στην έξοδο της Τ10. Με 3 γύρους να απομένουν ο Verstappen δεν ήταν πολύ κοντά για να απειλήσει, με τον Hamilton να κρατιέται μπροστά. Στον 55ο γύρο, ο Verstappen δεν είχε DRS και ο Hamilton παρέμεινε μπροστά.
Μπαίνοντας στον τελευταίο γύρο, ο Hamilton ήταν 0.9s μπροστά, την έξοδο της Τ3 ο Hamilton είχε διαφορά και ήταν μπροστά. Στην έξοδο της Τ10 ο Verstappen ήταν στο DRS αλλά δεν ήταν σε θέση βολής.
Ο Hamilton ήταν μπροστά, έστριψε πρώτος από τη τελευταία στροφή και πήρε τη νίκη στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν σε έναν εκπληκτικό αγώνα στο GP Μπαχρέιν.
Αποτελέσματα Αγώνα GP Μπαχρέιν