Ο Max Verstappen της Red Bull Racing ήταν ο πρωταγωνιστής στο QP του GP Μπαχρέιν παίρνοντας την πρώτη pole position για το 2023.
Σε μία διαδικασία γεμάτη δράση, ο Max Verstappen ήταν αυτός που πανηγύρισε την pole position για το Grand Prix Μπαχρέιν. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull Racing, πραγματοποίησε μία θαυμάσια προσπάθεια στο τέλος του Q3 με τη soft γόμα ελαστικών και με το 1:29,708 κατέκτησε την κορυφή της κατάταξης.
Πίσω του ήταν ο Sergio Perez με τη δεύτερη RB19, o οποίος έφερε την αυστριακή ομάδα στο 1-2 και εξασφάλισε το lockout. Στην 3η θέση ήταν ο Charles Leclerc της Scuderia Ferrari, ο οποίος ήταν σχεδόν τρία δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργός από τον Verstappen.
Στην 4η θέση βρέθηκε ο Carlos Sainz με τη δεύτερη SF-23. Πίσω του ήταν ο συμπατριώτης του, Fernando Alonso, με την Aston Martin AMR23. O 41χρονος δεν κατάφερε να παλέψει για την pole position, όμως ξεπέρασε τους οδηγούς της Mercedes-AMG.
Ο George Russell κέρδισε τον Lewis Hamilton, όμως ο ρυθμός της W14 ήταν απογοητευτικός. Αμφότεροι έκαναν μία προσπάθεια στο Q3. Την πρώτη 10άδα έκλεισαν οι Lance Stroll, Esteban Ocon και Nico Hulkenberg.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #108 με την ανάλυση των χειμερινών δοκιμών του Μπαχρέιν.
Q1
Η μεγάλη προσμονή τελείωσε όταν το πράσινο φανάρι στο τέλος του pitlane της πίστας του Σακχίρ έγινε πράσινο και τα μονοθέσια άρχισαν να βγαίνουν για τις πρώτες τους προσπάθειες υπό το φως των προβολέων. Οι δύο AlphaTauri άνοιξαν το χορό με τις δύο Ferrari, που «φορούσαν» μεσαία ελαστικά, να ακολουθούν αμέσως μετά.
Δεν ήταν ιδανικό ξεκίνημα για τον Charles Leclerc, που καθώς περνούσε από την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού αποκολλήθηκε ένα κομμάτι από την SF-23, ενώ στην επόμενη στροφή «έφυγε» άλλο ένα. Ήταν δύο μικρά κομμάτια από ανθρακόνημα, που όμως η διεύθυνση αγώνα τα θεώρησε επικίνδυνα και έβγαλε την κόκκινη σημαία για απομακρυνθούν, ενώ απέμεναν λίγο πάνω από 13 λεπτά (από τα 18 της συνολικής διάρκειας) για το τέλος του Q1.
Μετά την ολιγόλεπτη διακοπή τα μονοθέσια ξαναβγήκαν στην πίστα και καθώς πλέον ο εναπομείναν χρόνος ήταν λιγότερος η κίνηση ήταν σαφώς μεγαλύτερη. Μέσα σε λίγα λεπτά και οι 20 οδηγοί είχαν βγει από τα γκαράζ τους, συμπεριλαμβανομένου του Leclerc, στο μονοθέσιο του οποίου οι μηχανικοί της Ferrari έκαναν τις απαραίτητες μικροεπισκευές.
Ο Sargeant μάλιστα έκανε ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον Lando Norris, που ήταν 15ος, αλλά έμεινε στη 16η θέση επειδή ο Βρετανός είχε καλύτερο δεύτερο χρόνο. Πολύ σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι ο πρώτος από τον τελευταίο απείχαν μόλις 1,2 δευτερόλεπτα!
Μετά τη φρενίτιδα του Q1, στο ξεκίνημα του δεύτερου σκέλους των κατατακτήριων δεν υπήρχε μεγάλη προθυμία από τους οδηγούς να βγουν από τα γκαράζ τους. Όπως φάνηκε στα προηγούμενα λεπτά, η κατάσταση της πίστας βελτιωνόταν σημαντικά σε κάθε πέρασμα και όλοι περίμεναν να κάνει κάποιος άλλος την αρχή και να στρώσει λίγο λάστιχο παραπάνω στην επιφάνεια της ασφάλτου.
Ο Nico Hulkenberg με τη Haas, οποίος έκανε τη μίνι-έκπληξη τερματίζοντας στο Q1 τόσο πιο μπροστά από τον Magnussen, ήταν εκείνος που έκανε την αρχή και σύντομα τον ακολούθησαν και οι υπόλοιποι. Όλοι φυσικά είχαν στα μονοθέσιά τους τα μαλακά (κόκκινα) ελαστικά της Pirelli.
Και πάλι όλοι κοίταζαν τι θα κάνει ο Alonso, ο οποίος όντως έκανε έναν αρκετά γρήγορο γύρο. Οι «παραδοσιακές» δυνάμεις της F1 όμως δεν είχαν πει την τελευταία τους λέξη. Και οι δύο Red Bull και οι δύο Mercedes έκαναν ταχύτερο γύρο από τον Ισπανό της Aston Martin και τον έριξαν στην 5η θέση. Ο Verstappen ήταν ταχύτερος όλων, μπροστά από τον Perez, με τους Hamilton και Russell να ακολουθούν στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα.
Οι δύο Ferrari δεν έφτασαν κοντά σε αυτούς τους χρόνους, ωστόσο για την πρώτη τους προσπάθεια στο Q2 οι Leclerc και Sainz είχαν βάλει χρησιμοποιημένα και όχι φρέσκα μαλακά ελαστικά. Το ίδιο έκανε και ο Stroll με την Aston Martin, που βρισκόταν στη ζώνη του αποκλεισμού. Επομένως, δεν είχαμε δει τις πραγματικές τους δυνατότητες.
Οι δύο Red Bull επέλεξαν να μην κάνουν δεύτερη προσπάθεια στο Q2, αφού με τους χρόνους που είχαν δεν κινδύνευαν σε καμία περίπτωση, αλλά και οι 13 υπόλοιποι βγήκαν στην πίστα για μια τελευταία προσπάθεια. Ο Charles Leclerc έδειξε επιτέλους πόσο γρήγορη είναι η Ferrari, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση με χρόνο καλύτερο από την περσινή pole position, μπροστά από Verstappen, Russell και Hamilton.
Με τον Stroll την τελευταία στιγμή να καταφέρνει να βελτιώσει το χρόνο του και να εξασφαλίζει τη θέση του στην τελική 10άδα, οι πέντε οδηγοί που αποκλείστηκαν στο τέλος του Q2 ήταν οι Norris, Bottas, Zhou, Tsunoda και Albon. Εντυπωσιακός ο Hulkenberg που στην επιστροφή του στην F1 πήρε την 8η θέση και πέρασε στον «τελικό».
Q3
Με τους παλμούς στα ύψη, το pit lane άνοιξε για τελευταία φορά το Σάββατο στο Σακχίρ και οι οδηγοί βγήκαν για την πρώτη από τις δύο γρήγορες προσπάθειές τους, με τις δύο Ferrari και τις δύο Red Bull να ανοίγουν το χορό, ενώ οι Mercedes και ο Alonso έμειναν στα γκαράζ τους.
Τώρα που τα πράγματα σοβάρεψαν, ο Verstappen τα έβαλε στη θέση τους, γράφοντας τον ταχύτερο γύρο του 3ημέρου μέχρι εκείνο το σημείο. Ο Ολλανδός πρωταθλητής της Red Bull έγινε ο πρώτος που κατέβηκε κάτω από το 1:30 φέτος και πήρε φυσικά την πρώτη θέση, ένα δέκατο του δευτερολέπτου μπροστά από τον Charles Leclerc. Ο Sergio Perez ήταν 3ος ενώ ο Alonso έφερε την AMR23 στην 4η θέση.
Οι Mercedes έκαναν μόνο μία γρήγορη προσπάθεια στο Q3, παίρνοντας τις θέσεις 5 και 7 με τον Russell και τον Hamilton αντίστοιχα, έχοντας ανάμεσά τους τον Sainz. Μία προσπάθεια έκανε τελικά και ο Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος μόλις επέστρεψε στο γκαράζ του βγήκε από το μονοθέσιο.
Τελικά, οι μοναδικοί που έκανε δεύτερο γρήγορο γύρο στο Q3 ήταν οι Verstappen, Perezκαι Sainz. Και οι τρεις βελτίωσαν τους χρόνους τους, με τον Ολλανδό να εξασφαλίζει την πρώτη pole position του 2023 και τον Perez να είναι δεύτερος. Οι δύο Ferrari ακολούθησαν, με τον Leclerc στην 3η θέση και τον Sainz στην 4η ενώ ο Alonso θα ξεκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 5η θέση. Δίπλα του θα έχει στην 6η θέση τον Russell , ο οποίος άφησε στην 7η θέση τον Hamilton. Ακολούθησαν οι Stroll, Ocon και Hulkenberg.