Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Ολλανδίας, παίρνοντας τη νίκη στον εντός έδρας αγώνα του, αντέχοντας στην πίεση του Lewis Hamilton.
Ο Ολλανδός έκανε πολύ καλή εκκίνηση και δεν άφησε τον Lewis Hamilton να τον πλησιάσει σε απόσταση βολής σε κανένα σημείο του αγώνα. Κατάφερε με τη νίκη αυτή να πάρει προβάδισμα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών, όπου βρίσκεται 3 πόντους μπροστά από τον Βρετανό παγκόσμιο πρωταθλητή. Ο Hamilton και ο Bottas συμπλήρωσαν το βάθρο, με το ρεκόρ ταχύτερου γύρου να εναλλάσσεται ανάμεσά τους στους τελευταίους γύρους.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Στην τέταρτη θέση με πολύ καλή εμφάνιση ήταν ο Pierre Gasly που δεν απειλήθηκε από τον Charles Leclerc με Ferrari. Στο τέλος, ο Fernando Alonso με Alpine πέρασε το συμπατριώτη του Carlos Sainz για την 6η θέση. Στη 10αδα βρέθηκαν οι Sergio Perez που ψηφίστηκε ως driver of the day, καθώς και οι Esteban Ocon με Alpine Και Lando Norris με McLaren.
Ο Antonio Giovinazzi ήταν μόλις στη 14η θέση αν και εκκίνησε από την 7η, ενώ στο τέλος ο George Russell ήταν ο ένας από τους 3 οδηγούς που εγκατέλειψαν τον αγώνα.
Ο Αγώνας
Η εκκίνηση πραγματοποιήθηκε χωρίς απρόοπτα και η πρώτη 6άδα δεν είχε αλλαγές (Verstappen, Hamilton, Bottas, Gasly, Leclerc, Sainz). Οι δύο Alpine (Alonso, Ocon) και ο Ricciardo πέρασαν τον Antonio Giovinazzi, που έπεσε στη 10η θέση. Στους πρώτους γύρους δε συνέβη κάτι αξιοσημείωτο εκτός από ένα έντονο μπλοκάρισμα του Sergio Perez στην προσπάθειά του να περάσει τον Mazepin. Το εμπρός δεξί του ελαστικό πληγώθηκε τόσο πολύ , έτσι με τη συμπλήρωση 8 γύρων ο Μεξικανός μπήκε για αλλαγή ελαστικών.
Το πρώτο pit stop στρατηγικής έγινε στον 10ο γύρο από τον Sebastian Vettel που άλλαξε σε hard γόμα ελαστικών. Στην κορυφή ο Verstappen διατηρούσε τη διαφορά του από τον Hamilton περίπου στα 3s, με την πρώτη 3αδα να απομακρύνεται από τους υπόλοιπους, ενώ και ο Gasly κρατούσε πίσω του τις δύο Ferrari χωρίς πρόβλημα.
Με τη συμπλήρωση 20 γύρων, ενώ η διαφορά των δύο πρώτων οδηγών έφτασε στα 3,7s ο Lewis Hamilton μπήκε για αλλαγή ελαστικών. Η χρησιμοποίηση της medium γόμας πρόδιδε στρατηγική 2 pit stop. Η απάντηση της Red Bull ήταν άμεση. Ο Verstappen κέρδισε στην αλλαγή ελαστικών 0,9s αλλά το undercut της Mercedes μείωσε τη διαφορά τους στα 2,2s αν και ο Ολλανδός έμεινε μπροστά.
Ο Charles Leclerc ροκάνισε τη διαφορά από τον Gasly, ρίχνοντάς τη κάτω από τα 2s. Ο Bottas έμεινε στην πίστα οδηγώντας πλέον την κούρσα δείχνοντας τις προθέσεις της Mercedes να κάνουν 1 pit stop λιγότερο με τον Φινλανδό. Οι διαφορές μεταξύ των οδηγών ήταν μεγάλες και δεν υπήρχαν άμεσες μάχες πέρα από τις προσπεράσεις του Perez, που σκαρφάλωσε στη 14η θέση.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Βαλγίου.
Ο Pierre Gasly στον 24ο γύρο μπήκε για αλλαγή ελαστικών, έβαλε τα medium και βγήκε στην 7η θέση πίσω από τον Fernando Alonso. Ο Γάλλος κατάφερε να περάσει σχετικά εύκολα τον έμπειρο οδηγό της Alpine καθώς είχε πολύ πιο «φρέσκα» ελαστικά.
Στην έναρξη του 31ου γύρου ο Verstappen πέρασε τον Bottas, που ήταν σε άλλη στρατηγική, και επανήλθε στην πρώτη θέση, με τον Hamilton να περνάει άμεσα και αυτός και τη μεταξύ τους διαφορά να κυμαίνεται γύρω από το 1,5s. Στις πιο πίσω θέσεις, οι αλλαγές ελαστικών των οδηγών έφεραν τον Sergio Perez στην 9η θέση.
Στον 34ο γύρο, ο Charles Leclerc ήταν ο τελευταίος από τους οδηγούς της αρχικής 10αδας που μπήκε για αλλαγή ελαστικών. Ο Pierre Gasly επανήλθε στην 4η θέση με medium ελαστικά, ο Charles Leclerc πίσω του ήταν στα 11s και άλλα 8s πίσω από τον Μονεγάσκο ήταν ο Carlos Sainz. Οι δύο οδηγοί της Ferrari έβαλαν τη hard γόμα. Ο Lando Norris σκαρφάλωσε στην 7η θέση εφόσον δεν είχε κάνει pit stop, ενώ κοντά πίσω του παρέμενε ο Sergio Perez.
Στον 39ο γύρο, ο Lewis Hamilton μπήκε για δεύτερη φορά στα pit, βάζοντας ένα ελαφρώς χρησιμοποιημένο σετ medium ελαστικών. Ο Verstappen μπήκε στον αμέσως επόμενο γύρο, βάζοντας hard ελαστικά αφού δεν είχε άλλο διαθέσιμο σετ medium και ταυτόχρονα δεν ήθελε να ρισκάρει με soft. Μετά από 5 γύρους (45ο) η διαφορά τους ήταν ανάμεσα στα 2,5-3s με τον οδηγό της Mercedes να μη δείχνει ικανός να απειλήσει τη Red Bull.
Στον 54ο γύρο, η διαφορά στην κορυφή άρχισε να πέφτει σημαντικά, άρχισε να κινείται γύρω στο 1,5s. Την ίδια ώρα, ο Gasly κρατούσε σε καλή διαφορά πίσω του τον Leclerc, περίπου στα 5s. Οι Norris και Perez αφού μπήκαν για pit stop (πρώτο του Norris, δεύτερο του Perez) αρχικά βρέθηκαν στις θέσεις 10 και 14. O Βρετανός πέρασε τον teammate του Ricciardo και ανέβηκε στην 9η θέση και ο Perez έκανε αρκετές προσπεράσεις με τελευταία αυτή στον Ricciardo η οποία τον έβαλε εκ νέου στους βαθμούς στη 10η θέση. Οι δύο Alpine έκαναν ήσυχο αγώνα στις θέσεις 7 και 8, με τον Alonso προπορευόμενο για περίπου 3s του Ocon.
Όσο πλησιάζαμε στους τελευταίους γύρους, η κατάσταση στην κορυφή ήταν σταθερή, στα 3,5-4s η διαφορά Verstappen-Hamilton, αρκετά πίσω ο Bottas. Ο Gasly είχε αυξήσει τη διαφορά από τον Leclerc, ενώ στη 10αδα είχαμε 2 μάχες. Ο Alonso κάλυψε την απόσταση από τον Sainz και τον πίεζε για την 6η θέση, ενώ ο Perez πέρασε δύσκολα το Norris με τους δύο οδηγούς να ακουμπούν μεταξύ τους και για λίγο δεν είχαμε ατύχημα. Στον 67ο γύρο ο Bottas μπήκε για έξτρα pit stop ώστε να διασφαλίσει πως ο ταχύτερος γύρος θα μείνει στα «χέρια» της Mercedes. Παρ’ όλα αυτά, ο Φινλανδός αψήφησε τις εντολές της ομάδας του και έκανε τον ταχύτερο γύρο, αναγκάζοντας τον Hamilton να μπει και αυτός για pit stop.
O Max Verstappen τερμάτισε πρώτος, ενώ ο Lewis Hamilton πήρε τον ταχύτερο γύρο στο τέλος από τον Bottas που συμπλήρωσε το βάθρο. Στην 4η θέση παρέμεινε ο Pierre Gasly, κάνοντας μια πολύ καλή εμφάνιση, με τον Charles Leclerc στην 5η θέση και τον Fernando Alonso να περνάει τον συμπατριώτη του Sainz για την 6η θέση. Στην 8η θέση σκαρφάλωσε ο Sergio Perez προσφέροντας αρκετό θέαμα με πολλά προσπεράσματα. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Esteban Ocon με Alpine και ο Lando Norris με McLaren.