O Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Ουγγαρίας, κερδίζοντας με άνεση τον έβδομο συνεχόμενο αγώνα του στη φετινή σεζόν.
Ο Max Verstappen δεν άφησε για μια ακόμα φορά την παραμικρή αμφιβολία εντός πίστας και αναδείχθηκε ο νικητής του Grand Prix Ουγγαρίας. Ο Ολλανδός αν και εκκίνησε από τη 2η θέση, πίσω από τον Lewis Hamilton στην pole, κατάφερε με καλύτερη πρόσφυση να τον προσπεράσει και να πάρει τον έλεγχο του αγώνα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Κατάφερε μάλιστα να κλειδώσει και τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα εκτοξεύοντας ακόμα περισσότερο την διαφορά του στην κορυφή της κατάταξης. Με αυτή την 12η συνεχόμενη νίκη η Red Bull Racing έσπασε το ρεκόρ που κατείχε προηγουμένως η Mercedes-AMG.
Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο βάθρο ανέβηκε ο Lando Norris στη 2η θέση, το καλύτερο αποτέλεσμα για φέτος. Η McLaren βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο καθώς ο teammate του Oscar Piastri τερμάτισε στην 4η θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Sergio Perez που εκκίνησε τον αγώνα ένατος. Αντίθετα ο ενθουσιασμός της pole position έσβησε γρήγορα για τον Lewis Hamilton που δεν κατάφερε τελικά να βρεθεί στο βάθρο και πέρασε 4ος τη γραμμή τερματισμού.
Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι George Russell, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Fernando Alonso και Lance Stroll.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #119 με την ανάλυση του GP Μ. Βρετανίας.
Γύρος σχηματισμού
Οι συνθήκες στο Χανγκαρίρινγκ ήταν αρκετά ζεστές με πολύ υψηλές θερμοκρασίες στον αέρα και στην πίστα, που έφταναν σχεδόν του 50 βαθμούς στο οδόστρωμα και έκαναν δύσκολη τη διαχείριση των ελαστικών. Τα μονοθέσια πήραν τη θέση του στο grid, με τους Hamilton Verstappen και Norrisστο front row, και όλα ήταν έτοιμα για την εκκίνηση. Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν τη μεσαία γόμα ελαστικών και αναμέναμε στρατηγική των δυο ή λόγω των θερμοκρασιών και τρία pit stop.
Εκκίνηση
Τα πέντε κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Verstappen είχε πολύ καλύτερη πρόσφυση προσπερνώντας τον Hamilton στην πρώτη στροφή. Τρομερή βουτιά έκανε στην εκκίνηση ο Piastri που κράτησε την εσωτερική και βρέθηκε 2ος μπροστά από τον Norris. Πολύ καλή εκκίνηση είχε και ο Sainz που ανέβηκε πέντε θέσεις και βρέθηκε 6ος. Καταστροφική εκκίνηση είχαν οι δυο οδηγούς της Alpine, οι οποίοι συγκρούστηκαν μετά από καραμπόλα των Zhou και Ricciardo. Οι Ocon και Gasly αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον αγώνα χωρίς να ολοκληρώσουν καν ένα γύρο. Δεύτερος συνεχόμενος αγώνας που τα γαλλικά μονοθέσια εγκαταλείπουν αμφότερα.
Αγώνας
Στον 3ο γύρο ενεργοποιήθηκε το σύστημα DRS και ο Verstappen είχε ανοίξει τη διαφορά στο ενάμιση δευτερόλεπτο από τον Piastri, η οποία έφτασε τα δυο δευτερόλεπτα πριν ολοκληρωθούν δέκα γύροι. Ο Hamilton έπεσε στην 4η θέση και ήταν εκτός DRS του Norris. Στον 7ο γύρο ο Perez προσπέρασε τον Alonso για την 7η θέση.
Οι οδηγοί που εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, Stroll Tsunoda και Bottas, μπήκαν στα pits για αλλαγή ελαστικών εκτός του Sainz που ενημέρωσε στην ενδοεπικοινωνία πω τα ελαστικά του ήταν ακόμα σε καλή κατάσταση.
Το παράθυρο για την πρώτη αλλαγή ελαστικών των πρωτοπόρων πλησίαζε πριν τους 20 γύρους αγώνα και πρώτος στα pits μπήκε ο Sainz που ήταν υπό την πίεση του Perez. Οι Hamilton και Norris ακολούθησαν λίγο αργότερα. Άπαντες επέλεξαν τη σκληρή γόμα ελαστικών για το δεύτερο stint τους. Στα pits μπήκε και ο Leclerc η αλλαγή όμως ήταν πολύ κακή και βγήκε στην πίστα 11ος. Τρομερό pit stop αντίθετα έκανε ο Piastri και οι δυο McLaren έκανα το 3-4 με τους Verstappen και Perez μπροστά, οι οποίοι όμως δεν είχαν μπει ακόμα στα pits.
Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν διαχείριση στα ελαστικά τους. Ο ρυθμός της Mercedes με τη σκληρή γόμα ήταν όμως κάκιστος και ο Hamilton στην 6η θέση ήταν δέκα δευτερόλεπτα πίσω από τον Piastri στην 4η. Στον 24ο γύρο ο Verstappen μπήκε στα pits και με μια πολύ γρήγορη αλλαγή ελαστικών βγήκε και πάλι πρώτος στην πίστα. Ένα γύρο μετά για αλλαγή μπήκε και ο Perez που βγήκε ανάμεσα στις δύο Ferrari στην 7η θέση. Και οι δυο οδηγοί της Red Bull επέλεξαν την σκληρή γόμα.
O Hamilton, ο οποίος παραπονιόνταν συνεχώς για την απόδοση της W14, ενημερώθηκε από τον αρχιμηχανικό του πως η Mercedes έχει επέμβει στο μονοθέσιό του για να διαχειριστεί τις θερμοκρασίες του κινητήριου συνόλου, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να έχει χαμηλή ισχύ. Πριν την συμπλήρωση 30 γύρων ο Perez ανέβηκε στη 5η θέση με δυο πολύ απαιτητικά προσπεράσματα στους Sainz και Russell. Ο Βρετανός μάλιστα ήταν ο τελευταίος οδηγός που μπήκε στα pits ο οποίος μάλιστα έκανε αλλαγή ξανά σε μεσαίο σετ ελαστικών.
Ο Perez είχε ανεβάσει ρυθμούς και ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα έτοιμος να κυνηγήσει τον Hamilton και το βάθρο. Ο Μεξικανός κερδίζει σχεδόν ένα δευτερόλεπτο στο γύρο από τον Hamilton ενώ και οι δυο τους κινούνταν ταχύτεροι από τις δυο McLaren στις θέση 2 και 3. Οι δυο τους μείωναν συνέχεια τη διαφορά ενώ ο Perez στον 40ο γύρο είχε μπει στη ζώνη DRS του Hamilton που πάλευε να κρατήσει σταθερό το μονοθέσιο. Η μάχη όμως δεν κράτησε και πολύ καθώς οι Perez και Piastri μπήκαν στα pits για αλλαγή ελαστικών ουσιαστικά καταστρέφοντας τον αγώνα του Hamilton που έμεινε εκτός. Το pit stop της Red Bull μάλιστα έθεσε νέο ρεκόρ στο φετινό Πρωτάθλημα μόλις 1.9 δευτερόλεπτα.
Επόμενοι στα pits μπήκαν οι Leclerc, Alonso και Norris ενώ ο Hamilton συνέχιζε τον αγώνα. Ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων καθώς υπερέβη το όριο ταχύτητας στο pit-lane.
Ο Perez προσπέρασε τον Piastri στην πρώτη στροφή ενώ στην συνέχεια πίεσε τον Αυστραλό να στο γρασίδι της στροφή 2. Ο Piastri δέχθηκε προειδοποίηση με Λευκή/μαύρη σημαία για παραβίαση ορίων πίστας. Στον 50ο γύρο ο Hamilton μπήκε επιτέλους στα pits για αλλαγή σε μεσαία γόμα ελαστικών και επέστρεψε στην πίστα 7,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Piastri. Ο teammate του Russell είχε καταφέρει να ανέβει στην 8η θέση μετά από την επιτυχημένη στρατηγική της Mercedes.
Δυο γύρους αργότερα στα pits μπήκε και ο Verstappen που για μια ακόμα φορά βρέθηκε στην πίστα μπροστά να ελέγχει τον αγώνα. Κατάφερε μάλιστα να κλειδώσει και τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Πριν στην συμπλήρωση 60 γύρων ο Hamilton προσπέρασε τον Piastri για την 4η θέση παρέμενε όμως πάνω από δέκα δευτερόλεπτα πίσω από τον Perez για το βάθρο. Με δέκα γύρους να απομένουν τα βλέμματα στράφηκαν στην μάχη του βάθρου ανάμεσα σε Perez και Norris, οι οποίοι όμως βρέθηκαν να χάνουν χρόνο ρίχνοντας γύρο στα τελευταία μονοθέσια του grid.
Ο Russell κατάφερε να προσπεράσει τον Sainz για την 7η θέση και με την ποινή πέντε δευτερολέπτων του Leclerc θα μπορούσε να τερματίσει 6ος έχοντας εκκινήσει 18ος. Τα πράγματα δεν άλλαξαν μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας και ο Verstappen όδευε σταθερά σε μια νίκη ρεκόρ για τη Red Bull.
Αποτελέσματα