Ο Sebastian Vettel ήταν εκείνος που πήρε τη πρωτοπορία στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP Ουγγαρίας, με την Mercedes όμως να δυσκολεύεται.
O Γερμανός ξεκίνησε αρκετά χαλαρά τη διαδικασία δίχως να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις, όμως στη συνέχεια έδειξε πως η Ferrari είναι πολύ δυνατή σε αυτό τον αγώνα. Όταν έβαλε την ultra-soft γόμα λίγο πριν το μέσον του 90λεπτου, η SF71-H πήρε ζωή και με το 1:16.834 πήρε την 1η θέση στη διαδικασία και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος. Στην 2η θέση, ολοκλήρωσε ο Max Verstappen με την Red Bull RB14. O Ολλανδός ήταν μόλις 0.074s πίσω από τον Vettel, με την Red Bull να δείχνει επίσης δυνατή σε μια πίστα όπου οι πιθανότητες να διεκδικήσει τη νίκη είναι μεγαλύτερες απ’ότι σε άλλες πίστες. Ο Daniel Ricciardo έκλεισε την πρώτη τριάδα, με τον Αυστραλό να είναι 0.227s από τον ταχύτερο χρόνο, ενώ ο Kimi Raikkonen ήταν στην 4η θέση, 0.319s μακριά από τον teammate του.
Οι δύο Mercedes ακολούθησαν και πάλι στις θέσεις 5 και 6, όμως ήταν τα μοναδικά μονοθέσια (σχεδόν) που δεν έγραψαν χρόνο με την ultra-soft γόμα. Ο Lewis Hamilton ήταν 0.753s μακριά από την Ferrari, ενώ ο Bottas ήταν 1.034s. Ερωτηματικό παραμένουν οι πρωταθλητές, τουλάχιστον για την προσομοίωση κατατακτηρίων, καθώς αναμένονται πολλές απαντήσεις αύριο.
Η διαφορά ανάμεσα στις γόμες είναι στα 0.7s από την soft στην ultra-soft, ενώ από την medium στη soft έχουμε διαφορά στο 0.5s, με τα όσα είδαμε από την Παρασκευή. Η διαχείριση επίσης στον έναν γύρο είναι άκρως σημαντική, καθώς η υπερθέρμανση στα δύο πρώτα κομμάτια, μπορεί να κοστίσει πολύ στο τελευταίο. Η Mercedes φαίνεται να είναι στη χειρότερη θέση από τις τρεις κορυφαίες ομάδες, όμως πολλά μπορούν να αλλάξουν μέσα σε μία ημέρα.
Best of the Rest και πάλι ήταν ο Romain Grosjean με την Haas, o οποίος ήταν 1.231s μακριά από την κορυφή και ξεκάθαρα μπροστά από τους υπόλοιπους. Ο Carlos Sainz ήταν στην 8η θέση, με τη διαφορά του από τον Γάλλο να είναι στα 0.4s και από τον Brendon Harltey στην 15η θέση ήταν μόλις 0.5s.
Το FP2
Οι δύο Haas ήταν τα πρώτα μονοθέσια που μπήκαν στη πίστα με το που άνοιξε το πράσινο φως, με τους Grosjean και Magnussen να γράφουν αμέσως χρονομετρημένες προσπάθειες. Στα πρώτα λεπτά είδαμε την soft γόμα ελαστικών, πράγμα που ήταν απόλυτα λογική κίνηση, μιας και αναμένεται να είναι η κύρια γόμα ποου θα δούμε στον αγώνα.
Μετά από 10 λεπτά, οι δύο Mercedes είχαν το 1-2, με τον Hamilton να είναι στη κορυφή με χρόνο στο 1:17.875, με τον Bottas 0.2s πίσω του και ο Vettel ήταν στην 3η θέση, 1.1s μακριά από τον Βρετανό. Σε αντίθεση με το FP1, οι οδηγοί βγήκαν νωρίς και είχαμε ήδη 15 χρονομετρημένες προσπάθειες.
Οι δύο Ferrari βελτίωσαν, όμως ο Vettel ήταν 0.883s πίσω από τον Hamilton, o οποίος δεν κατάφερε να βελτιώσει στον δεύτερο γρήγορο γύρο του. Ο Bottas όμως τα κατάφερε και έγραψε το 1:17.868 για να πάρει την προσωρινή 1η θέση, ενώ περιμέναμε τις δύο Red Bull.
O Hamilton είχε μια πολύ τρομακτική στιγμή υπερστροφής στη στροφή 4, ενώ ο Vettel κατάφερε να βελτιώσει και να βρεθεί 0.365s πίσω από τον Bottas πλέον. Ο Ricciardo στον πρώτο του γρήγορο γύρο ανέβηκε στην 3η θέση και ήταν μόλις 0.017s, αλλά αμέσως ο Hamilton βελτίωσε και έγραψε το 1:17.587 για να ανέβει στη κορυφή και πάλι. Ο Verstappen στον πρώτο του γύρο επίσης ήταν πολύ γρήγορος και ανέβηκε στην 2η θέση, με τις Ferrari να επιστρέφουν στα pit, όντας 0.6s πίσω με τον Vettel και 1.2s με τον Raikkonen.
Πιο πίσω στη κατάταξη, ο Harltey βρήκε τον Alonso στον δρόμο του και του έκοψε τον γύρο, ενώ ο Ocon έδωσε μάχη με το μονοθέσιο του για να το κρατήσει εντός πίστας, με την πρόσφυση να είναι μηδενική. Ο Alonso έγραψε επιτέλους χρονομετρημένη προσπάθεια και ανέβηκε στην 10η θέση της κατάταξης, αλλά ήταν 2.0s μακριά από την κορυφή με την soft γόμα.
Ο Verstappen πίεσε στον επόμενο γύρο του και ανέβηκε στην 1η θέση με χρόνο στο 1:17.509, ενώ μόνο ο Hulkenberg δεν είχε κάνει χρόνο, με τους μηχανικούς του να προχωρούν σε αλλαγή του energy store.
Η Mercedes ήταν η πρώτη ομάδα που βγήκε με την ultra-soft γόμα ελαστικών πριν συμπληρωθεί το πρώτο ημίωρο. Ο Bottas ήταν ο πρώτος, αλλά ο γύρος του ήταν πολύ κακός με πολλά λάθη. Ο Hamilton από την άλλη, έκανε δύο πολύ καλά πρώτα κομμάτια όμως έκοψε στο τελευταίο και δεν βελτίωσε.
Σε εκείνο το σημείο, βγήκε ο Vettel με την ultra-soft γόμα και έγραψε έναν εντυπωσιακό γύρο στο 1:16.834 για να ανέβει στην 1η θέση. Την ίδια στιγμή, οι δύο W09 επέστρεψαν στο γκαράζ δίχως να επιχειρήσουν να βελτιώσουν με την ultra-soft, ενώ είχε έρθει η ώρα των Red Bull. O Verstappen ήταν πρώτος και βελτίωσε τον χρόνο του στο 1:16.908, αλλά έμεινε 0.074s μακριά από τον Γερμανό της Ferrari, ενώ και ο Raikkonen ήταν στη πίστα. O Φινλανδός βελτίωσε και βρέθηκε στην 3η θέση πριν ο Ricciardo τον εκτοπίσει από εκεί και πάρει εκείνος τη θέση αυτή.
Ο Grosjean είχε πάρει την 7η θέση και ήταν μπροστά από τους Sainz, Gasly & Ocon, ενώ αρκετά μακριά ήταν οι δύο McLaren. O Alonso ήταν μόλις στην 15η θέση και ανάμεσα στον ίδιο και τον teammate του ήταν ο Stroll, ενώ οι δύο Sauber ήταν ακριβώς μπροστά του. O Ισπανός μπήκε τελικά με την ultra-soft κι εκείνος και κατάφερε να σκαρφαλώσει στην 12η θέση και ήταν στο ίδιο δέκατο με τις Force India και λιγότερο από 0.4s από την 8η θέση.
Ο teammate του είχε μια πολύ τρομακτική στιγμή, καθώς στη στροφή 5 πάτησε στο γρασίδι στο σημείο φρεναρίσματος και έφυγε εκτός πίστας. Ευτυχώς για τον ίδιο, η MCL-33 σταμάτησε εγκαίρως και δεν χτύπησε στον τοίχο.
Σε εκείνο το σημείο είδαμε τις ομάδες να γεμίζουν με καύσιμα τα μονοθέσια και να πηγαίνουν για stint προσομοίωσης αγώνα. Στην Mercedes επέλεξαν να μην ξαναβγούν με λίγα καύσιμα και ο ρυθμός τους με την ultra-soft σε προσομοίωση κατατακτηρίων είναι ακόμα άγνωστος.
Τα σύννεφα είχαν μαζεφτεί γύρω από τη πίστα και την είχεαν περικυκλώσει, με την Sauber να έχει ένα “unsafe release” με τον Ericsson, ο οποίος ειδοποιήθηκε έγκαιρα πριν βγει από τα pits.
Οι ομάδες ήταν φανερό πως είχαν επικεντρωθεί στην αξιολόγηση των ελαστικών, καθώς αρκετοί οδηγοί παραπονέθηκαν για αδυναμία των μονοθεσίων τους στο set-up. Τα δεδομένα όμως που μπορούσαν να συλλέξουν ήταν πολύ χρήσιμα, με τις αλλαγές να έρχονται μέχρι αύριο.
Όσον αναφορά τη φθορά, από τα πλάνα της κάλυψης είδαμε την Ferrari να καταπονεί πολύ τα πίσω της ελαστικά, σε σχέση με την Mercedes, καθώς τα μονοθέσια συνέχιζαν να γυρνάνε στη πίστα.
Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τον Vettel να είναι στη κορυφή της κατάταξης και τις δύο Red Bull να τον ακολουθούν και τις Mercedes να μην γράφουν χρόνο με την πιο γρήγορη γόμα.
Αποτελέσματα FP2