Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο GP Ουγγαρίας εκκινώντας από τη 10η θέση και πηγαίνει στο καλοκαιρινό διάλειμμα με το πρωτάθλημα στην αγκαλιά του.
Ο Max Verstappen πήρε μία ανέλπιστη νίκη στο GP Ουγγαρίας, εκκινώντας από τη 10η θέση και αύξησε ακόμα περισσότερο τη διαφορά του στο Πρωτάθλημα οδηγών.
Το GP Ουγγαρίας κατάφερε, για μία ακόμα φορά, να προσφέρει μεγάλες ανατροπές στην κατάταξη. Οι λάθος χειρισμοί της Ferrari, σε συνδυασμό με την πολύ καλή οδήγηση του Max Verstappen, έφεραν τη νίκη στον οδηγό της Red Bull Racing. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021 γίνεται πολύ μεγάλο φαβορί για το φετινό Τίτλο στους οδηγούς, αυξάνοντας το προβάδισμά του σε μία πίστα που δεν το περίμενε. Την αδυναμία της ιταλικής ομάδας εκμεταλλεύτηκε και η Mercedes, που είχε και πάλι διπλή παρουσία στο podium.
Ο Max Verstappen, συνεπώς, πήρε τη νίκη και στο Hungaroring, με τη Mercedes να συμπληρώνει το podium. Ο Lewis Hamilton ήταν εξίσου γρήγορος και ανέκαμψε μέχρι τη 2η θέση, με τον teammate του, George Russell, να βρίσκεται στην 3η θέση. Η Ferrari αρκέστηκε στην 4η θέση του Carlos Sainz και την 6η θέση του Charles Leclerc, ο οποίος για άλλη μία φορά έπεσε «θύμα» της λανθασμένης στρατηγικής της Scuderia. Ανάμεσά τους στην 5η θέση ήταν ο Sergio Perez με Red Bull Racing.
Ο Lando Norris ήταν στην 7η θέση, οι δύο Alpine ολοκλήρωσαν τον αγώνα στις θέσεις 8 και 9, με το Fernando Alonso να βρίσκεται πάνω από τον Esteban Ocon. Τέλος, ο Sebastian Vettel με Aston Martin πήρε τον τελευταίο βαθμό στη 10η θέση, όντας μπροστά από τον teammate του, Lance Stroll (11η θέση).
Εκτός δεκάδας βρέθηκε ο Pierre Gasly στη 12η θέση, με το Zhou Guanyu με Alfa Romeo να τερματίζει στη 13η θέση. Την κατάταξη συμπλήρωσαν, από τις θέσεις 14 μέχρι 19, οι Mick Schumacher (Haas), Daniel Ricciardo (McLaren), Kevin Magnussen (Haas), Alex Albon και Nicholas Latifi (Williams), καθώς και ο Yuki Tsunoda με Alpha Tauri. Ο μοναδικός οδηγός που εγκατέλειψε το GP Ουγγαρίας ήταν ο Valtteri Bottas με Alfa Romeo.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Γαλλίας.
Αγώνας
Τα σύννεφα ήταν και πάλι μαζεμένα, όμως βροχή δεν υπήρχε πριν την έναρξη του αγώνα. Οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος ήταν στους 18 και 27 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα.
Ο Gasly εκκινούσε από το pitlane, καθώς έκανε την τελευταία στιγμή αλλαγές στη μονάδα ισχύος του. Μοιρασμένες οι επιλογές ελαστικών στο ξεκίνημα για τους οδηγούς. Οι Russell, Norris, Ricciardo, Verstappen, Perez, Stroll, Tsunoda, Albon, Vettel και Gasly είχαν soft γόμα (οι πρώτοι 4 και ο Stroll χρησιμοποιημένοι), ενώ οι υπόλοιποι εκκίνησαν με νέο σετ medium.
Εκκίνηση και εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας
Ο Russell κράτησε τους Sainz και Leclerc πίσω του, με το Norris να μένει στην 4η θέση, ενώ ο Hamilton ανέβηκε στην 5η. Οι Ocon και Alonso είχαν τις θέσεις 6 και 7, ενώ οι Verstappen και Perez ανέβηκαν πίσω τους στην 8η και 9η θέση αντίστοιχα και ο Magnussen συμπλήρωσε τη δεκάδα. Παράλληλα, υπήρχαν συντρίμμια από επαφές στις πίσω θέσεις (Albon και Vettel) στη στροφή 2, κάτι που έφερε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Πλεονέκτημα Russell, προσπεράσματα για Verstappen
Ο Russell κατάφερε να εκμεταλλευτεί τη διαδικασία συνέχισης της κανονικής ροής αγώνα, έχοντας χτίσει διαφορά 2,6s από το Sainz, ενώ ο Leclerc ήταν στο δευτερόλεπτο πίσω του.
Μόλις στον 5ο γύρο, ο Verstappen πέρασε τον Alonso στα φρένα για τη στροφή 4 και ανέβηκε στην 7η θέση. Ο Ricciardo, επίσης, ανέβηκε στη 10η θέση περνώντας το Magnussen. Παράλληλα, ο Sainz μείωσε στα 1,9s από το Russell. Στο γύρο 7, ο Verstappen πέρασε και τον Ocon για να ανέβει στην 6η θέση, ενώ και ο Perez ανέβηκε στην 8η, καθώς απαλλάχθηκε από το εμπόδιο του Alonso και λίγο μετά έκανε το ίδιο και στη δεύτερη Alpine για να βρεθεί στην 7η θέση.
Μίνι «θρίλερ» για την 4η θέση
Στην έναρξη του 12ου γύρου, ο Hamilton «βούτηξε» στα φρένα της στροφής 1 και πέρασε το Norris, ενώ ο Verstappen έπραξε το ίδιο στην επόμενη στροφή. Ο Βρετανός έχασε μία ακόμα θέση, αυτή τη φορά από τον Perez, στην έναρξη του γύρου 13.
Πλησιάζει η Ferrari, pitstop ο Norris
Ο Norris έκανε pitstop σχετικά νωρίς στο 14ο γύρο, πέφτοντας στη 16η θέση. Στην κορυφή, ο Sainz πλησίασε το Russell στα 1,2s ενώ και ο Leclerc παρέμενε κοντά στον teammate του. Την επιλογή του Norris για pitstop ακολούθησε και ο Ricciardo ένα γύρο αργότερα, με τις δύο McLaren να βάζουν medium ελαστικά.
Pitstop για Russell και Verstappen, ακολουθεί και ο Sainz
Ο Russell έκανε το δικό του pitstop στο 16ο γύρο, μαζί με το Verstappen. Ο Βρετανός παρέμεινε οριακά μπροστά από τον Alonso στην 6η θέση, ενώ ο οδηγός της Red Bull Racing ήταν στην 8η. Αμφότεροι έβαλαν medium.
Ο Sainz έκανε το δικό του pitstop ένα γύρο αργότερα (νέο σετ medium), όμως έπεσε πίσω από τους Russell και Ocon στην 6η θέση, με τη Ferrari να βγαίνει ελάχιστα χαμένη. Επίσης, pitstop έκανε και ο Perez στο 18ο γύρο, πέφτοντας στη 10η θέση, ενώ ο Sainz απαλλάχθηκε γρήγορα από το εμπόδιο του Ocon.
Pitstop για Hamilton, κερδισμένος ο Verstappen
Ο Hamilton έκανε τη δική του αλλαγή σε medium στο 19ο γύρο, πέφτοντας πίσω από τον Alonso στην 7η θέση. Παράλληλα, ο Verstappen πέρασε τον Ocon και ανέβηκε στην 4η θέση, με τον Ολλανδό να έχει κερδίσει μία θέση μέσω της στρατηγικής.
Κερδίζουν μέσω στρατηγικής οι Russell και Leclerc
Ο Leclerc έκανε το δικό του pitstop στον 21ο γύρο, βάζοντας νέο σετ medium και πέρασε τον teammate του, Sainz, για να πάρει τη 2η θέση. Ο Μονεγάσκος είχε αρχικά διαφορά 3s από τον πρωτοπόρο Russell. Κερδισμένη ήταν και η Mercedes, που διατήρησε την πρώτη θέση. Ο Ocon έκανε το δικό του pitstop στον 23ο γύρο, όμως καθυστέρησε και βγήκε οριακά μπροστά από τον Alonso. Όσο έδιναν, όμως οι δυο Alpine μάχη, ο Ricciardo εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση και ανέβηκε στη 10η θέση, καθώς προσπέρασε και τα δύο μονοθέσια της γαλλικής ομάδας.
Ο Leclerc πλησιάζει το Russell
Η μάχη για την κορυφή είχε μεγάλο ενδιαφέρον, με το Leclerc να μπαίνει στο δευτερόλεπτο πίσω από το Russell στον 27ο γύρο. Παράλληλα, ο Bottas μπήκε στα pit και έπεσε εκτός δεκάδας, ενώ ο Stroll πέρασε τον Alonso για την 11η θέση. Ο Zhou έκανε και αυτός τη δική του αλλαγή ένα γύρο μετά τον teammate του, Bottas, με την Alfa Romeo να πηγαίνει από medium σε hard. Ο Leclerc ασκούσε ασφυκτική πίεση στο Russell.
Προσπέρασμα του Leclerc για την πρωτιά
Στον 31ο γύρο, ο Leclerc επιχείρησε και προσπέρασε το Russell στα φρένα της στροφής 1 και τέθηκε επικεφαλής του αγώνα. Ο Μονεγάσκος άνοιξε μέσα σε ένα γύρο τη διαφορά στο 1,6s. Ο Sainz άρχιζε να πιέζει, με τη σειρά του, το Russell για τη 2η θέση. Στις πίσω θέσεις, ο Verstappen είχε πλησιάσει το Sainz στο 1,9s, ενώ μόνοι τους ήταν στις θέσεις 5 και 6, αντίστοιχα, οι Hamilton και Perez.
Ο Leclerc έχτισε διαφορά ασφαλείας
Ο Leclerc είχε αυξήσει τη διαφορά του από το Russell στα 4,6s, ενώ ο Sainz είχε κολλήσει πίσω από το Russell και ο Verstappen τους πλησίασε. Παράλληλα, ο Vettel πέρασε τον Ocon για τη 10η θέση, μπαίνοντας στους βαθμούς.
Δεύτερο και καθοριστικό pitstop Verstappen
Ο Verstappen ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pit για δεύτερη φορά, βάζοντας νέο σετ medium για να πάει μέχρι το τέλος του αγώνα. Ο Ολλανδός βγήκε στην 6η θέση.
Αλλάζουν θέσεις οι Verstappen και Leclerc
Οι Leclerc και Russell αντέδρασαν μπαίνοντας για δεύτερο pitstop, με το Leclerc να βάζει hard και το Russell να επιλέγει medium. Ο Verstappen ήταν μπροστά από το Russell και πέρασε στον 41ο γύρο το Leclerc. Ωστόσο, στο τέλος του ίδιου γύρου έκανε λάθος στην προτελευταία στροφή, με το Leclerc να περνά και πάλι μπροστά του. Ακριβώς πίσω τους, ο Russell πέρασε με νέα ελαστικά τον Perez για την 5η θέση.
Νέο προσπέρασμα Verstappen σε Leclerc
Ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε εκ νέου το πλεονέκτημα της διαφορετικής γόμας και πέρασε για δεύτερη φορά εντός πίστας το Leclerc, ανεβαίνοντας στη 2η θέση. Ο Ολλανδός άνοιξε άμεσα τη διαφορά στα 2,2s. Παράλληλα, μπήκαν για pitstop οι Ricciardo, Stroll, Vettel, με τους δύο πρώτους να βάζουν soft, ενώ σε medium πέρασε ο Vettel. Οι Ricciardo και Stroll είχαν επαφή στη στροφή 2, χωρίς μεγαλύτερα προβλήματα.
Αργοπορημένο pit για το Sainz
Ο Sainz μπήκε στον 48ο γύρο για του δικό του δεύτερο pitstop, βάζοντας soft ελαστικά. Η Ferrari καθυστέρησε την αλλαγή του (4,6s) και ο Ισπανός βγήκε αρκετά πίσω από το Russell στην 5η θέση. Ο Βρετανός είχε πλησιάσει το Leclerc σε μάχη για την 4η θέση. Παράλληλα, ο Verstappen εκτόξευσε τη διαφορά του στα 6s.
Πέρασε και ο Russell το Leclerc που μπήκε για νέο pit
Ο Russell κατάφερε να περάσει το Leclerc στον 54ο γύρο για τη 2η θέση, με τον οδηγό της Ferrari να δυσκολεύεται ιδιαίτερα με τα hard ελαστικά του. Ο Μονεγάσκος «πλήρωσε» ακριβά την επιλογή αυτή, καθώς έκανε 3ο pit για να βάλει soft ελαστικά και έπεσε στην 6η θέση.
Ανεβαίνει στο podium ο Hamilton
Στον 63ο γύρο, ο Hamilton, έχοντας πλησιάσει το Sainz, κατάφερε να τον προσπεράσει στα φρένα της στροφής 1 και να ανέβει στην 3η θέση. Ο Βρετανός είχε πολύ μεγαλύτερο πλεονέκτημα με τα soft ελαστικά και πέρασε δύο γύρους αργότερα και τον teammate του, Russell, για τη 2η θέση.
Εγκατάλειψη Bottas και εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας
Στον 68ο γύρο, ο Bottas εγκατέλειψε, σταματώντας στην εξωτερική μεριά της στροφής 11, κάτι που έθεσε για 2η φορά σήμερα την πίστα σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Όταν αυτό ολοκληρώθηκε, απέμεναν περίπου 2 γύροι αγωνιστικής δράσης, οι οποίοι δεν άλλαξαν το αποτέλεσμα.
Θρίαμβος Verstappen ενάντια στα προγνωστικά
Ο Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Ουγγαρίας, καθώς πήρε τη διαφορά σε βαθμούς που περίμενε να έχει ο Leclerc από τον ίδιο πριν την έναρξη του αγώνα. Η Mercedes συμπλήρωσε και πάλι το podium, με το Hamilton μπροστά από το Russell. Η Ferrari περιορίστηκε στην 4η θέση του Sainz και την 6η του Leclerc, με τον Perez να βρίσκεται ανάμεσά του.
Στους βαθμούς έμεινε ο Norris, που τερμάτισε στην 7η θέση, ενώ η Alpine ακολούθησε, με τον Alonso μπροστά από τον Ocon. Ο Vettel πήρε τον τελευταίο πόντο, μπροστά από τον teammate του, Stroll. Εκτός δεκάδας, επίσης, τερμάτισαν και οι Gasly, Zhou, Schumacher, Ricciardo, Magnussen, Albon, Latifi και Tsunoda. Ο Bottas ήταν ο μοναδικός οδηγός που εγκατέλειψε.
Αποτελέσματα GP Ουγγαρίας