Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Σαουδικής Αραβίας, έπειτα από μία μεγάλη μονομαχία με τον Charles Leclerc.
Νικητής του GP Σαουδικής Αραβίας ήταν μετά από συναρπαστική μάχη ο Max Verstappen με Red Bull Racing, με τον Charles Leclerc με Ferrari να τερματίζει πίσω του μόλις στα 0,549s. Οι Carlos Sainz (Ferrari) και Sergio Perez (Red Bull) ολοκλήρωσαν τον αγώνα στις θέσεις 3 και 4. Ο George Russell (Mercedes) ήταν στην 5η θέση και ο Esteban Ocon με Alpine βρισκόταν στην 6η θέση, επίσης οριακά μπροστά από τον Lando Norris (7η θέση) με McLaren.
Ο Pierre Gasly με AlphaTauri ήταν στην 8η θέση, με τους Kevin Magnussen με Haas και Lewis Hamilton με Mercedes να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Την κατάταξη του αγώνα συμπλήρωσαν ο Guanyu Zhou με Alfa Romeo (11η θέση), καθώς και οι Aston Martin, που κατέλαβαν τις θέσεις 12 και 13 με τους Nico Hulkenberg και Lance Stroll αντίστοιχα.
Οι οδηγοί που δεν ολοκλήρωσαν τον αγώνα ήταν οι Alex Albon (Williams), Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Fernando Alonso (Alpine), Daniel Ricciardo (McLaren) και Nicholas Latifi (Williams).
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Μπαχρέιν.
Ο Αγώνας του GP Σαουδικής Αραβίας
Οι προβολείς είχαν ανάψει για τον πρώτο νυχτερινό αγώνα του 2022. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 25 βαθμούς Κελσίου, ενώ αυτή του οδοστρώματος βρισκόταν στους 28 βαθμούς Κελσίου.
Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών εκκινούσε με τα medium ελαστικά, με εξαίρεση τους Kevin Magnussen, Lewis Hamilton και Nico Hulkenberg, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν τη hard γόμα.
Εκκίνηση χωρίς απρόοπτα
Η εκκίνηση πραγματοποιήθηκε ομαλά, χωρίς να υπάρξουν σοβαρές επαφές, με τον Sergio Perez να διατηρεί τη θέση του, τον Charles Leclerc να τον ακολουθεί και τον Max Verstappen να περνά τον Carlos Sainz για την 3η θέση. Οι Ocon, Russell και Alonso διατήρησαν τις θέσεις τους, με τη δεκάδα να συμπληρώνεται από τους Bottas, Magnussen και Gasly. Στο τέλος του πρώτου γύρου, ο Norris προσπέρασε τον Gasly και ανέβηκε στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Στον 3ο γύρο, ο George Russell προσπέρασε τον Ocon για την 5η θέση, ενώ στην κορυφή ο Perez είχε ήδη διαφορά 1,5s από τον Leclerc, ο οποίος με τη σειρά του ήταν κατά 1,4s μακριά από τον Verstappen, ανάλογη απόσταση είχε και ο Sainz στην 4η θέση από τον Ολλανδό.
Μεγάλη μάχη μεταξύ τους οι δύο οδηγοί της Alpine
Στο τέλος του 4ου γύρου, ο Pierre Gasly ανέκτησε τη 10η θέση από το Norris, ενώ οι δύο Alpine έδιναν μάχη στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, με τον Ocon να κλείνει την πόρτα στον Alonso.
Ο Ισπανός, εν τέλει, προσπέρασε τον teammate του και ανέβηκε στην 6η θέση στο ξεκίνημα του 7ου γύρου, με τον Ocon να προσπαθεί μάταια να αντιδράσει. Στον 8ο γύρο ο Ocon πέρασε εκ νέου τον Alonso, όμως έχασε τα φρένα στη στροφή 2 κι έδωσε τη θέση πίσω στον teammate του στον ίδιο γύρο.
Πρώτο pit stop η McLaren, ανεβαίνει θέσεις ο Hamilton
Ο «χορός» των pit stop άνοιξε στον 8ο γύρο, με τον Daniel Ricciardo να κάνει πρώτος κίνηση και να βάζει τα hard ελαστικά. Ο Lewis Hamilton, παράλληλα, προσπέρασε τον Lance Stroll και ανέβηκε στη 12η θέση. Ο Perez, στην πρώτη θέση, είχε διαφορά περίπου 2,4s από τον Leclerc, ανάλογη απόσταση είχε ο Verstappen από τον Leclerc και ο Sainz από τον Verstappen. Στον 11ο γύρο, ο Hamilton κατάφερε να περάσει και τον Lando Norris για την 11η θέση.
Στον 14ο γύρο, ο Valtteri Bottas πέρασε τον Esteban Ocon για την 7η θέση. Ο Lewis Hamilton, παράλληλα, επανέλαβε την ίδια κίνηση που έκανε έως τώρα στην τελευταία στροφή και πέρασε τον Pierre Gasly για τη 10η θέση, μπαίνοντας στους βαθμούς. Στην κορυφή, ο Leclerc μείωνε τη διαφορά στα 1,7s, με τον Verstappen να μη μένει κοντά του και τη διαφορά τους ν’ αυξάνεται στα 2,8s.
Εγκατάλειψη Latifi και αλλαγή δεδομένων
Στον 15ο γύρο μπήκε για pits ο Sergio Perez, ο οποίος έπεσε στην 5η θέση πίσω από τον George Russell.
Ωστόσο, στον επόμενο γύρο, τα του GP Σαουδικής Αραβίας δεδομένα άλλαξαν, με το ατύχημα του Nicholas Latifi να προσκρούει στον τοίχο στην έξοδο της τελευταίας στροφής. Αυτό προκάλεσε την εμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Την κατάσταση εκμεταλλεύτηκαν οι Charles Leclerc, Max Verstappen και Carlos Sainz, οι οποίοι έκαναν pit stop χωρίς να χάσουν πολύ χρόνο. Οι Leclerc, Verstappen έμειναν στην κορυφή, ενώ ο Sainz έπεσε πίσω από τον Perez στην 4η θέση. Λίγο μετά, εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Ταυτόχρονα, pit stop έκαναν και οι George Russell, Fernando Alonso και Valtteri Bottas, καθώς και οι Ocon, Norris, Zhou. Η δεκάδα είχε διαμορφωθεί ως εξής: Leclerc, Verstappen, Perez, Sainz, Russell, Magnussen, Hamilton, Alonso, Hulkenberg και Bottas. Όσοι εκκίνησαν με hard ελαστικά είχαν ήδη ανέβει στην πρώτη δεκάδα.
Δίνει πίσω την 3η θέση στον Sainz ο Perez
Στο τέλος του 20ού γύρου, το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε από την πίστα και υπήρξε συνέχιση της κανονικής ροής του αγώνα. Όλοι οι οδηγοί είχαν hard ελαστικά, ακόμα και αυτοί που εκκίνησαν με αυτά. Ο Perez, εν τέλει, έδωσε την 3η θέση στον Sainz, όπως του ζητήθηκε από την ομάδα, καθώς προσπέρασε αντικανονικά νωρίτερα στο καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Μάχες στη βαθμολογούμενη δεκάδα
Οι Kevin Magnussen και Lewis Hamilton άλλαξαν θέση, με τον Βρετανό να περνά στην τελευταία στροφή και τη Haas του Δανού να περνά εύκολα τη Mercedes στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Παράλληλα, ο Valtteri Bottas πέρασε το Nico Hulkenberg για την 9η θέση. Στον 26ο γύρο, όμως, ο Hamilton πέρασε τον Magnussen στα φρένα για την πρώτη στροφή και ανέβηκε στην 6η θέση, ενώ ο Esteban Ocon πέρασε και αυτός τον Hulkenberg για τη 10η θέση. Ο Charles Leclerc διατηρούσε τη διαφορά από τον Verstappen πάνω από 1s, με τον Sainz να είναι στα 3,4s πίσω από τη 2η θέση, ενώ ο Perez ήταν στα 2,4s πίσω από τον Ισπανό.
Ο αγώνας κυλούσε ομαλά, με τις διαφορές σε γενικές γραμμές να είναι αρκετά, μεγάλες, στον 34ο γύρο η μόνη διαφορά κάτω από 1s ήταν αυτή ανάμεσα στον Kevin Magnussen και τον Fernando Alonso. Στο ξεκίνημα του επόμενου γύρου, ο Ισπανός κατάφερε να περάσει στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και ν’ ανέβει στην 7η θέση. Ωστόσο, ένα γύρο μετά, ο Δανός ανέκτησε τη θέση του και βρέθηκε πάλι στην 7η θέση. Λίγα μέτρα μετά, ο Fernando Alonso αντιμετώπιζε απώλεια ισχύος κι έπεσε στην τελευταία θέση.
Εγκαταλείψεις και εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας
Στο τέλος του 36ου γύρου, εγκατέλειψε ο Daniel Ricciardo, με τη McLaren να σταματά λίγο πριν την είσοδο του pit lane. Παράλληλα, ο Bottas ενώ είχε μπει στα pits για δεύτερη αλλαγή, μπήκε εκ νέου για να εγκαταλείψει τον αγώνα και αυτός. Οι Kevin Magnussen και Nico Hulkenberg έκαναν pit stop λίγο πριν κλείσει το pit lane, κάτι που δεν έπραξε ο Lewis Hamilton. Οι εγκαταλείψεις έφεραν την εμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, με τον Hamilton να είναι ο μόνος που δεν έχει κάνει pit stop.
Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε στον 41ο γύρο, με τον Hamilton να μπαίνει στο τέλος του γύρου για τη μοναδική του αλλαγή, βάζοντας medium ελαστικά για 9 γύρους. Ο Βρετανός έπεσε στη 12η θέση, πίσω από τον Kevin Magnussen.
Η μάχη για την πρώτη θέση παίρνει «φωτιά»
Παράλληλα, ο Max Verstappen πλησίασε και απειλούσε τον Charles Leclerc για την πρώτη θέση. Στον 42ο γύρο, ο Verstappen πέρασε τον Leclerc λίγο πριν την τελευταία στροφή. Ωστόσο, όπως και στο GP Μπαχρέιν, ο Leclerc ανέκτησε τη θέση του άμεσα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.
Στον 43ο γύρο, Ο Verstappen επιχείρησε στο ίδιο σημείο προσπέρασμα, όμως μπλόκαρε τα ελαστικά του, όπως και ο Leclerc, σε μια προσπάθεια να μη δώσει DRS στον Μονεγάσκο. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Leclerc να απομακρυνθεί, καθώς βγήκε από το 1s, όμως ο Ολλανδός επανήλθε άμεσα κοντά του. Πολύ ωραία μάχη έδιναν, στις πιο πίσω θέσεις, οι Stroll και Hamilton. Ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε το φρέσκο σετ ελαστικών του και προσπέρασε την Aston Martin για τη 10η θέση.
Οι τελευταίοι γύροι επιφύλασσαν πολύ μεγάλη μάχη για την κορυφή. Ο Max Verstappen έκανε υπομονή, διατηρήθηκε πίσω μετά την τελευταία στροφή και προσπέρασε τον Charles Leclerc για την πρωτοπορία με τη βοήθεια του DRS στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Ο Lando Norris προσπέρασε τον Esteban Ocon για την 6η θέση, ενώ υπήρχε κίτρινη σημαία σε κάποιο σημείο του Sector 1, με τον Albon να έχει εγκαταλείψει, μετά από επαφή με τον Lance Stroll.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Μάχη ως το τέλος για τη νίκη
Οι Max Verstappen και Charles Leclerc έδιναν μάχη ως το τέλος, όμως η Red Bull Racing διατηρήθηκε μπροστά από τη Ferrari, με τους δύο οδηγούς να τερματίζουν στο ίδιο δευτερόλεπτο στο 1-2. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Carlos Sainz στην 3η θέση, ο οποίος διατηρήθηκε μπροστά από τον Sergio Perez στην 4η θέση. Στην πρώτη 5άδα βρέθηκε ο George Russell, ενώ πίσω του στις θέσεις 6 και 7 έδωσαν εξίσου συναρπαστική μάχη με την κορυφή οι Esteban Ocon και Lando Norris.
Ο Pierre Gasly ήταν στην 8η θέση, ο Kevin Magnussen τερμάτισε τον αγώνα μπροστά από τον Lewis Hamilton, που περιορίστηκε στη 10η θέση. Στην κατάταξη βρέθηκαν, επίσης, οι Guanyu Zhou, Nico Hulkenberg και Lance Stroll.