spot_img

GP Σαουδικής Αραβίας: Βόλτα στην Ερυθρά Θάλασσα για τον Verstappen

O Max Verstappen ηταν ο πρωταγωνιστής στο GP Σαουδικής Αραβίας κερδίζοντας με μεγάλη άνεση και έφτασε τις 9 συνεχόμενες νίκες στην F1.

Σε περίπατο εξελίχθηκε το Grand Prix Σαουδικής Αραβίας για τον Max Verstappen και τη Red Bull Racing. O Ολλανδός οδηγός εκκίνησε από τηv pole position, αυτή τη φορά έκανε μερικά προσπεράσματα και έφτασε στην 56η νίκη της καριέρας του στη Formula 1. Οι εκδρομές στην έρημο είναι μια από τις αγαπημένες ασχολίες των κατοίκων και των τουριστών στη Μέση Ανατολή και στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας η άνετη νίκη του Max Verstappen και της Red Bull Racing έμοιαζε σαν τέτοια.

Ο Ολλανδός πρωταθλητής δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα και τον ολοκλήρωσε σε ρυθμό βόλτας, με τον Sergio Perez να παίρνει το ίδιο άνετα τη δεύτερη θέση. Ο Charles Leclerc με τη Ferrari ήταν ο best of the rest και ανέβηκε στο βάθρο, τερματίζοντας στην 3η θέση.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση του Grand Prix Μπαχρέιν και συζήτηση για τις φήμες Verstappen-Mercedes Ακούστε την πατώντας κλικ στο παρακάτω βίντεο.

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους κάτω από το φως των προβολέων στην Τζέντα για τη δεύτερη εκκίνηση της χρονιάς. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο poleman Verstappen πετάχτηκε μπροστά και χωρίς πρόβλημα διατήρησε την πρωτοπορία. Πίσω του, ο Perez από την 3η θέση προσπάθησε να περάσει τον Leclerc αλλά ο Μονεγάσκος της Ferrari με αποφασιστικότητα κράτησε τη 2η θέση,

Ο Alonso κράτησε την 4η θέση αλλά ο Piastri με μια πολύ ωραία κίνηση τον πέρασε και του την πήρε, με τον Νόρις να ακολουθεί στην 6η θέση, μπροστά από το δίδυμο των Mercedes με τον Russell μπροστά από τον Hamiltonκαι τους Stroll και Tsunoda να κλείνουν τη 10άδα. Ο Oliver Bearman, που αντικαθιστά στη Σ. Αραβία τον Carlos Sainz, ήταν ο ένας από τους δύο οδηγούς που ξεκίνησαν με τη μαλακή γόμα ελαστικών -ο άλλος ήταν ο Bottas- και κράτησε την 11η θέση που είχε στο grid.

Ο ιδιωτικός αγώνας των Red Bull

Χρειάστηκε να περάσουν μόνο τρεις γύροι για να επιτεθεί ο Perez στον Leclerc και να του πάρει την 3η θέση. Ο Μεξικανός αμέσως άρχισε να απομακρύνεται από τη Ferrari, αν και δεν πλησίαζε τον Φερστάπεν, ο οποίος από την πρώτη θέση απλώς άνοιγε τη διαφορά, όπως κάνει σχεδόν πάντα.

Πίσω από τον Leclerc, ο Piastri βρισκόταν υπό διαρκή πίεση από τον Αλόνσο, ο οποίος από τη στιγμή που προσπεράστηκε από τον Αυστραλό έμεινε κολλημένος στο διαχύτη του και δεν τον άφηνε να ανασάνει.

Και… Αυτοκίνητο Ασφαλείας

Στην πίστα της Τζέντα η πιθανότητα να βγει Αυτοκίνητο Ασφαλείας είναι… 100% και φυσιολογικά στον 7ο γύρο έκανε την εμφάνισή του. Η αιτία ήταν η έξοδος του Lance Stroll, ο οποίος έχασε τον έλεγχο της Aston Martin και χτύπησε με δύναμη στις μπαριέρες. Ο Καναδός βγήκε ανέπαφος από το μονοθέσιο και έγινε ο δεύτερος που εγκατέλειψε τον αγώνα, ύστερα από τον Gasly που πάρκαρε στο γκαράζ στο τέλος του πρώτου γύρου με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η εμφάνιση του Αυτοκίνητου Ασφαλείας έδωσε το σύνθημα και πολλοί από τους οδηγούς «βούτηξαν» στο pit lane για να αλλάξουν τα μεσαία ελαστικά τους με σκληρά. Ενδιαφέρον είχε όμως ποιοι δεν το έκαναν και από τους πρωτοπόρους αυτοί ήταν οι Νόρις, ο οποίος πήρε την πρωτοπορία στον αγώνα μπροστά από τον Verstappen, και ο Hamilton, που ανέβηκε 3ος.

Σε αυτόν το «χαμό» στο pit lane, υπήρχαν φυσικά και διάφορα συμβάντα, καθώς οδηγοί έμπαιναν και έβγαιναν από τα box. Στη Red Bull δεν υπολόγισαν καλά την εντολή στον Perez να επιστρέψει στο pit lane και τον έβγαλαν σχεδόν πάνω στον Alonso, με τους αγωνοδίκες να τιμωρούν τον Μεξικανό με ποινή 5 δευτερολέπτων.

Στην επανεκκίνηση ο Norris αντέδρασε πολύ καλά και διατήρησε την πρώτη θέση από τον Φερστάπεν και πιο πίσω ο Leclerc κράτησε την 5η θέση από την επίθεση του Piastri. Δεν υπήρξαν αλλαγές θέσεων στην πρώτη 10άδα, μέσα στην οποία βρίσκονταν τέσσερις οδηγοί που δεν έκαναν pit stop, οι Norris, Hamilton και Zhou.

Οι Red Bull ανεβαίνουν ξανά

Και πάλι δεν χρειάστηκε να περάσουν πολλοί γύροι για να αποδείξουν οι Red Bull ότι για άλλον έναν αγώνα είναι το σημείο αναφοράς. Πρώτα ο Verstappen πέρασε εύκολα τον Νόρις για να ξαναπάρει την πρωτοπορία του αγώνα και αμέσως μετά ο Perez πέρασε τον Hamilton και ανέβηκε στην 3η θέση.

Ο Leclerc επίσης πέρασε τον Hamilton λίγο αργότερα, εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι είχε πιο φρέσκα ελαστικά και μάλλον ταχύτερο μονοθέσιο. Πολύ καλά τα πήγαινε και ο νεαρός Bearman, ο οποίος πέρασε τον zhou και ανέβηκε στη 10η θέση.

Ο Perez, που κουβαλούσε μαζί του την ποινή των 5 δευτερολέπτων, πέρασε και τον Norris και πήρε ξανά τη 2η θέση, αν και πλέον είχε μείνει πάνω από 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν – όχι βέβαια ότι θα μπορούσε να τον απειλήσει για την πρωτιά.

Ο Λεκλέρ σώζει ό,τι σώζεται για τη Ferrari

Ο Leclerc  ήταν ο επόμενος που έφτασε πίσω από τον Norris και τον πέρασε, για να πάρει την 3η θέση στον αγώνα, που όπως αποδεικνυόταν ήταν το «ταβάνι» για όποιον δεν οδηγούσε μονοθέσιο της Red Bull. Πίσω του, ο Piastri έδινε τα πάντα για να περάσει τον Hamilton αλλά η ανώτερη ταχύτητα της Mercedes στην ευθεία βοηθούσε τον 7 φορές πρωταθλητή να υπερασπίζεται την 5η θέση.

Ο Bearman  στο μεταξύ είχε περάσει τον Χούλκενμπεργκ και είχε ανέβει στην 9η θέση ενώ πιο πίσω οι μάχες για τον τελευαίο βαθμό ήταν επικές. Οι Tsunoda, Magnussen, Ocon, Albon και Sargeantδιεκδικούσαν σε πολλές περιπτώσεις το ίδιο κομμάτι της πίστας και πρόσφεραν άφθονο θέαμα. Από αυτούς ο Magnussen είχε ήδη πάρει δύο ποινές 10 δευτερολέπτων και δεν είχε ελπίδες για βαθμούς, ωστόσο έκανε πολύ καλή δουλειά για την ομάδα και όταν ο Hulkenberg επέστρεψε στην πίστα μετά το pit stop του βρήκε ελεύθερο χώρο μπροστά από τον Δανό στην 11η θέση για να διεκδικήσει βαθμούς.

Τα μεσαία ελαστικά με τα οποία οι Norris και Hamilton ξεκίνησαν τον αγώνα κράτησαν περισσότερο από το 70% των γύρων του αγώνα. Ο Hamilton μπήκε πρώτος από τους δύο στον 37ο από τους 50 γύρους ενώ ο Norris τον ακολούθησε στον επόμενο. Και οι δύο έβαλαν τη μαλακή γόμα, και επέστρεψαν στην πίστα πολύ κοντά μεταξύ τους, στην 8η θέση ο Νόρις και στην 9η ο Hamilton.

Οι δυο τους, όπως ήταν αναμενόμενο, σε μια πολύ δυνατή μάχη, με τον Χάμιλτον να προσπαθεί να περάσει χρησιμοποιώντας την ταχύτητα της Mercedes στην ευθεία και ο Norris αμυνόταν εξίσου μανιασμένα. Και οι δυο τους πλησίαζαν γρήγορα τον Bearman, που είχε ανέβει στην 7η θέση.

Όλα αυτά ελάχιστα -έως καθόλου- απασχολούσαν τον Μαξ Φερστάπεν και τον Sergio Perez στις πρώτες δύο θέσεις. Ο Ολλανδός βρισκόταν σε cruise mode, 8 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Μεξικανό, ο οποίος με τη σειρά του είχε σχεδόν ξεχάσει την ύπαρξη του Leclerc, που ακολουθούσε 12 δευτερόλεπτα πιο πίσω.

Μια βόλτα στην έρημο

Μέχρι το τέλος του αγώνα το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στον εντυπωσιακό ρούκι της Ferrari, τον Bearman, και στο αν θα κατάφερνε να αμυνθεί στην αναπόφευκτη επίθεση των Norris και Hamilton, που τον πλησίαζαν γοργά. Οι υπόλοιπες θέσεις της 10άδας είχαν λίγο-πολύ ξεκαθαρίσει. Ο νεαρός Βρετανός κατάφερε να μην κινδυνεύσει και στο ντεμπούτο του στην F1 και στο τέλος επιβραβεύτηκε με τους βαθμούς της 7ης θέσης.

Ο πιο άνετος από όλους ήταν φυσικά ο Max Verstappen, ο οποίος έφτασε σε άλλη μία εύκολη νίκη, κάνοντας το δύο στα δύο φέτος. Αντίστοιχα άνετος ήταν και ο Sergio Perez στη δεύτερη θέση, ο οποίος ούτε απείλησε τον Verstappen ούτε απειλήθηκε από τον Leclerc που τερμάτισε μακριά πίσω του στην τρίτη θέση. Τόσο μακριά, που τα 5 δευτερόλεπτα της ποινής του δεν επηρέασαν στο ελάχιστο τη θέση του. Πίσω από τον Leclerc ακολούθησαν οι Piastri, Alonso, Russell, Bearman, Norris, Hamilton και Hulkenberg.

Επόμενος αγώνας σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 22-24 Μαρτίου, είναι το GP Αυστραλίας.

Αποτελέσματα GP Σαουδικής Αραβίας

Image

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
  • Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy

Πηγή: gazzetta.gr

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles