Ο Lewis Hamilton έκανε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Τουρκίας, γνωρίζοντας πως θα βρεθεί εκτός δεκάδας στην εκκίνηση με την ποινή που έχει λόγω της αλλαγής κινητήρα. Ακολούθησε ο team-mate του, Valtteri Bottas, και ο Max Verstappen με Red Bull.
Η Mercedes επιβεβαίωσε την κυριαρχία της στο Istanbul Park, με τη βροχή να μην κάνει την εμφάνισή της στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Τουρκίας. Ο Lewis Hamilton ήταν και πάλι ο γρηγορότερος οδηγός στην πίστα και βρέθηκε στην κορυφή με χρόνο 1:22.868. Στη 2η θέση ήταν η Mercedes του Valtteri Bottas με διαφορά 0,130s και στην τρίτη η Red Bull του Max Verstappen με διαφορά 0,328s από τον Βρετανό. Με πολύ καλή τελευταία προσπάθεια, ο Charles Leclerc με Ferrari ανέβηκε στην 4η θέση μπροστά από τον εξίσου ανταγωνιστικό Pierre Gasly με AlphaTauri.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Στην 6η θέση βρέθηκε ο Fernando Alonso με Alpine και στην 7η ο Sergio Perez με Red Bull. Στην πρώτη δεκάδα ήταν, επίσης, οι Lando Norris με McLaren, Lance Stroll με Aston Martin και Yuki Tsunoda με AlphaTauri. Στην 11η θέση ήταν ο Sebastian Vettel με Aston Martin και στη 12η ο Esteban Ocon με Alpine. Ο George Russell με Williams και ο Mick Schumacher ήταν οι ευχάριστες εκπλήξεις, καθώς πέρασαν στο Q2 και βρέθηκαν στις θέσεις 13 και 14.
Στην 15η θέση έμεινε ο Carlos Sainz με Ferrari, ο οποίος δεν έκανε γρήγορο χρόνο στο Q2. Στην τελευταία πεντάδα βρέθηκαν οι Daniel Ricciardo με McLaren, Nicholas Latifi με Williams, οι Alfa Romeo των Giovinazzi και Raikkonen και ο Nikita Mazepin με Haas.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ρωσίας.
Q1
Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 18 βαθμούς Κελσίου και η αντίστοιχη του οδοστρώματος στους 22 βαθμούς, με την πρόβλεψη να κάνει λόγο για σίγουρη παρουσία βροχής στη διάρκεια της περιόδου. Από νωρίς δημιουργήθηκε ουρά στο pit lane, οι ομάδες ήθελαν να προλάβουν να κάνουν ένα γρήγορο γύρο και να προχωρήσουν στο Q2. Όλοι χρησιμοποιούσαν τα soft ελαστικά.
Η κατάταξη άλλαζε πολύ συχνά, με τις Williams στη δεύτερη προσπάθειά τους να σκαρφαλώνουν στις θέσεις 1 και 3, με τον Russell μπροστά. Λίγο αργότερα, ήρθε η απάντηση του Hamilton που πήγε στην κορυφή με 1:27.085 και τον ακολούθησε ο Bottas πίσω του στα 0,088s. Ο Verstappen ήταν άμεσα ταχύτερος και βρέθηκε στην πρώτη θέση όντας ο πρώτος οδηγός που πέφτει κάτω από το 1:27.
Στα 8 λεπτά περίπου, ο Yuki Tsunoda έκανε λάθος στη στροφή 1 και εμφάνισε προσωρινά την κίτρινη σημαία, χωρίς να γίνει κάτι παραπάνω. Ο Bottas ήταν ο πρώτος που έπεσε κάτω από το 1:26, με χρόνο 1:25.733. Πίσω του ήταν ο Norris με τη διαφορά τους στα 0,277s. Η τελική 5αδα είχε τους Ocon, Raikkonen, Schumacher, Mazepin και Sainz, που δεν έκανε ακόμα αξιόλογο γρήγορο γύρο.
Στα τελευταία 5 λεπτά, με τη βροχή να μην εμφανίζεται, η κορυφή άλλαζε χέρια ανάμεσα σε Mercedes και Red Bull. Ο Lewis Hamilton επικράτησε, τελικά, με χρόνο 1:24.585, ακολουθούμενος από τους Verstappen, Gasly και Leclerc. Ο Sainz μπόρεσε να περάσει στο Q2 και βρέθηκε στην 9η θέση, ενώ ευχάριστη έκπληξη ήταν οι Russell (11η θέση) και Schumacher (14η θέση).
Εκτός του Q2 έμειναν οι Ricciardo, Latifi, Giovinazzi, Raikkonen και Mazepin.
Q2
Οι περισσότεροι οδηγοί βγήκαν με τη medium γόμα, στοχεύοντας να περάσουν με αυτή στο Q3 και να εκκινήσουν με αυτή στο αυριανό GP Τουρκίας. Στα πρώτα 3 λεπτά ο Bottas βρέθηκε στην κορυφή, με τους Alonso και Gasly να τον ακολουθούν. Ο Sergio Perez ήταν ένα ακόμα “θύμα” της στροφής 1, έχοντας έξοδο και παραλίγο επαφή με τον τοίχο. Ο Sainz επέλεξε να μη βγει για προσπάθεια, θεωρώντας μάταιο να ρισκάρει να έχει ζημιά στο μονοθέσιό του, εφόσον θα εκκινήσει ούτως ή άλλως από την τελευταία θέση τον αγώνα με την ποινή που έχει.
Ο Hamilton, μετά τις αρχικές κακές προσπάθειές του, βρέθηκε στην κορυφή στο 1:23.595, με τον Verstappen να είναι πίσω του στα 0,407s. Λίγο μετά μπήκε ανάμεσά τους ο Bottas στα 0,197s πίσω από τον team-mate του. Η τελευταία πεντάδα είχε τις Aston Martin των Vettel και Stroll, καθώς επίσης και τους Schumacher, Russell και Sainz. Ο Charles Leclerc στη γρήγορη προσπάθειά του έκανε λάθος στην τελευταία στροφή. Έτσι, ενώ ήταν στη 10η θέση, δε βελτίωσε και μπήκε για καινούριο σετ ελαστικών.
Στα τελευταία λεπτά στην κορυφή δεν άλλαξαν πολλά. Οι Hamilton, Bottas έμειναν στην κορυφή, με τους Verstappen, Gasly και Alonso πίσω τους. Ο Leclerc κατάφερε να κάνει γρήγορη προσπάθεια και, παίρνοντας slipstream από τον Sainz, πέρασε στο Q3. Το ίδιο λάθος με τον Μονεγάσκο έκανε ο Russell και δεν μπόρεσε να διεκδικήσει θέση στην 10αδα. Αξιοσημείωτη, ίσως, ήταν και η πρόκριση μετά από καιρό του Yuki Tsunoda στο Q3.
Εκτός δεκάδας και συνέχειας στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν οι Vettel, Ocon, Russell, Schumacher και Sainz.
Q3
Όλοι οι οδηγοί βγήκαν με τα soft ελαστικά για να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Εξαίρεση αποτέλεσε ο Yuki Tsunoda, που χρησιμοποίησε ένα τέτοιο σετ παραπάνω στο Q2, έτσι επέλεξε αρχικά να βάλει τα medium ελαστικά. Στην πρώτη προσπάθεια, ο Bottas ήταν μπροστά από τον Hamilton στην κορυφή για 0,022s. Ο Verstappen ήταν στην 3η θέση στα 0,227s πίσω από τον Φινλανδό, με τους Gasly και Perez να κλείνουν την πεντάδα.
Ο Lewis Hamilton βγήκε πολύ νωρίτερα για 2η προσπάθεια, ώστε να έχει “καθαρό” δρόμο μπροστά του. Η τακτική του απέδωσε, καθώς βρέθηκε, για την ώρα, στην πρώτη θέση με χρόνο 1:22.868. Ο Bottas δεν κατάφερε να απαντήσει και έμεινε στη 2η θέση και ο Verstappen στην 3η. Πολύ μεγάλη βελτίωση στην τελευταία προσπάθεια για τον Leclerc, που ανέβηκε στην 4η θέση.
Ο Lewis Hamilton κατέκτησε, τυπικά, την pole position με 1:22.868. Θα εκκινήσει, όμως, από την 11η θέση λόγω της ποινής που έχει για την αλλαγή μέρους του κινητήρα του. Πίσω του ήταν οι Bottas και Verstappen, με διαφορές στα 0,130s και 0,328s αντίστοιχα. Αυτή θα είναι και η αυριανή πρώτη σειρά εκκίνησης. Στην 4η θέση βρέθηκε ο Charles Leclerc στα 0,397s από την κορυφή, στην 5η ο Gasly στα 0,458s και στην 6η ο Alonso στα 0,609s. Ο Sergio Perez περιορίστηκε στην 7η θέση, μπροστά από τον Lando Norris. Τη δεκάδα έκλεισαν οι Stroll και Tsunoda.